Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Remont silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. przymierzam się do remontu silnika 1.6 ADP ( + sekwencyjna inst. LPG ), tzn. chcę wymienić większość uszczelek ( głowica, pokrywa zaworów, miska olejowa, uszczelniacze trzonków zaworów ), pierścienie, filtry, króciec układu chłodzenia, wyczyścić i zaadaptować przepustnice, ogólnie doprowadzić silnik i osprzęt do jak najlepszego stanu. Moja prośba do forumowiczów jest taka, żeby ktoś kto ma jakieś doświadczenie, fotorelacje, uwagi, porady wrzucił je na wątek. z góry dziękuję.

Ja postaram się sporządzić sprawozdanie z przeprowadzonego remontu i udostępnić je klubowiczom.

Opublikowano

koniecznie wrzuć opis :> na forum jest wymiana uszczelki pod zaworami dla ADP a do ADR wymiana uszczelki pod głowicą

Opublikowano

witam. przymierzam się do remontu silnika 1.6 ADP ( + sekwencyjna inst. LPG ), tzn. chcę wymienić większość uszczelek ( głowica, pokrywa zaworów, miska olejowa, uszczelniacze trzonków zaworów ), pierścienie, filtry, króciec układu chłodzenia, wyczyścić i zaadaptować przepustnice, ogólnie doprowadzić silnik i osprzęt do jak najlepszego stanu. Moja prośba do forumowiczów jest taka, żeby ktoś kto ma jakieś doświadczenie, fotorelacje, uwagi, porady wrzucił je na wątek. z góry dziękuję.

Ja postaram się sporządzić sprawozdanie z przeprowadzonego remontu i udostępnić je klubowiczom.

tylko po co?

Opublikowano

nie. ale olej mi bierze w dużych ilościach, silnik mam cały w oleju. najbardziej nawala z pod uszczelki pokrywy zaworów. szklanki słychać , też. mam już 360 tys. przebiegu

Opublikowano

te silniki to znajdziesz po 500zł wiec jaki tu sens

Opublikowano

Tylko, że nie wiadomo co kupi...A zrobi swój to będzie wiedział co ma. Tylko mechaniora jakiegos konkretnego znajdź żeby nie było problemów z jego robocizną.

Opublikowano

Mam ten sam silniczek co Ty z LPG.....moj ma już na budziku 312 tys. km ale silnik suchutki żadnych wycieków....olej bierze ale wydaje mi sie że w normie ( 0,5 l na rok jak doleje to max).....zaczynaja mi sie dziwne żeczy dziac , to cus padnie ale na razie remontu nie planuje.....

Opublikowano

Pod uszczelkę pokrywy zaworów i miski olejowa po obu stronach warto dać silikon wysokotemperaturowy, wtedy nic nie będzie się pocić.

Reszta to już zwalenie głowicy i powymienianie pierścieni, uszczelniacze na trzonkach, szklanki, warto się przyjrzeć też uszczelniaczom na wałku rozrządu i wale korbowy.

Przy króćcu wystarczy powymieniać oringi groszowe sprawy chyba, że plastik jest popękany i z niego leci. Sprawdź też czy odma jest cała.

Troszkę będzie Cię to kosztować, ale będziesz wiedział co masz i jeszcze długo pojeździsz, bo kupno drugiego silnika może się wiązać z ryzykiem, że tam też prawie to samo będziesz musiał zrobić.

Opublikowano

mi tez bierze olej i wogole to myslalem moze o wstawieniu silniejszego silnika zeby tyle nie palil da rade? jaki to koszt zakupu mocniejszego silnika? teraz mam ADP 1.6 z196tys

Opublikowano

mi tez bierze olej i wogole to myslalem moze o wstawieniu silniejszego silnika zeby tyle nie palil da rade? jaki to koszt zakupu mocniejszego silnika? teraz mam ADP 1.6 z196tys

No pewnie że da rade, ale koszt będzie wysoki i nie opłacalny. Sam silnik 1.8 20V to koszt 700zł, ale do tego trzeba doliczyć osprzęt, komputer, wiązki do komputera, robociznę i pewnie coś po odrodzę będzie trzeba zmienić... :hi:

Opublikowano

lepiej chyba kupić samochód z większym silnikiem niż robić przekładkę :decayed:

Opublikowano

lepiej chyba kupić samochód z większym silnikiem niż robić przekładkę :decayed:

Jedyne rozsądne wyjście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...