grzes1150 Opublikowano 23 Maja 2011 Opublikowano 23 Maja 2011 Bierz AHH - cholernie dobra baza do modyfikacji i najłatwiej trafić w dobrym stanie bo te ori 90 PS skutecznie odstraszają katów i morderców łatwo z 90koni przeskoczyć na 180
elmichalkw Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 dokładnie, pompa 11 juz jest na stanie a to wlasnie ona robi mega robote w tym układzie i tak jak powiedziałem wczesniej, ten silnik skutecznie odstrasza ludzi którzy chcą miec auto które będzie piszczało na 2 biegu pod remiza dzieki temu układ napędowy bedzie w dobrym stanie i podniesienie mocy nie bedzie szło w parze z pytaniem ,,co tym razem sie spieprzy"
miczek.mk Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 mówisz o zwykłym ON no ok zgadza się to powodzenia się w toczeniu i słuchanie pięknego dźwięku jaki wydaje stary ON zgadza się przejedzie więcej ale byle JAK a V na pewno NIE byle jak można się tak spierać bez końca Ja wole dobry mocny silnik bez turbin tylko PB inni wola jeździć On bo jeżdżą oszczędnie ale za TO byle jak Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo No kolego, mam na podwórku teraz jednocześnie silnik 1.9TDI AFN + chip by Rogal 136KM i 2.6E ABC 150KM (obydwa do tej pory serwis ASO i normalne przebiegi) i powiem Ci, że nie mówiłbym z taką pogardą o TDI. Niestety, muszę Cię zasmucić, ale w moim odczuciu jeśli zestawimy wady i zalety dwóch egzemplarzy w porównywalnym stanie, to AFN do ABC w większości GÓRĄ. Pamiętajmy, że w zakupie z normalnym przebiegiem nawet dziś 1.9TDI jest ZNACZNIE DROŻSZY. Natomiast prawdopodobnie z ograniczonych budżetów przy zakupach wynika opinia, że V6 benzyna jest dobrą alternatywą dla 1.9TDI.
arre Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 No kolego, mam na podwórku teraz jednocześnie silnik 1.9TDI AFN + chip by Rogal 136KM i 2.6E ABC 150KM (obydwa do tej pory serwis ASO i normalne przebiegi) i powiem Ci, że nie mówiłbym z taką pogardą o TDI. Niestety, muszę Cię zasmucić, ale w moim odczuciu jeśli zestawimy wady i zalety dwóch egzemplarzy w porównywalnym stanie, to AFN do ABC w większości GÓRĄ. Pamiętajmy, że w zakupie z normalnym przebiegiem nawet dziś 1.9TDI jest ZNACZNIE DROŻSZY. Natomiast prawdopodobnie z ograniczonych budżetów przy zakupach wynika opinia, że V6 benzyna jest dobrą alternatywą dla 1.9TDI. Moze kolego rozszerzysz temacik bo Twoja opinia napewno bedzie bardzo ciekawa z racji tego ze masz oba silniki... Jakie sa te zalety i wady ze AFN w wiekszosci gora? co sie takiego zlego dzieje w Twoim abc?
