Gr3sio Opublikowano 27 Listopada 2011 Autor Opublikowano 27 Listopada 2011 bo takie powietrze będzie sie pojawiać bo robi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i ono wszysto wypompuje do zbiorniczka a badane miales płynem czy nie ida ci spaliny do zbiornika wyrównawczego bo moze czujnik ci warjuje ten co masz przy bloku silnika czujnik temperatury wymienilem na nowy z aso .. był taki czarno biały - jest teraz zielony ale to samo - 4 piny Spaliny mialem sprawdzane przez takiego magika ktory zrobił mi uszczelke pod głowicą ..
basik9634 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 ja juz straciłem pomysły jeszcze raz bym sprawdził te spaliny w układzie ewentualnie co to mało prawdopodobne gdzieś zamienione przewody nie wte miejsca podłączone powiem ci ze jakieś cuda tu sie dzieja zobacz czy po odkręceniu na zapalonym silniku wypycha ci płyn z pod korka w zbiorniku
tomek20stencel5 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 A próbowałeś wyjmować termostat i wtedy pojeździć? Ja cały czas obstawiam pompę...
Gr3sio Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 tak .. bez termostatu jest ok .. tzn. silnik jest nie osiaga normalnej temperatury .. 60-70 max a co za tym idzie bardzo dlugo sie nagrzewa w srodku oraz wzrasta spalanie. Pompa była załozona nowa jakis miesiac temu przy robieniu rozrządu .. myslę ze dziala poprawnie.. poprzednia hulala a byl ten sam problem..
basik9634 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 przy jakiej temp. otwiera ci sie termostat [br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 18:48_________________________________________________bo powinien sie otwierać w temp. około 87 stopni
Gr3sio Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 87 jest na nim nabite .. to jest ori kupiony tutaj w Niemczech w salonie audi. zaraz po montarzu zagrzałem go i wszystkie weze byly gorace (gorny i dolny) ostatnio dolny jest caly czas zimny .. gora wrecz wrząca .. chlodnica jest gorąca.. przed chwilą macałem wisko kolegi z passata .. na cieplym silniku jego sprzeglo chodzi bardzo ciezko .. moje jak na zimnym i na goracym tak samo .. zdecydowalem sie na zakup jeszcze jednego.. w czwartek bede mial kupione w polsce i podane paczką .. tutaj nie kupuje bo to jest strasznie nie oplacalne - wisko w sklepie ATU (z wentylatorem) kosztuje 220 euro ;/ na weekendzie mam nadzieje ze je bede mial wiec wtedy zobaczymy czy to pomoze czy dalej bedzie trzeba szukac .. normalnie rece mi juz opadają
basik9634 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 ja do wisko bym sie nie czepiał bo umnie chodzi leko i nie łapie temperatury po za tym to nie jest wisko bo jesli by były oba przewody gorące i wtedy i temp była wysoka to bym stawiał na wisko bo w tym silniku ciepły plyn wchodzi na chłodnice góra wychodzi dołem z chłodzone a u ciebie jak nawet letni nie jest to tu jest problem z termostatem albo pompę szlak trafił nie widze innej przyczyny mój kolega mechanik mówi tak samo tu jest ewidentny brak obiegu po za tym wisko załącza sie na 100% przy 105 stopniach a troszke mniejszy opur ma np na 95 stopniach do 95 chodzi luzno zajzyj do pompy czy sie nie rozsypała tu nie ma wiele roboty z tym czym bardziej ze nie jest na rozrządzie i sprawdz teperature otwarcia termostatu bo i ogr moze pasc moze sie zaciol albo uszczelke ktos zle na termostacie załozyl i wciela s ie w niego i podpiera go [br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:29_________________________________________________ja sam to zrobisz sprawdzisz to cie nic nie bedzie kosztowalo
