Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akcja zbiorowa - rozkminiamy zawieszenie 1BA vs 1BE ( kat. mas osi)


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam problem z zawieszeniem w swoim Audi A4B6 2003 1,9 TDI 130KM napęd na przod. Kupilem niedawno to autko i ma zawieszenie " seryjne sportowe amortyzatory i sprężyny z przodu i z tyłu wymienione na amortyzatory Bilstein Sport B6 oraz sprężyny Weitec (-40mm) " Chcialbym podniesc autko w gore o 20mm zeby obnizenie bylo -20mm a nie jak jest teraz -40mm. Co polecacie? JAkie sprezyny? tylko podpowiadajcie takie zeby podpasowaly do tych amortyzatorow bo powiedziano M ize zwykle nie wejda na te amortyzatory dlatego ze są sportowe itp. pomozcie bo juz sam niewiei mczy wymienic komplet amory+sprezyny:/ Tylko tyle wiem na temat tych amortyzatorow i sprezyn ze swojego autka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek chciałbym przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post.

Poniżej podaję dane:

Auto: A4 B6 (FWD)

Nadwozie: Avant

Silnik: AVF 131KM (2004)

Skrzynia: M6S

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ

Zawieszenie: 1BE

Klasy wagowe: 1075/1075

LP (lewy-przód): 658

PP (prawy-przód): 665

LT (lewy-tył): 643

PT (prawy tył): 630

Opony: 235/45/17; ciśnienie 2,2; bieżnik p. 4,5mm,t. 4mm

Paliwa w baku: 3/4

W bagażniku dojazdówka

To teraz Panowie pomóżcie jak podnieś ten nieszczęsny tył, czy kupno nowych sprężyn rozwiąże sprawę? No i może kupić od razu od jednej klasy wagowej wyżej, czyli OYK - klasa wagowa 10? Regularnie wożę z tyłu 2 osoby, tak że siedzi on jeszcze bardziej. Nie chciałbym wydać na marno 500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek chciałbym przywitać wszystkich bo to mój pierwszy post.

Poniżej podaję dane:

Auto: A4 B6 (FWD)

Nadwozie: Avant

Silnik: AVF 131KM (2004)

Skrzynia: M6S

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JH

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ

Zawieszenie: 1BE

Klasy wagowe: 1075/1075

LP (lewy-przód): 658

PP (prawy-przód): 665

LT (lewy-tył): 643

PT (prawy tył): 630

Opony: 235/45/17; ciśnienie 2,2; bieżnik p. 4,5mm,t. 4mm

Paliwa w baku: 3/4

W bagażniku dojazdówka

To teraz Panowie pomóżcie jak podnieś ten nieszczęsny tył, czy kupno nowych sprężyn rozwiąże sprawę? No i może kupić od razu od jednej klasy wagowej wyżej, czyli OYK - klasa wagowa 10? Regularnie wożę z tyłu 2 osoby, tak że siedzi on jeszcze bardziej. Nie chciałbym wydać na marno 500zł.

Potrzebuję jeszcze trochę czasu - właśnie rozkminiam zawieszenie w VW. Jeśli mi się uda i rozgryzę to na Passku - spróbuję jeszcze raz dojść co i jak w A4. Dajcie mi tydzień/dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: A4 B7 quattro

Nadwozie: Avant

Silnik: BWE 200km 2006

Skrzynia: HYH(tip)

Kategoria wagowa osi przedniej: 0YM

Kategoria wagowa osi tylnej: 0JH

Zawieszenie: 1BV

Klasy wagowe: 8/12

LP (lewy-przód): 655

PP (prawy-przód): 655

LT (lewy-tył): 660

PT (prawy tył): 660

Opony: 225/45/17

Paliwa w baku: 3/4

W bagażniku pełne koło, hak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: A4 B6 (FWD)

Nadwozie: AVANT

Silnik: ALT 2.0 96KW/130KM (2001)

Skrzynia: FTX-Manual

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JE = Weight category front axle weight range 5 (788-823 kg)

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YJ = Weight range 9 installation control only, no requirement forecast (545-570 kg)

Zawieszenie: 1BE_Sports suspension/shock absorption

Felga: 17"_CD0 = Alloy wheels 7.5J x 17

Opona: 225/45

Sprężyny przód 1BE: 8E0 411 105 CD – 0JE (??)