K2 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 właśnie tez jestem ciekaw jakie wady ma ABC i co często się w nim psuje
K2 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 a o do wypowiedzi ze TDI jest droższy to tylko ludzka mentalność : myślą ze ON to tańszy w eksploatacji po 1 myślą ze opląty nie wiadomo jakie po 2 myślą ze pali to nie wiadomo ile ale myślą ze będą tylko lać ON i tyle tego i tu w walanie się grubo mylą tylko teraz stwiedz ze TDI jest mniej awaryjny od V
Kowi87 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 a o do wypowiedzi ze TDI jest droższy to tylko ludzka mentalność : myślą ze ON to tańszy w eksploatacji po 1 myślą ze opląty nie wiadomo jakie po 2 myślą ze pali to nie wiadomo ile ale myślą ze będą tylko lać ON i tyle tego i tu w walanie się grubo mylą tylko teraz stwiedz ze TDI jest mniej awaryjny od V A jakie to masz awarie w TDI jeśli użytkujesz go normalnie jedyne dwie awarie to pękajacy króciec za 11zł dostępny w motoryzacyjnym i jeśli ktos używa auta w trybie PSJ jeżdząc nim tylko do pracy na miejscu czyli 20km dziennie, wtedy pewny tryb awaryjny(zapiekajaca sie turbina), nie wspominaj o wtryskach bo tą kwestie dobitnie wyjasniłem w poprzednich odpowiedziach Gdzie są te awarie chodzi mi o silnik, bo zawieche każdy ma jednakową i poza tymi awariamy robisz 400tys km lekką ręka wymieniajac czesci ekspluatacyjne i cieszac sie spalaniem max 7-8l przy upalaniu! Vka da rade przejechać tyle bez wymiany uszczelki pod głowicą
arre Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Wiec wychodzi na to ze i v-ki i tdi bezawaryjne Spalanie i ekonomia jezeli v-ka z junkersem praktycznie podobne Dynamika jezeli tdi z virusem podobna Predkosc maxymalna na plus dla v-ki pozostaje praca i kultura silnika gdzie jak wiadomo v-ka lepsza Jak dla mnie ogolnie na plus dla v-ki z junkersem Kowi87 400k zrobisz nie ruszajac pompy turbiny i wtryskow i upalajac swoje tdi? :gwizdanie: ja mam okolo 13-14 lpg spalania sredniego krecac dosc porzadnie czyli liczac junkers po 2.39 okolo 34-35 zl za 100 km 5 zl x 7 = 35... a wydaje mi sie ze v-ka ma przyjemniesze przyspieszenie i dynamike.... nie liczac krejzi virusow i innych wymian awx-ow itd itp macniejszych wtryskow itd itp Pisalem juz raz kolega ma 154 km w tdi nowe turbo virus wtryski lepsze popma robiona ogolnie niezle koszta... a ja swoim junkersem robilem go nie duzo bo nie duzo ale u mnie jest junkers bez kata i totalna seria a ze swiatel hehe 2-3 dlugosci bo dwumasa
Kowi87 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Ale awaryjnosć większa samochodu na gazie, wystarczy zobaczyc w dział beznynki, podstawowy problem uszczelka pod głowicą = nieszczelnosć głowicy http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=44998.0;highlight=b5+abc http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=181459.0;highlight=b5+abc http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=175439.0;highlight=b5+abc Myśle że taka wymiana uszczelki pod głowicą tyczy sie każdego ABC po wiekszym przebiegu, i raczej jest to bardziej kosztowne niz czyszczenie turbo w AFNie co do ekonomii spalania to ok, nie licząc co pewien czas regulacji zaworów, wiem co mówie kolega ma 2,4 i robi to średnio co pół roku(tyle dobrze ze pracuje w tym) dystanse za 100zł robi sie podobne gaz vs ropa, czyli +/- 300km Dynamika, jeśli to AJM+wirus bije na głowe Vke, moment swoje robi ok 350 po sofcie, :gwizdanie: elastycznosć raczej Vka lepsza(mam porównanie z 2,4 i 2,8 na ich korzyść) Prędkosć też na korzysć Vki, ale co z tego jak do setki idą podobnie, a 2XX nie lata sie na codzień, bo raz nie bardzo jest gdzie a po drugie troche