audiomaniak Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Auto: A4 B7 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: BLB 140KM (2005) Skrzynia: HCF (Manual) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JK Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ Zawieszenie: 1BA LP (lewy-przód): 680mm PP (prawy-przód): 680mm LT (lewy-tył): 670mm PT (prawy tył): 670mm Ilość paliwa: 1/4 baku Felga/opona: 17" 225/45 oś 1 - 1090 kg oś 2- 1075 kg masa własna: 1565 kg
satikrk Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 u mnie wyglada to tak po zmianie z 1BA przod 9 tyl 12 na 1BE przod 7 tyl 11. Auto: A4 B6 QUATTRO Nadwozie: Avant Skrzynia: Manual 6 biegow Kategoria wagowa osi przedniej: 0JJ Kategoria wagowa osi tylnej: 0YM Zawieszenie: 1BE Calosc http://imageshack.us/photo/my-images/821/auto1p.jpg/ Przod http://imageshack.us/photo/my-images/94/auto3zt.jpg/ Tyl http://imageshack.us/photo/my-images/441/auto2v.jpg/
audiomaniak Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 u mnie wyglada to tak po zmianie z 1BA przod 9 tyl 12 na 1BE przod 7 tyl 11.Auto: A4 B6 QUATTRO Nadwozie: Avant Skrzynia: Manual 6 biegow Kategoria wagowa osi przedniej: 0JJ Kategoria wagowa osi tylnej: 0YM Zawieszenie: 1BE Calosc http://imageshack.us/photo/my-images/821/auto1p.jpg/ Przod http://imageshack.us/photo/my-images/94/auto3zt.jpg/ Tyl http://imageshack.us/photo/my-images/441/auto2v.jpg/ Wydaje mi się, że przód powinien być niżej
satikrk Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 dzis jeszcze zmierze co i jak lezy, choc jak wymienialem cale przednie zawieszenie wachacze itp bedac jeszcze na 1BA to przod mi poszedl wyzej wtedy to wygladala jak AllRoad:).
olek_BB Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Auto: A4 B6 Nadwozie: Avant Silnik: AVF Skrzynia: 6 manual Kategoria wagowa osi przedniej: OJG Kategoria wagowa osi tylnej: OYK Zawieszenie: 1BE + amory monroe refleks E2054, E1284 Koła: zimówki 195/65r15 Pełny zbiornik paliwa Oś przednia: 648 Oś tylna: 645
michael_b18 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 Opublikowano 27 Kwietnia 2012 ja mam może pytanie nie w temacie, ale na wlepce mam wpisane zawieszenie 1be ostatnio zobaczyłem, że wylał mi się z tyłu amor i zaciekawiło mnie to iż na każdej osi mam inny kolor amortyzatora od kierowcy mam niebieski, a od pasażera czarny tak jest z przodu i z tyłu. nie wiem czy tak ma być czy ktoś już poprostu wymieniał jedną stronę?
grotu Opublikowano 22 Maja 2012 Opublikowano 22 Maja 2012 Może mi ktoś pomóc jakie mam założyć sprężyny do tyłu w audi a4 b6 sedan 1.9TDI AWX, na przodzie mam niebieski-pomarańczowy-różowy waga 9, a na tyle biały-różowy-różowy waga 9 no i niestety tył bardzo wysoko stoi co mam robić jakiej twardości sprężyna musiałaby być zastosowana aby było dobrze. Nie mam książki serwisowej ani wklejki w bagażniku, samochód kupiłem obniżony i bardzo twardy - staram się doprowadzić do standardu. Z góry dziekuje za odpowiedz.
