total9 Opublikowano 18 Maja 2009 Opublikowano 18 Maja 2009 To może teraz ja wykaze moje spostrzezenia: Najczesciej fis pada w czesci srodkowej tasmy laczacej plyte gl. z wyswietlaczem lcd, wtedy pokazuja sie na wyswietlaczu pojedyncze martwe pola. Swoj fis przygrzewalem lutownica, dobrze jest to zrobic przez jakas gume odporna na temp.(tak tez robilem) Podgrzewalem tasme w/w miejscu i powiem wam ze dziala ten sposob ale jest jedno ale..... Oplaca sie to robic jak naprawde macie duzo brakujacych linii. U mnie nie bylo widac st.C i sredniego spalania. Podczas podgrzewania mojego fisa mialem go juz prawie sprawnego, bo brakowalo mi tylko jednej linii (moglem wtedy to zostawic ). Wtedy przegiolem sprawe i przypalilem tasme w 2 miejscach. Wynikiem tego jest nieodwracalny brak linii w ilosci ok 8-9szt w pionie wyswietlacza. Tak ze w tej chwili mam gorzej niz mialem wczesniej. A i jeszcze jedno, wskazowki ladnie sie zdejmuje widelcem podwazajac je od spodu (tak wyczytalem gdzies na forum)- lecz wtedy lubia sie lamac zatrzaski w tych czarnych kapselkach przykrywajacych wskazowke. Ja znalazlem lepszy, wystarczy krecic nimi w kierunku odwrotnym do ruchu zegara, jednoczesnie ciagnac w gore. Schodza bez problemu. Tak wiec zycze powodzenia i zebyscie wiedzieli kiedy lutownicy powiedziec STOP!!!
Darkman Opublikowano 19 Maja 2009 Opublikowano 19 Maja 2009 Podważanie widelcem to nie najlepszy pomysł.Ważna jest "dźwignia" po obu stronach wskazówki.Widelec wygina bardziej jedną stronę i można połamać mocowanie pręcika silniczka we wskazówce i mamy duży kłopot. Jeśli jednak uda nam sie oderwać pokrywkę wskazówki od wskazówki to nie tragedia.Jest ona mocowana w trzech punktach od spodu poprzez zgrzanie wystających plastikowych kołków i wystarczy naprowadzić wskazówkę na te punkciki i dać kropelkę super glue. U mnie tak się stało jak próbowałem metodą prób i błędów podważać nożem. Metoda z kręcenie w odwrotna stronę i ciągnięcia do góry to nie jest dobry pomysł. Elektronik z serwisu ASO opowiedział mi historię jak klient przyszedł do nich z tak "załatwionymi zegarami".Uszkodzone silniczki i zegary do kalibracji. Co do wpisu powyżej to przykro mi że kolega uszkodził sobie FIS.Jak widać to delikatna operacja i wymagana jest ostrożność. Nie zgodzę się z kolegą co do jednego: w wyświetlaczu nie padają pojedyncze piksele,ale całe linie.Albo pionowe albo poziome.Na podświetlonym FIS wygląda rzeczywiście jakby brakowało pojedynczych punktów ale brakuje całych linii.
Krzychold Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Metoda z kręcenie w odwrotna stronę i ciągnięcia do góry to nie jest dobry pomysł. Elektronik z serwisu ASO opowiedział mi historię jak klient przyszedł do nich z tak "załatwionymi zegarami".Uszkodzone silniczki i zegary do kalibracji. Jest to jak najbardziej skuteczna metoda zdejmowania wskazówek. Tylko trzeba to robić delikatnie i z głową. W ten sposób zdjąłem kilkadziesiąt wskazówek i nigdy nie udalo mi się czegokolwiek uszkodzić.
janSerce Opublikowano 20 Maja 2009 Opublikowano 20 Maja 2009 Witam wszystkich, u mnie problem z fis-em był taki że raz świecił pięknie aż dawał po gałach a czasami był prawie nie widoczny i nie było regóły na to, ostatecznie pomogło zasłonięcie tej fotokomórki pod tarczą prędkościomierza która reagowała na natężenie światła (zakleiłem ją taśmą izolacyjną tą czarną do kabli) od tygonia fis pięknie świeci i jeszcze nie przygasł nawet o gram w sumie to myślałem że jak ją zasłonie to fis będzie świecił jeszcze słabiej bo przecież symuluje jazdę w nocy albo w tunelu (no chyba że sie mylę) a u mnie jest na odwrót pewnie mam walniętą tą fotokomórkę, może to coś komuś pomoże Pozdro!
ArtJG Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Koledzy zajrzyjcie tu. Naprawa FISa za 75zł http://moto.allegro.pl/item641981815_naprawa_wyswietlacza_fis_w_audi.html
miszello Opublikowano 21 Maja 2009 Opublikowano 21 Maja 2009 Koledzy zajrzyjcie tu. Naprawa FISa za 75zł http://moto.allegro.pl/item641981815_naprawa_wyswietlacza_fis_w_audi.html zapewne aukcja naszego kolegi Krzycholda z forum :> :>
Krzychold Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Tak, to moja aukcja. Wydaje mi się, że już nic więcej w tym temacie nie osiągnę. A i inwestować więcej nie chce bo to nie ma sensu. Wniosek jest taki, że na blaknięcie wyświetlacza jedyna metoda to wymiana szkła, pozostałe rzeczy można naprawiać, ale i tak wymaga to sporo sprzętu, doświadczenia i materiałów.
ArtJG Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Kolego, to może jakiś rabacik dla klubowiczów ?
