Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Pasek Wieloklinowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie, na początku chciałem odrazu przeprosić jeżeli jest taki gdzieś temat lub przybliżony, ale cholernie mi zależy na czasie.

Pękł mi dzisiaj pasek, ten od wspomagania i ładowania, czyli pasek przy alternatorze, ten grubszy czyli wieloklinowy (?). Muszę go jutro cholernie szybko zmienić

ponieważ potrzebuje auto i to koniecznie bez żadnego ale, teraz moje pytanie czy da się to zrobić bez zdejmowała całego przodu ?

Jeżeli się da to jak, podkreślam że będę robił to pierwszy raz w tym aucie, to po krótce chciałbym jakaś konkretniejszą instrukcję montażową.

I drugie pytanie , w jakiej cenie OKOŁO taki paseczek można dostać...

Mój silnik to 1.8 ADR.

Chłopaki będę cholernie wdzięczny za pomoc! :hi:

Opublikowano

Pasek kupisz w cenie +- 50PLN zalezy z jakiej firmy..numer części to np. CONTI 5PK1300

Opublikowano

no dobra, a jak z wymianą ?? bo na tym mi głównie zależy :chytry:

Opublikowano

Masz Klime jak tak to musisz poluzować napinacz paska od Klimy zdjąć pasek a potem wymienić ten pasek który ci pękł.... potrzebujesz tylko klucza chyba 19 albo 17 by odchulić nim napinacz Lub jakiejś żabkę... odhcylasz jedna osoba ci to przytrzyma wymieniasz pasek i HeJA :) 5 :hi:

Opublikowano

Pasek 5PK1300 potrzebujesz. Wymiana nie jest skomplikowana. Jeżeli masz klimę to najpierw musisz zwalić pasek od sprężarki klimy (popuścić śrubę z łbem imbusowy i odchylić napinacz). Potem klucz płaski 17 na napinacz paska klinowego (obok alternatora), zakładasz pasek i puszczasz napinacz. Następnie już tylko klima i zrobione.

Opublikowano

Ale to wszystko da się zrobić bez zdejmowania zderzaka, chłodnicy itd?

Opublikowano

Ale to wszystko da się zrobić bez zdejmowania zderzaka, chłodnicy itd?

Tak - jedynie ściągasz osłone pod zderzakiem żeby krótki pasek od dołu poluzować a długi czyli od alter. założyć.
Opublikowano

Osłony nie ma, zgubiła się w zimę tamtą :decayed:

Opublikowano

tylko dobrze załóż żeby ci drugi nie trzasnął :naughty:

Opublikowano

No będę się starał jak najbardziej, aczkolwiek mówię, będę to robił pierwszy raz, ale zawsze musi być ten pierwszy :naughty:

Opublikowano

Witam,

Ciekawy jestem w jakim czasie wymienisz ten pasek,mi raz padł napinacz na trasie, przed Wrocławiem ,i we wrocku mechanicy pier....li się ok 3 godz. z wymianą paska i napinacza bez ściągania przodu,nie wiedzieli gdzie ręcę włożyć a jak chciałem podpowiedzieć albo pomóc to mnie na kawę wyganiali z warsztatu popaprańcy,myślałem że ich tam rozniosę :wallbash: bo strasznie mi się śpieszyło a jeszcze skasowali za wymianę 250zł :wallbash:

Opublikowano

Witam,

Ciekawy jestem w jakim czasie wymienisz ten pasek,mi raz padł napinacz na trasie, przed Wrocławiem ,i we wrocku mechanicy pier....li się ok 3 godz. z wymianą paska i napinacza bez ściągania przodu,nie wiedzieli gdzie ręcę włożyć a jak chciałem podpowiedzieć albo pomóc to mnie na kawę wyganiali z warsztatu popaprańcy,myślałem że ich tam rozniosę :wallbash: bo strasznie mi się śpieszyło a jeszcze skasowali za wymianę 250zł :wallbash:

No to ładnie, ja do warsztatu nie wstawię bo nie mam na to czasu nawet, mam nadzieję że napinasz jest w miarę ok jeszcze, bo w sumie pasek był już bardzo stary, najprawdopodobniej wypadł z rolki którejś podczas jazdy i pękł na środku wzdłuż około 2-4cm.