hidden22 Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Sedan Silnik: AWX Sedan Skrzynia: Manual 5-cio biegowy Zawieszenie seryjnie - 1BA Przód -OJJ 660 mm Tył -OYH 675 mm ON - rezeri teraz pytanko mial ktos OJJ i zmienil na 1BE z jaka kategoria wagowa? 1 czy 2 nizej zeby dorbze siadlo o 2cm? opony 225/45/17 bieżnik ok 5mm
rafael26 Opublikowano 24 Maja 2012 Opublikowano 24 Maja 2012 o ile klas wagowych mozna skakac pytam bo mi tyl siedzi i chcialbym moze mocniejsze zalozyc obecnie mam zawieszenie 1BE OJG OYJ tak myslalem ze przud bym zostawil tylko tyl podniusl ale nie wiem czy na OYK czy OYL o ile mozna podnosic
siivvy Opublikowano 5 Czerwca 2012 Opublikowano 5 Czerwca 2012 Auto: A4 B7 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: BPW 140KM (2007) Skrzynia: JZU (Multitronic) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JK 1-1125kg Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ 2-1085kg Zawieszenie: 1BA LP (lewy-przód): 674mm bieznik: 5mm PP (prawy-przód): 679mm 4,5mm różowy, biały LT (lewy-tył): 674mm bieznik: 4mm PT (prawy tył): 674mm 4mm biały, różowy, różowy, różowy Ilość paliwa: 1/4 baku Felga-opona: 16" - 205/55 Ciśnienie w kolach 2,4 bara Nie wiem ale już chyba bardziej szczegółowo się nie da. Poprawcie mnie jak coś pominąłem. <br /><br />
marcin9680 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Witam Sz. koledzy! Chcialbym odsiwezyc temat i tym samym uzyskac Wasza pomoc. Mianowicie chcialbym zalozyc zawias S-Line 1BE do Mojej A4 B6 1.9TDi , Sedan. Ori zawias byl 1BA os przednia OJJ i os tylna OYG. Byl gdyz 3 lata temu zmienilem go na kompletne zawieszenie amorki + sprezyny od MTS - Technik -30/30mm wszsytko bylo wporzadku ale niestety jak wszedzie nawet w UK drogi konkretnie sie zj**....y zwlaszcza w miastach i do tego jeszcze urodzil mi sie synek i wkoncu zrobilo sie za twardo Moje pytanie/a to czy ktos z Was moze mi podac numer sprezyn jakie moge zalozyc do Mojego autka aby obnizyc je tylko o 20mm od serii (mysle , ze amorki pozostana te same czyli MTS-Technik) oraz jezeli nie zawias 1BE to jakiej firmy musze szukac sprezyn dzieki ktorym autko siadzie tylko o 20mm??? Chyba , ze ktos z Was koledzy poleci sprezyny obnizajace o 30mm przod i tyl ale mniej twarde i bardziej komfortowe od tych co posiadam obecnie Myslalem o WEITEC zielone , ktore obnizaja o 30mm ale nie wiem jak jest z twardoscia na tych sprezynach. Wiem , ze pewnie dla kogos 20mm a 30mm to mala roznica ale dla mnie jest to duzo , niechcial bym wracac do serii 1BA bo wtedy moze komfort jest lepszy ale na zakretach auto zachowuje sie jak stara lajba i kolysze na wszystkie strony. Ogolnie jestem zadowolony z tego co mam od MTS-Technik ale jak bylem sam i drogi byly lepsze to bylo git a teraz jest za twardo i zbyt czesto obcieram spodem auta zwlaszcza jak srednio 2-3 razy do roku jezdze autem do polandowa to wogole jest masakra Bardzo prosze o wszelkie informacje i porady. Dziekuje i pozdrawiam.