czasu to zajmuje jednak, 150km w B5 nie jeżdzi wiem bo mam nawet wiecej praca i kultura to fakt macie plusa [br]Dopisany: 24 Maj 2011, 20:43_________________________________________________ Kowi87 400k zrobisz nie ruszajac pompy turbiny i wtryskow i upalajac swoje tdi? :gwizdanie: A niby czemu nie, wtryski i turbo mam wyciagniete przy przebiegu ok 285tys, wtryski sprawdzane korekcje wzorowe, a turbo siedzi w passku kogos z forum i dalej fruwa, a co do układu paliwowego jak ktos szukał oszczednosci i tankował syf to nie pojezdzi na tych podzespołach od nowosci takiego przebiegu..., ale TDI prawidołowo uzytkowany spokojnie zrobi, a taki co po trasie latał to spokojnie, jeśłi mój francuz 2,0HDI zrobił 500tys bez powazniejszych awarii i o własnych siłach pojechał na swap silnika(80% trasa, samochód jako wół roboczy) to takie 1,9TDI nie zrobi?? Wystarczy poczytać dział z przebiegami, pomiedzy samymi rodzynkami ze stazem prawie 20 letnim i przebiegiem ok 200tys są też te normalnie uzytkowane które robia 400+ rekordzista na forum bodazje 700tys z hakiem jak dobrze pamietam z tego wątku, któras Vka tyle pocisnie
grabson765 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 400k zrobisz nie ruszajac pompy turbiny i wtryskow i upalajac swoje tdi? :gwizdanie: :mysli zrobisz mi brakuje 7tys do tego przebiegu bez ruszania tego
Kowi87 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 No wiec da sie da sie, tu jest ta przewaga TDI
arre Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Dobrze ale tu mowimy ze 400k przeleciala seria 90 konna ktora v-ka wciaga jedna dziurka nosa nie wspominajac o wspanialym basowym pomruku tdi.... :gwizdanie: Mialem nawet akcje kiedys gdzie gosc 130km paskiem nie chcial dac mi sie wyprzedzic staral sie mocno redukowal strzelejac we mnie czarnymi churami niestety na nic jego zabiegi byly kawalek prostej i popatrzyl ze zrezygnowaniem i nawet nie staral sie mnie dogonic zapewne nie mial 1be biedny w kazdym badz razie kazdemu zycze by mial osiagi v-ki seryjnym tdi i dojechal nim z tymi osiagami jakie ma v-eczka nie modyfikujac niczego 400k a nawet niech 600k i 800k przeleta
Kowi87 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Dobrze ale tu mowimy ze 400k przeleciala seria 90 konna ktora v-ka wciaga jedna dziurka nosa nie wspominajac o wspanialym basowym pomruku tdi.... :gwizdanie: no dobra, a co w fabryce miała być juz podrasowana do tych 150km? zrobiła by 50tys mniej i trzeba by wymienic turbo i tyle albo tylko pompe bo felerna była [br]Dopisany: 24 Maj 2011, 21:18_________________________________________________ Dobrze ale tu mowimy ze 400k przeleciala seria 90 konna ktora v-ka wciaga jedna dziurka nosa nie wspominajac o wspanialym basowym pomruku tdi.... :gwizdanie: Mialem nawet akcje kiedys gdzie gosc 130km paskiem nie chcial dac mi sie wyprzedzic staral sie mocno redukowal strzelejac we mnie czarnymi churami niestety na nic jego zabiegi byly kawalek prostej i popatrzyl ze zrezygnowaniem i nawet nie staral sie mnie dogonic zapewne nie mial 1be biedny w kazdym badz razie kazdemu zycze by mial osiagi v-ki seryjnym tdi i dojechal nim z tymi osiagami jakie ma v-eczka nie modyfikujac niczego 400k a nawet niech 600k i 800k przeleta na trasie ze 130ka będziesz miał problemy uwierz jak kierowca zaciety, ile takie V^ ma do setki 9s, to AWX ma tą dyche a sekunda różnicy do stu to pół maski do 150 moze o długość mu odjedziesz ciagle cisnąc, to tylko 20km róznicy w najlepszym przypadku bo disle maja spore przyrosty, autko prezesa maiło prawie 150km w serii... tak tedeiczek 130km :gwizdanie: A co do watku dalej jestem za AJM/ATJ