Sprężyny tył 1BE: 8E0 511 115 DK – 0YJ (??)

Mój stan:

str kierowcy, tył/przód: 63.0cm/65.5cm--------------------------str pasażera, tył/przód: 63.5cm/64.5cm

-------------01_str_kierowcy_opis_w_cm.jpg---------------------------- 06_str_pasa_era_opis_w_cm.jpg

Myślę, że moje zawieszenie jest już wytyrpane. Odczuwam brak komfortu jazdy. Potrzebowałbym kogoś z moich okolic, kto ma pojęcie o tych sprawach i powiedział/napisał na papierze co mam do wymiany. Czy wszystko? Czy są pewne elementy podstawowe, które się wymienia a reszta pozostaje bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

No to może ja też się pochwalę.

Auto: A4 B6 (FWD)

Nadwozie: Avant

Silnik: AVF 131KM (2004)

Skrzynia: GJA (Multitronic)

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH

Zawieszenie: 1BE

LP (lewy-przód): 648mm

PP (prawy-przód): 642mm

LT (lewy-tył): 628mm

PT (prawy tył): 625mm

Ilość paliwa: full

W bagażniku pełny zapas.

Koła 205/55 R16

A teraz prośba o pomoc.

Co mam wymienić żeby to jakoś wyglądało.

Przód jest całkiem nieźle , mogło by być 1 cm wyżej,

ale tył to jakaś masakra.

Z tego co czytam na forum to tak nisko tyłu chyba nikt niema.

Dodam tylko że w przyszłym tygodniu wymieniam amory z tyłu (wylały).

Może ktoś z was doradzi jakieś sensowne springi, może być nawet komplet.

Myślałem o Eibach Pro Kit -30mm z seryjnymi amorami.

Prawdopodobnie wtedy autko stalo by nawet trochę wyżej jak mam teraz.

Gdyby autko stało jak u Bartaka (ok.660 mm) na wszystkich kołach byłbym happy.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy może ktoś podać kategorie wagowe dla B6, TDI AWX Avant ?.

Przeczytałem i znalazłem tylko sedana, pytanie czy kategoria wagowa osi przedniej jest inna niż w avancie ?

Jeżeli ktoś ma taki wóz to proszę o podanie tych kategorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

No to może ja też się pochwalę.

Auto: A4 B6 (FWD)

Nadwozie: Avant

Silnik: AVF 131KM (2004)

Skrzynia: GJA (Multitronic)

Kategoria wagowa osi przedniej: 0JG

Kategoria wagowa osi tylnej: 0YH

Zawieszenie: 1BE

LP (lewy-przód): 648mm

PP (prawy-przód): 642mm

LT (lewy-tył): 628mm

PT (prawy tył): 625mm

Ilość paliwa: full

W bagażniku pełny zapas.

Koła 205/55 R16

A teraz prośba o pomoc.

Co mam wymienić żeby to jakoś wyglądało.

Przód jest całkiem nieźle , mogło by być 1 cm wyżej,

ale tył to jakaś masakra.

Z tego co czytam na forum to tak nisko tyłu chyba nikt niema.

Dodam tylko że w przyszłym tygodniu wymieniam amory z tyłu (wylały).

Może ktoś z was doradzi jakieś sensowne springi, może być nawet komplet.

Myślałem o Eibach Pro Kit -30mm z seryjnymi amorami.

Prawdopodobnie wtedy autko stalo by nawet trochę wyżej jak mam teraz.

Gdyby autko stało jak u Bartaka (ok.660 mm) na wszystkich kołach byłbym happy.

Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.

Może grzebano coś przy tylnym zawieszeniu. Wjedź na podnośnik i poszukaj oznaczeń (kolorków) na sprężynach.

---------- Post dopisany at 09:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ----------

Witam,

Czy może ktoś podać kategorie wagowe dla B6, TDI AWX Avant ?.

Przeczytałem i znalazłem tylko sedana, pytanie czy kategoria wagowa osi przedniej jest inna niż w avancie ?

Jeżeli ktoś ma taki wóz to proszę o podanie tych kategorii.

Jeśli porównujesz te same jednostki to przód zwykle wychodzi tak samo - różnica jest na tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może grzebano coś przy tylnym zawieszeniu. Wjedź na podnośnik i poszukaj oznaczeń (kolorków) na sprężynach.