Lestat Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Moim zdaniem kombinowanie sprezynami ori na nie ori sport amory moze sie skonczyc roznie. Efekt moze byc daleki od oczekiwanego. Nie wiem haki skok jest w tych mts czy sa takiej samej dlugosci moze byc na prawde roznie. jesli chcesz miec pewne -2cm to proponuje ori amory i ori sprezyny. 9 na przod i 7 na tyl. Czyli springi niebieski bialy zielony zielony i tyl 4x niebieski. Amory takie same nr to 8E0 413 031 CL przod i 8E0 513 036 AF tyl
marcin9680 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Ok dzieki kolego "Lestat" za odpowiedz , tez tak myslalem ale wiesz jak to jest , czlowiek szuka oszczednosci bo amorki jeszcze sa w 90% sprawne a troche w zeszlym miesiacu wlozylem w autko. Narazie zaloze same sprezyny od 1BE , powinno byc automatycznie mniej twardo od tego co mam teraz a do Swiat przed wyjazdem do polandowa musze uzbierac i kupic wszystkie ori amory. Jeszcze jedno a mianowicie co oznaczja te oznaczenia na amortyzatorach np: 2M lub 5M itd. ??? Pozdrawiam
seba3112 Opublikowano 1 Lutego 2013 Opublikowano 1 Lutego 2013 Auto: A4 B6 Nadwozie: Avant Silnik: AVF Skrzynia: 6 manual Zawieszenie: 1BE Koła: zimówki 195/65r15 Pełny zbiornik paliwa Oś przednia: 615 Oś tylna: 615
dibo87 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 A ja mam pytanie do właścicieli s-line'ów. Jak to zawieszenie sprawuje się w mieście na ori 17 calowych felgach. Chodzi mi o wysokość i "krawężnikowe obcierki" i czy w ogóle da się na krewężnik wjechać?
Zimny75 Opublikowano 15 Lutego 2013 Opublikowano 15 Lutego 2013 Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Sedan Silnik: 3.0 V6 ASN Skrzynia: Multitronic Zawieszenie seryjnie było 1BA OYJ OJL Przód - 685mm Tył - 685mm Zamiana na Eibach Pro-Kit -30mm Przód - 650 mm Tył - 650 mm Mierzone na rozmiarze opon 215/55R16, paliwo na rezerwie.
Bart-S Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Auto: A4 B6 (FWD)Nadwozie: Sedan Silnik: 3.0 V6 ASN Skrzynia: Multitronic Zawieszenie seryjnie było 1BA Przód - 685mm Tył - 685mm Zamiana na Eibach Pro-Kit -30mm Przód - 650 mm Tył - 650 mm Mierzone na rozmiarze opon 215/55R16, paliwo na rezerwie. Tomek podaj jeszcze kategorie zawieszenia i pokaż wyposażenie bagażnika (podnieś podłogę i cyknij foto). No i pokaż profil jak wyszło na Eibachu
audifan1 Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Sprawdzałem i nie mam wlepki serwisowej we wnęce koła w moim sedanie. Nie mam też książki serwisowej. Jak mogę się dowiedzieć jakie mam zawieszenie ? Wizyta w ASO odpada. Witajcie!Jak już pewnie zauważyliście - wątek, który przygotowałem jakiś czas temu dot. dobierania zawieszenia wg. kategorii mas osi niestety nie sprawdza się. Mimo "poprawnego" dobierania sprężyn - auta różnie nam siadają. O ile wpływ na to mają także czynniki poboczne (tj. stan amortyzatorów, odbojników) to dodatkowym elementem jest tutaj różny zakres mas obciążenia danej osi dla danego typu zawieszenia. Najprościej to ujmując - kategoria "11" pod kątem wag oznacza inną wartość kg dla 1BA i inną dla 1BE (...i stąd nasze perypetie). Teraz można by się bawić i dociekać o co tu tak naprawdę chodzi i wymyślać do tego teorię. Zważywszy na to, że jest mnóstwo czynników wpływających na kategorie wagowe (napęd, skrzynia, motor, wyposażenie, rodzaj nadwozia), najprostszym sposobem na opanowanie tego tematu wydaje się być kolejna akcja polegająca na wspólnym zbieraniu danych od użytkowników aut (zobaczcie jak ładnie razem rozpracowaliśmy moduł komfortu). Do rzeczy - poniżej przykładowy formularz, który należy uzupełnić (przykładowo podaję dane mojego auta, jeszcze na fabrycznym zawieszeniu): Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: GWX (Multitronic) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ Zawieszenie: 1BE Mile widziany pomiar wysokości (dla każdego z kół) - mierzymy od jezdni (trzeba się ustawić na jakimś równym odcinku) przez środek koła do rantu błotnika. LP (lewy-przód): 660mm PP (prawy-przód): 660mm LT (lewy-tył): 665mm PT (prawy tył): 665mm Ilość paliwa: 1/2 baku Wszystkie potrzebne dane macie na wlepce serwisowej (przypominam - ta znajduje się na wewnętrznej stronie okładki książki serwisowej, a także w aucie - sedan we wnęce koła zapasowego i avant pod kanapą). Poniżej foto dla przypomnienia. http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/storyline/verzaw.JPG Zbieramy informacje dotyczące seryjnego zawieszenia - więc jeśli coś majstrowaliście, można wysłać formularz ale z adnotacją co zostało zmienione. Zapraszam do wspólnej akcji Pozdrawiam! Bart
Bart-S Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Sprawdzałem i nie mam wlepki serwisowej we wnęce koła w moim sedanie. Nie mam też książki serwisowej. Jak mogę się dowiedzieć jakie mam zawieszenie ? Wizyta w ASO odpada.Witajcie!Jak już pewnie zauważyliście - wątek, który przygotowałem jakiś czas temu dot. dobierania zawieszenia wg. kategorii mas osi niestety nie sprawdza się. Mimo "poprawnego" dobierania sprężyn - auta różnie nam siadają. O ile wpływ na to mają także czynniki poboczne (tj. stan amortyzatorów, odbojników) to dodatkowym elementem jest tutaj różny zakres mas obciążenia danej osi dla danego typu zawieszenia. Najprościej to ujmując - kategoria "11" pod kątem wag oznacza inną wartość kg dla 1BA i inną dla 1BE (...i stąd nasze perypetie). Teraz można by się bawić i dociekać o co tu tak naprawdę chodzi i wymyślać do tego teorię. Zważywszy na to, że jest mnóstwo czynników wpływających na kategorie wagowe (napęd, skrzynia, motor, wyposażenie, rodzaj nadwozia), najprostszym sposobem na opanowanie tego tematu wydaje się być kolejna akcja polegająca na wspólnym zbieraniu danych od użytkowników aut (zobaczcie jak ładnie razem rozpracowaliśmy moduł komfortu). Do rzeczy - poniżej przykładowy formularz, który należy uzupełnić (przykładowo podaję dane mojego auta, jeszcze na fabrycznym zawieszeniu): Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: GWX (Multitronic) Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ Zawieszenie: 1BE Mile widziany pomiar wysokości (dla każdego z kół) - mierzymy od jezdni (trzeba się ustawić na jakimś równym odcinku) przez środek koła do rantu błotnika. LP (lewy-przód): 660mm PP (prawy-przód): 660mm LT (lewy-tył): 665mm PT (prawy tył): 665mm Ilość paliwa: 1/2 baku Wszystkie potrzebne dane macie na wlepce serwisowej (przypominam - ta znajduje się na wewnętrznej stronie okładki książki serwisowej, a także w aucie - sedan we wnęce koła zapasowego i avant pod kanapą). Poniżej foto dla przypomnienia. http://www.bye-clan.neostrada.pl/A4K/storyline/verzaw.JPG Zbieramy informacje dotyczące seryjnego zawieszenia - więc jeśli coś majstrowaliście, można wysłać formularz ale z adnotacją co zostało zmienione. Zapraszam do wspólnej akcji Pozdrawiam! Bart Podaj VIN - na pw. ---------- Post dopisany at 15:53 ---------- Poprzedni post napisany at 13:26 ---------- Masz zawieszenie 1BA - czyli nie obniżone. Kategoria wagowa osi przedniej to 0JJ (9), osi tylnej 0YG (7).
egon_81 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Auto: A4 B6 (FWD) Nadwozie: Avant Silnik: AVF 131KM (2004) Skrzynia: (GWX) MULTITRONIC Kategoria wagowa osi przedniej: 0JJ (9) Kategoria wagowa osi tylnej: 0YK (10) Zawieszenie: 1BA P (przód): 66,7cm T (tył): 67,7cm Ilość paliwa: 1/4 baku Felga/opona: 16" 205/55 zimowa oś 1 - 1100 kg oś 2- 1075 kg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się