adaxdk Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Witam, na wstępie chciałbym podkreślić, iż nie jestem mechanikiem i moje wypociny i grzebanina w smarach jest czysto amatorska i proszę traktować to jako podpowiedz, a nie fachową poradę. Do rzeczy, postanowiłem wymienić tylne amortyzatory. Potrzebne rzeczy: 2x 16mm klucz (oczkowy głęboki) młotek 13mm nasadowy/płaski 2x śrubokręt zaczynamy, najpierw zaglądamy do bagażnika i odginamy pokrowiec, który zaślepia nam górna część amorka. po odgięci ukaże nam się taki widok: okręcamy dwie śruby nasadówką trzeszczotką 13mm, albo tak jak ja bawić i pocić się w bagażniku płaskim kluczem :| z doły potrzebne nam będą dwa klucze oczkowe 16mm. Jeden wkładamy do belki i klinujemy śrubę od środka. Natomiast drugim kluczem odkręcamy z zewnątrz, wygląda to tak: OCZYWIŚCIE PAMIĘTAMY, ŻEBY ZABEZPIECZYĆ ODPOWIEDNIO SAMOCHÓD PRZED WSADZIENIEM POD NIEGO NAWET NAJMNIEJSZEJ CZESCI CIAŁA. Po odkręcaniu trzeba uważać na te plastiki z góry, żeby ich nie połamać, ja oczywiści połamałem Delikatnie, ale z siłą wyjmujemy całą kolumnę amortyzatora. kładziemy go sobie na podłodze, patrzymy się, jesteśmy z siebie dumni i tryskamy imitacją fachowości Teraz delikatnie ale również stanowczo zdejmujemy ten plastikowy kapturek z góry, który również lubi się łamać. Należy podważyć go z 2 stron śrubokrętem. Po zdjęci i połamaniu któregoś z ząbków dalej czujemy zapach fachowości i widzimy śrubę, która patrzy się źle :/ odkręcamy kluczem 16 oczkowym, głębokim, jednocześnie przytrzymując ten środek, to jest chyba gwint 6-7mm polecam przed okręceniem zabezpieczyć sprężynę, najlepiej byłoby założyć ściągacz do sprężyn i to rozwiązanie serdecznie polecam każdemu. Ja niestety nie miałem takiej możliwości i bez pomocy bym nie naciągną tego z późniejszym składaniu wszystkiego do kupy. Starałem się zabezpieczy to tak: ... ale nic to nie dało. Po rozkręceniu wszystkiego, porównujemy z nowym amorkiem: BNE-2920 to jest indeks amorków BILSTEINA, których użyłem. w zestawie powinno być nowa tarcza na gumę pod sprężynę, tulejka dolna nowa śruba górna (17mm). Po rozmontowaniu starego amorka, ja zabrałem gumę, bo uznałem że jest jeszcze OK. Zbroimy nowe części Nowy układ wygląda mniej wiecej tak: Oczywiście zaleca się wymianę odboji i osłon na nowe, na zdjęciu nie widać ale na sam początek należy jeszcze zainstalować właśnie nowy odbój i osłonę. umieszczamy sprężynę w rowkach na górnej i dolnej gumie - to ważne. Po naciągnięciu sprężyny i skręceniu do oporu pozostaje nam jedynie zaślepić plastik z góry włożyć gotową kolumnę do autka, wszytko ładnie dopasować. Tulejka z dołu może trochę opornie wchodzić, ale troche cierpliwości i się uda. Składamy wszytko w odwrotnej kolejności mi wymiana 2 amorków zajęła ok. 3 godzin z uwagi na brak odpowiednich narzędzi. Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś się przyda. 1
mariuszsmietana Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-mcperson-2-szt-kpl-fvat-i1790370279.html kolego zakupilem cos takiego. najtansze sciagacze do sprezyn. zaplacilem 38zl z wysylka :> wydatek jednorazowy, a przyda sie na dlugie lata. daly rade jak i z przodem tak tylem
mapelastik Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Ładne dokładny opis, szacun kolego
vauxhall95 Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 http://allegro.pl/sciagacz-do-sprezyn-mcperson-2-szt-kpl-fvat-i1790370279.html kolego zakupilem cos takiego. najtansze sciagacze do sprezyn. zaplacilem 38zl z wysylka :> wydatek jednorazowy, a przyda sie na dlugie lata. daly rade jak i z przodem tak tylem Niestety odradzam tego typu sprzet jak kupowac to jakies markowe,przez te malo co by mnie sprezyla nie ganiala po garazu.Ta nakretka gorna poprostu sie ulamala-odpadla, a mialem mocno skrecona sprezyne.Oczywiscie nie po razie,ona z czasem sie wykrusza az sie wykruszy.
