artek04 1 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Hejka. Powiedzcie mi proszę czy to jest normalne ,że po wymianie termostatu ( wymieniałem wczoraj kompletny rozrząd , paski wielorowkowe , koło napinające te paski i termostat bo temperatura bardzo długo dochodziła do 80 st. i więcej) temperatura płynu chłodzącego stoi na 90 st. czyli super , ale temperatura oleju wzrosła dzisiaj podczas jazdy do ponad 100 st. , jest to normalne ,że olej jest cieplejszy od płynu chłodzącego ? A6 C5 silnik AWX Pozdrawiam.Felek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LAKIER88 0 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Raczej norma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spanky 7 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 przy normalnej jezdzie temp oleju ponad 100 stopni nie jest normalna ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artek04 1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam. Mnie też się wydaje to trochę dziwne , bo np. lokomotywy spalinowe mają wyższą temperuturę wody niż oleju o jakieś 8 st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubipl9 1 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Mi się wydaje że przy normalnej jeździe powinno być coś koło 70-80 stopni temperatura oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SotoM 20 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 olej ma prawo dobic do takiej temp a przedewszystkim oleje pełno syntetyczne - 0W , 5W silniki np CDI w M-B to jest ich normalna temperatura pracy. dlatego jak sie leje dobry olej nic sie stanie a jak ktos oszczedza to niech sie przejmuje ze się motorownia przytrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Witam. Mnie też się wydaje to trochę dziwne , bo np. lokomotywy spalinowe mają wyższą temperuturę wody niż oleju o jakieś 8 st. A czy silnik 1.9 w a4 jest choć trochę podobny do tego w np. ST44 ? Taka temperatura oleju to jest norma, szczególnie przy obecnych temperaturach na dworze i obciążonym silniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artek04 1 Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Witam. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem który wymieniał mi rozrząd i termostat , powiedział mi ,że to normalne , że zawsze olej ma wyższą temperaturę od chłodziwa .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
harley22 0 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 A czy przy powiedzmy bardzo dynamicznej jeździe temp oleju może wskoczyć na 120st? Czy to za dużo np na AFN-ka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkel_majki 19 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 Jeszcze w normie, dalej już raczej nie powinna rosnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
58jj 0 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 siemano panowie :> czy ktoś wie gdzie znaleźć czujnik temperatury płynu chłodzącego? chodzi o czujnik odpowiadający za wskazywanie temperatury cieczy na desce rozdzielczej, bo mój leży na 50 sto. a to raczej(na pewno) nie możliwe :evil:troche tam gmerałem ale bez skutku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawlopwl 0 Opublikowano 15 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2011 U mnie w AHU także po wymianie termostatu temp. oleju wskoczyła tak pod 100C i tak już się trzyma, czasem wyżej troszkę wcześnie było tak około 80C i raczej nie dochodziła więcej temperatura. więc myslę że to norma zwłaszcza że u kolegi w peugeocie 407 normalnie jest 100-110 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Napiszę tak : temperatura oleju zawsze będzie wyższa niż temperatura płynu chłodzącego. Temperaturę oleju mierzy czujnik G266 (ale nie wszystkie silniki go posiadają - znajduje się u dołu miski olejowej silnika w specjalnym zagłębieniu - mój silnik takowego nie posiada - czego bardzo żałuję bo to żenujące, że w silniku o nowszej konstrukcji niż AFN czyli ALH go nie ma). Ten czujnik mierzy zarówno temperaturę jak i poziom oleju w misce. Temperatura oleju jest dostępna w 17 Instruments czyli po wejściu w sterownik zegarów czyli np. grupa 050, pole 3 od lewej itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Chlodnica oleju dziala na zasadzie wymiennika ciepla olej-ciecz chlodzaca, wiec to logiczne ze olej musi miec wyzsza temperature. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapete 0 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 W gorące dni temperatura oleju dochodzi do 100, "woda" 90. Czyli to chyba norma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machina 9 Opublikowano 11 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2012 Odkopie temat Przegoniłem dziś autko (po autobahnie:wink:) ok 15km z prędkością 180-215km/h. Temperatura na zewnątrz 30stopni i efekt był taki że temperatura na kanale 49 101 stopni, natomiast temperatura oleju na zegarach 115 stopni Jak by codziennie się taka trasa trafiała to myślałbym nad większą chłodnicą oleju bo jak widać standardowa nie wyrabia i gdybym nie odpuścił to 120 stopni na bank by było:facepalm: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Ależ to jest normalne zjawisko. Jeśli ktoś chce butować silnikowi przez dłuższą trasę to lepiej zastosować większą chłodnicę oleju ale nie taką jak fabrycznie zamontowana tylko krótką taką np. jak chłodnica paliwa w Audi A3 czyli mała krateczka ale umieszczona nie pod podwoziem lecz przy chłodnicy płynu chłodzącego. Coś w tym stylu tylko, że o 3/4 powierzchni mniejszą: Chłodnica paliwa HELLA: Mercedes-benz KLASA C (W203) (od 2000.05) C 220 CDI (203.006) 143KM | Sklep iParts.pl a tu oryginalne chodnice paliwa z A3 i Golfa w silnikach PD - czyli za duże dla oleju : 736271493.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.p Można taką zastosować ale jednak ciut mniejszą : Chłodnica oleju Mitsubishi Carisma 1995-1999 - porównaj ceny, zobacz opinie i recenzje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machina 9 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Pomysł jak najbardziej ok, tylko co w zimę gdy temperatura mocno ujemna, zasłaniać chłodnicę czy powrót do ori? Dobrze by było żeby był jakiś termostat:decayed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sztomel 6 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 Wybór dowolny lecz popieram powrót do oryginału bo trzeba trochę pogłówkować aby najpierw zastosować termostat na układzie chłodzenia oleju i element wykonawczy, który tę temperaturę będzie regulował. Szkoda zachodu by się w takie ceregiele bawić i główkować ale dobrze przynajmniej mieć miernik (analogowy lub cyfrowy) który by wskazywał jego aktualne wartości. Co innego jeśli ktoś ma już zabudowany układ wskaźników : turbo boost, EGT, oil temp and presurre i jeszcze inne pierdoły - wtedy przynajmniej jest kontrola. Trzeba dbać by temp. oleju nie była ani za wysoka ani za niska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek4net 5 Opublikowano 12 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2012 olej ma prawo dobic do takiej temp a przedewszystkim oleje pełno syntetyczne - 0W , 5W liczba przed W to klasyfikacja "zimowa" i technicznie to "plynnosc' oleju chyba z zerze... jezeli po W stoi liczba mala (klasyfikacja letnia - plynnosc chyba w 100) to moze jest to powod do zastanowienia poniewaz taki olej z mala liczba po W robi sie szybciej "sikowaty" niz olej np W60 Cos kojarze ze przy "goracej jezdzie" to w 2.5v6tdi miewalem ponad 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się