Młody_drog Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Powiedzcie mi, jak to jest rozwiązane? Przecież jak jedziesz długiej trasy i dojeżdżasz do skrzyżowania i auto gaśnie, to chyba się turbo nie ochłodzi? Zawsze mnie to ciekawiło
dajmler4 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 wlasnie dobre pytanie jak bede w salonie mercedesa to zadam im to pytanie ciekawe jak to wytlumaczy pewnie powie ze to trwa tak krótko ze nie ma wpywu na turbine znajac zycie
OQS Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Myślę że Panów "ekologów itp." nie interesuje jak szybko padnie turbina, ważne że napiszą w katalogu jaki to samochód oszczędny, nowoczesny i że spełnia normę euro dziesięć tysięcy. A że wymiana turbo co drugą wymianę oleju to inna sprawa, o tym się w katalogu nie pisze.
dante0018 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Gdzieś kiedyś przeczytałem o tym problemie. Że po ostrej jeździe czy po trasie należy wyłączyć ten system by oszczedzać turbawke. Tych co wymyslili ten system nie obchodzi że się szybciej zużywa...a powinno...
pawel1380 Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Jeszcze kwestia rozrusznika..ciekawe jak szybko pada...no i klap kolektorow ssacych w dieslach..przeciez przy kazdym odpaleniu musza sie skalibrowac..itd..itp.. :decayed:
Młody_drog Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 W nowych A4 jest system start & stop?
tomasz-gorz Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 kolega w golfie 3 miał takie coś, dojeżdżał do skrzyżowania auto gasło, dawał gazu odpalało i jechał dalej, tylko pewnie wtedy jeszcze nie nazywali tego taką 'nowoczesna' nazwą dodatkowo posiadał ciekawą skrzynie biegów, niby lewarek wszytko normalnie, a tylko 2 pedały, od gazu i hamulca
Maxcudo Opublikowano 11 Lipca 2011 Opublikowano 11 Lipca 2011 Z tego co się orientuje, to autko posiada jakieś pewne czujniki, że jak gdzieś na danym chłodzonym elemencie temp. jest za wysoka i wymaga chłodzenia, to system nie działa. Czy to prawda nie wiem, ale gdzieś o tym czytałem, bodajże tutaj na forum [br]Dopisany: 12 Lipiec 2011, 01:05_________________________________________________ kolega w golfie 3 miał takie coś, dojeżdżał do skrzyżowania auto gasło, dawał gazu odpalało i jechał dalej, tylko pewnie wtedy jeszcze nie nazywali tego taką 'nowoczesna' nazwą dodatkowo posiadał ciekawą skrzynie biegów, niby lewarek wszytko normalnie, a tylko 2 pedały, od gazu i hamulca Skrzynia pół automatyczna, czy jakoś tak. Zmieniasz biegi bez naciskania sprzęgła, wystarczy tylko puścić pedał gazu. Często używane to jest w Mercedesach klasy A. Bardzo często spotykane w Crossach/Enduro :>
k0za Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Co do obiegu oleju podczas wyłączania silnika to wiem, że doładowane benzynowe BMW v8 mają elektryczną pompkę, która napędza obieg oleju chłodząc tym samym turbinę podczas nagłego wyłączenia silnika
.Pablo. Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Turbina na pewno nie padnie tak szybko ponieważ silnik nie gaśnie od razu po zatrzymaniu tylko po około 30sek ale trzeba dać na luz i coś tam jeszcze zrobić już nie pamiętam co. Ogólnie ten system do bani jest bo tak jak koledzy piszą rozrusznik dostaje po d..ie.
pawel1380 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Turbina na pewno nie padnie tak szybko ponieważ silnik nie gaśnie od razu po zatrzymaniu tylko po około 30sek ale trzeba dać na luz i coś tam jeszcze zrobić już nie pamiętam co. Ogólnie ten system do bani jest bo tak jak koledzy piszą rozrusznik dostaje po d..ie. Pewnie zależy od modelu auta ale jezdziłem A7 3.0TDI i gasnie od razu..luzu nie było bo stronic :decayed: Jezdziłem tez Mitsubishi ASX z tym systemem i tez gasnie szybko bardzo zadne 30 sek..
dziadek Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 jak kupowałem swoją bm-ke w salonie to jeździliśmy do banku nowwą 1-nką która miała start&stop i gość mówił że ona zgaśnie w takim momencie gdy turbina się już schłodzi lub gdy nie wymaga chłodzenia - no ale co miał powiedzieć innego - od strony technicznej jak to się odbywa nic nie wyjaśnił
dajmler4 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 co do rozrusznika to sa dwa jest poodobno jakis elektryczny odpowiadajacy za start na skrzyzowaniu przynjamniej tak w salonie mercedesa mi powiedzieli
shelby Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Jeszcze dwa słowa o ekologii. Naprawa może mniej ale wyprodukowanie nowej turbiny czy rozrusznika jest dużo bardziej szkodliwe dla środowiska niż te kilka litrów paliwa wypalonych na światłach. Ale skoro ekologia teraz taka modna to się o tym nie mówi; ważne żeby tylko gonić te normy.
gilbertos Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Czy ktoś z was wie jak to ustrojstwo wyłączyć?
QaDo Opublikowano 16 Października 2013 Opublikowano 16 Października 2013 Jeśli kogoś co nieco interesuje, to tutaj trochę opisali. Ze smarowaniem jeśli nie zastosowano specjalnego rozwiązania to zostaje przerwane, pompa nie jest napędzana. Start-stop: Siła ekologii? Wątpliwe!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się