Rajmondo Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Czy ktoś używał płynu hamulcowego ATE (nr. katalogowy 03.9901-6402.2)? Zastanawiam się nad zalaniem tym płynem. Czeka mnie wymiana przednich tarcz i klocków, więc przy okazji chcę wymienić płyn hamulcowy. Klocki i tarcze ATE, więc może płyn również? Niestety nie znalazłem opinii na temat tego płynu. http://www.allegro.pl/item296040015.html - link do tego produktu (celowo wybrałem aukcję już zakończoną) Jakiego płynu hamulcowego wy używacie? Litr wystarczy?
cayenne Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Litr wystarczy. Co do płynu ATE to słyszałem,że jest ok.Bodajże Lukaszr używa takowego,zapytaj jego o opinie.
lukaszr Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 Litr wystarczy. Co do płynu ATE to słyszałem,że jest ok.Bodajże Lukaszr używa takowego,zapytaj jego o opinie. Tak, zalałem go miesiąc temu (do przepompowania wystarcza 1L). Jest to płyn typowo do aut z układem ESP. Zacytuję jeden z artykułów o tym produkcie: Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie biorące swój początek w pedale hamulca do hamulców właściwych. W nowoczesnych pojazdach, wyposażonych w ABS, ESP i ASR (system antypoślizgowy przy ruszaniu) płyn hamulcowy nabiera znacznie większego znaczenia niż kiedykolwiek: agregaty hydrauliczne tych systemów bezpieczeństwa posiadają olbrzymią ilość drobnych kanalików i otworów, których średnica często cieńsza jest od średnicy ludzkiego włosa. Z tego powodu jest ważne, aby stosować w nich wysokiej jakości niskowiskozyjny płyn hamulcowy taki jak oryginalny ATE SL.6 . W wyniku stosowania dotychczasowo znanych i używanych „gęstszych” płynów hamulcowych, czas reakcji w sytuacjach krytycznych może być znacznie dłuższy niż z oryginalnym ATE SL.6. Nowy płyn hamulcowy ATE spełnia i przewyższa normy międzynarodowo uznanych standardów jakościowych DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Większość europejskich producentów samochodów już w tej chwili seryjnie stosują płyny niskowiskozyjne wg. norm DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Generalnie wrażenia opowiem jak trochę jeszcze pojeżdżę, ale na razie wydaje mi się, że układ hamulcowy zdecydowanie szybciej reaguje na naciśnięcie pedału hamulca, ale to może moje złudzenie, bo wszystko jest nowe. W każdym bądź razie potestuję i zobaczę.
adam_kkk Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Litr wystarczy. Co do płynu ATE to słyszałem,że jest ok.Bodajże Lukaszr używa takowego,zapytaj jego o opinie. Tak, zalałem go miesiąc temu (do przepompowania wystarcza 1L). Jest to płyn typowo do aut z układem ESP. Zacytuję jeden z artykułów o tym produkcie: Płyn hamulcowy przenosi ciśnienie biorące swój początek w pedale hamulca do hamulców właściwych. W nowoczesnych pojazdach, wyposażonych w ABS, ESP i ASR (system antypoślizgowy przy ruszaniu) płyn hamulcowy nabiera znacznie większego znaczenia niż kiedykolwiek: agregaty hydrauliczne tych systemów bezpieczeństwa posiadają olbrzymią ilość drobnych kanalików i otworów, których średnica często cieńsza jest od średnicy ludzkiego włosa. Z tego powodu jest ważne, aby stosować w nich wysokiej jakości niskowiskozyjny płyn hamulcowy taki jak oryginalny ATE SL.6 . W wyniku stosowania dotychczasowo znanych i używanych „gęstszych” płynów hamulcowych, czas reakcji w sytuacjach krytycznych może być znacznie dłuższy niż z oryginalnym ATE SL.6. Nowy płyn hamulcowy ATE spełnia i przewyższa normy międzynarodowo uznanych standardów jakościowych DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Większość europejskich producentów samochodów już w tej chwili seryjnie stosują płyny niskowiskozyjne wg. norm DOT 4 i normy ISO 4925 klasa 6. Generalnie wrażenia opowiem jak trochę jeszcze pojeżdżę, ale na razie wydaje mi się, że układ hamulcowy zdecydowanie szybciej reaguje na naciśnięcie pedału hamulca, ale to może moje złudzenie, bo wszystko jest nowe. W każdym bądź razie potestuję i zobaczę. I jak płyn się sprawuje? W tygodniu muszę wymienić i próbuję zasięgnąć porady na forum. Może ktoś ma doświadczenia z innymi płynami?
Dev Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 http://moto.allegro.pl/item815562490_plyn_hamulcowy_ate_200_1l_warszawa_bemowo.html :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good: :good:
marewel Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Dot 4 to dot 4 zeszta to belkot reklamowy. Ja uzywam dot 5.1
stempel72 Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Ja mam w Pasku ATE i jest ok. Już ok dwóch lat. Natomiast o klockach ATE dobrze się nie wypowiem.
rav Opublikowano 16 Listopada 2009 Opublikowano 16 Listopada 2009 Ja mam w Pasku ATE i jest ok. Już ok dwóch lat. ... No to pora wymienić :> bo słyszałem, że fachowcy zalecają wymianiać płyn hamulcowy co 2 lata
adam_kkk Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 Polecono mi płyn DOT4 firmy TEXTAR. Czy spotkaliście sie już z ta firmą? Doczytałem również ze do układów wyposazonych w ESP należy wlewać inny - lepszy płyn. W przypadku w\w firmy jest to DOT4 PRO zamiast DOT4. ATE tez widziałem różne wersje m.in. TYP 200 Jaki tak naprawdę powinienem zastosować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się