arre Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 [no dobra, a co w fabryce miała być juz podrasowana do tych 150km? zrobiła by 50tys mniej i trzeba by wymienic turbo i tyle albo tylko pompe bo felerna była I tu widzisz (moze mgr-em magazynierem itp itd nie jestem) ale jest paradoks, nie po to niemiec wypuszczal 90km serie by byla od razu krecona do 150km, lecz po to by byla bez awaryjna i malo palila a junkers abc malo pali bo ekonogia gazownicza ma fajne osiagi fajnie mruczy i jest malo awaryjny a nawet jak piec strzeli to ciutke szukajac mozna kupic caly kpl piec ostatnio moglem miec 2.4 z 160k przebiegu za 800 zl wiec na chwile obecna mi sie rozrzadu nie oplaca robic Kowi wiem jakie sa diesle nie tlumacz mi naprawde jezdzilem dieslami i jezdze i to naprawde duzymi bo jezdzilem traficiem 2.5 140 km jezdzilem masterem 2.5 jezdze sprinterem 2.8 znam diesle dobrze ale to sa inne diesle one nie pala 7 litrow maja kopa poteznego bo ciagna mase traficiem naprawde bralem nie jedna porzadna osobowke ale wez pod uwage zupelnie inne przelozenia PB dlaczego topowe rs-y nie sa w Tdi? dlaczego s-ki nie bylo w tdi? po pb w v-ce z turbinami goni tdi jakie by nie bylo no chyba ze sie myle a omylny jestem
K2 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 no dobra piszesz o 700 tyś przejechane a wiesz co w tym silniku było wymieniane ???? podaj historie zapewne pól silnika było przy takim przebiegu wymienione wiec jak wymienisz pól silnika w V to tez tyle pociągnie Takie pisanie ze ten czy ten przejechał tyle to wiesz podaj historie napraw od początku z tymi przebiegiem to możemy pogadać widziałem 1 ON który przejechał 450 od nowości gość wymienił pól silnika i w dodatku teraz na okolu 5 tysi km łyka 1 litr oleju właśnie silnik 1.9 TDI dodam tylko ze silnik poszedł na żyletki a swap na kolejny 1.9 (niestety nie znam oznaczę) obecnie ma 520 km na 2 silnikach żadna rewelka skad wiesz ze ta 700 nei ma tyle po 2 czy 3 swapach
Kowi87 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Zaraz ktos Ci napisze historie bo mysle ze mało tu takich nie ma co mają dosć sporo najechane bez wymian :gwizdanie:
K2 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 no ale taka prawda i teraz taki typ rejestruje się i pisze ze on na swoim 1.9 TDI przejechał już 500 parę tysi ale o tym ze swap mail bo z tamten już nie opłacało się łatać to nie wspomni Kazdy ma swoje doświadczenia i swoja wiedzę podwórkowa bo taka z forum ze ten tyle ten tyle to ja nie biorę na poważne przykłady tylko z zycia wzięte
arre Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 Kowi87 zgadza sie maja najechane bez wymian duzo jezdzac normalnie spokojnie w miare ale BEZ osiagow V-KI Podsumowujac bo i tak za duzo OT: Silniki Tdi maja niezle w wyzszych wersjach (130 km) osiagi i niezla ekonomie w miare dobra bezawaryjnosc... kultura pracy nie umywa sie do v-ek Silniki krecone Tdi maja bardzo dobre osiagi ale kosztem virusow modow zwiekszajacych - wieksze wtryski lepsze bebechy turbiny pompy, niezla ekonomie mimo modow dobra bezawaryjnosc z uwagi na wymienione bebechy... kultura pracy jak wyzej Silniki v6 spalanie dosc znaczne kultura pracy poezja dla ucha bezawaryjnosc dobra Silniki v6 zagazowane junkersy ekonomia bardzo dobra kultura pracy dobra bezawaryjnosc dobra minusem jest dbanie o instalacje junkersowa Chyba tyle na ten temat
grabson765 Opublikowano 24 Maja 2011 Opublikowano 24 Maja 2011 ja znam swoja historie i nic grubszego z silnikiem nie bylo robione poza uszczelka zaworow i miski oleju, ostatnio przy rozrzadzie wymienilem popychacze przy okazji, stare byly ok z wyjatkiem jednego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się