Skocz do zawartości
Przerwa techniczna od 19:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Panowie jezeli zwiększa sie obroty silnika to tym samym zwieksza sie też temp. spalin. Pracuję przy silnikach okrętowych i na silnikach za każdym cylindrem mam zamontowany termometr do mierzenia temp. spalin. Tak jak napisałem wyżej. Jeżeli rosną obroty silnika to i rośnie temp. spalin.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, aprox99 napisał:

Ktoś napisał parę postów wcześniej że jazda po autostradzie np. 120km/h nie wypala dpf tylko przy 180km/h..Gdyby tak rzeczywiście było to jaki sens ma wbudowywanie dpf do systemu spalin jako element dodatkowy? Parę lat temu kupiłem z mojej firmy passata 1,9 tdi gdzie dołożono dpf po to żeby dostał euro4 i mógł wszędzie jeździć bo już euro3(żółta naklejka)  było gdzieniegdzie zabronionie. Został dodany dpf pod autem w miejsce wyciętego kawałka  rury wydechowej. Filtr ten nie był połączony z żadną elektroniką silnika, po prostu puszka. Miał jednak bypass, boczny wylot na wypadek gdyby ktoś ciągle jeździł w mieście i nie było by możliwości wypalenia sadzy. Filtr się zatykał, otwierał sie bypass  auto normalnie jechało aż kiedyś na autostradzie czy przy szybciej jeździe sadza się wypaliła. Baypass zamykał się i spaliny leciały dalej przez filt. Gdyby to tak nie funkcjonowało to by nikt tego nie robił. Miliony diesli w Niemczech przebudowano tak. Dlatego uważam że przy jeździe po autostrsdzie spaliny są na tyle gorące że sadza nie ma szans przeżyca gdyż jest na bierząco spalana. Regeneracja pasywna odbywa sie wtedy ciągle bez udziału elektroniki. Elektronika włancza się wtedy kiedy załadowanie dpf jest za duże, taki jest stan mojej wiedzy na ten temat 

Tak, ja napisałem o prędkości 180 km/h. Jeśli faktycznie jest tak jak pisze Tomnik, to już przy 150 km/h zaczyna się bardzo powolny proces wypalania, który przyspieszy po osiągnięciu EGT 550 stopni, czyli około 180 - 190 km/h. Twoje pytanie nie jest do końca rozsądne, po co dodali ten element jako dodatkowy? Żeby zmniejszyć emisję cząstek stałych. Jak rozwiązali problem zapychania się filtra? Poprzez dopisanie do mapy procedury aktywnego wypalania filtra, która zakłada dolewanie paliwa w suwie wydechu. Nie ma użytkownika, który nie widział procedury aktywnego wypalania, ona się włącza co 500 - 700 km w zależności od stylu jazdy i koniec. Wypalanie pasywne to bardziej mit niż rzeczywistość.

20 minut temu, kkt napisał:

Witam. Panowie jezeli zwiększa sie obroty silnika to tym samym zwieksza sie też temp. spalin. Pracuję przy silnikach okrętowych i na silnikach za każdym cylindrem mam zamontowany termometr do mierzenia temp. spalin. Tak jak napisałem wyżej. Jeżeli rosną obroty silnika to i rośnie temp. spalin.

Nie wiem czy można potwierdzić tę tezę. Temperatura spalania bierze się z paliwa, im więcej paliwa w jednostce czasu przy zadanym chłodzeniu, tym wyższa temperatura. Czy jedziemy na 4, 5 czy 6 biegu przy jednej prędkości, to ilość paliwa w jednostce czasu jest praktycznie ta sama (nieco mniejsza na 6 biegu ze względu na niższą prędkość obrotową silnika i niższe straty), więc teoretycznie temperatura gazów wylotowych jest również taka sama. W praktyce obserwując wskazania VCDS można to potwierdzić, temperatura zmienia się przy zmianie obciążenia, ale nie przy zmianie prędkości silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że według twojego przekonania jazda z szybkośćia 130-140 nie powoduje samoistnego wypalania dpf tylko jak przyjdzie czas to elektronika mu pomaga.?Szkoda że nie mam vcds bo bym to sprawdził jeśli jest to możliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to właśnie wygląda. Ja mam VCDS, obserwuję temperatury, obserwuję poziom sadzy. Przy prędkościach autostradowych ilość sadzy nie maleje. 

