Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Zwykły czy sekwencja ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam dylemat co najlepiej pasuje do adr 1,8 125km? sekwencja czy może zwykły, znajomy mnie straszy, że jak założe sekwencje a mam do pracy 8km to zanim będzie właściwa temperatura na reduktorze to ja już dojade do pracy. jak to własciwie jest? po jakim odcinku się włącza sekwencja jak za oknem jest 0 stopni? drugie pytanie - czy jak mam spalanie w cyklu mieszanym 11 litrów benzyny to będę miał spalanie gazu na poziomie 13 litrów?

Opublikowano

Witam,ja mam sekwencje BRC i coś mi się zdaje że do tego silnika najlepsza sekwencja,ale poczekaj na inne odpowiedzi,natomiast jeśli chodzi o przelączenie sie na gaz to jest to zależne na ile ustawi gazownik,ja mam teraz na 30 stopni i jest dobrze tzn.przy temp.ok. 0 st. przełącza sie po ok 1,2 kilometry ,ale wcześniej mialem ustawione na 40 st. i przy mrozie 15 stopni to się przełączało dopiero po 6,7 kilometrów.Jeśli chodzi o spalanie to w moim przypadku jest to ok.10 litrow w trasie nieobciążone auto,natomiast w mieście to ok 13litrów ale to zależy jeszcze od ciężaru buta, a ja nie lubię się wlec.

Opublikowano

Ja bym się długo nie zastanawiał. Montując instalację drugiej generacji robisz sobie z wielopunktowego wtrysku benzyny, elektroniczny gaźnik zasilany gazem (tak w prostych słowach). Czyli cofasz się do minionej epoki, a czujnik temperatury do przełączenia też jest "wysoce" zalecany w przypadku zwykłej instalacji.

Opublikowano

Witam! Posiadam również sekwencje jak narazie bez problemów. przełączenie na gaz przy 0 stop. około 2km. Średnie spalanie 10l a w trasie nawet mniej no i co ważne przy sekwencji odczucie jazdy na gazie czy benzynie jest minimalne. :th:

Opublikowano

W poprzednim aucie miałem sekwencje, przełanczało mi na gaz tak po ok 4km w zimie, latem troche wczesniej, temperaturę przełanaczania miałem ustawioną na 20stopni. Ja na twoim miejscu zastanowiłm bym się czy wogóle zakaładać gaz, instalacja będzie ci sie długo zwracać bo mało bedziesz robił kilometrów, weż pod uwagę koszty eksploatacji czyli częstsze zmany swiec filtów, dodatkowy koszt przy przeglądzie itd. więc w sumie dużo nie zaoszczedzisz na tym gazie.

Opublikowano

przy temp. przełaczania 30 stopnia autko potrzebuje 1- 1,5 km na przełączenie na LPG, przy średnio dwóch odpalanieach dziennie z zimnego silnika (przed i po pracą) benzyna wychodzi mnie jakieś 50-60 zlotych miesięcznie. NIe ma praktycznie wyczuwalnej różnicy pomiędzy jazda na LPG a benzyną, nie ma również katastrofalnej różnicy w spalaniu a sama instalacja (sekwencja oczywiście) jest w sumie bezproblemowa, tylko trzeba dbac o nią (przeglady, świece i te sprawy)

Co do kosztów kolega rafaello ma racje, musisz się zastanowić czy ci się opłaca, jeżdzenie owszem jest tańsze ale jak mało jeżdzisz to cię bedzie ta instalacja zwracała i zwracała, mi przy średnio 2500 - 3500 km miesięcznie instalacja zwróci się po ok 10 miesiącach, z drugiej strony nie wyobrażam sobie pokonywania takiego dystansu na PB - wydałbym majątek

patrze na twoje dane i oczom nie wierze 11 litrów PB w trasie??? mi wychodziło od 6,5-8,5 w trasie w zaleznośści od wagi nogi i od wlaczonej klimy

