Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic w Audi A4 B6/B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To z pinu nr.3 licznika to jest zasilanie :whistling: , a co to jest "D" na tym schemacie. :grin: Jak Ci Marcin dobrze radzi to posłuchaj. :wink:

Opublikowano (edytowane)

Hehe, D to jest Stacyjka :D Na pinie 3 w zielonym złączu licznika pojawia się 12V tylko w położeniu kluczka na zapłon, czyli tak jak powinno być :) Może trochę przekombinowałem, ale pociągnąłem zasilanie Servotronica bezpośrednio z tego zielonego złącza :P

Chociaż może to zmienię i podepnę do bezpiecznika, bo przewód zasilający dochodzący do licznika ma 0,35mm2 a na schemacie zalecana grubość przewodu zasilającego sterownik Servotronic to 0,5mm2... :/

Najważniejsze, że teraz wszystko działa - na postoju kręci się jak w maśle a w miarę przyrostu prędkości siła wspomagania maleje. No i cieszy też fakt, że maglownicę mam wyprodukowaną w drugiej połowie 2013r., praktycznie nówka :D

Bez "przekaźnika" jest ciężej w porównaniu do zwykłej maglownicy, ale dramatu nie ma w moim odczuciu - od biedy można tak spokojnie jeździć i dopiero w późniejszym terminie ogarnąć część elektryczną moda ;)

Pytanie - czy lekkie i chwilowe - dosłownie na ułamek sekundy - przyblokowanie kierownicy przy pierwszym skręceniu kół (od uruchomienia silnika) jest normalne? Porównałbym to do przymarznięcia kół do podłoża. Później już wszystko jest OK.

Gdy wypnę moduł to tego nie wyczuwam.

Mam sterownik montowany w A6 C5 i A8 D2.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Witam, Czym się różnią przekaźniki:

8E0907307A

8E0907307D

8E0907307F

bo kupiłem servotronic do swojej fury 8E1 422 054 B i teraz muszę dobrać do tego przekaźnik, i nie wiem jakiego mam szukać.

Opublikowano (edytowane)

Witam, Czym się różnią przekaźniki:

8E0907307A

8E0907307D

8E0907307F

bo kupiłem servotronic do swojej fury 8E1 422 054 B i teraz muszę dobrać do tego przekaźnik, i nie wiem jakiego mam szukać.

To przede wszystkim nie przekaźniki a sterowniki :) I są uniwersalne, różnią się tylko softem - krzywą "utwardzania" kierownicy w zależności od prędkości. Pasują nawet te od Peugeota, Volvo, Jaguara i innych marek, o ile moduł został zrobiony przez ZF :D Kolega Marcin87 wyjaśnił to na poprzednich stronach tego wątku :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Tylko teraz który jaką ma ta siłę utwardzania, Tak jak wcześniej pisał właśnie ktoś że D bardzo utwardza, a ciekawe jak pozostałe, bo Bartek w początkowym poście pisał o F, czyżby on serynie był montowany w b6, b7?

Opublikowano

Hehe, D to jest Stacyjka :D Na pinie 3 w zielonym złączu licznika pojawia się 12V tylko w położeniu kluczka na zapłon, czyli tak jak powinno być :) Może trochę przekombinowałem, ale pociągnąłem zasilanie Servotronica bezpośrednio z tego zielonego złącza :P

Najważniejsze, że teraz wszystko działa - na postoju kręci się jak w maśle a w miarę przyrostu prędkości siła wspomagania maleje. No i cieszy też fakt, że maglownicę mam wyprodukowaną w drugiej połowie 2013r., praktycznie nówka :D

Bez "przekaźnika" jest ciężej w porównaniu do zwykłej maglownicy, ale dramatu nie ma w moim odczuciu - od biedy można tak spokojnie jeździć i dopiero w późniejszym terminie ogarnąć część elektryczną moda ;)

Pytanie - czy lekkie i chwilowe - dosłownie na ułamek sekundy - przyblokowanie kierownicy przy pierwszym skręceniu kół (od uruchomienia silnika) jest normalne? Tak jakby koła przymarzły do podłoża. Później już wszystko jest OK.

Gdy wypnę moduł to tego nie wyczuwam.

Mam sterownik montowany w A6 C5 i A8 D2.

Gratki moda :) . Faktycznie na pinie 3 w złączu zielonym tak jak napisałeś, jest plus po stacyjce, oparłem się na Twoim schemacie, a tam jest złącze niebieskie :wink: .

A co do pytania, u siebie nie wyczułem takiego zachowania.

Opublikowano (edytowane)

Człowiek im starszy tym mniej rozgarnięty... wszystko wskazuje na to, że to był zwykły przymrozek :facepalm:

Co do zasilania to na wszelki wypadek podepnę zasilanie wprost z bezpiecznika, bo jeszcze czasem upalę przewód zasilający licznik (0,35mm2) ;)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Witam, jakiś czas temu założyłem przekładnie servotronic, lecz nie działa, sprawdzałem przejście na zaworku... brak. Widziałem na allegro zaworki z innych modeli Audi, czy ktoś się orientuje czy mogą one pasować? np. z A8 D3?

... Auto oddałem do specjalistów, którzy wykryli zawieszajacy się zaworek. Rozruszali go podając wyższe napięcie. ...

Jeśli można wiedzieć o ile wyższe było to napięcie i z jakiego żródła?