milasek86 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 opis się przydał co prawda mi wymiana zajęła trochę dłużej, ale efekt jest :>
TobiaszAudiA4B5 Opublikowano 22 Października 2011 Opublikowano 22 Października 2011 Napewno nie jednemu sie to przyda ; ) zajebiaszczy opis ; D
bediks Opublikowano 31 Października 2012 Opublikowano 31 Października 2012 Dzienks za opis ;-) Ciebie chyba wersja bez składanej kanapy , u mnie składają kanapa polift, mocowanie gorne uwidacznia się się po wyjęciu przy kanapie takich wąskich boczkow i wyjęciu z przestrzeni takiej gabki . Najwięcej gimnastyki było z wyjęciem całej kolumny z auta bo trzeba dość mocno zgiąć piastę do dołu żeby wyjąć to wszystko, ja wyjąłem dodatkowo nadkola , nie wiem czy obeszło by sie bez , pozdrawiam
Banan Opublikowano 1 Listopada 2012 Opublikowano 1 Listopada 2012 Dzienks za opis ;-) Ciebie chyba wersja bez składanej kanapy , u mnie składają kanapa polift, mocowanie gorne uwidacznia się się po wyjęciu przy kanapie takich wąskich boczkow i wyjęciu z przestrzeni takiej gabki . Najwięcej gimnastyki było z wyjęciem całej kolumny z auta bo trzeba dość mocno zgiąć piastę do dołu żeby wyjąć to wszystko, ja wyjąłem dodatkowo nadkola , nie wiem czy obeszło by sie bez , pozdrawiam No odkręcenie tych śrub po wyciągnięciu tej gąbki masakra , trwało to dłużej niż ściąganie sprężyn Bez problemu wyciągasz kolumny bez zdejmowania nadkola trzeba tylko obrócić kolumnę wzdłuż długiej osi w odpowiednią stronę ( tak żeby wyskoczyła z tych ząbków plastkiowych u góry ) - jak nie wychodzi z nadkola po przekręceniu w prawo to trzeba w lewo ( już nie pamiętam w którą)
bediks Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 grzechotka 1/4 i chude dlonie przydały sie do tych srubek chodzilo mi o to jak juz u góry mocowanie wyjete i na dole balem sie odgiac piaste z tarcza do dolu na tyle zeby wyjac dolne mocowanie amora, juz mialem przed oczami wizje rozerwanej gumowe tuleji ale delikatnie i poszla:wink:
davidoff82 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 <br /><br /> Koledzy czy ten plastik jest taki sam dla przedlifta i polifta? Ktoś może podać numer tego plastiku?
davidoff82 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 no skoro ori był to może by się przydał a serio to nie wiem czy jest potrzebny? pytam bo nie chce niespodzianek jak to wszystko wydłubię...
bediks Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Powiedział bym Ci jakbym wiedział czy autor miał przed czy po lifta bo u mnie po lifcie takie coś jest, jak nie zapomnę w domu bo pisze z koma to zajrzę w etce i napisze czy w 95 i 00 r. były te same plastiki;-)
Marko42 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 opis spoko gdy przyjdzie czas na wymianę na pewno się przyda i skorzystam z porady
Klaudek1993 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opublikowano 5 Listopada 2012 Opis gites ale narazie mam amorki wporządku
STASIU227 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 mam amorki 1BE polifty na tył i czy podejdą do przedlifta??
davidoff82 Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 mam amorki 1BE polifty na tył i czy podejdą do przedlifta?? Podobno trzeba przełożyć górne mocowanie z polifta i podejdą.
Banan Opublikowano 7 Listopada 2012 Opublikowano 7 Listopada 2012 ja montowałem na odwrót przełożyłem po prostu mocowanie górne
YAQB21 Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 A jak wygląda demontaż amorów z tyłu w avancie? Gdzieś zasłyszałem opinię, że trzeba sporo w środku zdemontować na dobry początek ...
Banan Opublikowano 8 Listopada 2012 Opublikowano 8 Listopada 2012 poszukaj bo był już temat nawet ze zdjęciami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się