Opublikowano

przyczyna jaka lezy w tym,ze chce zalozyc gaz to to spalanie!! jazda na autostradzie przy szybkosci 110-120km/h spowodowala ze spalanie zeszlo do 10 litrow na 100km, jak rano jezdze do pracy 8km to spalanie na 100km = okolo 15 litrow :( mam to auto 3 tygodnie wymienilem rozrzad, fitry, olej, podlaczylem do vaga wyszlo ze sonda lamda wykrywa zbyt jalową mieszanke bo wydmuchana jest uszczelka pomiedzy kolektorem a rurą wydechową - wymienilem tą uszczelke, wyczyscilem tez przepustnice, na stacji diagnostycznej wymienili mi tez przewod paliwowy, resetowalem tez komputer a spalanie jak bylo wysokie tak i jest nadal ;/

Opublikowano

tylko sekwencja, a jak chcesz zajechać silnik to załóż sobie zwykła instalacje LPG :kwasny:

Opublikowano

Witam , ja też się podłączę , tylko sekwencja kolego , mieszalnik to zabójstwo i polskie kombinowanie , nie warto .

Na instalację sekw. wydasz ok 3 tys. zł , ale potem spokój , a jak będziesz chciał oszczędzać na oszczędzaniu to koszty same się pojawią ...

Sprawdź motorownię u siebie , zadbaj o wszystko , a wtedy jazda na gazie będzie naprawdę przyjemna . Pozdrawiam :hi:

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

Nie słuchaj żadnych pseudo speców.

Sekwencja i jeszcze raz sekwencja. Prawidłowo ekspoatowana pozwoli ci cieszyć się zdrowym silnikiem i tanim jeżdżeniem.

Jak już ci na gg mówiłem, wpadaj na spota do Świdnicy koniecznie. Zobaczymy jakie błędy ci wywalił i dojdziemy do tego dlaczego ci tak dużo pali :)

Opublikowano

chciałem się pochwalić że moje spalanie dziś spadło!! zatankowałem wczoraj pod korek i przejechałem 100km - 50km jazdy po miescie i 50km po autostradzie a4 gdzie grzałem 160-180, podjeżdzam pełny obaw pod dystrybutor , zalewam znów pod korek i..... 10,5 litra -tyle wyszło a prędzej było 15, ostatnie co zmienilem to wymieniłem uszczelke pomiedzy kolektorem a rurą wydechową i odłączyłem akumulator na 30 minut :notworthy:

Opublikowano

Ja również zauważyłem spadek spalanego paliwa tj.gazu,po przeczyszczeniu przepustnicy spadło do 9 litrów na trasie spokojna jazda,auto mam już 8 miesiecy ale to po raz pierwszy tyle spalił :th:

Opublikowano

ja zakładajac sekwencje do siebie bylem pelny obaw :confused4: bo nie wiedzielm jak sie zachowa w silnkiu turbo doładowanym :) ale dzis po 4 miesiacach eksploatacji moge z czystym sumieniem polecic kazdemu LPG ale tylko sekwencje :) a co do kosztów to roznica jest duza bo jednak 11 litrow LPG a 11 litrow BP 95 to wychodzi przez pol taniej :th: a osiagi w normalnej eksploatacji sa takie same dopiero pomiedzy 5000 a 7700 obr jest roznica no ale cos za cos :>

