Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 ASB] Zmiana biegów - napęd quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pacjent: a4 3.0tdi asb 2006.

problem: przy zmianie biegów z 1 na 2 i 2 na 3 następuje charakterystyczne uderzenie (głuche, miękkie) z dołu auta mam wrażenie że w jego tylnej części to jest konkretnie przy tylnym moście. Bardzo ciężko jest tak puścić sprzęgło aby auto "nie uderzyła", uderzenie występuje jakby wtedy kiedy całość po chwilowym luzie znów się spina do jazdy. Dodam jedną dziwną rzecz, że z kolei uderzenie nie występuje (lub jest prawie niewyczuwalne) w momencie kiedy silnik jest zimny.

Nie wiem czy to ma związek ze sprawą ale zauważyłem też że lekko na luzie pulsuje mi pedał sprzęgła jak do delikatnie przycisnę i czasami dojeżdzając do krzyżówki na luzie zatelepie całym autem nieco tzn, tak jakby silnik nierówno pracował.

Proszę o pomoc, czy ktoś miał podobny temat już wcześniej ? Coś tam słyszałem o mocowaniu tylnego mostu - gumach - że mogą być wybite i wtedy most jak załącza to jest taki efekt.

Opublikowano

Postaw na kanale, zaciągnij ręczny i podklinuj koła, posadź kogoś kumatego za fajerą i niech próbuje ruszać do przodu i do tyłu na zmianę, a Ty obserwuj od spodu cały układ przeniesienia napędu.

Na pewno się wyjaśni gdzie i co stuka :decayed:

Opublikowano

Nie sądzę aby był to problem z wałem ponieważ są prawie niezniszczalne i wytrzymują bardzo duże przeniesienia napędu ( auta po programie ) Sprawdź przeguby wewnętrzne i śrubę centralną trzymającą przeguby zewnętrzne wchodzące do zwrotnicy czy nie mają luzu bo mogą być nie dokręcone. Ale mi to wygląda na problem z kołem dwumasowym.

Opublikowano

z wałem nie ale czasem leci podpora wału, znajomy wymieniał

Opublikowano

Pierwsze co to wał z podporą do wymiany, koło dwumasowe i ośki z przegubami raczej odpadają. Wiem z doświadczenia.

Opublikowano

Witam,

Mam ten sam problem. W momencie załączenia na D słychać stuk z tyłu. Ten stuk pojawia się kiedy zmieniam z D na R, lub kiedy na trasie wykonuję szybką redukcję z 6 na 3 bieg. Jadąc spokojnie na jednym biegu kiedy się delikatnie zwalnia a potem przyspiesza też delikatnie to też czuć ten stuk. Jest to definitywnie luz ale w osi obrotu wału, a nie poprzecznie do osi. Jeżdżę już tak dwa lata i przyznaję że sprawa się stopniowo pogarsza.

Jak się wysypie to będzie wiadomo co...

Opublikowano

Koledzy ja bym obstawiał torsen mam identyczne objawy chodź to w b5, nawet wymieniłem dyfer bo miałem luz na wale, pojechałem do mechanika i stwierdzono że torsen jest do wymiany.

Opublikowano

W quattro to jestem zielony, dyfer typu torsen, chodzi o tylny most :mysli:

Czyli juz to wymieniłeś i jeszcze raz chcesz to samo robić, czy źle rozumuje :mysli:

Opublikowano

troszkę nie tak, dyfer to zwykły mechanizm różnicowy a jeszcze jest mechanizm różnicowy między osiowy samoblokujący się czyli torsen znajduje się on w skrzyni biegów a dokładnie w jej tylnej części przynajmniej tak jest w b5

Opublikowano

dokladnie... ten element w skrzyni sie sypie, u mnie tez jest podobny problem + mam efekt mocno spinajacego sie dyfra na rondach, czy podczas skrecania.

Opublikowano

po wyłaczeniu ABS-u masz to samo, sprawdzałeś ?????

mozliwe że tutaj ingeruje EDS i dlatego takie cyrki sie dzieją

Opublikowano

Flyer u mnie jest tak samo przy skrecaniu, az buda sie buczy (przy ostrym skręcie).

Czy jest możliwa naprawa torsena, jeżeli jest to wszystko "spakowane" do jednej skrzyni (torsen, skrzynia, el różnicowy na przednią oś)?

Ciekawe czy ZF dostarcza części zamienne równierz do torsena skoro jest to wszystko w jednej obudowie (mam automat).

Opublikowano

Doszliście co i jak. Da rade wymienić te cześci, czy trzeba całości szukać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...