Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura wypalania DPF w Audi A4 B8 2.0TDI CR


antonio

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli dobrze widzę, to ten czujnik do 2.0 TDI CAHA kosztuje w granicach 120 PLN, więc wydatek niewielki w sumie.

(edit: chyba troche droższy bo na zły model popatrzyłem, ale bez tragedii)

@Muskel1 Wspomniałeś o renomowanej firmie. Coś możesz polecić z południa Polski, czy nie masz żadnej wiedzy na ten temat?

Edytowane przez kwk9k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie. Wczoraj wypalał mi się DPF jednak po zakończeniu wypalania zostało 5,8g około 24% zapełnienia. Czy to jest normalny stan czy powinno się wypalić do 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę prosić o podpowiedz jakie powinny być poprawne wartości dla różnicy ciśnień? 

W passacie silnik CFFB czyli takie trochę CJCA mam w vcds:

na jalowych różnica ciśnienia 5-8,

Na postoju sandał w podłogę to skoczy do 25 (ogranicznik obrotów do 2.5k na postoju), oil ash 0.04 dpf prany w aso przy 247k km aktualnie jest 321k km, rury czyste, wypalanie w zależności od jazdy od 350 do 470km, soft po diesel gate, auto po chipie, wypalanie wyskakuje przy ok 24g i schodzi do jakiś 5-6 na wartości kalkulowanej, wartość zmierzona wskakuje na minus ale czytałem ze po diesel gate robią sie takie kwiatki, czy tak powinno być? zastanawia mnie również wartość 260-290 przy 4k obrotów na 3cim biegu pod górkę, czy taka wartość nie jest za duża? Ogółem auto jeździ ok, błędów brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać rozwiązania szbkiego zapełniania się dpfa? Ostatnio  wypala się po 200-250km, a dosłownie kilka miesięcy temu spokojnie po 500-600km. Takie same trasy codziennie. 

 

Screenshot_20220811-143840_VAG DPF.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie 250k km. 

Zapomniałem napisać, że silnik caga i soft po diesel gate (9978). 

 

Masz na myśli różnice ciśnień? Jutro mogę sprawdzić.

Na zimnym silniku sprawdzać czy bez różnicy?

 

Edit:

Wartości różnicy ciśnienia są bardzo duże. Wstawiam wykres z car scanner.

 

Screenshot_20220819-055211.png

Edytowane przez Gluten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF przypchany. Czujnik to wyłapuje, szybko nabija Ci zmierzoną przez co szybciej się wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko martwiło to, że tak nagle się pogorszyło i dlatego szukam przyczyny, żeby mniej do naprawiania było. 

Dodam, że wydech jest czysty jak z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie możesz spróbować podmienić czujnik różnicy ciśnień.  Gdy nie pomoże pomyśleć o oddaniu DPF do czyszczenia.

 

Tak jak pisze Rabbi Oil Ash tez jest troche nie OK. Od dawna masz to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto mam od stycznia. 

W okolicach Poznania/Piła itp gdzie warto oddać do czyszczenia dpf? Lepsza metoda na mokro czy wydmuchiwanie na sucho? 

Edytowane przez Gluten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oil Ash na poziomie 0,13 l to ile będzie gramów? Auto przejechane ma 193 tyś. czy ta ilość 0.13 l jest w miarę adekwatna/prawidłowa do przebiegu? 12 tyś. km do tyłu miało 0.12 l czyli pewnie zaraz wskoczy na 0.14 l - czy tak mniej więcej powinno być? Rozumiem, że przy 70 g trzeba coś robić z filtrem ?

Edytowane przez Berserker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Berserker napisał:

Oil Ash na poziomie 0,13 l to ile będzie gramów? Auto przejechane ma 193 tyś. czy ta ilość 0.13 l jest w miarę adekwatna/prawidłowa do przebiegu?

Tak.Mniej więcej taki przebieg.

0.1 l oil ash odpowiada  + - 15tyś km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Kris1909 napisał:

15tyś czy 150tyś?

0,01 l to ok 15-20 tyś. km.

Edytowane przez Muskel1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Berserker napisał:

Oil Ash na poziomie 0,13 l to ile będzie gramów? Auto przejechane ma 193 tyś. czy ta ilość 0.13 l jest w miarę adekwatna/prawidłowa do przebiegu? 12 tyś. km do tyłu miało 0.12 l czyli pewnie zaraz wskoczy na 0.14 l - czy tak mniej więcej powinno być? Rozumiem, że przy 70 g trzeba coś robić z filtrem ?

Nie musisz nic przeliczać na gramy. W tym silniku wartość popiołu mierzona jest w litrach. Przy osiągnięciu wartości 175ml  filtr nadaje się do czyszczenia/wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...