Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, a powiedzcie mi teraz jaka różnica czy kolega kupi w ASO wtyczkę i kable, czy kupi gdzieś na Allegro czy innym szrocie wtyczkę z uciętą wiązką? Poza tym, że ta z ASO będzie nowa, to przecież kable i tak trzeba będzie lutować :)

A lutownica transformatorowa działa na takiej samej zasadzie jak każda inna - rozgrzewa cynę lutowniczą. Więc nie rozumiem dlaczego ktoś miałby akurat takiej się wystrzegać.

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tez nie bardzo kumam co transformatorówka ma wspólnego z lutowaniem ?

Opublikowano

Panowie, a powiedzcie mi teraz jaka różnica czy kolega kupi w ASO wtyczkę i kable, czy kupi gdzieś na Allegro czy innym szrocie wtyczkę z uciętą wiązką? Poza tym, że ta z ASO będzie nowa, to przecież kable i tak trzeba będzie lutować :)

A lutownica transformatorowa działa na takiej samej zasadzie jak każda inna - rozgrzewa cynę lutowniczą. Więc nie rozumiem dlaczego ktoś miałby akurat takiej się wystrzegać.

Różnica taka, że w ASO trzy razy przepłacisz.

Opublikowano

same kable można lutować transformatorową lutownicą, lecz kable podpięte pod naboje nie ryzykował bym...

Lutownica podpięta pod zasilanie a zwłaszcza transformatorowa ma jakieś napięcie i bardzo duże natężenie na uzwojeniu wtórnym (tam gdzie jest grot),

Przy rozgrzaniu czasami grot się przepala lub luzuje co powoduje otwarcie obwodu i przekazanie napięcia dalej. Gdy będziemy mieli pecha to poducha wyleci sama! :kwasny:

Natomiast lutownica grotowa też ma elementy grzejne podłączone do 230V lekkie przebicie (które nie wyczujemy dotykając ręką) da podobny efekt jak w pkt. 1. można ją rozgrzać, odłączyć od zasilania i lutować :wink:

normalnie jak w szkole :kox:

Opublikowano

normalnie jak w szkole :kox:

z uwagą czytam każdy wykład :mysli:

nie wszyscy kończyli ten kierunek

Opublikowano

W takim razie nie czaję czemu mam przedliftowe fotele a wtyczka od polifta nie pasi. Może się czepiam, ale jak ja mam zlutowac kabel żeby nie zmienić jego przekroju i żeby oporność nie wzrosła w nim? :eusathink:

Opublikowano

same kable można lutować transformatorową lutownicą, lecz kable podpięte pod naboje nie ryzykował bym...

Lutownica podpięta pod zasilanie a zwłaszcza transformatorowa ma jakieś napięcie i bardzo duże natężenie na uzwojeniu wtórnym (tam gdzie jest grot),

Przy rozgrzaniu czasami grot się przepala lub luzuje co powoduje otwarcie obwodu i przekazanie napięcia dalej. Gdy będziemy mieli pecha to poducha wyleci sama! :kwasny:

Natomiast lutownica grotowa też ma elementy grzejne podłączone do 230V lekkie przebicie (które nie wyczujemy dotykając ręką) da podobny efekt jak w pkt. 1. można ją rozgrzać, odłączyć od zasilania i lutować :wink:

normalnie jak w szkole :kox:

Łee... Do poduszki do ja nie podejdę z żadną lutownicą. Nawet jak muszę odpiąć/podpiąć swoją poduche, to wysiadam z auta i robię to przez okno. :wink:

Myślałem, że masz jakieś inne rewelacje.

Opublikowano

Nie wiem czy czasem PINY ( koncowki ) nie sa pozłacane :wink: bo cena 55 PLN ( 1 KABELEK 2 piny) w ASO :kwasny:

Opublikowano

W takim razie nie czaję czemu mam przedliftowe fotele a wtyczka od polifta nie pasi. Może się czepiam, ale jak ja mam zlutowac kabel żeby nie zmienić jego przekroju i żeby oporność nie wzrosła w nim? :eusathink:

Przełóż piny do nowej wtyki.
Opublikowano

Kupie wtyczkę na szrovie i odmowie zdrowaźkę i lutownica na powietrze zlutuje i finał. Nie bede za wtyczke z pinami w aso dawał 150PLN :facepalm:

Opublikowano (edytowane)

wtyczka od polifta nie pasi

może wystarczy przełożyć piny?

swoją poduche, to wysiadam z auta i robię to przez okno.

Ja też tak pierwszy raz robiłem - później to już jaja jak arbuzy wyrosły i lutowałem w kasku :grin:

Edytowane przez darecy
Opublikowano
Przełóż piny do nowej wtyki.

Nie za bardzo wiem jak chcesz to zrobic. piny sa jednorazowe, raz zaciśnięte nie nadają sie do niczego.

Opublikowano (edytowane)

rozp### kostke i wyciagnij piny, bo pewnie nie masz maszynki do pinow :)

Edytowane przez _Gabriel_
Opublikowano

może cięzko będzie wam uwierzyć, ale przedlift ma wtyczke od foteli żeńską a polift męską. Teraz to ja sie obawiam o coś innego, czy w ogóle nie zmienili systemu poduszek i nie będzie problemu w sterowniku AIRBAGA skoro wtyczki zmieniły się:/

Opublikowano

ale panikujesz, dobrze podepnij i będzie OK rób to bez kluczyka w stacyjce!

Opublikowano

Piny się wyciąga z wtyczki i wkłada do nowej, bez cięcia kabli. No, ale muszą być takie same w obu kostkach.

Opublikowano

PINY sa inne :) przerabiam teraz taką A5

roznice biorą sie jakie mamy fotele a jakie zakładamy (tyczy sie tez przed lift po lift _

Opublikowano

ale panikujesz, dobrze podepnij i będzie OK rób to bez kluczyka w stacyjce!

co to w ogole za robota, jak nic nie wybuchnie... :huh:

Opublikowano

ale panikujesz, dobrze podepnij i będzie OK rób to bez kluczyka w stacyjce!

Sam mnie nastraszyłeś, a teraz mowisz że panikuje :D ...że oporność...że lutownica...że zapalnik :P

Opublikowano

ka-ka-kasek na głowę, ołówek stolarski w zęby aby zacisnąć mocno i lutujesz :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...