gostekxxx Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 witam. przymierzam się do remontu silnika 1.6 ADP ( + sekwencyjna inst. LPG ), tzn. chcę wymienić większość uszczelek ( głowica, pokrywa zaworów, miska olejowa, uszczelniacze trzonków zaworów ), pierścienie, filtry, króciec układu chłodzenia, wyczyścić i zaadaptować przepustnice, ogólnie doprowadzić silnik i osprzęt do jak najlepszego stanu. Moja prośba do forumowiczów jest taka, żeby ktoś kto ma jakieś doświadczenie, fotorelacje, uwagi, porady wrzucił je na wątek. z góry dziękuję. Ja postaram się sporządzić sprawozdanie z przeprowadzonego remontu i udostępnić je klubowiczom.
juleknotdead Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 koniecznie wrzuć opis :> na forum jest wymiana uszczelki pod zaworami dla ADP a do ADR wymiana uszczelki pod głowicą
fend18 Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 witam. przymierzam się do remontu silnika 1.6 ADP ( + sekwencyjna inst. LPG ), tzn. chcę wymienić większość uszczelek ( głowica, pokrywa zaworów, miska olejowa, uszczelniacze trzonków zaworów ), pierścienie, filtry, króciec układu chłodzenia, wyczyścić i zaadaptować przepustnice, ogólnie doprowadzić silnik i osprzęt do jak najlepszego stanu. Moja prośba do forumowiczów jest taka, żeby ktoś kto ma jakieś doświadczenie, fotorelacje, uwagi, porady wrzucił je na wątek. z góry dziękuję. Ja postaram się sporządzić sprawozdanie z przeprowadzonego remontu i udostępnić je klubowiczom. tylko po co?
gostekxxx Opublikowano 9 Września 2011 Autor Opublikowano 9 Września 2011 nie. ale olej mi bierze w dużych ilościach, silnik mam cały w oleju. najbardziej nawala z pod uszczelki pokrywy zaworów. szklanki słychać , też. mam już 360 tys. przebiegu
czaki22 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 te silniki to znajdziesz po 500zł wiec jaki tu sens
Onkel Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Tylko, że nie wiadomo co kupi...A zrobi swój to będzie wiedział co ma. Tylko mechaniora jakiegos konkretnego znajdź żeby nie było problemów z jego robocizną.
zbylo22 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Mam ten sam silniczek co Ty z LPG.....moj ma już na budziku 312 tys. km ale silnik suchutki żadnych wycieków....olej bierze ale wydaje mi sie że w normie ( 0,5 l na rok jak doleje to max).....zaczynaja mi sie dziwne żeczy dziac , to cus padnie ale na razie remontu nie planuje.....
Bartoszzz Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Pod uszczelkę pokrywy zaworów i miski olejowa po obu stronach warto dać silikon wysokotemperaturowy, wtedy nic nie będzie się pocić. Reszta to już zwalenie głowicy i powymienianie pierścieni, uszczelniacze na trzonkach, szklanki, warto się przyjrzeć też uszczelniaczom na wałku rozrządu i wale korbowy. Przy króćcu wystarczy powymieniać oringi groszowe sprawy chyba, że plastik jest popękany i z niego leci. Sprawdź też czy odma jest cała. Troszkę będzie Cię to kosztować, ale będziesz wiedział co masz i jeszcze długo pojeździsz, bo kupno drugiego silnika może się wiązać z ryzykiem, że tam też prawie to samo będziesz musiał zrobić.
szakal.aw Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 mi tez bierze olej i wogole to myslalem moze o wstawieniu silniejszego silnika zeby tyle nie palil da rade? jaki to koszt zakupu mocniejszego silnika? teraz mam ADP 1.6 z196tys
kamil1990_2006 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 mi tez bierze olej i wogole to myslalem moze o wstawieniu silniejszego silnika zeby tyle nie palil da rade? jaki to koszt zakupu mocniejszego silnika? teraz mam ADP 1.6 z196tys No pewnie że da rade, ale koszt będzie wysoki i nie opłacalny. Sam silnik 1.8 20V to koszt 700zł, ale do tego trzeba doliczyć osprzęt, komputer, wiązki do komputera, robociznę i pewnie coś po odrodzę będzie trzeba zmienić...
WIŚNIA Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 lepiej chyba kupić samochód z większym silnikiem niż robić przekładkę
kamil1990_2006 Opublikowano 11 Września 2011 Opublikowano 11 Września 2011 lepiej chyba kupić samochód z większym silnikiem niż robić przekładkę No moje zdanie jest takie same
PABLO Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 lepiej chyba kupić samochód z większym silnikiem niż robić przekładkę Jedyne rozsądne wyjście.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się