Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Naprawa przednich wycieraczek


grubcio1980

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, w takim razie jutro po pracy zabiorę się za silniczek :confused4: Co do jego wyjmowania z tym całym mechanizmem to w sumie nie sprawiało mi to większego problemu, więc myślę, że i tym razem sobie poradzę. Tylko boję się, że jak rozbiorę to już nie złożę i dopiero będzie kiszka, jak będzie deszcz a ja będę szukał jakiś szrotów z częściami :thumbdown: Dzięki wszystkim za pomoc.[br]Dopisany: 08 Wrzesień 2011, 14:06_________________________________________________Panowie mam problem z ustawieniem tego plastikowego kółka białego, nie mogę go przekręcić :kwasny: Czyli nie mogę go też ustawić żeby było prawidłowo jak na foto. Jak to zrobić ?[br]Dopisany: 10 Wrzesień 2011, 11:59_________________________________________________Ok już mam, i o dziwo działają :decayed: Dzięki Panowie za wskazówki. Co ja bym zrobił bez nich, pewnie byłbym biedniejszy o kilkaset złotówek, a tak sam zrobiłem wszystko :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie polecam wybijania sworznia. U mnie również zapiekł się ten od strony kierowcy. Ja wywierciłem małą dziurkę z boku i napsikałem tam WD40. Ramię sworznia włożyłem w imadło i kręciłem ramą całego mechanizmu, a sworzeń był nieruchomy. Po jakimś czasie odpuścił i wyszedł bez wybijania. Dobrze jeśli druga osoba podczas kręcenia stuka delikatnie gumowym młotkiem w sworzeń. U mnie poszło bezstresowo:)

Pozdrawiam Nelson

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez u siebie własnie walczylem, niby naprawione ale nie do konca, teraz po wsadzeniu mechanizmu ciezko jest go wkrecic, tak jakbym boczne sruby wkrecil to srodkowa wisi w powietrzu, wkrecilem prawa i srodkowa i mam problem z lewa strona bo z 2 mm brakuje zeby srube wsadzic.

Czy mozliwe jest ze za mocno w imadle mechanizm skrecilem, fakt ta strona ktora wjkrecalem nie jest juz taka okragla jak ta druga, i przez to sie jakby odksztalcil mechanizm i dlatego teraz ciezko jest go ustawic na swoim miejscu??

A druga sprawa to jak przesunalem plastik z komputera to pod nim była taka gumowa uszczelka, czesc sie odkleila od karoserii, nastawilem ja tak jak byla i z powrotem skrecilem, pytanie czy bedzie to nadal szczelne? czy dac tam silikonu troche??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to chyba jedna z najczestszych usterek w audi/vw bo z kim bym nie rozmawial z wlascicieli audi/vw to mieli z tym do czynienia juz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć kolego jeszcze raz te zdjęcia bo wygląda na to, że zostały usunięte z fotosik.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebrnąłem przez naprawę wycieraczek nie mniej nie miałem niestety jak zrobić zdjęć z tego procesu, ale większych komplikacji przy tym nie ma. Problematyczne są tylko trzy rzeczy:

- wyjęcie wszystkiego z podszybia - tu po wykręceniu obudowy ECU i lekkim odchyleniu problem znika

- zdjęciu wspomnianych w pierwszym poście pierścieni osadczych a'la segera, nie mniej są one bez otworków pod szczypce i naprawdę trzeba się nagimnastykować przy tym i nie obeszło się bez rozlewu krwi

- ustawienie tego wszystkiego z powrotem - jak również kolega w pierwszym poście wspomniał należy pozwolić się silniczkowi wyzerować, ale warto przed odkręceniem śruby mocującej mechanizm wycieraczek do silniczka zaznaczyć położenie tego ramienia w stosunku do trzpienia na którym jest osadzony, ja mogę podpowiedzieć, że jego prawidłowe położenie to położenie równoległe w jednej linii wraz z cięgnami napędzającymi wycieraczki, przy czym stojąc twarzą do szyby ramie to ma być po lewej stronie od trzpienia silniczka.

Efektem wszystkich prac jest zdecydowanie szybsze i cichsze działanie wycieraczek. Ja silniczka nie rozbierałem, nasmarowałem tylko te trzpienie które są zblokowane przez wspomniane nieszczęsne pierścienie osadcze, po uprzednim wyczyszczeniu ich taką gąbeczką ścierną jak również i gniazdo w którym one pracują, dodatkowo olejem maszynowym zapuściłem po wyczyszczeniu wszystkie ruchome połączenia oczywiście również wcześniej zostały one przeczyszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat przerabiałem ale gdy wybijałem trzpienie z tulejek okazało sie że w jednej jest uszkodzony i spękany trzpień z gwintem :facepalm: to odciąłem brzeszczotem gwint rozwierciłem nagwintowałem i wkręciłem śrubę i pół roku i sie trzyma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dla innych mających z tym tematem problem wstawiam topic ze zdjeciami:)

Jak naprawić nie działające wycieraczki w Audi A4 B5 | Rbrzezinski.net

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że jesteście specjalistami w dziedzinie Be Piątek to mam do was pytanie.

Kumpel kupił B5 w której ma następujący problem z wycieraczkami:

- dzwignia na dół - wycieraczki ruszają i od razu się zatrzymują, no chyba, że dźwignie przytrzymamy na dole

- tryb przerywany- wycieraczki jadą ale zatrzymują się u góry, nie wracają na dół

- tryb ciągły 1 bieg - wszystko bangla

- tryb ciągły 2 bieg - j.w

w każdym z tych wypadków wycieraczki po wyłączeniu nie wracają na dół tylko trzeba przytrzymać dźwignie na dół i puścić ją w chwili gdy wycieraczki znajdą się na dole.

Czy winą tak działających wycieraczek też jest silniczek, przekaźnik czy jeszcze coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kolego sprawdził na początek przekaźnik (najlepiej podmienić), sam silnik tam jest dość prosty, on po prostu przy jednym cyklu pracy wykonuje pełny obrót (nie następuje zmiana jego kierunku pracy), więc jak będzie dostawał prawidłowy sygnał to powinien pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś w necie znalazłem takie coś, żeby poprawić jakieś luty w silniku bo tak jakby silnik nie dostawał sygnału podtrzymania prądu czy jakoś tak.

co o tym sądzicie?

Oczywiście najpierw postaram się podmienić przekaźnik bo to jest łatwiejsze i szybsze niż dostanie się do silnika :wink:

aha i jeszcze jedno. Jak wyciągnąłem przekaźnik 229 to wycieraczki działają tak samo jak z wpiętym. To może oznaczać, że jest uszkodzony?

Jest tylko jeden przekaźnik? Czy jest jeszcze jakiś inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...