Krzychold Opublikowano 22 Maja 2009 Opublikowano 22 Maja 2009 Nie chcę, żeby to wyglądało jak reklama albo ogłoszenie i nie wiem czy tutaj możemy ustalać takie rzeczy, ale tak, chyba, że ktoś zdąrzył troszkę "popracować" samodzielnie i niekoniecznie będzie to wyglądało "ładnie", wtedy ustalimy indywidualnie po obejrzeniu.
RadeXX Opublikowano 26 Maja 2009 Opublikowano 26 Maja 2009 u mnie niestety wymiana planuje się wybrać do pana z Odolanowa czy ktoś był już u niego i wymieniał jakie wrażenia wymiana 300zł z roczną gwarancją
total9 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Opublikowano 2 Czerwca 2009 Koledzy zajrzyjcie tu. Naprawa FISa za 75zł http://moto.allegro.pl/item641981815_naprawa_wyswietlacza_fis_w_audi.html wiec jak widzicie w w/w aukcji jestem uczestnikiem, wczesniej goscia nigdy nie znalem, zaryzykowalem w ciemno. Licznik wyslalem z moim uszkodzonym FISem, przyszedl naprawiony przez goscia, ktory troche lepiej sie na tym znal niz ja. Nigdy zreszta bym nie pomyslal ze przeczytam o nim na forum. (pozdro dla Krzychold) Reasumuja ta moja wlasnoreczna operacje naprawienia i wynikle uszkodzenie, uwazam, ze cena naprawienia jest b. atrakcyjna i nie ma co sie samemu brac jesli sie nie ma odpowiedniego sprzetu. Tu naprawde tasma i sam ekran lcd jest b. delikatny, wiec jak sie nieumiejetnie do sprawy podejdzie to moze byc wtopa. Takie jest moje zdanie pozdr.
przemek1975 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 panowie gdzie mozna dostac taką gume żaroodporną ma ktoś jakiś pomysł
total9 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 panowie gdzie mozna dostac taką gume żaroodporną ma ktoś jakiś pomysł ja pozyskalem z wnetrza drukarki laserowej - jest to guma, ktora grzalka podgrzewa i pod wplywem temp. powoduje utrwalenie tonera na papierze. Guma ta spokojnie wytrzymuje podgrzewanie lutownica ok. 300°C pozdr. ___________________________________________ do --> przemek1975 moze sprobuj podjecac do jakiegos serwisu drukarek , oni to wymieniaja na peczki, wiec moze nawet dadzao ci to za darmo jak ma im to zbywac pozdr.
przemek1975 Opublikowano 4 Czerwca 2009 Opublikowano 4 Czerwca 2009 no wlasnie ja nie mam takiej drukarki i nie wiem gdzie tą gume dostac, kupie cos podobnego w castoramie lub innym sklepie?
marcyś77 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Opublikowano 10 Czerwca 2009 To może Panowie z forum pomogą.Mój FIs jest sprawny poza tym że jak jest gorąco całkowicie blaknie i zanika.jak zimno to świeci OK.Gdzie mam go oddac do naprawy.Moze ktoś wie gdzie w podlaskim naprawiają,lub na terenie kraju?
RadeXX Opublikowano 16 Czerwca 2009 Opublikowano 16 Czerwca 2009 To może Panowie z forum pomogą.Mój FIs jest sprawny poza tym że jak jest gorąco całkowicie blaknie i zanika.jak zimno to świeci OK.Gdzie mam go oddac do naprawy.Moze ktoś wie gdzie w podlaskim naprawiają,lub na terenie kraju? niestety kolego pozostaje wymiana blaknięcie, jest nienaprawialne mam niestety to samo
sołtys85 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Panowie ma taki problem ze swoim fisem (pełen fis). Raz, że nie wyświetlają mi sie wszystkie ścieżki ale nie ma tragedii brakuje z 4 moze 5. Ale nie wiem jak go dokłądnie sie obsługuje? Mam np. czas prodrózy 23.69 i w żaden sposób nie moge tego zmienić zresetować. O ile udało mi sie zresetować średnią prędkość i to i tak nie wiem jak zresetowac średnie spalanie. Przytrzymuje ten przyycisk pod łoatką wycieraczek i tylko jede przycisk mi resetuje średnią prędkosc a drugi chyba wygasza fisa z tego co pamiętam. Dodam, że nie wiem do czego służy przełącznik na łopatce wycieraczek (wystający dzyndzel) na górze łopatki, myślałem że to do wycieraczek ale raczej w żaden spsób on nie wpływa nie. Pozdrawiam
klaus31183 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 kolego ten dzyndzel to regulacja prędkości wycieraczek na poziome czasówki
seb-k Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Na łopatce wycieraczek masz: -u góry "dzyndzel" prędkości wycieraczek na pierwszym etapie nie-ciągłym - jak pamiętasz łopatkę można ustawić w 4 pozycje: wyłączenie, właczenie w tryb czasowy (ten tryb ustawiasz dzyndzlem), tryb ciągły, tryb ciągły szybki -dwa przyciski na krawędziach łopatki (góra i dół) to cykliczne przechodzenie przez kolejne "widoki" FISa. -dolny przycisk: przyciśnięty na chwilę wyłącza/włącza FIS, przyciśnięty na kilka sekund resetuje aktualnie wyświetlany "widok" - czyli jak aktualnie wyświetlasz spalanie to Ci je zresetuje... -jak masz kombi to na łopatce masz też pokrętło tylnej wycieraczki
sołtys85 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 Dzięki za wyjaśnienie ale nadal nie umiem zresetować np. czasu podróży wyświetla mi tylko 23.59 Średnie spalanie też jest nie do skasowania. Jedyne co mogę skasować to średnia prędkość. Co jest z tym fisem nie tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się