WhiteBeezy Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 im wyższa ilość oktanów-tym silnik będzie miał więcej mocy Typowy stereotyp. Nieprawda. Powinno się lać tyle oktanów ile zaleca producent, ponieważ silnik jest skonstruowany pod dane paliwo. Jeśli producent zaleca Pb95 i zalejesz 98 to w 80% przypadkach silnik będzie słabszy. Chyba, że może chodzić na obu paliwach - Mercedes 190 (ma przełącznik). Lać tyle oktanów ile zalecają i zawsze na dobrej stacji. Ja zazwyczaj korzystam z Shella, ewentualnie z Bliskiej (paliwa Orlen) i zazwyczaj bardzo tanie paliwo jest (a hotdogi świetne).
mat-85 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Paliwo należy lać takie jak zalecił producent samochodu. A dla wszystkich zagorzałych zwolenników verv, v-powerów, i innych turbo hiper marketingowo nazwanych paliw polecam przeczytać: http://www.orlenowcy.pl/topics4/sprzedaz-paliw-verva-vt241.htm
Arek956 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Ja do mojego 1.8T AJL leję 98 bo tak mam na wlepce. Zalewałem kilka razy 95 i nie odczuwałem różnicy zarówno w hałasie silnika jak i w przyspieszeniu. Na 98 mam po prostu mniejsze spalanie i dlatego je tankuję
abdul81 Opublikowano 4 Lipca 2011 Opublikowano 4 Lipca 2011 czyli w końcu warto lać do mojego 2.7t Shell Vpower Racing czy po prostu tylko przepłacam przy tankowaniu ????
spawacz1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 koledzy potwierdzam co opisują w linku który podał kolega mat-85 rozmawiałem dzisiaj z koleszką ze stacji shell w Szczecinie mówi że jemu też wciskają pierdółki co do zalet v-power itp... i każą mówić ludzią jakie to jest cudowne, prawda jest taka jak ktoś ma duży motorek to nie potrzebuje pomocy v-powerka a jak ktoś ma mały motorekjak ja to tylko paliwo rakietowe pomoże :kox: :kox:
abdul81 Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 koledzy potwierdzam co opisują w linku który podał kolega mat-85 rozmawiałem dzisiaj z koleszką ze stacji shell w Szczecinie mówi że jemu też wciskają pierdółki co do zalet v-power itp... i każą mówić ludzią jakie to jest cudowne, prawda jest taka jak ktoś ma duży motorek to nie potrzebuje pomocy v-powerka a jak ktoś ma mały motorekjak ja to tylko paliwo rakietowe pomoże :kox: :kox: bardziej by pomógł swap na coś "normalnego" do jazdy polecam 2.7
spawacz1 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 abdul81 mówisz że 2,7 motorek plus paliwko rakietowe to była by moc! :polew: :polew: :polew:
Thom4s Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 czyli w końcu warto lać do mojego 2.7t Shell Vpower Racing czy po prostu tylko przepłacam przy tankowaniu ???? Przepłacasz. Jeśli zrobiłbyś program pod dane paliwo, to wtedy musisz tylko takie lać, ale na serii nie ma sensu.
klundziaa Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 a nie jest to też przypadkiem tak że oprócz oktanów i innych właściwości paliwa sygnowane symbolami stacji na której je tankujesz ja np orlen czyli verva mają dodatki które niejako dbają o silnik. Moja szwagierka pracuje na lotosie i coś tak burczała w tym temacie [br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:28_________________________________________________na lotosie ale oczywiscie nie na stacji tylko przy paliwkch majstruje chemikiem jes :wink4:t[br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:30_________________________________________________heh moim zdaniem lepiej lać nie zaszkodzi a może pomoże [br]Dopisany: 16 Lipiec 2011, 09:38_________________________________________________a w sumie to w myśl zasady im mnie wiesz tym lepiej śpisz i dłużej żyjesz lepiej nie pytać ja leje lepsze paliwko. nie zaszkodzi a może coś pomoże.
gargamel Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Hmmm jak masz Auto z USraju to sprawdź na czym tam jeździło:) Ludzie kupują samochody z USA i leja paliwo po 6zl:) A od początku jeździło na jakiejś 91:) Czasami popadamy w paranoje...
