mcarena Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Witam szanownych forumowiczów. Okoliczności zmusiły mnie do rozejglądania się za A4 B7 z Multitronic (właśanie mi ukradziono B6). Troszkę przyglądałem się silnikom i chciałbym zapytać, który silnik 2.0 najbezpieczniej kupić? Chciałbym uniknąć problemów z wałkami wyrównaważającymi, pękającymi głowicami, itp diabłami. Czy warto pakować się w 2.7? Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Z góry dzięki za wszystkie porady
carles Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 ja bym Ci polecił BRD dobre osiągi i w miarę najmniej awaryjny jeśli chodzi o 2.0TDI w Audi A4 ale co osoba to opinia więc napewno zostanę zjechany
jaro4444 Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 ale co osoba to opinia więc napewno zostanę zjechany Może nie zjechany ale przypomnę o pomkach Siemensa i DPF... Jak już to 3.0 albo 2.7 w manualu i nadwoziu C6
domjenick Opublikowano 8 Września 2011 Opublikowano 8 Września 2011 Może nie zjechany ale przypomnę o pomkach Siemensa i DPF... i ja powoli zaczynam myśleć o B7-właśnie BRD mnie interesowało-co z tymi pompkami i DPFem?
dexem Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Albo bpw pompki bosha jedynie trzeba uważać na zabierak pompy i dpf , swap pompy oleju mOżna zrobić odrazu z rozrzadem
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 ja też mam BPW i mogę go polecić swap pompy oleju najlepiej zrobić przy rozrządzie i przy kastracji DPF zrobić CHIP = całkiem fajne autko
borczan Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 BLB(16V)- napęd pompy na łańcuchu(większy koszt swapa), BPW(8V)- napęd pompy na kole zębatym, ja powiem tak: przy wymianie rozrządu atakujesz wałki, wywalasz dpf, wymieniasz płyny i oleje i możesz atakować 2.0. Ja osobiście jeżdżę Brd i po tych modach jestem zadowolony z autka( słabą stroną są pizo-wtryski simensa, ale jak narazie , jest si)
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 BPW na jednym wałku rozrzadu = hydraulika zaworowa tańsza BLB na dwóch wałkach rozrządu BPW ma praktycznie całą górę z 1.9 , głowica z 1.9 pasuje do BPW, jak wywalisz DPF to wałek rozrządu też. Mój BPW przez parę dni jeździł nawet na PDekach za AWXa
Musashi Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Witam szanownych forumowiczów. Okoliczności zmusiły mnie do rozejglądania się za A4 B7 z Multitronic (właśanie mi ukradziono B6). Troszkę przyglądałem się silnikom i chciałbym zapytać, który silnik 2.0 najbezpieczniej kupić? Chciałbym uniknąć problemów z wałkami wyrównaważającymi, pękającymi głowicami, itp diabłami. Czy warto pakować się w 2.7? Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Z góry dzięki za wszystkie porady 2.0 tdi to 2.0 tdi, zawsze z "dobrodziejstwem" inwentarza. sa wałki i tyle. jest ryzyko ze padnie naped lancuchowy, albo wytrze sie zabierak. Z tym ze wazne jest zalozenie, ze nie jest to regula. zabierak mozna wymienic - grosze, ew. walki usunac. do ok 2000 PLN i uzyskujemy wspanialy bezawaryjny silnik. BRD. niestety to piezoPD, a te bywaja mega himeryczne, szczegolnie wspolpracujac z polskim paliwem. ja i wielu znajomych uzywamy 2.0tdi 16V, moge stwierdzic ze to bardzo dobre silniki. wczesniej mialem, 1Z, AFN, AJM, AWX, AVF, i kazdy z nich ma swoje mole. jak kazdy mechanizm. wracajac do wyboru silnika wole ver 16V 140 KM. (maja poprawione mocowanie PD w porownaniu do BPW i odmian 8V) zarzucic softa na 170 KM, niz kupowac BRD chociaz ten ma lepszy wał i korbowy i korbowody ( kute). na 2,7tdi szkoda kasy, wieksze koszty zakupu, eksploatacji a nic w zamian. 2.0tdi po chipie objedzie go bez wysilku ( lzejszy - R4 vs V6), lepiej dolozyc do 3.0 tdi i wtedy Q na pokładzie. [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2011, 09:13_________________________________________________ BLB(16V)- napęd pompy na łańcuchu(większy koszt swapa), BPW(8V)- napęd pompy na kole zębatym, ja powiem tak: przy wymianie rozrządu atakujesz wałki, wywalasz dpf, wymieniasz płyny i oleje i możesz atakować 2.0. Ja osobiście jeżdżę Brd i po tych modach jestem zadowolony z autka( słabą stroną są pizo-wtryski simensa, ale jak narazie , jest si) zarowno i BPW i BLB do 11.2005 roku miały wałki napedzane łańcuchem. do tgo dochodza, problemy z osadzeniem PD i wyrabiajace sie ich gniazda, a takze zjechane przez paliwo przedostajace sie do oleju, walek rozrzadu czy hydropopychacze [br]Dopisany: 09 Wrzesień 2011, 09:16_________________________________________________ Może nie zjechany ale przypomnę o pomkach Siemensa i DPF... i ja powoli zaczynam myśleć o B7-właśnie BRD mnie interesowało-co z tymi pompkami i DPFem? jak pisalem, piezoPD to problem, ktory moze unieruchomic auto. DPF, w warunkach miejskich porazka, niegdy nie zostanie wykonana prwidlowo procedura regeneracji, co skutkuje morzem ON w misce olejowej, a to niezbyt dobrze wplywa na mechanike silnika o turbinie nie wspomnę. biorac pod uwage wczesniejszego wlasciciela, i brak swiadomosci mechanicznej, mozna kupic zajechana minę...
