Animal Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 45 minut temu, grzes283 napisał: Robić na częściach z ASO za około 2tyś drożej, czy na zamiennikach? Na zamiennikach, to koszt około 5-6 tyś, natomiast na ori zestawie to 7-8 tyś. Czy jest aż taka różnica w jakości??? Ja bym chyba zrobił na Twoim miejscu na gratach z ASO. Niby 2 tysiące to sporo pieniędzy ale to robi się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. No właśnie, tak z ciekawości to jaki masz przebieg? Wydawało mi się, że rozrządy w CDYA są dużo bardziej trwałe niż te w starszych wersjach 3.0TDI. Ja mam obecnie 327kkm przebiegu i rozrządu jeszcze nie słyszałem. Widziałem też, że pytałeś o sprawdzenie ciśnienia oleju manometrem. O ile dobrze kojarzę to czujnik jest w okolicy termostatu, pod pompą CR i można się do niego dobrać bez zrzucania przodu.
grzes283 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 I nic Tobie nie terkocze przy odpalaniu?Moj ma 250tys.i już coś tam czasami zaterkocze. Wszystko zależy od wcześniejszej eksploatacji. Póki co, to odzywa się dopiero napinacz, ale wiadomo, to może być początek końca;-). Ponoć różnica w gratach żadna. To co w ASO, to i w zamienniku, tyle że zeszlifowany jest numer i logo. Ja robię ok. 12 tys rocznie. Niech zamiennik wytrzyma mi 100 tys., to i tak za swojej kadencji nic nie będę robił. A za 5 lat, to dużo innych kwiatków wyjdzie. Z resztą za 5-6 lat, to guzik będzie wart samochód ? Dzwoniłem do Olsztyna- jest tam taki warsztat, co klepie non stop jakieś rozrzady, a więc pojęcie muszą mieć. Robi na zamiennikach Swag lub Febi. Slizgi 3szt. tylko z ASO kupuje. Za całość woła 5 tys i robi w dwa dni. Nie wyciąga motoru, tylko skrzynie i ma odpowiednie dojscie.....
_małyTM_ Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 ...a czy ktoś z was czytał wybite napisy czy tam innych częściach nr bądź nazwy firm części z "ASO"? zerknąć sobie co jest wpakowane na 1 montaż i takie coś zamawiać w sklepie hurtowni itd pewnie będzie to iwis bądź ina
grzes283 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Z tego, co się dowiedziałem to rozrządy robi Swag, lub Febi do 3.0 tdi
junior555 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Panowie i Panie, podpowie ktoś jak sprawdzic działanie sondy lambda w 2.0 tdi np vcdsem? . Wywala mi błąd o zbyt bogatej mieszance co jakis czas, egr sprawdzony, wtryski też niby wartości maja poprawne wiec nie wiem w czym szukać problemu
Dev Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, grzes283 napisał: Z tego, co się dowiedziałem to rozrządy robi Swag, lub Febi do 3.0 tdi Ani SWAG ani Febi, to tylko pakowacze, producentem jest IWIS. Daj VIN to zobaczę za ile można to kupic Edytowane 26 Sierpnia 2019 przez Dev
Dev Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 2 godziny temu, junior555 napisał: Panowie i Panie, podpowie ktoś jak sprawdzic działanie sondy lambda w 2.0 tdi np vcdsem? . Wywala mi błąd o zbyt bogatej mieszance co jakis czas, egr sprawdzony, wtryski też niby wartości maja poprawne wiec nie wiem w czym szukać problemu Sonda pada
grzes283 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 44 minuty temu, Dev napisał: Ani SWAG ani Febi, to tylko pakowacze, producentem jest IWIS. Daj VIN to zobaczę za ile można to kupic Rozumiem. Miałem na myśli pakowaczy. Jednak producenta nie znałem ? Ale jak to się przekłada na kwestie wyboru? Czy te zamienniki mogą być złe? WAUZZZ4F49N053216
Dev Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 22 minuty temu, grzes283 napisał: Rozumiem. Miałem na myśli pakowaczy. Jednak producenta nie znałem ? Ale jak to się przekłada na kwestie wyboru? Czy te zamienniki mogą być złe? WAUZZZ4F49N053216 IWIS robi dla audi, ostatnio montowałem ori rozrząd do CCWA to z ciekawości obejrzałem sobie rozrząd SWAGa z łańcuchami IWISa i były takie same, nie wiem kto robi ślizgi
grzes283 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Ponoć do cdya slizgi tylko oryginale. Po około 100 za sztukę??? A co byś polecił w związku z wyborem części do rozrządu? Da się na demontażu samej skrzyni ogarnąć wymianę?
