Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Tym nie odczytasz zapełnienia filtra bo nie pokazuje ilości popiołu olejowego w ml tylko w g. Musisz odczytać vcdsem ilość popiołu olejowego w ml. Dla silników 2.0 tdi CR jest max. osiągnięty przy 175ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, ok , nie wiedzialem. dzieki za info :) 

bede musial to więc ogarnąć . A ta kostka może być wpięta na stałe w gniazdo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież w VCDS jest informacja, że wartość graniczna to 175ml LUB 80g. Jeżeli to prawda, to wartość ze screena wyżej jest niska i prawdopodobnie zgodna z przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym posiadaczem a5 sportback jak i nowym użytkownikiem tego forum. Autko jest z 2010 i na najechane ponad 293 000km. Możliwe, że przejechał tyle na fabrycznym dpfie bez czyszczena? Silnik to 2.0 tdi 170km caha. Użytkuje je od miesiąca i dotąd zrobiłem 2000km. Kolega pożyczył mi vhdsa, jednak nie rozumiem jak sprawdzić te parametry. Wiem, że wczoraj jadąc 50km w trasie nie wypalał mi sie dpf a złośliwie włączyl procedurę wypalania jak dojechałem na parking zabudowany i musiałem go zgasić. Dodam, że to mój pierwszy raz kiedy przyłapałem go na wypalaniu. Poznałem to po charakterystycznym innym dźwięku silnika oraz, że obroty sięgały bardzo blisko 1000, gdzie normalnie na postoju ma 800. Wracając do domu 50km w trasie niestety procedury nie załączył i gdy kolega sprawdził dpf za pomocą aplikacji dołączonej do OBD wskazywała ona 10g sadzy, więc wypalił się raczej średnio.

Mam się czym przejmować? Podlinkuje mi ktoś jak sprawdzić i co sprawdzić w vcdsie związane z dpfem? 

Edytowane przez b3wu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są auta, które mają nawet większe przebiegi z pierwszym filtrem. 

Poziom zapełnienia sprawdzasz w sterowniku silnika w rozszerzonych blokach pomiarowych. Szukasz popiołu olejowego. Dla Twojego silnika max. zapełnienie osiągnięte jest przy 175 ml. 

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, b3wu napisał:

Wiem, że wczoraj jadąc 50km w trasie nie wypalał mi sie dpf a złośliwie włączyl procedurę wypalania jak dojechałem na parking zabudowany i musiałem go zgasić

Kilka razy tak miałem przez 7 lat użytkowania auta z dpf, gdybyś jechał dalej to na pewno nie zauważysz wypalania bynajmniej w trasie, najlepiej nie gasić w takiej sytuacji...

To nie złośliwość lecz wypalanie jest przy odpowiednim poziomie zapchania filtra (raczej w kategorii pecha rozpatruj że włączył na parkingu :), potem jak ruszysz bardzo szybko znów będzie wypalał, tym razem nie przerywaj)

Edytowane przez RALF76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się to zdarzało jak jeździłem więcej po autostradach, że przy zjeździe do miasteczka, podczas stania w korku załączało się wypalanie. Kiedy kupiłem auto to ze dwa razy nawet kontynuowałem jazdę żeby nie przerywać, szybko jednak stwierdziłem, że to bez sensu i dałem sobie spokój. Teraz już w ogóle nie myślę o DPF. Moim zdaniem jak nie jeździ się tylko po mieście to nie ma się co stresować, samochód zrobi swoje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, apka vag dpf trochę rozjaśniła mi co nie co....

Przy zapełnieniu dpf w 75%, postanowilem wyjechac na autobahna , co by go nieco przedmuchać. 

No to dałem mu 4 bieg, 100km/h , obroty jakies 2.600 i dawaj jadym. Patrzałem ciągle w locie na apkę vag dpf, co by mieć pogląd na żywo dpf. Myślałem, że przy tej jezdzie co nieco będzie ubywało "sadzy" z dpf, nic bardziej mylnego. Ciągle jej przybywało, o czywiście stopniowo, pomału, No to dałem mu 130km/h - dalej to samo. 150 km - nic.... Wjechałem w miasto, pokręcilem się i z powrotem  na autostarde. 

Mialem juz zapełnienie dpf 90% no i zaczęlo się wypalanie. Finalnie skończylo się na 22% , czyli tak jak w mięscie, gdy dopadnie mnie wypalanie. 

Wnioski: Myślałem, że na autobahnie przedmucham go trochę, przed całkowitym zapełnieniem, ale nic takiego nie mialo miejsca. Dpf "żyje" widocznie swoim rytmem i sam się "obsługuje" i autostrada tu nic nie wskura.. Poniżej 22% też nie zejdzie..

Wyjade raz na jakiś czas, ale bardziej dla zasady, niż żeby była w tym korzyśc..

Foto zrobione chwile po skończeniu wypalania.

2222.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta aplikacja jest do d..y. Te procenty zapełnienia, które pokazuje to czysty przypadek. Nie mają po prostu danych wszystkich rodzajów silników i wartości, przy których osiągnięta jest max. ilość sadzy przed regeneracją. Co silnik to inna progowa wartość. U mnie zapełnienie dpfu pokazywało 132% (31,37g sadzy) zanim zaczął wypalać. Skończył przy 6,26 g sadzy. 