Mam nadzieję że w godzinę się zamknę .o ile niczego nie spieprze :P[br]Dopisany: 28 Październik 2011, 21:56_________________________________________________panowie, gdzie jest napinacz tzn. w ktorym miejscu sie odkręca żeby pasek od klimy zszedł ?... bo dzisiaj kręciłem jakąś śrubę imbusową 6 i za bardzo nic sie nie działo jak odkręcałem o ile to to.

Opublikowano

napinacz o klimy masz obok sprężarki. jak po poluzowaniu śruby imbusowej nie idzie go przesunąć to popuść jeszcze śrubę 6-kątną która trzyma mocuje ten napinacz do silnika i wtedy już napewno napinacz odpuści.

tak wygląda napinacz w tym rowku podłużnym jest imbus http://moto.allegro.pl/napinacz-klimy-audi-a4-1-9-tdi-115-km-kompresor-i1850137896.html

Opublikowano

Cholernie ciężki dostęp mam na podwórku od dołu ledwo mi się głowa mieści, odkręcałem jakąś śrubkę właśnie imbusową ale chyba tą mocującą napinacz... :wallbash: [br]Dopisany: 29 Październik 2011, 13:37_________________________________________________zresztą ta śrubka którą odkręcałem była praktycznie luźna :thumbdown:[br]Dopisany: 29 Październik 2011, 13:37_________________________________________________zna ktoś może stronę w sam naprawiam audi a4 ? odnośnie tej roboty?

Opublikowano

str 57 w książce

Opublikowano

Panowie, wszystko już pozdejmowałem zostało mi założyć pasek od alternatora, teraz pytanie mam

dydw.jpg

Uploaded with ImageShack.us

te 3 śruby też muszę odkręcić ? a potem kluczem 17stką ktoś trzyma a drugi zakłada pasek żeby luźno wszedł i potem sie to puszcza i dokręca rozumiem ?...[br]Dopisany: 29 Październik 2011, 15:43_________________________________________________Dobra, pasek założony wszystko gra, ale... wcześniej jak wyjmowałem pasek od klimy wyjąłem całkowicie napinacz i teraz mam problem z założeniem tak napinacza aby dało się założy pasek, zupełnie nie mam pojęcia o co chodzi już próbowałem wszystkiego...[br]Dopisany: 29 Październik 2011, 17:33_________________________________________________Panowie bo to jakieś cholerne nie porozumienie, wcześniej jak poluzowałem napinacz od paska klimy tzn. wyjąłem go pasek zszedł z dużym luzem, teraz zakładam napinacz, podnosze go ku silnikowi jak najwyżej się da, a pasek nie chce wejść i tak, brakuje kilku mm, żeby wszedł na oba koła, aczkolwiek to i tak nie jest dobrze bo wcześniej napinacz siedział dużo niżej przy ziemi, a teraz gdybym pasek wcisnął to by siedział w pozycji maksymalnej ku górze, przynajmniej tak mi sie wydaje, próbowałem już wszystkich sposobów żeby ten pasek wszedł i poprostu nie mogę sobię dać z tym rady.... :disgust:

Opublikowano

Nowy pasek jest krótszy od starego(pomimo takich samych oznaczeń), stary jest wyciągnięty, ja w poprzednim aucie jak zmieniałem pasek to się męczyłem z 1h, z założeniem paska, raz ze miejsca nie było a dwa że brakowało może z 3mm żeby wskoczył. Stary pasek był dłuższy o 1cm :shocked: ale w końcu dałem rade.

Opublikowano

tu jest problem że od klimy zakładam stary pasek, wymieniałem nowy tylko od altka..[br]Dopisany: 30 Październik 2011, 16:25_________________________________________________i stary nie chce wejść...mimo że napinacz jest uniesiony na maksa w górę :blink:

Opublikowano

Wydaje mi się, że ktoś mógł wcześniej już kombinować z tym paskiem i włożył trochę krótszy jakimś sposobem. Miałem u siebie podobną przygodę jak w sklepie nie mieli paska właśnie od klimy ten co ma być, ale mieli 5mm krótszy i zapewniali że wejdzie, niestety nie wszedł, załatwiłem o odpowiedniej długości i wskoczył od razu. Może kup nowy pasek (4PK855), wydatek nie duży, a też będzie spokój na długo z nim.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...