Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


maudia4

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki mam szybkie pytanie. 

Mam kierownicę multi+taśma+manetka do pełnego FIS-u i kabel pod poduszkę by wszystko ładnie zamontować.

Moduł pozostaje bo jest Q i ma tempomat. Jutro muszę dość szybko ogarnąć kierownicę by miała multi i fis-a zrobić na pełny.

Wiem że brakuje mi czujnika w zbiorniku a nie mam czasu go dokładać :( więc pytanie jak zewrzeć zworki by nie wywalało na FIS-ie że brak płynu?! Szybki "myk" by do lata mógł tata jeździć bez błędu.

Gdzieś kiedyś to widziałem ale c... nie mogę tego odnaleźć a jutro szykuje się droga do Zurychu :)

Edytowane przez Klawisz-84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem w pracy i nie mam dostępu do notatek ale na 95% na pin 1 niebieskiej wtyczki trzeba podać masę, ja biorę masę z płaskownika który jest pod zaślepka bezpieczników, jest w nim nawet śrubka żeby się ladnie wpiąć.  Na 100% podam Ci jutro po południu jak będę w warsztacie.

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Klawisz-84 napisał:

Chłopaki mam szybkie pytanie. 

Mam kierownicę multi+taśma+manetka do pełnego FIS-u i kabel pod poduszkę by wszystko ładnie zamontować.

Moduł pozostaje bo jest Q i ma tempomat. Jutro muszę dość szybko ogarnąć kierownicę by miała multi i fis-a zrobić na pełny.

Wiem że brakuje mi czujnika w zbiorniku a nie mam czasu go dokładać :( więc pytanie jak zewrzeć zworki by nie wywalało na FIS-ie że brak płynu?! Szybki "myk" by do lata mógł tata jeździć bez błędu.

Gdzieś kiedyś to widziałem ale c... nie mogę tego odnaleźć a jutro szykuje się droga do Zurychu :)

PIN numer 1 w lewej kostce licznika (niebieskiej) masujesz.

Kostkę możesz wypiąć przez dziurę od strony bezpieczników lub wygodniej odkręcając dolną osłonę pod kierownicą.

Wtyczka ma zabezpieczenie które trzeba delikatnie odbezpieczyć przed wyjęciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin1 mostkujesz z pinem32 - wszystko w niebieskiej wtyczce. Chyba, że wygodniej Ci do masy się ciągnąć, ale jak już będziesz miał wtyczkę wyciągniętą i otwartą, to chyba szybciej do tego 32 się zmostkować... pamiętaj, że w pin musisz się zaopatrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za pomoc :-)
Popiołem pin pod masę 8 brak błędów.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tempomat u mnie zawitał. Wszystko chodzi, zero problemów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czy jest  jakas osobo kolo Jeleniej Góry  która by mi zrobila montaż  fis i tempomat wszystko już  mam tylko zamontować  i uruchomić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.03.2017 o 09:28, salamon napisał:

czyli są sprawne

Tutaj też rozwiązywaliśmy ten problem i okazało się że przyczyną był najprawdopodobniej wgrany zły program tuningowy.

mam chyba ten sam problem, przed programem tempomat działał po wgraniu nowego programu już nie. nie mogę też zakodować według pierwszego postu. muszę wrócić to tunera żeby coś grzebał czy można to zrobić inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę by program z ECU spieszył ustawienia modułu.
Co to za tunerzy? Brzydko to zabrzmi ale chyba ze stodoły.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie dzisiaj wymieniłem moduł kierownicy pod tempomat z koncówka N. I po złożeniu wszystkeigo nie moge przyuczyć VINu. W Steering Wheel 16 nie chce mi zatwierdzić adaptacji w kanale 081. Wpisuje 00111 TEST i pisze OK. Jak naciśnę Save to wyskakuje komunikat NOT i pokazuje 000. Po zapłonie palą się kontrolki ABS ESP i na FiSie kontrolka hamulców. Jutro mam jechać w trase więc proszę o szybką pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w mojej a4b6 po podlaczeniu vcds-a pokazało nr sterownika taki:  8E0 953 549 S  Dlaczego z literka S czy dobrze rozumie że to jest z b7? Czy jak?

I dobrze rozumiem że do założenia tempomatu potrzebuję cały zestaw : moduł, przełączniki od tempomatu, kierunków, i wycieraczek oraz tą taśme do poduchy? Czy jeszcze coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko masz w pierwszym poście. W końcówce produkcji B6 wkładali moduły z B7. Musisz go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie fis odblokowałem jakiś czas temu - działa, tempomat dołożony - działa, teraz przyszła kolej na MF

Moduł L, kabel 8E0 971 589 S, moduł w kierownicy TRW Lenkradmodul B6 SWV 16 HWV16 61340 390 F00,Poducha z mf 8E0 880 201 AB, kiera 8E0 419 091 BH  8E0 000 124 B

nie mam jeszcze taśmy, i tu moje pytanie. Na pierwszym poście podana jest z końcówką D lub E, na którejś stronie podana jest z końcówką A , B lub E. To którą muszę kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Ci chodzi o moduł zwijany tzw. zwijak airbag to 8E0953541D lub 8E0953541E. Ma mieć 12-pinów z przodu. Te bez MF mają 6. 

616098_x800.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek wpadł tempomat, opis się przydał i wszystko działa. Dzięki :thumbup1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć pod co podpiąć czujnik pedału sprzęgła? Bez tego tempomat nie chce ruszyć i muszę go domontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, szczuraz napisał:

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć pod co podpiąć czujnik pedału sprzęgła? Bez tego tempomat nie chce ruszyć i muszę go domontować.

Tak, mógłbym Ci podpowiedzieć :decayed: pin 1 czujnika sprzęgła mostkuj do pinu 3 czujnika stop, a pin 2 czujnika sprzęgła przechodzi przez białe gniazdo i wtyczkę w obudowie ECU przez pin 13 i zapiernicza długą lecz średnio krętą ścieżką wprost do wtyczki ECU do pinu o jakże godnym, zacnym i kulturalnym numerze 66 (czyt. szesiontszyść) - NIE ZA MA CO MAJ FRENT! :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie mi proszę jak ustawić kierownice prosto.

Zrobiłem wszystko jak w opisie a podczas jazdy na prostym kierownica lekko w lewo :facepalm: jak to ustawić poprawnie?

Edytowane przez Bknz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak masz w lewo w czasie jazdy na wprost, to przesuń na wieloklinie o ząbek czy dwa, w zależności jak bardzo Ci się śmieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...