---------- Post dopisany at 09:13 ---------- Poprzedni post napisany at 09:11 ----------

Na tyle mam niebieski i różowy 8E0 511 115 DJ.

Z tego co udalo mi się rozkminić to jest to oryginał 1BE kat. wagowa 8.

Wygląda tak jakby po prostu sprężyny klapnęły z wiekiem.

Dodam jeszcze że te gumy pod sprężynami (chyba łoża sprężyn) nie wyglądają już za dobrze.

A wygląda to tak.

DSCN0651.jpg

Chyba coś za nisko jak na 1BE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tyle mam niebieski i różowy 8E0 511 115 DJ.

Z tego co udalo mi się rozkminić to jest to oryginał 1BE kat. wagowa 8.

Wygląda tak jakby po prostu sprężyny klapnęły z wiekiem.

Dodam jeszcze że te gumy pod sprężynami (chyba łoża sprężyn) nie wyglądają już za dobrze.

A wygląda to tak.

DSCN0651.jpg

Chyba coś za nisko jak na 1BE.

Daj większą fotkę bo tu nic nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: A4 B6 avant fwd

Silnik: AVF

Zawieszenie: 1BE

Przod: 650mm

Tyl: 640mm

Opony: 195/65/15

Ilosc paliwa podczas pomiaru: 1/3 baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto: A4 B6

Nadwozie: Avant

Silnik: AVF

Skrzynia: 6 manual FWD

Zawieszenie: 1BA

Opony: 205/55/16

Paliwo: 1/4 zbiornika

Przód: 684mm

Tył: 685mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 (QUATTRO)

AVANT

BEX 190KM.(2003)

SKRZYNIA-GDZ

KATEGORIA WAGOWA OSI PRZEDNIEJ-OJG 861-899kg.

KATEGORIA WAGOWA OSI TYLNEJ-OYL-598-625kg.

ZAWIESZENIE-1BE

LP-645 mm

PP-645 mm

LT-632 mm

PT-632 mm

PALIWO-1/4 baku

PEŁNOWYMIAROWY ZAPAS+LEWAR+ZESTAW NARZĘDZI

225*55*16-zima 4-5mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B7 Avant (quattro)

Silnik: 3.0 V6 TDI BKN

Skrzynia: 6HP19a tiptronic

Zawieszenie: 1BE

Os tylna OYL zakres ciezaru 10

Os przednia OJL zakres ciezaru 11

LP: 660 mm

PP: 660 mm

LT: 663 mm

PT: 663 mm

Paliwo - rezerwa

Kola 235/35zr19 jakies 5 mm bieznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 Avant Quattro

BEX (2004)

skrzynia HER

KATEGORIA WAGOWA OSI PRZEDNIEJ - OJG 861-899kg
KATEGORIA WAGOWA OSI TYLNEJ - OYL 598-625kg.
ZAWIESZENIE - 1BE
LP-655 mm
PP-655 mm
LT-645 mm
PT-645 mm
PALIWO - ok.5, max 10l
Dojazdówka + komplet narzędzi + wzmak Bose
standardowe 235/45/R17 letnie

Czy wystarczy wstawić sprężyny z 1BA (avant z Q) aby prześwit poszedł w górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A4 B6 Avant Quattro

BFB (2003)

Kategoria wagowa przód OJH

Kategoria wagowa tył OYM

Zawieszenie 1BA

LP - 690mm

PP - 690mm

LT - 650mm

PT - 650mm

Po zmianie sprężyn przód na 1BE na nieb,biał,ziel z B7, przód obniżył się a tył pozostał bez zmian

LP - 650mm

PP - 650mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi a4 b6 2002 r.

kategoria wagowa przód 0JE

kategoria wagowa tył 0YF

Zawieszenie 1BE

LP - 65cm

PP - 65cm

LT - 63cm

PT - 63cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update (1BE j.w.) po zamontowaniu instalacji LPG:

LP - 655mm

PP - 655mm

LT - 630mm

PT - 630mm

Zbiornik Bormech 72l o masie 31 kg zatankowany na full (ok.80%) - czyli orientacyjnie: 31kg + 0,56kg/l * 72l * 80% = 63,26kg

Ilość benzyny w zbiorniku - 1/4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...