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem człowiekiem którego argumenty przekonują. Odpowiadało by to mojemu zdziwieniu sprzed kilku dni. Zrobiłem na autostradzie 450km, potem auta stało całą noc i na drugi dzień po przejechani 6 km zaczął regenerować. Myślę co u licha, po takim dystansie sadza nie wypalona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wtrącę swoje 3 grosze na podstawie obserwacji w mojej ex b7. A więc auto na ori sofcie wypalanie w trybie mieszanym pojawiało się przy 200km. EGT podczas jazdy normalnej nie było większe jak 320 stopni. Ostre butowanie i EGT skakało maks do 480stopni. Przy tych temperaturach DPF  nie jest w stanie się wypalić.... dlatego podczas regeeracji następuje zwiększenie dawki paliwa przez co EGT wzrastało do  820 stopni. Stała prędkość obrotowa nie ważne czy to było 30-60-80-120-180km/h była podobna. Na wolnych obrotach EGT pokazywało 230. Przy obrotach 1800-2400 było maksymalne egt ,które utrzyywało się na poziomie 790-830 stopni. Mocne przyśpieszanie( but w podłogę) egt nie wzrastało powyżej 830 a czasem i malało do 750 stopni. ECU nie pozwalało na większe EGT niż 830. 

Auto po programie ze zwiększoną dawką jak i cisnieniem doładowania. Wypalanie następowało po 400/430km. EGT przy spokojnej jeździe potrafiło się utrzymywać na poziomie 380-500 stopni. Pełny but maks 830 stopni. Tyle samo co podczas regeneracji dpf na ori sofcie. Wychodziłoby na to iż DPF wypalał się przy dynamiczniejszej jeździę poprzez nowy soft, w którym dawka paliwa była zwiększona i powodowała większą temperaturę spalania. Przy pełnym bucie jak i podczas regeneracji DPF ECU nie pozwalało na większe EGT jak 830 stopni. 

To, że przy większych predkościach 180-200 auto się wypala niebyłbym tego taki pewien. Dużą role odgrywa tu EGT. Możemy jechać 200km/h po plaskiej drodze i EGT nie musi się wcale podnosić powyżej 500 stopni, natomiast przy wzniesieniu jest róznica bo zwiększa się dawka paliwa i EGT rośnie w góre przez co "przedmuc**je dpf" 

 

Obecnie śmigam B8.5 z 2014 na szczeście według mnie bez tego śmiesznego systemu adblue. Auto na ori sofcie, znaczy soft na nowy wgrany po aferze więc jest bardziej zamulony. Wypalanie w cyklu mieszanym jest przy 230km. W trasie wydaje mi się, że wypalał się po dłuższym dystansie ale nie jestem. Dodatkowo zauważyłem, że podczas tego softu po aferze przy wypalaniu DPF spalanie spada i jest chyba nawet żwawszy. Można powiedzieć, że efekt podobny po nowym sofcie u dobrego tunera :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego skąd ECU wie, że DPF ma się wypalić to wszyscy mówią, że przez czujnik cisnienia spalin... Mnie się wydaje, że bierze on więcej info dodatkowo z czujników przed/w/ za DFP.  Kumpel w skodzie miał uszkodzony czujnik cisnienia . Jeździł z zepsutym czujnikiem prawie rok i DPF niegdy mu się nie zapchał. 

 

Edytowane przez Norbas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno. Gdy miałem pekniętą flansze DPF przy turbo ( pęknięty spaw/przegrzany ? ) spaliny wydobywały się zaraz za turbo nie przechodząc przez DPF to auto wpadało w tryb regeneracji co 30km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Norbas napisał:

Ja też wtrącę swoje 3 grosze na podstawie obserwacji w mojej ex b7. A więc auto na ori sofcie wypalanie w trybie mieszanym pojawiało się przy 200km. EGT podczas jazdy normalnej nie było większe jak 320 stopni. Ostre butowanie i EGT skakało maks do 480stopni. Przy tych temperaturach DPF  nie jest w stanie się wypalić.... dlatego podczas regeeracji następuje zwiększenie dawki paliwa przez co EGT wzrastało do  820 stopni. Stała prędkość obrotowa nie ważne czy to było 30-60-80-120-180km/h była podobna. Na wolnych obrotach EGT pokazywało 230. Przy obrotach 1800-2400 było maksymalne egt ,które utrzyywało się na poziomie 790-830 stopni. Mocne przyśpieszanie( but w podłogę) egt nie wzrastało powyżej 830 a czasem i malało do 750 stopni. ECU nie pozwalało na większe EGT niż 830. 

