damek555 Opublikowano 3 Lipca 2011 Opublikowano 3 Lipca 2011 czy ktoś miał problem z audi a4 2.0 140 km 2005r silnik na wolnych obrotach nie równo pracuje tzn gołym okiem na obrotomierzu to ciężko za uwarzyć ale widać najlepiej jak się komputer podepnie i jest różnica 780rpm do 805 rpm i tak pulsuje ale w czym rzecz od jakiegoś czasu na wolnych obrotach np. 2000 obrotów na spokojnej jeździe auto czasami przerwie tak jak by się zadławiło i pości czarny mały dymek stylu nie zawsze szarpie tylko to się zdarza najczęściej przy spokojnej jeździe bez dodawania gazu jak mu się wciśnie za każdym razem fest pedał gazu nigdy nie szarpnie tylko przy spokojnej jeździe albo nie raz przy redukcji biegu ale przy obrotach do 2500 tys na minute. Gdy podpoiłem komputer wykazało błąd "p0101"przepływomierza wymieniłem przepływomierz i dalej tak samo szarpie czasami czy to może być wina EGR rozbierałem go jest dobry nic nie jest uszkodzony mechanicznie. Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to może być, może być turbo za syfione może je rozebrać i wy czyścic ? a i auto ma przebieg 85 tys km i przebieg jest 100 %
Sztomel Opublikowano 5 Lipca 2011 Opublikowano 5 Lipca 2011 Przecież kolega podał kod błędu, który odpowiada dla VAG kodowi 16485, co go besztasz. Przepływkę wymieniłeś więc przyczyna błędu może tkwić zarówno we wtyczce - zaoksydowane piny, brak połączenia z masą, zabrudzony filtr powietrza albo usterka w instalacji. Możesz zlogować dynamicznie grupę 010 to coś będzie widać. Błąd świadczy o nieprawidłowym sygnale z przepływomierza.
damek555 Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Opublikowano 27 Lipca 2011 Przecież kolega podał kod błędu, który odpowiada dla VAG kodowi 16485, co go besztasz. Przepływkę wymieniłeś więc przyczyna błędu może tkwić zarówno we wtyczce - zaoksydowane piny, brak połączenia z masą, zabrudzony filtr powietrza albo usterka w instalacji. Możesz zlogować dynamicznie grupę 010 to coś będzie widać. Błąd świadczy o nieprawidłowym sygnale z przepływomierza. piny dobre masa też filtry wszystkie były wymieniane przy wymianie rozrządu także nie wiem co jest przyczyną tego
Musashi Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 Przecież kolega podał kod błędu, który odpowiada dla VAG kodowi 16485, co go besztasz. Przepływkę wymieniłeś więc przyczyna błędu może tkwić zarówno we wtyczce - zaoksydowane piny, brak połączenia z masą, zabrudzony filtr powietrza albo usterka w instalacji. Możesz zlogować dynamicznie grupę 010 to coś będzie widać. Błąd świadczy o nieprawidłowym sygnale z przepływomierza. przeplywka nie ma wplywu na nierownomiernosc biegu jalowego. predzej powietrze w przewodach paliwowych jak wyglada log grupy013?