Dev Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Jutro zobacze jak wygląda temat części, do rozrządu wystarczy zdjąć skrzynię. Jest to pracochłonne ale spokojnie do ogarniecia
Animal Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 14 godzin temu, grzes283 napisał: I nic Tobie nie terkocze przy odpalaniu?Moj ma 250tys.i już coś tam czasami zaterkocze. Wszystko zależy od wcześniejszej eksploatacji. Póki co, to odzywa się dopiero napinacz, ale wiadomo, to może być początek końca;-). Ponoć różnica w gratach żadna. To co w ASO, to i w zamienniku, tyle że zeszlifowany jest numer i logo. Ja robię ok. 12 tys rocznie. Niech zamiennik wytrzyma mi 100 tys., to i tak za swojej kadencji nic nie będę robił. A za 5 lat, to dużo innych kwiatków wyjdzie. Z resztą za 5-6 lat, to guzik będzie wart samochód ? Dzwoniłem do Olsztyna- jest tam taki warsztat, co klepie non stop jakieś rozrzady, a więc pojęcie muszą mieć. Robi na zamiennikach Swag lub Febi. Slizgi 3szt. tylko z ASO kupuje. Za całość woła 5 tys i robi w dwa dni. Nie wyciąga motoru, tylko skrzynie i ma odpowiednie dojscie..... No właśnie u mnie cały czas cisza przy odpaleniu mimo przebiegu. Przy zakupie dostałem stos faktur i wynika z nich, że poprzedni właściciel zmieniał olej co 15-18kkm i zalewał tylko Motula X-clean 5W30. Ja zmieniam olej co 10-12kkm i odpukać żadnych problemów z autem nie mam. Ja przez 13 miesięcy użytkowania zrobiłem 39kkm.
grzes283 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Gratulować zakupu. Moj przez pierwsze trzy lata longlife, a po przebiegu wychodziła wymiana co roku. Później trafił do Polski i podejrzewam, że podobnie było. Castrol co 30kkm....niestety nie mam już na to wpływu ? Dzisiaj odbieram go z diagnozy, zobacze co mechanik powie...:-) Apropos przebiegów. Znajomy ma BMK z 2005r. Nalatane coś ok. 350000. Zero problemów z rozrzadem. Od początku leje castrola co 12-15 tys. Silnik pięknie chodzi..
danny892 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 W dniu 26.08.2019 o 10:00, danny892 napisał: Panowie głupie pytanie ale chciałbym się po prostu upewnić bo nie mam doświadczenia a nie umiem znaleźć jednoznacznej odp.. Jeśli chcę spróbować uruchomić wizualizację parktronica w B8 to wystarczy że zakoduję wg instrukcji wrclaguna??? 10 PARK ASSIST ---> SECURITY ACCESS 16 ( 71679) CODING 07 ---> BYTE 0 BIT 4 zmiana z 0 na 1 . Z góry dzięki za odp. P.S mam fabrycznie PDC przód i tył. Nik nie pomoże?
WydRos Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 25 minut temu, danny892 napisał: Nik nie pomoże? Jakie mmi
Animal Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 2 godziny temu, grzes283 napisał: Gratulować zakupu. Moj przez pierwsze trzy lata longlife, a po przebiegu wychodziła wymiana co roku. Później trafił do Polski i podejrzewam, że podobnie było. Castrol co 30kkm....niestety nie mam już na to wpływu ? Dzisiaj odbieram go z diagnozy, zobacze co mechanik powie...:-) Apropos przebiegów. Znajomy ma BMK z 2005r. Nalatane coś ok. 350000. Zero problemów z rozrzadem. Od początku leje castrola co 12-15 tys. Silnik pięknie chodzi.. Wiadomo, że na pewne rzeczy w przypadku auta używanego nie mamy wpływu i zawsze taki zakup to pewnego rodzaju loteria. Tak też sobie myślę, że mit o awaryjności 3.0 TDI wziął się z ich nieprawidłowego serwisu (zwłaszcza longlife) i olbrzymich przebiegów jakie robiły (mimo tego, że w Polsce większość ma ciągle 220kkm)
danny892 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Godzinę temu, WydRos napisał: Jakie mmi 2G high
grzes283 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 Opublikowano 27 Sierpnia 2019 3 godziny temu, Animal napisał: Wiadomo, że na pewne rzeczy w przypadku auta używanego nie mamy wpływu i zawsze taki zakup to pewnego rodzaju loteria. Tak też sobie myślę, że mit o awaryjności 3.0 TDI wziął się z ich nieprawidłowego serwisu (zwłaszcza longlife) i olbrzymich przebiegów jakie robiły (mimo tego, że w Polsce większość ma ciągle 220kkm) Dokładnie. W 100% się zgadzam. Co do mojego, to już przed blokiem stoi. Ciśnienie oleju ok. Stan osłuchowy silnika też spoko. Rozrząd nie wymaga wymiany. Terkotanie jest do obserwacji. Póki co jest - o ile można tak powiedzieć w normie. Także teraz wymiana oliwy i jezdzić ?
Animal Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Opublikowano 28 Sierpnia 2019 No to jeździć i obserwować W kwestii oleju to ostatnio zmieniłem z Motula na Ravenola i muszę przyznać, że silnik pracuje nieco ciszej. Temperatura oleju podczas jazdy autostradą w upale też była o 3-4 stopnie niższa niż na Motulu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się