Opublikowano

hej,czytajac co piszecie ,zostalem bez swojego zdania chyba,co prawda od niedawna mam A4 na gazie,i od pierwszego dnia po zakupie zastanawiala mnie instalacja gazowa...ale !! polecialem do gazownikow ktorzy opiekowali sie moja bmw.. no i zdania maja podzielone jak i ja teraz,jezdze na zwyklej instalacji,zadna sekwencja i ani razu mnie nie zawiodla,spalanie w trasie wychodzi mi okolo 10 L 110-140 km/h bez wiekszych gwaltownych wyczynow,na miescie nie wiem,nie liczylem,raz mi strzelila gumka od antywybuchu i nic wiecej,nadal sie zastanawiam nad sekwencja,ale czy naprawde warto..? jak mam ochote polatac lepiej,to przelaczam na pb .. dodam,ze silniczek jest zdrowy ,bardzo dynamiczny,i jedyna obawa jest czy przy zwyklym gazie szybciej sie skonczy zywot glowicy,i czy faktycznie sekwencja przedluza zywot... macie o tym jakies pojecie czy swoje mysli,piszcie smialo pozdrawiam, i rozwagi na drogach

Opublikowano

Tylko sekwencja!!!Do Audi a4!! .Jak chcesz mieć problemy z audi i szybko silnik zajechać to załóż sobie zwykłą instalacje :kwasny:

Opublikowano

Dobrze,jezeli tak mowisz to w jakis sposob uwarunkuj sie do tego,jak narazie nie wiem jaka wiedze posiadasz,i czy piszesz tak,bo tak ktos powiedzial,co twoim zdaniem najbardziej sie przyczynia do szybkiego wyeksploatowania glowicy - w przypadku sekwencji i co w przypadku zwyklej instalacji. Aha i tak w skrocie opisz dzieki cemu w sekwencji bedzie dobrze.

Opublikowano

zakladajac sekwencje twoje autko bedzie spalac prawie tyle samo co pb

zakladajac zwykla instalacje masz spalanie do 3litrow wiecej

w sekwencji nie grozi ci tzw wystrzal gazu a co z tym idzie wymiana przeplywki.

z sekwencja masz mniej problemow podczasz uzytkowania(chodz u nas za kazdy przeglad gazu bulisz ok 150 zl wymiana filtrow i podpiecie pod kompa)

dla mnie minusem sekwencji jest to ze auto na lpg pracuje jak diesel tzn wtryski klekocza ale mozna sie do tego oswoic

ZDECYDOWANIE SEKWENCJA nawet nie mysl o czyms innym jezeli juz zdecydujesz sie zakladac gaz...

Opublikowano

zakladajac sekwencje twoje autko bedzie spalac prawie tyle samo co pb

zakladajac zwykla instalacje masz spalanie do 3litrow wiecej

w sekwencji nie grozi ci tzw wystrzal gazu a co z tym idzie wymiana przeplywki.

z sekwencja masz mniej problemow podczasz uzytkowania(chodz u nas za kazdy przeglad gazu bulisz ok 150 zl wymiana filtrow i podpiecie pod kompa)

dla mnie minusem sekwencji jest to ze auto na lpg pracuje jak diesel tzn wtryski klekocza ale mozna sie do tego oswoic

ZDECYDOWANIE SEKWENCJA nawet nie mysl o czyms innym jezeli juz zdecydujesz sie zakladac gaz...

kolega ma racje zakładaj sekwencje !! bo później będziesz żałował

Opublikowano

sikor81, przelicz sobie na spokojnie, ile możesz zaoszczędzić na gazowni przy przebiegach które robisz. Jeśli niezbyt często pokonujesz dłuższe odcinki i masz w perspektywie 2-3 lat zmianę auta, to nie ma sensu.

Poza tym o co come on? :mysli:

Pytanie czy zakładać w tym przypadku II czy III generację to tak jak lać olej napędowy czy opałowy do TDI?

Opublikowano

hehe dzieki za podpowiedzi,ale przypominam,ze juz gazownia jest zalozona tylko ze starej generacji wiec tylko chodzi o Ewentualną przerobke na sekwencje,ale mowie..nie jestem az tak napalony dlatego,ze nie mam zadnych absolutnych problemow z dotychczasowa instalacja,jezdze jezdze i jezdze.mialem tylko jeden wystrzal gazu na 30 tys km wiec.....pali 10/100 trasa 12.5 miasto.i dosc dobrze lata na gazie,ale moze zmienie,pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...