zaba84 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 Witam. Mam problem z oplem i juz nie mam wizji co jest wiec moze ktos z kolegow pomoże. Chodzi o Opla Astre G 2.0 dtl z 200o roku. Auto nagle na autostradzie stracilo moc przy predkosci ok150km/h i zaczelo kopcic jakby sie palilo. Obecnie na wolnych obrotach pracuje masakrycznie i rzuca silnikiem dotego kopci na bialo i smierdzi jak podpalka do grila;), max predkosc jaka daje sie osiagnac to max 100km/h, przy ruszaniu to najpierw trzeba wkrecic je na oboty i pozniej ruszac zeby w miare ruszylo, pod gorke czy pod kraweznik ciezko podjechac. Przy sprawdzaniu zauwazylem ze lekko jakby zassalo filtr powietrza. Do tej pory sprawdziłem : -wymieniłem filtr powietrza -sprawdzilem zawor egr, przeciscilem, zamyka otwiera ok podcisnienie jest, -na zapalonym silniku odkrecalem wtryski po kolei i nic sie nie dzieje, zadnej roznicy -dolot szczelny -turbina wyglada na cala, lopatki cale luzow nie ma, przy wiekrzych obrotach na luzie ja slychac -odkrecilem wydech zeby zobaczyc czy kat sie nie zapchal i zero roznicy -to ciegno przy turbinie pracuje, podcisnienie jest -check sie nie zapala ale pod kompa jeszcze nie podpinalem -nie sprawdzalem jeszcze kompresji Ma ktos jeszcze jakies wizje co moze dolegac temu autu bo ja juz poleglem ????
vauxhall95 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 rozrzad raczej nie przeskoczyl bo tam jest lancuch.Sprawdz kat wtrysku i podepnij kompa.Tam dosc czesto turbo padaly,pompy tez.Poza tym wmiare ok silnik.
zaba84 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 rozrzad raczej nie przeskoczyl bo tam jest lancuch.Sprawdz kat wtrysku i podepnij kompa.Tam dosc czesto turbo padaly,pompy tez.Poza tym wmiare ok silnik. dokladnie lancuch jest. Co do kompa to podejdzie tam wtyk z audi ?
vauxhall95 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 wtyk podejdzie ale nic nie sprawdzisz,tam chodzi na innym protokole.Polecam z ebayu kupic,bo te polskei troche kiepsko sobie radza.
zaba84 Opublikowano 12 Września 2011 Autor Opublikowano 12 Września 2011 to najlepiej podjade gdzies na diagnostyke niech podepna i tyle.... co do katalizatora to odkrecalem wydech przed katem zeby wykluczyc jego zapchanie i nic sie nie zmienilo wiec mysle ze to nie wina kata..... Zastanawia mnie ten zassany filtr powietrza, tak jakby jakies podcisnienie sie zrobilo albo cos i sassalo filtr powietrza jak by z powietrzemm ze go wygielo i rozerwalo lekko ...
Musashi Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 to najlepiej podjade gdzies na diagnostyke niech podepna i tyle.... co do katalizatora to odkrecalem wydech przed katem zeby wykluczyc jego zapchanie i nic sie nie zmienilo wiec mysle ze to nie wina kata..... Zastanawia mnie ten zassany filtr powietrza, tak jakby jakies podcisnienie sie zrobilo albo cos i sassalo filtr powietrza jak by z powietrzemm ze go wygielo i rozerwalo lekko ... e tam malo warsztatow wie co sprawdzic oprocz bledow. kup fejs. zassany filtr moze zostac, gdy nastapi zatkanie wlotu powietrza do filtra. [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 09:08_________________________________________________czy silnik jest wyposazony w klape gaszaca? [br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 09:08_________________________________________________sprobuj uruchomic silnik, bez pokrywy filtra powietrze, filtra nie demontuj.
zaba84 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 w klape gaszaca? tzn ? co do filtra to juz ruzne opcje probowalem, odkrecilem filt i odrazu z samym przeplywomierzem odpalalem, z nowym filtrem bez pokrywy itp. i nic sie nie zmienia... :/[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2011, 14:31_________________________________________________bylem u znajomego na kompie i niby zadnych bledow nie ma ale niby pokazuje mu ze jest za duza dawka paliwa i prawdopodobnie ktorys z wtryskow leje... moze jest to mozliwe bo auto troche wiecej zaczelo palic od jakiegos czasu...