kadopl Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Kolego sprawdz sobie dolot - mialem 2 tyg temu taki przypadek u siebie ze auto zaczelo mi kopcic na czarno i szarpalo przy dodawaniu gazu . Vag wskazywal na przeplywke (nieprawidlowy sygnal) i czujnik cisnienia doladowania. Cala zgraja mechanikow opiniowala zebym sie nie doszukiwal bo w "dizlu to musi dymic", upal to musi dymic, paliwo to musi dymic i w ogole dziwne jak by nie dymilo. dopiero sam znalazlem dziure w takim kolanku dolotowym ktore bylo ogolnie zapocone olejem ale mechanicy mowili ze to sie pompa vac poci : po wymianie kolanka (220 pln ori) ustapil problem z przeplywka. (ktora wczesniej za namowa mechanika wymienilem i po wymianie tez byl blad wrrrr) pozdro Wojtek
damek555 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 Kolego sprawdz sobie dolot - mialem 2 tyg temu taki przypadek u siebie ze auto zaczelo mi kopcic na czarno i szarpalo przy dodawaniu gazu . Vag wskazywal na przeplywke (nieprawidlowy sygnal) i czujnik cisnienia doladowania. Cala zgraja mechanikow opiniowala zebym sie nie doszukiwal bo w "dizlu to musi dymic", upal to musi dymic, paliwo to musi dymic i w ogole dziwne jak by nie dymilo. dopiero sam znalazlem dziure w takim kolanku dolotowym ktore bylo ogolnie zapocone olejem ale mechanicy mowili ze to sie pompa vac poci : po wymianie kolanka (220 pln ori) ustapil problem z przeplywka. (ktora wczesniej za namowa mechanika wymienilem i po wymianie tez byl blad wrrrr) pozdro Wojtek hej a o jaki ci chodzi dolot ? określ dokładniej jak możesz o co ci chodzi gdzie tego szukać. Dzięki 010 335-370 omg/h 964 mba 1152 mbr 18% a jeśli chodzi o 013 to nie na pisze bo mi nie pokazuje ale z tego co wiem bo było sprawdzane i jest w normie
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Dolot to oczywiście chodzi o doprowadzenie powietrza w TDI począwszy od wlotu powietrza z grila poprzez turbo a następnie do kolektora ssącego. Jesteś w stanie zrobić logi dynamiczne grup : 003 z 011 i 008 z 010 oraz statyczny 003 w trybie Basic Settings ? W tych logach będzie widać masę powietrza w dolocie, ciśnienie turbodoładowania i dawkę paliwa wyliczoną na podstawie wskazań przepływki oraz pracę samego EGR. Jeszcze się nie spotkałem z VCDS, który nie byłby w stanie pokazać korekcji na poszczególnych cylindrach, co najwyżej to nie chciał logować więcej jak dwie grupy jednocześnie.
Musashi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 w tym przypadku istotny jest odcinek od turbiny do kolektora ssacego[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 13:32_________________________________________________ jeszcze jedna uwaga. miales wymieniany silnik? BRE wprowadzono do produkcji dopiero w 2006 roku, a twoje auto wg profilu jest z 2005 roku? sprawdz kod silnika jezeli posiadasz silnik BRE czy BLB obroty biegu jalowego powinny ksztaltowac sie w zakresie 900 rpm.
damek555 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 w tym przypadku istotny jest odcinek od turbiny do kolektora ssacego[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 13:32_________________________________________________ jeszcze jedna uwaga. miales wymieniany silnik? BRE wprowadzono do produkcji dopiero w 2006 roku, a twoje auto wg profilu jest z 2005 roku? sprawdz kod silnika jezeli posiadasz silnik BRE czy BLB obroty biegu jalowego powinny ksztaltowac sie w zakresie 900 rpm. 003 882 rph 310 omg 285-450 omg/h 0,6% 008 882 rph 0,0 183,0 156,6 010 295-335 omg/h 969 mbar 989-979 0,0% 011 882rpm 1030 mbar 1009 mbar 0,7 % rok jest 2005 ale pierwsza rejestracja 2006 to może dlatego
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 ale Ty nam dajesz tylko odczyty statyczne Meas. Blocks z wolnych obrotów a prosiłem o coś zupełnie innego. Logi to zapis parametrów w czasie a nie tylko odczyt jednostkowy z danej chwili.
damek555 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 ale Ty nam dajesz tylko odczyty statyczne Meas. Blocks z wolnych obrotów a prosiłem o coś zupełnie innego. Logi to zapis parametrów w czasie a nie tylko odczyt jednostkowy z danej chwili. to czyli mam ci zrobić te logi na jakiś większych obrotach ?
