Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ,ja ogarniam tym i płatna apka śmiga ,stronkę  wcześniej wrzucałem odczyty ,działa ,nie odpinam go chyba że przy okazji podłączania mądrzejszych interfejsów :wink: Pozdrawiam.

Kupiony na AlleDrogo :grin:,dwa latka temu .

ERLI.PL

Vgate iCar Pro Bluetooth BT3.0 BT 3.0 OBD2 ELM327 Android Windows na ERLI. Bezpieczne i szybkie zakupy. Sprawdź!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, SikoraEłk napisał:

Tylko czy te skanery zadziałają w B9 ?

Próba nie granat :rolleyes: ręki nie urwie ,kup z wysyłki ,masz 14 dni na zwrot :grin: akurat pod B9 nie podpinałem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do diagnozowania B9 musisz mieć VCDS HEX V2, najlepiej oryginalny bo klony nie obsługują wszystkich sterowników.

Do aplikacji VAG DPF wystarczy ten to podałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, SikoraEłk napisał:

Witam.

Podpowie ktoś jaki interfejs kupić żeby móc  podglądać wypalanie Dpf-a w aplikacji  Vag-Dpf.  Czy do A4 B9 wystarczy ELM 327 ?. Dzięki

 

ja kupiłem vgate OBD2 Bluetooth, icar 2 i wszystko trybi w B9 , do tego zapłaciłem 5 ojrone za apke dpf vag i gra gitara.

https://www.amazon.de/-/pl/dp/B08B5QX3JM/ref=sr_1_4?__mk_pl_PL=ÅMÅŽÕÑ&crid=3LKFA55M3SUII&keywords=vgate+OBD2+Bluetooth%2C+icar+2&qid=1640765350&quartzVehicle=72-11039&replacementKeywords=vgate+obd2+bluetooth%2C+icar&s=automotive&sprefix=vgate+obd2+bluetooth+icar+2%2Cautomotive%2C360&sr=1-4

Edytowane przez raqu43
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2021 o 09:10, raqu43 napisał:

"vgate OBD2 Bluetooth, icar 2" też mam ten i z B9 działa bezproblemowo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Oceni ktoś wartości DPFu.

Dodam że codziennie auto robi min. 120 km trasa. Odcinki po 60 km. Styl jazdy szybszy emerytki :cheesy: 100 kmh. Przelot 284tys. Sprawdzane na zimnym i zgaszonym silniku. 

W zasadzie nie mam pojęcia kiedy on się wypala i czy w ogóle.  Można to jakoś określić po tych wartościach kiedy to nastąpi.

Czy procedura wyp. Jest tu potrzeba. Proszę o rzut fachowym okiem.

IMG_20220104_194048772.thumb.jpg.4b863c06a3b293f0b74fbb033e07fd77.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wymieniałeś lub czyściłeś dpf?

 

Wlasnie !

Czy wywnioskować można że był czyszczony ?

Autem jeżdżę stosunkowo nie długo a poprzedni wlas. zapewniał że był czyszczony a w jaki sposób to nie wiem wydaje się że wyciągany. Więc jest to bardzo możliwe.

 

Czy wartość ....obliczona masa sadzy... Da się jakoś poprawic ? Wymusić wypalanie ?

Jak to wygląda na zdjęciu jest ok ?

Jak wiązać i rozumieć te dwie wartości odnośnie sadzy. Czytałem ale słabo czaje ...

Edytowane przez Ass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał, że coś ma namieszane w sterowniku. 1140 km od ostatniej regeneracji i wartość wyliczona 13 g? To co ile się wypala? co 2000 km? Wartość zmierzona i popiół olejowy po 0 g też są dziwne. Masz sadze na wylocie rury? Bo może DPFa już nie ma, a jest jakoś nieudolnie wyprogramowany...

  • Pomoc techniczna 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Sebastian. Niemożliwym wydaje się wartość rzeczywista sadzy po przebiegu 1140km nawet,  jeśli założymy, że w tym czasie regeneracje były inicjowane ale niedokończone.

Ciekawe, co z ta obliczoną ? - Marcin (Ass), podaj dane po przejechanych następnych km.

 

Edytowane przez Tomnik
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem raz sytuacje, że przerwałem próbę wypalania kilku krotnie, to właśnie zsumował przebieg i czas, ale przy następnej próbie wypalania już zaczął od 0 odliczać. I chyba raz była sytuacja, że wyzerował przebieg, ale czas odliczał dalej.

Tak jak Tomek powiedział, pokaż odczyty po zrobieniu trochę km, to będzie widać co się dzieje.

13 godzin temu, Ass napisał:

Dodam że codziennie auto robi min. 120 km trasa. Odcinki po 60 km. Styl jazdy szybszy emerytki :cheesy: 100 kmh. Przelot 284tys. Sprawdzane na zimnym i zgaszonym silniku. 

Tyle, że tu nie ma bata. Na trasie bez problemu powinien się dopalić. Nie wiem, walnięty czujnik różnicy ciśnień i sterownik przez niego głupieje?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie :

Jak myślicie do czego by doprowadziła jazda z wypiętą wtyczką EGR ? Chodzi mi o wpływ na silnik i DPF ?

Ma ktoś wiedzę na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...