Musashi Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 w klape gaszaca? tzn ? to taki element przy EGR, ktory w momencie wylaczania zaplonu, zamyka dolot unieruchamiajac szybciej silnik. w przypadku uszkodzenia klapy, badz jej sterowania. dolot jest zamkniety w czasie pracy silnika.
zaba84 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 nie nie widzialem nic tam takiego ale juz poznalem wstepnie przyczyne na pierwszym cylindrze nie ma cisnienia :/ w czwartek beda zrzucac glowice i jezeli dol silnika bedzie trzeba robic przez jakas dziore albo cos to niestety kupuje 2 silnik.... Tak czy siak dzieki za pomoc
raffik Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Miałem Vectrę z tym silnikiem i przyznam szczerze że zęby na nim zjadłem!Musashi ma tu rację,są tam klapy gaszące w środku na kolektorze dolotowym które nagminnie się bardzo zasyfiają mieszanką sadzy i oleju,co powoduje w/w objawy.Ze wzgledu na to że w/w kolektor masz ładnie z przodu to łatwo się go czyści. A teraz do rzeczy:te objawy wskazują na najczęstszą poważną usterkę tych silników,tj: zacierają sie tłoczki lub pada sterownik na pompie paliwa Vp 44.Żeby sie o tym przekonać,MUSISZ znaleźć zakład który ma kompa do OPLI tj: TECH 2 !!!! Tam wszystko wyjdzie co i jak.Opto Scanem do którego zapewne sie podłączyłeś nic tu nie zdziałasz! A teraz najgorsze:jeśli to dolot to sam benzyną zrobisz to bez problemu,tylko musisz się uzbroić w zestaw torksów jak to w Oplu. Ale jeżeli to pompa,to niestety czeka Ciebie regeneracja na specjalistycznym stole od Boscha a z tego co pamiętam to w Krotoszynie robili najlepiej.W gre wchodzi tylko regeneracja,lub nowa a to dla tego gdyż jak już pompa będzie na wieszku to jest wybity na niej numer i taką samą o takim samym numerze musisz zamontować ponownie-każdy liczący się zakład będzie pytał o ten numer!!!U mnie w Vectrze regeneracja całej pompy bo padła i elektryka i mechanika plus uszczelki,czyszczenie dolotu,nowe przelewy,montaż i demontaż oraz wysyłka-4000zł Wszystkiego dowiesz się tutaj: http://forum.vectraklub.pl/index.php/forum/76-vb-diesel/
Musashi Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 U mnie w Vectrze regeneracja całej pompy bo padła i elektryka i mechanika plus uszczelki,czyszczenie dolotu,nowe przelewy,montaż i demontaż oraz wysyłka-4000zł to ja juz wole swoje BLB :kox:
dziadek Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 jeżeli chodzi o pompę to jest to ten sam problem co w 2.5tdi w audi 4000zł nie wiem kiedy ty to robiłeś ale teraz takie rzeczy to firmy robią za 400-800zł (http://allegro.pl/listing.php/search?string=vp44&category=0&description=1&sg=0) w zależności od tego jaki rodzaj pompy bo są z wbudowanym sterownikiem silnika i bez - jak masz z wbudowanym to jest większy problem...nawet na youtube.pl jest filmik jak samemu można sterownik zregenerować bo tam się jakiś opornik pali tylko ponoć.[br]Dopisany: 14 Wrzesień 2011, 10:07_________________________________________________ps: DTL to 82 KM a DTI to 101 KM :gwizdanie:
zaba84 Opublikowano 14 Września 2011 Autor Opublikowano 14 Września 2011 bylem u mechanika i jeszcze nie zrzucil glowicy dopiero z doskoku podkrecal co nie co ale na 100% jutro bedzie zrzucona... Jezeli chodzi o pompe wtryskowa to fakt jak juz bedzie na zewnatrz to zawioze ja razem z wtryskami do sprawdenia elentualnie regeneracji .... Jezeli chodzi o silnik to jak cos to na allegro znalalem juz 2 z wrocławia za 1100zl, za wymiene skasuja mnie 900zl wiec ogolnie nie bylo by tak zle no ale okaze sie jutro po zdrzuceniu glowicy ..;/
krzysiekml Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 taki sterownik to naprawisz max za 100 stówę+własna robota jak masz odpowiednią wiedzę,narzędzia i nie latające łapki ale jak długo da radę na tym śmigać to zależy od stanu mechanicznego pompy(zacierające tłoczki)wcześniej miałem zafirę 2.0dti
Dev Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 DTL to 82 KM a DTI to 101 KM :gwizdanie: nie DTI tylko DTH
DeeJay_Kill Opublikowano 14 Września 2011 Opublikowano 14 Września 2011 swapowałem już taką astrę, tylko właśnie z silnikiem 82km (nie ma to wielkiego znaczenia). Dziwię się, że masz problemy z kompresją na jednym z cylindrów i życzę z całego serca, żeby to było to... Zwykle w tych silnikach w ciemno obstawiam nastawnik pompy wtryskowej - jeżeli auto odpala, to nie jest elektronicznie uszkodzony, tylko w przypadku braku mocy problem tkwi w tłoczku przestawiającym kąt wtrysku (fakt, może być upalony tranzystor). Tak, czy owak - jeśli to pompa i chcesz tym autem jeszcze długo pojeździć - oddaj do regeneracji, lub wymień silnik (ok. 2500zł, więc koszta każdej z opcji są podobne). Daj znać, jak się rozwinęła sytuacja;]
vauxhall95 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 byly dwa rodzaje DTH X20DTH i Y20DTH
dariodario Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 http://auto-krak.pl/auto-krak/silniki-opel-2-0-diesel/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się