Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ADR] Płyn hamulcowy ATE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś używał płynu hamulcowego ATE (nr. katalogowy 03.9901-6402.2)? Zastanawiam się nad zalaniem tym płynem. Czeka mnie wymiana przednich tarcz i klocków, więc przy okazji chcę wymienić płyn hamulcowy. Klocki i tarcze ATE, więc może płyn również? :) Niestety nie znalazłem opinii na temat tego płynu.

http://www.allegro.pl/item296040015.html - link do tego produktu (celowo wybrałem aukcję już zakończoną)

Jakiego płynu hamulcowego wy używacie? Litr wystarczy?

Opublikowano

Litr wystarczy. Co do płynu ATE to słyszałem,że jest ok.Bodajże Lukaszr używa takowego,zapytaj jego o opinie.

Tak, zalałem go miesiąc temu (do przepompowania wystarcza 1L). Jest to płyn typowo do aut z układem ESP. Zacytuję jeden z artykułów o tym produkcie:

Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie biorące swój początek w pedale hamulca do hamulców właściwych. W nowoczesnych pojazdach, wyposażonych w ABS, ESP i ASR (system antypoślizgowy przy ruszaniu) płyn hamulcowy nabiera znacznie większego znaczenia niż kiedykolwiek: agregaty hydrauliczne tych systemów bezpieczeństwa posiadają olbrzymią ilość drobnych kanalików i otworów, których średnica często cieńsza jest od średnicy ludzkiego włosa.

Z tego powodu jest ważne, aby stosować w nich wysokiej jakości niskowiskozyjny płyn hamulcowy taki jak oryginalny ATE SL.6 . W wyniku stosowania dotychczasowo znanych i używanych „gęstszych” płynów hamulcowych, czas reakcji w sytuacjach krytycznych może być znacznie dłuższy niż z oryginalnym ATE SL.6.

Nowy płyn hamulcowy ATE spełnia i przewyższa normy międzynarodowo uznanych standardów jakościowych DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Większość europejskich producentów samochodów już w tej chwili seryjnie stosują płyny niskowiskozyjne wg. norm DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6.

Generalnie wrażenia opowiem jak trochę jeszcze pojeżdżę, ale na razie wydaje mi się, że układ hamulcowy zdecydowanie szybciej reaguje na naciśnięcie pedału hamulca, ale to może moje złudzenie, bo wszystko jest nowe. W każdym bądź razie potestuję i zobaczę.

Opublikowano

Litr wystarczy. Co do płynu ATE to słyszałem,że jest ok.Bodajże Lukaszr używa takowego,zapytaj jego o opinie.

Tak, zalałem go miesiąc temu (do przepompowania wystarcza 1L). Jest to płyn typowo do aut z układem ESP. Zacytuję jeden z artykułów o tym produkcie:

Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie biorące swój początek w pedale hamulca do hamulców właściwych. W nowoczesnych pojazdach, wyposażonych w ABS, ESP i ASR (system antypoślizgowy przy ruszaniu) płyn hamulcowy nabiera znacznie większego znaczenia niż kiedykolwiek: agregaty hydrauliczne tych systemów bezpieczeństwa posiadają olbrzymią ilość drobnych kanalików i otworów, których średnica często cieńsza jest od średnicy ludzkiego włosa.

Z tego powodu jest ważne, aby stosować w nich wysokiej jakości niskowiskozyjny płyn hamulcowy taki jak oryginalny ATE SL.6 . W wyniku stosowania dotychczasowo znanych i używanych „gęstszych” płynów hamulcowych, czas reakcji w sytuacjach krytycznych może być znacznie dłuższy niż z oryginalnym ATE SL.6.

Nowy płyn hamulcowy ATE spełnia i przewyższa normy międzynarodowo uznanych standardów jakościowych DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Większość europejskich producentów samochodów już w tej chwili seryjnie stosują płyny niskowiskozyjne wg. norm DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6.

Generalnie wrażenia opowiem jak trochę jeszcze pojeżdżę, ale na razie wydaje mi się, że układ hamulcowy zdecydowanie szybciej reaguje na naciśnięcie pedału hamulca, ale to może moje złudzenie, bo wszystko jest nowe. W każdym bądź razie potestuję i zobaczę.

I jak płyn się sprawuje?

W tygodniu muszę wymienić i próbuję zasięgnąć porady na forum.

Może ktoś ma doświadczenia z innymi płynami?

Opublikowano

Dot 4 to dot 4 zeszta to belkot reklamowy.

Ja uzywam dot 5.1

Opublikowano

Ja mam w Pasku ATE i jest ok. Już ok dwóch lat. ...

No to pora wymienić :> bo słyszałem, że fachowcy zalecają wymianiać płyn hamulcowy co 2 lata :tongue4:

Opublikowano

Polecono mi płyn DOT4 firmy TEXTAR. Czy spotkaliście sie już z ta firmą?

Doczytałem również ze do układów wyposazonych w ESP należy wlewać inny - lepszy płyn.

W przypadku w\w firmy jest to DOT4 PRO zamiast DOT4.

ATE tez widziałem różne wersje m.in. TYP 200

Jaki tak naprawdę powinienem zastosować?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...