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 No przecież dynamiczne logi wymagają by odczytać parametry z ww. grup w czasie jazdy na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 z pedałem wciśniętym całkowicie w podłogę a log statyczny BS grupy 003 by zapisać parametry w czasie około 30 sekund gdy zawór co 10 sekund zmieniać powinien swoje położenie z "zamknięty" na "otwarty" czyli z OFF na ON. Nie czytałeś nigdy kompendium wiedzy nt logowania silników TDI ? Robi się to tak, że ustawiasz sobie daną grupę i klikasz na ikonkę "Log" a potem na ikonkę "start" a kończysz logowanie klikając na ikonkę "stop" a następnie na "Done Close".[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 14:27_________________________________________________Gdzie Ty na tym Śląsku mieszkasz, może osobiście będę Ci w stanie pomóc ?
damek555 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 No przecież dynamiczne logi wymagają by odczytać parametry z ww. grup w czasie jazdy na 3 biegu w zakresie obrotów od 1500 do 4200 z pedałem wciśniętym całkowicie w podłogę a log statyczny BS grupy 003 by zapisać parametry w czasie około 30 sekund gdy zawór co 10 sekund zmieniać powinien swoje położenie z "zamknięty" na "otwarty" czyli z OFF na ON. Nie czytałeś nigdy kompendium wiedzy nt logowania silników TDI ? Robi się to tak, że ustawiasz sobie daną grupę i klikasz na ikonkę "Log" a potem na ikonkę "start" a kończysz logowanie klikając na ikonkę "stop" a następnie na "Done Close".[br]Dopisany: 28 Lipiec 2011, 14:27_________________________________________________Gdzie Ty na tym Śląsku mieszkasz, może osobiście będę Ci w stanie pomóc ? Tarnowskie Góry
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 To od Rybnika kawałek jest jakby nie było.
kadopl Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Witam, Zeby uscislic mojego poprzedniego posta: ja mialem dziurawy element ktory wchodzil do EGR. Czulem ogromna turbodziure, slychac bylo w czasie przyspieszania lekki szum powietrza a gdy probowalem jechac na 4 lub 5 biegu z obrotami ok 2000 wpadalo w tryb awaryjny (niskie cisnienie doladowania) ale to ostatnie pojawilo sie ok 2 tyg po pojawieniu sie dymienia - widocznie dziura byla juz spora . Wlasciwie byla to szpara ok 3 cm jak od noza. Co najciekawsze jechalem nawet z mechanikiem ktory mial vaga w rekach i ogladal wskazania i mowil ze wszystko jest ok - ale to dlatego ze ja gwaltownie dodawalem gazu i masa powietrza lecaca przez to kolanko byla na tyle duza ze objawy szybko ustepowaly. Jednak gry jechalem sam spokojniej czulem wyrazne szarpanie przy 2000 obr. Zycze aby to bylo to co u mnie. Bo poprzenio jak mi szarpalo i trzesla buda to byl to pompowtrysk ktory sie zawieszal i nie palil na 1 gar. pozdrawiam Wojtek
Musashi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 rok jest 2005 ale pierwsza rejestracja 2006 to może dlatego ale sprawdzales we wklejce ze faktycznie masz kod silnika BRE? obroty masz charakterystyczne dla silnka BPW a i ich wartosc nie jest zgodna z informacja z pierwszego posta.
damek555 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 rok jest 2005 ale pierwsza rejestracja 2006 to może dlatego ale sprawdzales we wklejce ze faktycznie masz kod silnika BRE? obroty masz charakterystyczne dla silnka BPW a i ich wartosc nie jest zgodna z informacja z pierwszego posta. dokładnie na wklejce jest BREchyba że jeszcze jakoś inaczej to idzie sprawdzić ale rozrząd wymieniałem i po dawałem typ BRE i w wszystko było ok i pasowało
Musashi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 rok jest 2005 ale pierwsza rejestracja 2006 to może dlatego ale sprawdzales we wklejce ze faktycznie masz kod silnika BRE? obroty masz charakterystyczne dla silnka BPW a i ich wartosc nie jest zgodna z informacja z pierwszego posta. dokładnie na wklejce jest BREchyba że jeszcze jakoś inaczej to idzie sprawdzić ale rozrząd wymieniałem i po dawałem typ BRE i w wszystko było ok i pasowało no to pewnie pierwsze egzemplarze. rozrzad w BRE i BLB jest taki sam.
damek555 Opublikowano 6 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2011 To od Rybnika kawałek jest jakby nie było. To daj jakieś namiary na siebie to pod jadę osobiście
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się