Opublikowano

Witam, jakiś czas temu założyłem przekładnie servotronic, lecz nie działa, sprawdzałem przejście na zaworku... brak. Widziałem na allegro zaworki z innych modeli Audi, czy ktoś się orientuje czy mogą one pasować? np. z A8 D3?

... Auto oddałem do specjalistów, którzy wykryli zawieszajacy się zaworek. Rozruszali go podając wyższe napięcie. ...

Jeśli można wiedzieć o ile wyższe było to napięcie i z jakiego żródła?

Tego niestety się nie dowiedziałem...

Opublikowano (edytowane)

Mam u siebie sterownik montowany w A6C5 i A8 D2 i pytanie czy w sterownikach dedykowanych do B6 i B7 jest następująca histereza (tj.mam wrażenie, że tak jest):

Na postoju i ruszając kręci się jak w maśle, powyżej kilkunastu km/h zaczyna się układ powoli utwardzać, z kolei zmniejszając prędkość z powiedzmy 60km/h do kilku km/h już nie czuć tego kierowania w maśle które było początkowo, jest ciut twardziej. Trzeba się zatrzymać do 0 by znów powróciło "masło", odczuwalne jeszcze po ruszeniu.

?

To efekt placebo czy taka histereza w działaniu (utrzymywanie lekkiego utwardzenia) faktycznie występuje? :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

To elegancko, podoba mi się takie "inteligentne" zachowanie układu :)

Wiem, że miałeś możliwość porównania ze sobą kilku sterowników...

Czym się różni w działaniu sterownik od S4 wzgl. seryjnego A4?

Opublikowano

Ktoś wymieniał sam zaworek? Ja muszę u siebie zmienić, nie wiem czy muszę całkiem wyciągać magiel, wolałbym nie odkręcać węży, tylko zluzować przekładnie. Chyba nie powinno uciec dużo płynu przy zmianie samego zaworka?

Opublikowano

jak dobierzesz odpowiednio krótką gwiazdkę to odkręcisz od tak po zdjęciu osłony plastikowej ale możesz sie sporo napocić, lepiej wyjmij aku odkręć tam jedną srube i pod serwem druga i od dołu pod czujnikiem trzecią (wielokątna dziesiątka) jak go opuścisz to juz odkręcisz bez problemu, a apropo węży jak je zdejmiesz to zlatuje tylko max 200ml plynu :) jak je wygniesz i zaczepisz ku górze :D

Opublikowano

Dzięki wielkie za szybką odpowiedz :good: Spróbuje najpierw bez ściągania węży :hi:

Opublikowano

Przekładnię zalać oryginalnym syntetykiem (fabrycznie był mineralny), czy jednak mineralnym Febi?

Opublikowano (edytowane)

W ASO o ile się nie mylę oferują syntetyka... a już na pewno ma on oznaczenie G 004 000 M2 - jego cena to 46zł/l. Spełnia on normę VW TL 52146, tak jak np. Febi FE06161 który kosztuje 43zł/l

Nie wiem czy jest sens kupowania "zamiennika"... z drugiej strony to pewnie Febi zaopatruje serwis :wink:

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1520191920171-FE06161-olej-lhm.html

Normalnie do układu wchodzi ok.1l ale robiąc płukankę potrzebne Ci będzie 2x tyle :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Panowie miałem przekaźnik 8E0907307D , następnie zakupiłem ten z S4 B6 8E0907307A. Różnica była na korzyść tego z S4 - odczywalne utwardzanie układu następowało po przekroczeniu ok 80km/h.

Wczoraj wrzuciłem przejaźnik z A4 B6 ten najzwyklejszy bez literki na końcu indexu części czyli 8E0907307 - i tutaj jest wielka zagadka bo układ się utwardza dopiero przy 150-160km/h . Do tej prędkości kręci się kierownicą tak lekko jakby koła uniesione były w górze - dosłownie. Powiem szczerze dla mnie bomba, ale czy rzeczywiście tak ma być czy też ten przekaźnik jest jednak walnięty?

Opublikowano

Mi najbardziej odpowiadał ten z S4.

Co do zwykłego jest tak jak być powinno ;)

Sent from my Iphone 6

To mi ta charakterystyka z S4 nie odpowiada, za ciężko mi się kręci jednak na tym układzie. Poza tym miałem wrażenie, że przy zwalnianiu dojeżdżając np. do ronda układ nadal był utwardzony, a dopiero po całkowitym zatrzymaniu kręciło się znów lekko.

Na tym zwykłym chodzi jak po maśle, a pomimo to jest nadal kontrola nad autem.

Opublikowano

Jestem świeżo po montażu servotronica. Mam sterownik z B7 końcówka D i magiel z Exeo. Powiem szczerze że charakterystyka działania tego sterownika bardzo mi się podoba. Na postoju kręci się kierą jednym palcem, odczuwalne utwardzenie od około 60km/h. Czuć że układ cały czas deilkatnie reguluje siłę w zależności od prędkości, polecam :good:

Opublikowano

Jestem świeżo po montażu servotronica. Mam sterownik z B7 końcówka D i magiel z Exeo. Powiem szczerze że charakterystyka działania tego sterownika bardzo mi się podoba. Na postoju kręci się kierą jednym palcem, odczuwalne utwardzenie od około 60km/h. Czuć że układ cały czas deilkatnie reguluje siłę w zależności od prędkości, polecam :good:

Karol dałbyś radę w wolnej chwili wrzucić krótki filmik jak teraz chodzi kierownica na postoju?

Po mieście bez servotronika czasami *uj strzela przy kołach 18 bo jednak kierownica na postoju ma opory.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...