Panton Opublikowano 19 Lipca 2011 Opublikowano 19 Lipca 2011 gargamel autko z USA (2.0TFSI) ma napisane "nie mniej niż 95" .............. więc można lać 95 i 98 - jak kto woli i lubi
abdul81 Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 czyli w końcu warto lać do mojego 2.7t Shell Vpower Racing czy po prostu tylko przepłacam przy tankowaniu ???? Przepłacasz. Jeśli zrobiłbyś program pod dane paliwo, to wtedy musisz tylko takie lać, ale na serii nie ma sensu. no nie seria bo po sofcie ale na jakie paliwo to pierun wie hehe co tam ja leje albo ultimate 98 albo Vpower racing nie zaszkodzi a może coś da:) przynajmniej bedę miał wrażenie że lepiej jeździ
udy Opublikowano 20 Lipca 2011 Opublikowano 20 Lipca 2011 Hmmm jak masz Auto z USraju to sprawdź na czym tam jeździło:) Ludzie kupują samochody z USA i leja paliwo po 6zl:) A od początku jeździło na jakiejś 91:) Czasami popadamy w paranoje... tam inaczej przelicza się liczbę oktanową to są takie same paliwa, tylko że u nich jest pb91 pb93
TFSI_fan Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze A jak to jest z tą PB 98 u nas w 2,0 TFSI (ja mam BGB) ?? Ja leję 98, bo mam taką wlepę na baku i program, więc po co oszczędzać, ale pytam z czystej ciekawości - można spokojnie na PB 95 śmigać ??
Panton Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 ostatnio leje tylko 98 i mocy więcej nie czuje, ale spalanie jest mniejsze A jak to jest z tą PB 98 u nas w 2,0 TFSI (ja mam BGB) ?? Ja leję 98, bo mam taką wlepę na baku i program, więc po co oszczędzać, ale pytam z czystej ciekawości - można spokojnie na PB 95 śmigać ?? można spokojnie na PB95
tomcio1600 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Jak dla mnie nie ma sensu przepłacać, tym bardziej że u nas (w Polsce) paliwa to jeden wielki shit !! Teraz nie wiem gdzie mam wyniki testów paliw (ale jak je znajdę to wrzucę na forum) ale prawda jest taka że w 90% badanych paliw liczbę oktanową 98 posiadały nieliczne paliwa sygnowane logo PB98 ! PB95 były praktycznie wszystkie poniżej minimum.. Z badań wynikało że lejąc PB98 uzyskiwało się pożądane 95 oktanów..
Mariusz90r Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 To i ja dorzucę swoje 3 grosze jako były pracownik popularnej w PL sieci stacji paliw, miałem wgląd w dokumentacje przywożonego cysterną paliwa i co ciekawe 95 nigdy nie miała poniżej 96okt. a 98 albo ledwo łapała 98 albo była w okolicach 97
Panton Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 najlepiej z tej samej stacji kupić kilka litrów 95 i kilka litrów 98 - najlepiej "V-Power Racing Szumacher F1" i podjechać na hamownie.... hamownia Ci prawdę powie
tomwi Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 To odgrzeję kotleta i dorzucę 3 gr. Dla 2.0TFSI w B7 producent zaleca Pb98, ale dopuszcza Pb95 z zastrzeżeniem, że auto może nie osiągać deklarowanej mocy. Sterownik będzie przestawiał zapłon, żeby ograniczyć spalanie stukowe. Jeżeli na stacji nominalna PB95 będzie miała więcej oktanów np. 96 a PB98 nie osiągnie nominalnych 98 oktanów, a dajmy na to 97 to różnica w osiągach może być niezauważalna, jak to niektórzy deklarowali. U siebie mam program robiony u Rogala na paliwie PB98 i pamiętam, że mówił, żeby lać 98 bo inaczej koników ubędzie. Im silnik bardziej wysilony tym paliwo powinno być lepsze, bardziej odporne na spalanie stukowe. Podsumowując, jeżeli silnik przystosowany do zasilania 95 to od 98 mocy nie przybędzie, a jeżeli silnik przystosowany do Pb98 to należy takiego paliwka używać aby osiągnąc deklarowaną moc bezpiecznie dla silnika.
kamil1990_2006 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Ja raz z przymusu zalałem na orlenie BP98 bo zajechałem i nie było 95-ki, a miałem sucho w baku, wiec wlałem. MOJE odczucia: NIE OPŁACALNE!!! cały bak poszedł w mgnieniu oka na bp95 robię średnią 7,5l/100km a na pb98 8,4l/100km. dodam że to na tej samej trasie. Podsumowanie: nie dość że więcej za 98 trzeba zapłacić , to jeszcze więcej jej przepala samochód NIE OPŁACALNE!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się