Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] wymiana paska rozrządu - jak sie do niego dobrać ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie

zwracam sie z prośbą o pomoć gdyż na dniach amierzam wymienić pasek rozrządu w moim AFN

w związku z tym mam pytanko jak sie do niego dobrać, wiem ze trzeba zdemontowac zderzak ale co jeszcze, lampy ??

co oprócz paska należałoby jeszcze wymienić ??

Opublikowano

Witaj kolego,

Jeżeli niewiesz do końca co zrobić przy wymianie paska rozrządy to się lepiej wstrzymaj. Ja też zamieżam wymienić pasek ale u mechanika, który oprócz wymiany paska wymieni rolki i przy okazji żeby nie dobierać się do autaponownie kilka innych podzespołów, które nie powinny dużo kosztować a mogą sporo zaoszczędzić kasy i kłopotów.

Najważniejsze żeby po wymianie paska rozrządu ustawić kąt podania paliwa na tłoki, bo w tdi to ma kluczowe znaczenie. Dzisiaj jeszcze się dokładniej do wiem, i jak by co doposzę/poprawię.

Opublikowano

bede to robił u mechanika ale aby było taniej gość zaproponował ze mam u niego w warsztacie przygotować auto do wymiany w związku z tym pytam co należy zdemontować aby umożliwić wymianę paska

Opublikowano

cały przód na glebe zrzucasz

Opublikowano

bylo dosc niedawno co i jak przy wymianie w afn rozrzadu,poszukaj a znajdziesz opszerne materialy

Opublikowano

Witam nie chciałem zakładac nowego tematu więc pozwolicie panowie że sie podepne

Pytanie za 100 punktów :)

Czy wałek pośredni silnika AFN napedzany przez zewnetrzna część paska rozrządu jest łożyskowany w panewkach czy bezpośrednio w bloku?

włąsnie jestem przy wymianie rozrzadu i zauważyłem wyciek spod tej "flanszy" wałka pośredniego no i ściagam ja a tam luz poprzeczny wałka jakiś 1mm :shocked: tylko prawo lewo, gora dół natomiast jest bez luzu

Ktos moze przerabiał ten temat ?

Opublikowano

rozkrecasz po kolei zderzak a pózniej cały pas. Lamp nie wyjmujesz, odpinasz przewody a jak masz klime to cały pas odchylasz na strone pasazera żeby nie odlaczac przewodów wysokiego cisnienia. 8h spokojnej i dokładnej roboty :th:

Opublikowano

8h spokojnej i dokładnej roboty :th:

OT: w serwisie mi to zrobili w 3h :th:

Opublikowano

Ja jestem mechanikiem i robie to w 4h dokladnej roboty i podpowiadam -jest przy tym troche roboty wiec ja wymienilbym pasek rozrzadu , dwie rolki na rozrzadzie simeringi na wszystkich walkach(zeby miec swiety spokoj)oraz kolka i paski na zewnatrz ale jezeli chodzi o rozrzad to skierowalbym sie do dobrego mechanika ktory odpowiednio napnie pasek rorzadu i da jakas gwarancje ja osobiscie klientom zakladam czesci skf albo ruville a paski contitech albo gates i daje na 60 tys km gwarancje a to jest bardzo wazne bo to nie jest tak proste jak wymiana klockow ham.

Opublikowano

przy wymianie rozrządu warto też zerknąć na pompę wody, w AHU nie jest ona wprawdzie zamontowana na pasku rozrzadu, ale jak juz rozbierzemy cały przód to warto dołożyć 150-200 zł na pompę

Opublikowano

8h spokojnej i dokładnej roboty :th:

OT: w serwisie mi to zrobili w 3h :th:

no ale ja to robiłem pierwszy raz i do wszystkiego musiałem dojść sam. Teraz myśle ze by było szybciej. a Przy okazji zmieniałem termostat czyli wyciaganie aternatora, pompy wspomagania itd
Opublikowano
Czy wałek pośredni silnika AFN napedzany przez zewnetrzna część paska rozrządu jest łożyskowany w panewkach czy bezpośrednio w bloku?

W AFN niema wałka pośredniego, jest tylko wał rozrządu, napędzany kołem rozrządu po przez pas rozrządu, i jest łożyskowany na panewkach ślizgowych.

Wyciek masz z pod wałka rożrządu od strony koła pasowego, natomiast luzy boczny (lewy-prawy) wynika z wypracowania się części.

Opublikowano
Czy wałek pośredni silnika AFN napedzany przez zewnetrzna część paska rozrządu jest łożyskowany w panewkach czy bezpośrednio w bloku?

W AFN niema wałka pośredniego, jest tylko wał rozrządu, napędzany kołem rozrządu po przez pas rozrządu, i jest łożyskowany na panewkach ślizgowych.

Wyciek masz z pod wałka rożrządu od strony koła pasowego, natomiast luzy boczny (lewy-prawy) wynika z wypracowania się części.

Uwierz mi że jest :naughty:

wałek posredni który napędza pompe oleju, łozyskowany jest na dwóch panewkach (przód wymiar 46/42 tył chyba 45/42 dokładnie nie sprawdzałem bo interesował mnie tylko przód) i o ile na chasło czy sa panewki do wałka pośredniego z AFN'a mozemy sie spodziewac odpowiedzi negatywnej to wystarczy zapytac czy sa do 1,6 TD i sprawa załatwiona :) koszto to ok 24 zł za sztuke

P.S. troszeczke pojęcia o mechanice mam, więc wiem jak wyglada wałek rozrządu i z czego bierze sie luz na współpracujacych ze soba częściach :wink4:

Opublikowano

Ja jestem mechanikiem i robie to w 4h dokladnej roboty i podpowiadam -jest przy tym troche roboty wiec ja wymienilbym pasek rozrzadu , dwie rolki na rozrzadzie simeringi na wszystkich walkach(zeby miec swiety spokoj)oraz kolka i paski na zewnatrz ale jezeli chodzi o rozrzad to skierowalbym sie do dobrego mechanika ktory odpowiednio napnie pasek rorzadu i da jakas gwarancje ja osobiscie klientom zakladam czesci skf albo ruville a paski contitech albo gates i daje na 60 tys km gwarancje a to jest bardzo wazne bo to nie jest tak proste jak wymiana klockow ham.

,

Przepraszam za off-topic ale czy możesz wysłać na priv nr tel. lub namiary na siebie w Żyrardowie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...