gregory Opublikowano 16 Stycznia 2008 Opublikowano 16 Stycznia 2008 W planach mam wymiane turba na większe + wtryski+ FMiC + Wydech + Program, ale przedtem trzeba by jakieś wskazniki. W tym tygodniu więc doczekałem się wskazników Defi BF, które zamówiłem. Był to Boost i EGT + Control unit II . Podczas montażu zrobiłem kilka fotek dla potomnych i z uwagi na to, że nikt tak naprawde tego nie opisał jeszcze i nie ma jeszcze takiego tematu ze zdjęciami i konkretnym opisem do konkretnego silnika postanowiłem skorzystać z okazji i to tu zamieścić, może się komuś przyda. Montaż Boosta jest dziecinnie prosty, nie ma więc sensu opisywać. Najpierw miałem zamiar dorobic flansze między kolektor a turbine, po to aby nie wiercić dziur w kolektorze. Niestety w AEB przy budzie B5 tak się nie da bo zaraz pod turbiną jest blaszana osłona poduszki silnika która przeszkadza aby turbine opuścic niżej po montażu flanszy(obojętnie jaką by ta flansza nie miała grubość). Do montażu sondy konieczny był demontaż kolektora. Po wstępnych pomiarach u tokarza okazało się, że podstawka do sondy EGT Defi posiada gwint stożkowy 1/8 , konkretnie- 28 zwojów/cal. Po dwóch wizytach u miejscowych tokarzy okazało się, że nie każdy posiada takie gwintowniki bo nie używa się ich zbyt często na codzień. Po znalezieniu odpowiedniej osoby to tej roboty która miała odpowiednie gwintowniki itd. , miejsce do wiercenia w kolektorze zostało do tego przygotowane- Nafrezowane (tak aby podstawka miała miejsce do wkręcenia się w owalnym, wklęsłym miejscu kolektora) i nawiercone z bardzo małymi obrotami wiertarką stołową pod odpowiednim kątem, wcześniej zmierzonym, oraz nagwintowane: '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] Sam montaż sondy po wykonaniu "profi" otworu to już "formalność". Trzeba było tylko pamiętać aby uszczelnic gwint pastą do tłumików(w moim przypadku Bosal) i dokręcic tak aby nie stworzyć zbyt dużych naprężeń, które mogłyby się zle odbić po nagrzaniu do czerwoności : '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] Montaż kolektora to oczywiście najlepiej nowe nakrętki samozabezpieczające, śruby do turbiny i uszczelki, w tym pod kolektor/między turbo i kolektor/i Down Pipe + pasta do tłumików. '>http://imageshack.us"] Na gotowo: '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] '>http://imageshack.us"] Wskazniki sprawują się bardzo dobrze, wszystko zostało już nagrzane do czerwoności dwa razy i nie widać żadnych pęknięć ani niepokojących objawów jak narazie Naprawde, Fajowa zabawka!!!!
adamooo Opublikowano 17 Stycznia 2008 Opublikowano 17 Stycznia 2008 profi robota pokaż jeszcze jak zamontowałeś zegary w słupku..
gregory Opublikowano 18 Stycznia 2008 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2008 Dzięki!! He! zamontować zegary w słupku to było troche rzezby. Użyłem do tego tych oryginalnych blaszek mocujących które były w komplecie i orginalnych obudów. Najpierw wymierzyłem te dwa zegarki tak aby z pozycji kierowcy jeden nie przysłaniał drugiego a zarazem żeby nie były za bardzo oddalone od siebie(niestety bez kaleczenia słupka się nie dało -no bo trzeba było naciąć i jak zegary będe sciągał to będe musiał zaopatrzyć się w nowy słupek, chyba że zostawie z dziurami )
poziek Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Wygląda fajnie, napradę fajnie. My z Adasiem zapodajemy na środek deski, zrobimy fotki i też wkleimy.
letallec Opublikowano 18 Stycznia 2008 Opublikowano 18 Stycznia 2008 gregory, masz chyba gazownie w srodku, co? W takim razie wskazniki sa szczegolnie przydatne :th: i fajnie to obfotografowałeś :th:
tokarka606 Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Robota zrobiona fachowo tylko chyba miejsce nieodpowiednie bo jak ten czujnik się w końcu upali (a upali się) to wiadomo gdzie i z jakim skutkiem wpadnie.
poziek Opublikowano 27 Lipca 2010 Opublikowano 27 Lipca 2010 Robota zrobiona fachowo tylko chyba miejsce nieodpowiednie bo jak ten czujnik się w końcu upali (a upali się) to wiadomo gdzie i z jakim skutkiem wpadnie. Kotlet odgrzany mistrzowsko
woytek9 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 trochę odgrzeje.... Jako że właśnie montowałem EGT u siebie, zrobiłem kilka fot. Otwór wywierciłem w innym miejscu. Po żmudnych analizach wytrzymałościowych stwierdziłem że lepiej będzie zrobić otwór tak: początek wiercenia najbliżej krawędzi "flanszy" jak tylko się dało, a następnie podfrezowane tak żeby bez problemów wsadzić tam króciec z kluczem nasadowym po wkręceniu wszystkiego wygląda to tak: i na aucie:
freezblock Opublikowano 16 Lutego 2014 Opublikowano 16 Lutego 2014 to teraz ja odgrzeje. Co z tym cyckiem sie urwie po jakimś czasie czy nie jak pisze wyżej kolega tokarka606 ?
adamus85 Opublikowano 6 Marca 2014 Opublikowano 6 Marca 2014 Teraz moja kolej na odgrzanie kotleta..., gregory jaką sondę EGT zastosowałeś? Oryginalną?Czy możesz podac nr części?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się