Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana modułu kierownicy (pod tempomat kierownicę multifunkcyjną)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podejdzie tylko trzeba zrobić odpowiednie kodowanie.

  • Odpowiedzi 3.1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Podejdzie tylko trzeba zrobić odpowiednie kodowanie.

a cos wiecej w temacie :mysli: ...czyli trzeba przekodowac z avanta na sedana??

Opublikowano

Normalna procedura kodowania, musisz przekodować w 16 - steering wheel a dokładnie ostatnią cyferkę. Nie ma podziału na moduły avanta i sedana. Wszystkie są kompatybilne

Opublikowano

Normalna procedura kodowania, musisz przekodować w 16 - steering wheel a dokładnie ostatnią cyferkę. Nie ma podziału na moduły avanta i sedana. Wszystkie są kompatybilne

dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź :notworthy:

Opublikowano

Nie wiem czy napisałeś to sarkastycznie czy nie, ale jeśli tak to proszę bardzo, tutaj napiszę Ci DOKŁADNIE jak, co zresztą znajduje się w pierwszym poście tego tematu...

16-Steering Wheel

Po złożeniu wszystkich elementów i uruchomieniu testu auta (przekręceni kluczyka w stacyjce o pół obrót) pokaże nam się błąd hamulców, ESP, airbaga w licznikach. Ostrzeżenie o poduszce samo powinno zniknąć, nie powinniśmy się tym martwić.

Podłączamy vag-coma i wchodzimy do 16-Steering Wheel, zobaczymy następujące błędy :

01794 - Control Module: Incorrect Chassis (VIN) Number

W przypadku 01794 należy przeprowadzić procedurę przyuczenia nowego Vin.

Prawdopodobnie pojawią się dodatkowo inne błędy, na przykład o zakodowanym tempomacie (możemy nie mieć, my wczoraj nie montowaliśmy).

Remedium na to jest oczywiście poprawne zakodowanie modułu pod nasze auto (16-Steering Wheel -> Recode):

* 0?xxx: Kierownica

o 0 = standardowa (bez multifunkcji)

o 1 = kierownica trójramienna (sportowa)

o 2 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia

o 3 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu

o 4 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/telefonu/głosem

o 5 = kierownica wielofunkcyjna ze sterowaniem radia/głosem

* 0x?xx: Opcje

o +1 = Tiptronic

* 0xx?x: Opcje komputera pokładowego i tempomatu

o 0 = komputer pokładowy i tempomat nie zainstalowane

o 1 = komputer pokładowy zainstalowany

o 2 = tempomat zainstalowany

o 4 = komputer pokładowy i tempomat zainstalowane

* 0xxx?: tylna wycieraczka (zależne od rodzaju nadwozia)

o 1 = tylna wycieraczka nie zainstalowana (Sedan/Cabriolet)

o 2 = tylna wycieraczka zainstalowana (Avant)

Tylko to na czerwono zależy od tego czy jest avany czy sedan

Opublikowano

nie było w mojej wypowiedzi żadnego sarkazmu...bardzo poważnie dziekuje...jestem w pracy i nie mam czasu studiować a jak pisałem wyżej mam okazje coś tam zakupić

Opublikowano

kupuj smiało i rezaj

ja muszę wkońcu założyć u siebie manetkę i podjechać na VASSa bo VCDS nie dał rady ruszyć tempomatu :confused4:

Opublikowano

kupuj smiało i rezaj

ja muszę wkońcu założyć u siebie manetkę i podjechać na VASSa bo VCDS nie dał rady ruszyć tempomatu :confused4:

..czemu nie dał rady???

Opublikowano

:hi:

przeczytalem prawie cały wątek i ... dwie sprawy:

1. Moim zdaniem pwoinny byc dwa wątki - a) kiera multi, B) tempomat

2. Bede wymieniał u siebie moduł i dokładał manetkę...może ktoś podać od A do Z jak po tej akcji musze przeprowadzić Vagowanie ?? Będę bardzo wdzięczny

Opublikowano

Montujesz wszystko,

1. steering wheel

kodowanie -> kodujesz

adaptacja kanal 81 wpisujesz 00111 zeby nauczyc nowy vin

2. potem 17 - instruments

z tego co pamietam to grupa 19 i tam musisz dopisac fisa (wyskoczy ci kodowanie)

3. abs brakes:

login - 09555

kodowanie - 04255

fault codes -> done, go back

skrecasz kierownica minimum 30 stopni w lewo i z powrotem

measuring blocks, block 005

login 40168

basic settings, block 001,

fault codes - nie ma bledow

teraz aktywacja tempomatu, wchodzisz w silnik (01)

login - 11463

i voila

Sprawdź jeszcze airbag bo czasami błąd wyskakuje

Opublikowano

Montujesz wszystko,

1. steering wheel

kodowanie -> kodujesz

adaptacja kanal 81 wpisujesz 00111 zeby nauczyc nowy vin

2. potem 17 - instruments

z tego co pamietam to grupa 19 i tam musisz dopisac fisa (wyskoczy ci kodowanie)

3. abs brakes:

login - 09555

kodowanie - 04255

fault codes -> done, go back

skrecasz kierownica minimum 30 stopni w lewo i z powrotem

measuring blocks, block 005

login 40168

basic settings, block 001,

fault codes - nie ma bledow

teraz aktywacja tempomatu, wchodzisz w silnik (01)

login - 11463

i voila

Sprawdź jeszcze airbag bo czasami błąd wyskakuje

Z loginem i kodowaniem w grupie abs trzeba uwazac. Kodowanie/logowanie musi byc dopasowane do konkretnego auta. Zapisac kodowanie przed zmianami i wklepac to sam wtedy wszystko powinno hulac.

Opublikowano

Napisałem to dla artura a on ma awx czyli taki login i kodowanie

Opublikowano

Przeciez kodowanie moze byc inne. Np inne felgi inne hamulce. Chyba ze sie myle to sory za zamieszanie.

Opublikowano

Napisałem to dla artura a on ma awx czyli taki login i kodowanie

podziękowania Mateusz!! jak coś to będę pisał :notworthy:

Opublikowano

Dla silnika AWX login i kodowanie jest takie, AWX seryjnie nie wychodziły z innymi hamulcami. Ja próbowałem u siebie zmienić na większe hamulce w tamtym kodowaniu to mi nie przyjmowało więc chyba raczej trzeba robić tak jak seryjnie

Opublikowano

Witam Wszystkich. Tak się przymierzam do zamontowania komputera oraz tempomatu i jestem na etapie kompletowania części i zgłębianiu tematu na tym forum. Zapewne będę musiał zaprogramować ABS i do tego potrzebny mi login, a nie wiem jakie mam hamulce. Czy to, że na tej "wklejce" w karcie serwisowej mam wpis 1LT oznacza właśnie, że moje auto ma takie hamulce? Czy to może tylko zbieg okoliczności, a hamulce oznaczone są innym kodem? Mam auto A4 B6 Cabrio z silnikiem 2,4 benzyna. Czy by się zalogować kodem będzie: 09395 ? Dzięki za informacje

Opublikowano

Witam wszystkich mam problem z tempomatem w audi b7 mianowicie zakodowałem manetki od fisa i tempomatu ale nie działa tempomat manetke komputer widzi dodatkowo nie mogę zrobić kalibracji czujnika skrętu czy na tym module będzie działał tempomat 8e0 953 549 n

Opublikowano

A wpisywałeś kod aktywujący tempomat?

Opublikowano

Wiekszosc zapomona aktywowac w "engine"

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...