Auto po programie ze zwiększoną dawką jak i cisnieniem doładowania. Wypalanie następowało po 400/430km. EGT przy spokojnej jeździe potrafiło się utrzymywać na poziomie 380-500 stopni. Pełny but maks 830 stopni. Tyle samo co podczas regeneracji dpf na ori sofcie. Wychodziłoby na to iż DPF wypalał się przy dynamiczniejszej jeździę poprzez nowy soft, w którym dawka paliwa była zwiększona i powodowała większą temperaturę spalania. Przy pełnym bucie jak i podczas regeneracji DPF ECU nie pozwalało na większe EGT jak 830 stopni. 

To, że przy większych predkościach 180-200 auto się wypala niebyłbym tego taki pewien. Dużą role odgrywa tu EGT. Możemy jechać 200km/h po plaskiej drodze i EGT nie musi się wcale podnosić powyżej 500 stopni, natomiast przy wzniesieniu jest róznica bo zwiększa się dawka paliwa i EGT rośnie w góre przez co "przedmuc**je dpf" 

 

Obecnie śmigam B8.5 z 2014 na szczeście według mnie bez tego śmiesznego systemu adblue. Auto na ori sofcie, znaczy soft na nowy wgrany po aferze więc jest bardziej zamulony. Wypalanie w cyklu mieszanym jest przy 230km. W trasie wydaje mi się, że wypalał się po dłuższym dystansie ale nie jestem. Dodatkowo zauważyłem, że podczas tego softu po aferze przy wypalaniu DPF spalanie spada i jest chyba nawet żwawszy. Można powiedzieć, że efekt podobny po nowym sofcie u dobrego tunera :P

Powinieneś dopisać, że przy okazji softu usuwałeś EGR ;) EGT po chiptuningu nie ma prawa wzrosnąć, poza sytuacją maksymalnego buta. Jeśli temp podczas normalnej jazdy były dużo wyższe, a EGR byłby zostawiony, to znaczy że tuner musiał ustawić bardzo niekorzystny kąt wtrysku, który marnował paliwo ;) Temperatura nie bierze się z powietrza.

Podczas wypalania auto jedzie z 0,2 bara wyższym doładowaniem, stąd może wydawać się żwawsze

51 minut temu, Norbas napisał:

Co do tego skąd ECU wie, że DPF ma się wypalić to wszyscy mówią, że przez czujnik cisnienia spalin... Mnie się wydaje, że bierze on więcej info dodatkowo z czujników przed/w/ za DFP.  Kumpel w skodzie miał uszkodzony czujnik cisnienia . Jeździł z zepsutym czujnikiem prawie rok i DPF niegdy mu się nie zapchał. 

 

Jakich czujników? Czujnik różnicy ciśnień bada różnicę w ciśnieniu spalin przez filtrem oraz za, nie ma tam nic więcej.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 20:43, bolo1500 napisał:

ludzie DPF wam się często wypala bo macie auta po diesel gate... zróbcie downgrade i wszystko powinno wrócić do normy jeśli dpf jest w dobrym stanie. Na screene widać wersje waszych oprogramowań 9977 to jest juz wersja po aktualizacji.

Michal opisywales wczesniej swoje problemy z DPF,,zrobiles downgrade ,co sie zmienilo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, krzysztofmarek napisał:

Michal opisywales wczesniej swoje problemy z DPF,,zrobiles downgrade ,co sie zmienilo?

Witam.

Niedawno zakupiłem od Niemca A4 B8 z 2012r. silnik CJCA. 143 KM

Audi  było po akcji serwisowej i miało wgrany soft "9978" , DPF wypalał się średnio co 200-250 km. 

Znajomy wgrał mi fabryczny soft sprzed afery diesel gate o nr "2841", po zmianie softu jedyne co zauważyłem to to że DPF wypala się min. po 400-500 km , a jeżdżę głównie po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechalem w trasie ,dalem gazu w opor przez momenti jasno widac ze sadza obliczona spada a filtr wypala sie pasywnie.

