Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] kąt synchronizacji w PD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

otwieram nowy watek nt kąta synchronizacji.

hmm, ciekawa sprawa, doczytalem ze jezeli kat synchronizacji wychodzi poza norme trzeba czujnik halla sprawdzic, moze byc uszkodzony

Opublikowano

temp 91 C/ wszystkie urzadzenia powylaczane

teraz zauwazylem ze w grupie 000 pozycja 10 wessana Luftmasse jest troche poza norma - mam wartosc pomiedzy 125 - 130 ( norma 63-105 )

tak sie zastanawiam czy ta regulacje walka rzezbic samemu... :mysli: pogody nieteges, najbardziej nie podoba mi sie ze wartosc sie zmienia jak pisalem 3,3 a 3,8

sadze ze teraz bede meczyl vag-a p okazdym powrocie do chaty :D

panowie a mam taki pomysl diagnostyczny. byc moze gdzies to bylo.

co sadzicie o badaniu kondycji paska rozrzadu i napinacza na podstawie oceny kata synchronizacji. wydaje mi sie ze w miare zuzycia sie paska (co jest szczegolnie ogromne w PD-kach) wartosc ta z czasem sie zmienia - wlasnie sie opoznia.

mozna domniemac ze kazdy wymieniajacy pasek zgodnie z zasadami czyli na blokady ( a nie na rysowane znaczki) ustawia wartosc "0".

gdybysmy sprawdzali wartosci kata synchronizacji po wymianie rozrzadu i pozniej je monitorowali, moglibysmy okreslic przyblizone wartosci zmian wraz z przbiegiem :mysli:

Opublikowano

Mam pytanko : jeżeli zużycie napinacza ma wpływ na zmianę kąta synchronizacji to jak wytłumaczyć opóźnienia kąta wtrysku w starszych dieslach, gdzie napinacz nie był automatyczny? Tam jedynym elementem, który może mieć wpływ na zmianę naprężenia wydaje się być sam pasek .

Opublikowano

przeciez mamy dwa elementy wplywajace na prace rozrzadu. jeden to puszczajacy z czasem napinacz, ktory powinien kompensowac rozciagniecie paska( a sam sprawia problem). a drugie to sam pasek ktory sie wydluza. kazdy z tych elementow powoduje opoznienie.

Opublikowano

Celowo zapytałem o starsze diesle bez automatycznego napinacza. Jego pozycja pozostaje niezmienna, więc opóźnienie powoduje pasek.

A co do nowszych napinaczy to jakoś nie mam przekonania do kompensacji wydłużającego się paska. Przy poprawie kąta synchronizacji prawie zawsze trzeba poprawić naciąg paska - napinacz. No ale z tego tworzy sie osobny wątek do dyskusji. Może warto go rozpocząć?

Opublikowano

hmm, ciekawa sprawa, doczytalem ze jezeli kat synchronizacji wychodzi poza norme trzeba czujnik halla sprawdzic, moze byc uszkodzony

Opublikowano

Albo źle wymieniony pasek rozrządu (na mazak :sick3:)

Kontynuując wątek nt kąta synchronizacji jestem ciekawy jak i o ile się zmienia w ciągu użytkowania auta od wymiany do wymiany paska rozrządu i czy występują jakies różnice miedzy zimą a latem i jak mocny wpływ ma złe napięcie paska( takie czysto teoretyczne rozważanie)

Opublikowano

Wrzucę jeszcze jeden kamyczek. Poprawiam kąt synchronizacji i naciąg paska. Kąt ustawiony na "0". Silnik na ucho nie "mruczy". Rozrząd sprawdzony, ustawiony wzorowo, zmieniam kąt kilka razy bez oglądania się na vaga. Znajduję takie położenie gdzie w/g mnie silnik pracuje b. dobrze. Czytam kąt -2,8st. Zostawiam. Wczoraj po tygodniu jazdy (ok.120km dziennie) klient mówi że jest super, auto pali na dotyk, dynamika jakiej nie pamieta - auto salonowe, 1 właściciel 180tkm. Podejrzewam jakąś niedokładność w ustawieniu czujnika położenia wałka ale może macie inne koncepcje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...