marcin_o23 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 panowie takie pytanko czy zaślepienie egr może wpłynąć na większe spalanie?? czy zaobserwoał ktoś jakieś większe minusy
aju Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 dla mnie minusy to (zauważalne) 1. "twardsza" praca silnika 2. dłuższe nagrzewanie silnika (niezauważalne) 1. wyższa temp "na tłokach" 2. szybsze kręcenie się turbiny na wolnych .... ekologia
marcin_o23 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2011 ekologia to mnie nie interesuje , u mnie nagrzewanie przynajmniej teraz latem w sumie podobne, praca silnika nawet nie zauważyłem zbytnio różnicy, tylko zastanawia mnie to czy może wzrostnąć spalanie czy to wogóle nie będzie miało na to wpływu
PIXI Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Aju Dodam od siebie : Przy całkowitym usunięciu EGR-a jak "gaszę" auto to bardziej telepie budą ( nie dwumas , czy wtryski ) .... ale nie zauważyłem żeby więcej palił , niby dlaczego
pastaldo Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Aju Dodam od siebie : Przy całkowitym usunięciu EGR-a jak "gaszę" auto to bardziej telepie budą ( nie dwumas , czy wtryski ) .... ale nie zauważyłem żeby więcej palił , niby dlaczego telepie bo w B6 pozbywając sie EGR pozbywasz sie klapy gaszącej i dlatego telepie. Poza tym mankamentem nie rózni się to od B5 a w B5 mam zaślepione juz rok i żadnych minusów.
Musashi Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 jezeli rezygnowac z EGR to na zasadzie zamkniecia przelotu wydech-dolot. nie warto pozbywac sie klapy gaszacej - twarde zatrzymane silnika, jest szkodliwe dla nadwozia, poduszek silnika oraz dwumasa.
dariodario Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 panowie takie pytanko czy zaślepienie egr może wpłynąć na większe spalanie?? czy zaobserwoał ktoś jakieś większe minusy dodatkowo zależnie kiedy zostało wypuszczone twoje auto to po zaślepieniu pojawi się błąd w engine i palić się będzie kontrolka.
poltor Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala.
dariodario Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 racja. Ale zaślepia się głównie dlatego że wycieka z niego trochę oleju. Aby ten olej się spalił a nie wyciekał to trzeba to zrobić inaczej niż zdjęcie wężyka. Trzeba go poprostu przerobić. Na forum jest tego dużo jak to zrobić.
Musashi Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi
Piotrek98igo Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 nie mam egr od 2lat,nic nie zauwazylem na - jedynie buda telepie ,ale to dlatego ze mam przejsciowke w miejsce EGR i brak klapy
karbonek Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie ) to jedynie zaślepka wchodzi w grę. U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego. Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi
dariodario Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie ) to jedynie zaślepka wchodzi w grę. U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego. Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze Poco pozbywać się EGR-a wystarczy zaślepić wężyk sterujący EGR-em efekt ten sam co rezygnacja z EGR-a a klapka gasząca pozostaje. Lepsze rozwiązanie to zaślepić przekładką dolot spalin do EGR-a ,ale ekologia nie pozwala. a co za roznica czy zaslepisz wezyk sterujacy czy doplyw spalin? ekologia i tak i tak cierpi a z tą butelką to nie śmierdzi w aucie?przecież te opary idą na komorę silnika i ta para olejowa to smród 1
Musashi Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Taka, że gdy EGR puszcza (jak u mnie ) to jedynie zaślepka wchodzi w grę. U siebie mam zaślepki po stronie kolektora ssącego i wydechowego. Do tego jeszcze rozcięte połączenie odmy z turbiną, od strony turbiny korek od wina a od strony odmy butelka po kefirze ale co puszcza? lepszym rozwiazaniem jest usuniecie i sterowania i polaczenia wydech - EGR przy czym nie eliminuje to popuszczania oleju z EGR, poniewaz za to jest odpowiedzialne uszkodzone uczelnienie trzpienia nim sterujacego. aby sie pozbyc chlapamia, nalezaloby usunac trzpien i otwor zaslepic.
dariodario Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 trzpień usunięty potem trzeba usunąć stare uszczelnienia teflonowe i nagwintować m10 lub śruba z nakrętką m8. Dolot z wydechu zaślepić jakąś blachą i w drogę. Wieczorem dam zdjęcia właśnie mój stary egr został od młodzony. :gwizdanie:
karbonek Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 EGR jak nie jest szczelny, to cały czas silnik jest truty spalinami. Dlatego zaślepiłem. Butelka jest po to, że chmura oleju z korbowodu jak leci, to do butelki, a nie na turbo (mam nowe, nie regenerowane). Dużo tego nie ma, miedzy wymianą oleju butelka jest wilgotna w środku.
marcin_o23 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2011 narazie egr mam zaślepiony, jedynie jak piszecie przy gaszeniu telepie budą, nie zapala mi się kontrolka check engine bo mam go wyłączonego programowo, jak będzie luźna kasa to zakupie nowy egr i będzie jak było, swoją drogą pytałem kilku dobrych tunerów i nikt tego nie odradza, twierdzą że nie jest to szkodliwe dla silnika
uciniak Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 A tak troszkę z innej beczki mam centralny cooler turbo brd i zastanawia mnie czy tak naprawdę daje coś zamontowanie flanszy zamiast egr ? Dodam że egr jest prawie nowy i nic się z nim nie dzieje a na pewno zmniejsza średnicę dolotu.Jak na razie nie zdecydowałem się na usunięcie egr, chociaż robiąc cooler bardzo mnie do tego namawiali.Może ma ktoś doświadczenie w tym temacie ?
aju Opublikowano 19 Sierpnia 2011 Opublikowano 19 Sierpnia 2011 ja też mam egr uważam że jak ma coś dać to nie dużo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się