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 moje auto które mam obecnie przejeździło przez 1,5 roku 20kkm po Radomiu przez co oleju (czyt. ropy) przybyło ponad litr co dało skutek wytarcia się wałka rozrządu wraz z popychaczmi wałek rozrządu + popychacze zmienione, DPF wypróżniony, wyłączony w ECU i teraz jest
Musashi Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 moje auto które mam obecnie przejeździło przez 1,5 roku 20kkm po Radomiu przez co oleju (czyt. ropy) przybyło ponad litr co dało skutek wytarcia się wałka rozrządu wraz z popychaczmi wałek rozrządu + popychacze zmienione, DPF wypróżniony, wyłączony w ECU i teraz jest a zastanawiales sie jak owo paliwo wplyneło na turbine lub reszte smarowanych czesci?
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 moje auto które mam obecnie przejeździło przez 1,5 roku 20kkm po Radomiu przez co oleju (czyt. ropy) przybyło ponad litr co dało skutek wytarcia się wałka rozrządu wraz z popychaczmi wałek rozrządu + popychacze zmienione, DPF wypróżniony, wyłączony w ECU i teraz jest a zastanawiales sie jak owo paliwo wplyneło na turbine lub reszte smarowanych czesci? no nic na to już nie poradzę, z turbulum jak narazie wsio OK, autko jest po programie i jest wszystko git
Musashi Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 no nic na to już nie poradzę, z turbulum jak narazie wsio OK, autko jest po programie i jest wszystko git byc moze u ciebie zbyt dlugo auto nie bylo na olejowo-paliwowej mieszance eksploatowane. i bedzie ok jednak w zwiazku z niewiadoma zwiazana z poprzednim wlascicielem, moj wybor to zakup auta bez DPF.
bogus096 Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Siostra ma A4 z silnikiem BPW 8 zaworowym jeździ już4 lata nie narzeka,autko sprawuje się świetnie.
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 no nic na to już nie poradzę, z turbulum jak narazie wsio OK, autko jest po programie i jest wszystko git byc moze u ciebie zbyt dlugo auto nie bylo na olejowo-paliwowej mieszance eksploatowane. i bedzie ok jednak w zwiazku z niewiadoma zwiazana z poprzednim wlascicielem, moj wybor to zakup auta bez DPF. żebym ja wiedział, że ten DPF to taki kibel to bym nie zmieniał auta i dalej bym jeździł B6 1.9 druga sprawa: zmiana auta nie była w planie - wyszło to tak bardzo spontanicznie trzecia rzecz to taka, że po sprowadzeniu auta poprzedni wlaściciel zrobil duży przegląd w ASO i przejechał te wspomniane 20kkm przez 16 miesięcy więc oby było tak jak jest obecnie a autko jeszcze długo pojeździ
Musashi Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Siostra ma A4 z silnikiem BPW 8 zaworowym jeździ już4 lata nie narzeka,autko sprawuje się świetnie. co nie znaczy ze majac do wyboru auto z DPF badz bez, lepiej wybrac z DPF. podobna kwestia dotyczy 8V lub 16V. chociaz tutaj liczy sie stan auta, BPW to jak Antionio pisał konstrukcyjnie 1,9 tdi, wiec prostsza konstrukcja.
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Siostra ma A4 z silnikiem BPW 8 zaworowym jeździ już4 lata nie narzeka,autko sprawuje się świetnie. jaki przebieg ma siostra i na ile % pewny? jakie trasy poonuje? to czy on naprawdę ma się świetnie wyszło by w logach (czyt. diagnostyce)
Musashi Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 żebym ja wiedział, że ten DPF to taki kibel to bym nie zmieniał auta i dalej bym jeździł B6 1.9 druga sprawa: zmiana auta nie była w planie - wyszło to tak bardzo spontanicznie trzecia rzecz to taka, że po sprowadzeniu auta poprzedni wlaściciel zrobil duży przegląd w ASO i przejechał te wspomniane 20kkm przez 16 miesięcy więc oby było tak jak jest obecnie a autko jeszcze długo pojeździ ja, koniecznie chcialem silnik 16V i 2005 w zasadzie dzieki temu uniknalem DPF-a, pozniej dopiero zaczely wyplywac DPF-owe kwiatki. w sumie problem "przybywajacego " oleju moze dotyczyc wszystkich PD 8V i jest zwiazany ze sposobem jednopunktowego mocowania PD w glowicy. Jezeli PD byly demontowane i zamontowane niezgodnie z serwisówka wyrelaja gniazda, uszczelnienia i paliwo sobie poplynie do oleju bez pomocy DPF-a.... stad moja decyzja - 16V. natomiast jak zaznaczyłem istotny jest stan auta. w swiadomych rekach kazdy z silnikow 2.0 tdi to dobra jednostka.
antonio Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 ... istotny jest stan auta. w swiadomych rekach kazdy z silnikow 2.0 tdi to dobra jednostka. dokładnie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się