Screenshot_20191109-084955.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z tego screena nie wynika, że cokolwiek wypala się pasywnie. Masa obliczona rzeczywiście spadła, ale o 0,02 grama, a to jest tak marginalna ilość, że nie ma żadnego znaczenia w stosunku do całej jazdy, poza tym widać, że masa obliczona w stosunku do km rośnie co najmniej tak szybko jak w każdym innym samochodzie. U mnie masa obliczona się nigdy nie "cofa" a jednak proporcjonalnie do km mam podobną ilość jak nie mniejszą. Masa "rzeczywista" u mnie też często spada, ale tak jak pisałem wcześniej, to jest tylko masa obliczona w oparciu o czujnik różnicy ciśnień i jest obarczona dużym błędem. U mnie potrafi na zimnym silniku dobić z 0,6 grama, a potem po wyjechaniu na autostradę mam korektę o 0,5 grama w dół, ale to nie jest wypalanie, tylko korekta ECU podyktowana innymi odczytami czujnika. Jedynym prawdziwym dowodem byłoby dla mnie to, gdybyś pojechał w trasę np 500 km, a w "masie rzeczywistej" miałbyś równe zero, a tak nigdy nie będzie.

A kolejny dowód że się nie mogło wypalić pasywnie, to EGT, 390 stopni to za mało, żeby wypalić, poza tym słaby ten "opór". Silniki 2.0 przy pełnym obciążeniu generują na pierwszym czujniku ponad 700 stopni.

Ale na plus, po masie rzeczywistej widać, że masz silnik w dobrej kondycji.

Edytowane przez bamaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byl tylko moment jakbym cisnal dalej to temp rosnie i na minusie wchodza coraz wieksze wartosci na 1 km.Raczej nie jest mozliwe zejcia do 0 z masa obliczona,ponieważ ciezko utrzymac wysokie egt.Ale jasno widac ze sterownik moze odejmowac sadze podczas jazdy lub wcale nie dodawac,poniewaz to co minusuje rownowazy sie z masa dodana.Co do wartosci obliczonej sadzy to 260 km zrobione po miescie,widac to po czasie id wypalania.

Edytowane przez stanek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, również miałem takie sytuacje kiedy w Q5 CGLC, dpf wypalał się pasywnie przez około 1 min. Sadza spadła około 5gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracalem teraz do domu trasa 40 km w tym 15 km szybkiego ruchu.Jak widac sadza przybrala okolo 0.33Screenshot_20191109-154123.pngg,wystarczylo 4 km i utrzymywanie egt w poblizu 420-460* ,aby sterownik zrzucil sobie 0.2g masy obliczonej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.11.2019 o 13:21, SikoraEłk napisał:

Witam.

Niedawno zakupiłem od Niemca A4 B8 z 2012r. silnik CJCA. 143 KM

Audi  było po akcji serwisowej i miało wgrany soft "9978" , DPF wypalał się średnio co 200-250 km. 

Znajomy wgrał mi fabryczny soft sprzed afery diesel gate o nr "2841", po zmianie softu jedyne co zauważyłem to to że DPF wypala się min. po 400-500 km , a jeżdżę głównie po 

Jaki numer softu jest jest ostatnim dobrym bez tego sufu, przed tym diesel gate? Który jest następny po 2841? Chodzi mi o to ktory z najwyzszym numerem jest jeszcze "czysty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.09.2019 o 14:44, bamaz napisał:

No trochę się dzieje, co ile wypalasz DPF? Jakie wartości sadzy masz przed wypaleniem? Podaj wartości obliczoną i wartość rzeczywistą.

Aktualne dane z przed chwili na zdjeciu nizej, wczesniej dpf wypalił mi sie przy lekko ponad 400km, przy okolo 0.20g obliczonej zrobione na krotkich odcinkach (drugie zdjecie po wypaleniu), kolejne bylo tez po ok 400km a teraz mam juz prawie 600 zrobione, z czego jakies 500 to autostrada z predkosciami 160-200.

20191117_172046.jpg

20191107_190334.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie dzieją się dziwne rzeczy czasami... Wracam do domu, czuję już ze rozpoczyna się procedura wypalania, czuję wtedy takie szarpnięcia, lekkie dławienie się przy zmianie biegów, zaparkowalem w garażu, obroty podskoczyły, spalanie chwilowe 0.9 a na apce takie rzeczy, pokazuje niby 88% ale przy 14 gramach i przejechanych 300 km.. Zaczekalem tak 5 minut i wszystko się uspokoiło, obroty opadły, sadza nie zmalała. Nie wiem o co chodzi i dlaczego procedura załączyła się już przy 14 gramach..  Wogole ta aplikacja dziwnie mi pokazuje bo niby 14 gram a zapełnienie 88% i nie wiadomo któremu parametrowi wierzyć.. Zobaczcie screeny.. 

 

Może to czujnik różnicy ciśnień swiruje coś? Jak myślicie? 

Screenshot_20191120-061721.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...