Screenshot_20210712-103621_VAG DPF.jpg

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu rzeczywiście jest kombo :)

No nie wiem, u mnie praktycznie zawsze przy 90% - jak wskazuje apka, zaczyna się wypalanie, bo poznaje po obrotach , także myślę , że u mnie wskazuje apka raczej wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mój kolega w swojej b8 z 2008 z przebiegiem 250 000 ma aż 230g popiołu w swoim dpfie. Przyspiesza, jeździ normalnie bez błędów. Kolega mówi, że wypala mu się dosyć często raz na około 150km. Wydech jest cały czarny. Jakie mogą być konsekwencje jazdy z zapełnionym filtrem dpf? Z czego co wyczytałem ten post jego pojemność to 175ml.

Nie rozumiem co oznaczają pozostałe parametry, reszta jest prawidłowa?

Silnik caga 2.0 tdi

Screenshot_20210715-211440_VAG DPF.jpg

Edytowane przez b3wu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem na allegro ELM 327 jak przyjdzie to sprawdzę w swojej A4 B8 CGLC czy to w ogóle się połączy z telefonem . To złącze jest gdzieś pod kierownicą? Można podpiąć jak silnik jest wyłączony i na odwrót? Może to być tam założone na stałe?  175ml to ile to jest gramów sadzy bo popiół zostaje oczywiście? Co to jest Oil Ash Residue?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Berserker napisał:

Właśnie kupiłem na allegro ELM 327 jak przyjdzie to sprawdzę w swojej A4 B8 CGLC czy to w ogóle się połączy z telefonem . To złącze jest gdzieś pod kierownicą? Można podpiąć jak silnik jest wyłączony i na odwrót? Może to być tam założone na stałe?  175ml to ile to jest gramów sadzy bo popiół zostaje oczywiście? Co to jest Oil Ash Residue?

Złącze obd jest nad dźwignią otwierania maski.

Podpinasz na wyłączonym zapłonie.  Możesz pozostawić na stałe.

175 ml tyczy się popiołu olejowego a nie sadzy. Popiół olejowy to pozostałości po sadzy po regeneracjach. Z sadzy pozostaje popiół olejowy (Oil Ash) i to jego wartość 175ml, jest górną wartością, kwalifikującą dpf do wymiany lub czyszczenia. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto ma 186 000 tyś. km. Nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał DPF czy nie.  Mam w sierpniu wyjazd dalszy 1000km w obie strony i nie wiem czy coś z tym DPFem teraz robić czy objadę bez konsekwencji bo stanąć na środku autostrady :kwasny: Tutaj na miejscu krótsze odcinki to pół biedy jeszcze zawsze do mechanika zajedzie jakoś. Czy pobór 0.5l oleju na 1000km ma jakiś wpływ na DPF?  Jeśli mam teraz popiołu 0.13  to kiedy filtr do wymiany lub czyszczenia?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak, że w momencie osiągnięcia 175ml auto stanie i zapalą się kontrolki. Będzie jechało i to  jeszcze sporo tyś zanim coś się stanie. Wartość ta jest wyliczona i producent zostawił celowo tolerancje. Przy osiągnięciu 175ml będzie u jednego dpf prędzej u innego zaś później zapchany.  Producent zaleca przy tej wartości wymianę. Jazda na dłuższą metę z zapchanym dpfem może prowadzić  min. do uszkodzenia turbiny.

Przyjmuje się, że ok .0,01 l popiołu  przybywa co 10.000 km. Wszystko zależne od trybu jazdy i sprawności technicznej silnika. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Berserker napisał:

Czy pobór 0.5l oleju na 1000km ma jakiś wpływ na DPF?  Jeśli mam teraz popiołu 0.13  to kiedy filtr do wymiany lub czyszczenia?

0,5 l na 1000 km to dużo. Musisz szukać przyczyny ubywania oleju. Przy takiej ilości możliwe, że jest gdzieś nieszczelność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Berserker napisał:

Auto ma 186 000 tyś. km. Nie wiem czy ktoś wcześniej wymieniał DPF czy nie.  Mam w sierpniu wyjazd dalszy 1000km w obie strony i nie wiem czy coś z tym DPFem teraz robić czy objadę bez konsekwencji bo stanąć na środku autostrady :kwasny: Tutaj na miejscu krótsze odcinki to pół biedy jeszcze zawsze do mechanika zajedzie jakoś. Czy pobór 0.5l oleju na 1000km ma jakiś wpływ na DPF?  Jeśli mam teraz popiołu 0.13  to kiedy filtr do wymiany lub czyszczenia?

Ja bym się w tym przypadku DPFem nie przejmował, jeżeli tylko normalnie się wypala. W moim przypadku oil ash jest na poziomie 0.22 i wszystko działa sprawnie. Trasy powyżej 1000km robię 2x do roku, a tak to jeżdżę w cyklu mieszanym i wszystko śmiga.

Tylko z tym olejem uważaj, bo to może być efekt jakiejś usterki, która wyjdzie poważnie na jaw na trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...