Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Choć moje pytanie nie dotyczy bezpośrednio odblokowania FIS, to aby tego dokonać trzeba było odkręcić osłonę dolną pod kierownicą.

Niestety u mnie śrubki do odkręcenia nie były to T8 (ktoś wcześniej chyba je podmienił), a zwykłe krzyżaki. Były tak ciężko dostępne że nie było wiadomo dlaczego nie chcą się odkręcić. Pod koniec gwint był tak zjechany, że musiałem trochę uszkodzić tą dolną osłonę aby w ogóle ją odkręcić i wyciągnąć. Teraz nie mam śrubek do przykręcenia osłony :(

Jeśli były tam inne to prosiłbym o jakiś info o oryginalnych, bo tych nie mogę nigdzie znaleźć.

WP_000690.jpg

Aktualnie te śrubki to:

Główka: 5,5mm

Średnica: 3mm

Długość: 27mm (gwint do główki 25mm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubki na początku produkcji B6 były na krzyżak, później było T8. Także masz wszystko ori

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzieki opisowi wymiana z adaptacja zajela mi 45 min.

Wszystko pasuje tylko zastanawia mnie czy mozna ustawic zeby pod przyciskiem reset zrobic wygaszanie fisa?

Obecnie mam tak: jedno naciśnięcie -1 komputer, drugie - 2 komputer, trzecie menu komputera

I tak w kolko

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem , po zakodowaniu manetki ( sedan ) przestaly mi dzialac spryskiwacze na lampy xenon ( na szybe dziala ) . po wymianie manetki ale przed kodowaniem dzialaly , czy ktos z was ma pomysl gdzie cos moglem napsuc i jak to teraz przywrocic do poprzedniego stanu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy licznik obsłuży pełen fis. W dziale elektrycznym bodajże masz rozpisane numery liczników jakie będą pasować w zamian za licznik mono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko działu elektrycznego nie mogę znaleść, a tym bardziej nie mogę znaleść rozpiskę numerów licznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tylko działu elektrycznego nie mogę znaleść, a tym bardziej nie mogę znaleść rozpiskę numerów licznika...

Czy to takie trudne :eusathink:

Wchodzisz na głowne FORUM --DZIAŁ ELEKTRYKA --- AUDI A4 B6 --- http://a4-klub.pl/index.php?/topic/240996-rodzaje-lista-licznikow-monochromatyczne-i-kolorowe-wersja-europejska/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to ja dodam cos od siebie. Pod airbugiem jest torx25 a do kierowniy klucxyk m12 (taki torx tylko dwunastokatny), pod kierownicaimbusa.

Niestety po zmianie manetki nie dziala nadal fis. Mialem kodowanie 10100 i zmienilem na 11100.

natomiast w drugim miałem 00022 zmieniłem na 00042. Po przekreceniu kluczyka i naciśnięciu reset fis sie wygasza. Co zle zrobilem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to ja dodam cos od siebie. Pod airbugiem jest torx25 a do kierowniy klucxyk m12 (taki torx tylko dwunastokatny), pod kierownicaimbusa.

Niestety po zmianie manetki nie dziala nadal fis. Mialem kodowanie 10100 i zmienilem na 11100.

natomiast w drugim miałem 00022 zmieniłem na 00042. Po przekreceniu kluczyka i naciśnięciu reset fis sie wygasza. Co zle zrobilem??

Źle zaadaptowałeś kanał 19 w liczniku. Powinieneś dać 11000 (a nie 11100) i będzie wszystko ok. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to ja dodam cos od siebie. Pod airbugiem jest torx25 a do kierowniy klucxyk m12 (taki torx tylko dwunastokatny), pod kierownicaimbusa.

Niestety po zmianie manetki nie dziala nadal fis. Mialem kodowanie 10100 i zmienilem na 11100.

natomiast w drugim miałem 00022 zmieniłem na 00042. Po przekreceniu kluczyka i naciśnięciu reset fis sie wygasza. Co zle zrobilem??

Źle zaadaptowałeś kanał 19 w liczniku. Powinieneś dać 11000 (a nie 11100) i będzie wszystko ok. :wink:

OK. Dzięki, już się domyśliłem. :) Nie wiedziałem co to ten DIS, i zakodowałem sam komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... MireXs, masz temperature otoczenia na fisie? czy nie powinno byc zakodowane 11010?

Tak, pokazuje temperature zewnętrzną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się trafił klient z mojego miasta. Ma Audi A4B6 i dziś dołożyłem mu manetkę i aktywowałem w liczniku to co trzeba. Manetka niestety jest z Avanta a trafiła do sedana. Jak zdobędę odpowiednią to się przełoży.

Trzeba jeszcze dołożyć czujnik płynu spryskiwaczy.

Gdyby ktoś potrzebował piny do licznika to proszę do mnie pisać lub dzwonić. 510 150 407

Chętnie tez pomogę w wymianie manetki i aktywacji komputera pokładowego.

Wielkie dzięki dla autora tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przy okazji naprawy buzzera w liczniku zajrzałem do kostki w licnziku żeby zobaczyć czy mam pina do czujnika płynu do spryskiwaczy i na szczęście mam :decayed: chciałem sobie wyprowadzić kabelek żeby później mieć łatwiej, aleeee... poległem na wyciągnięciu tego pustego pina.... ktoś podpowie jak to się robi? Próbowałem podważać i wypychać, ale nic... masakra jakaś :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze Ci doradzę bo w Audi jeszcze nie widziałem wtyczki licznika. Widziałem natomiast z innych aut (Seat, Skoda) i w licznikach są dwa rodzaje pinów.

Podejrzewam, że masz taki pin jak na zdjęciu z tym czarnym kabelkiem.

Na zdjęciu jest z kabelkiem ale Ty masz je we wtyczce puste. Gdybyś chciał go wyjąć to zaznaczyłem strzałką zaczep, który trzeba cienkim, płaskim śrubokręcikiem zagiąć we wtyczce. Wtedy pin wyjdzie.

Natomiast jeśli chcesz do takiego pinu dołożyć kabelek to nie trzeba go wyjmować. Kabelek wciska się w pin i izolacja jest wtedy nacinana i w ten sposób to się łączy. Zobacz piny jakie masz już tam obsadzone.

Tan gdzie różowe strzałki są w pustym pinie "blaszki", które nacinają izolację.

Ja jednak wolę zawsze wymienić taki pin na fabrycznie zarobiony.

c7335b67aea4.jpg

Edytowane przez koleś1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie kolego, będę z tym walczył jak już zdobędę manetkę. Ogólnie to przyglądałem się wtedy tym pinom w kostce i na kilku było widać druciki z kabla, a na innych nie było i się zastanawiałem jak to przewodzi, a tu chodzi o te blaszki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...