Gr3sio Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2011 ja do wisko bym sie nie czepiał bo umnie chodzi leko i nie łapie temperatury po za tym to nie jest wisko bo jesli by były oba przewody gorące i wtedy i temp była wysoka to bym stawiał na wisko bo w tym silniku ciepły plyn wchodzi na chłodnice góra wychodzi dołem z chłodzone a u ciebie jak nawet letni nie jest to tu jest problem z termostatem albo pompę szlak trafił nie widze innej przyczyny mój kolega mechanik mówi tak samo tu jest ewidentny brak obiegu po za tym wisko załącza sie na 100% przy 105 stopniach a troszke mniejszy opur ma np na 95 stopniach do 95 chodzi luzno zajzyj do pompy czy sie nie rozsypała tu nie ma wiele roboty z tym czym bardziej ze nie jest na rozrządzie i sprawdz teperature otwarcia termostatu bo i ogr moze pasc moze sie zaciol albo uszczelke ktos zle na termostacie załozyl i wciela s ie w niego i podpiera go [br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:29_________________________________________________ja sam to zrobisz sprawdzisz to cie nic nie bedzie kosztowalo Przekonałeś mnie ! Wiec czekam do weekendu .. wtedy dopiero bede mogl sie polozyc pod autem .. chyba ze cos sie zmieni to napisze .. ------------------------------------------------------------------------------------------------ a więc tak : jako że nie mam juz mozliwosci polozenia sie pod autem sprobowalem go zagrzac dobrze i zobaczyc co sie bedzie dzialo .. zagrzalem go do temp 105 st i trzymalem go caly czas na gazie przy ok 2500tys obr. do tego odkrecilem obejme z węża od nagrzewnicy celem usunięcia zbednego powietrza .. zauwazylem ze jak szlo powietrze jak tralala czyli uklad nie byl do konca odpowietrzony ... gdy woda juz praktycznie bulgotała dolny wąż sie zrobił cieply a po chwili otworzył sie termostat .. trzymajac go na gazie temp na budziku spadla do 90 a na klimie do 98 .. jak tylko schodzi z obrotów temp powraca do tych ok 105 st.. depne na gaz .. obieg ruszy i temp spada .. czyli co z tego wynika ? wg mnie pompa jest ok , termostat również .. i myśle ze warto zainwestowac w jeszcze jedno wisko .. ? co Wy na to ? możliwe ze sie myle .. ?[br]Dopisany: 28 Listopad 2011, 22:43_________________________________________________p.s. z góry dziękuje za sugestie .. pzdr
basik9634 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 szczerze mówiąc to ja z zieleniałem teraz moim zdaniem to jak wisko by padlo to by i na wysokich obrotach nie chłodziło ale reki s obie nie utne nie potrafię ci powiedzieć a moze jeszcze jedno sprawdz czy pasek nie slizga ci s ie na pompie bo moze na małych obrotach poprostu nie ma pompa obrotów bo slizga sie pasek ale szczerze ja s ie podaje nie chce zle ci doradzić zeby nie władować cie w koszty
Gr3sio Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2011 Pa szczerze mówiąc to ja z zieleniałem teraz moim zdaniem to jak wisko by padlo to by i na wysokich obrotach nie chłodziło ale reki s obie nie utne nie potrafię ci powiedzieć a moze jeszcze jedno sprawdz czy pasek nie slizga ci s ie na pompie bo moze na małych obrotach poprostu nie ma pompa obrotów bo slizga sie pasek ale szczerze ja s ie podaje nie chce zle ci doradzić zeby nie władować cie w koszty Dzieki za odpisanie.. Pasek wymieniony jakis miesiac temu - nie slizga się.. Jeżeli wchodzi na obroty pompa szybciej chodzi i co oczywiste szybciej plyn krazy w duzym obiegu wiec i szybciej sie chlodzi .. mysle, ze to wisko ale glowy nie dam sobie uciąć .. cholera
kicker Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Może Ty źle zakładasz ten termostat jak bez termostatu jest niedogrzany to dobrze, jak dla mnie to wina termostatu. Wisko się nie czepiaj, u mnie ledwo się kręci na ciepłym jaki i na zimnym i problemów nie mam z temp.
Gr3sio Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2011 Może Ty źle zakładasz ten termostat jak bez termostatu jest niedogrzany to dobrze, jak dla mnie to wina termostatu. Wisko się nie czepiaj, u mnie ledwo się kręci na ciepłym jaki i na zimnym i problemów nie mam z temp. Przyjacielu .. sprężynką do góry .. pod nim oring tak jak w instrukcji ..
juleknotdead Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 jeżeli jest syf w kanalikach w głowicy i bloku to płyn nie będzie mieć takiego przepływu jak trzeba i będzie się mocno grzał,a czujnik masz za blokiem i dlatego jest taka temperatura.
Gr3sio Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2011 jeżeli jest syf w kanalikach w głowicy i bloku to płyn nie będzie mieć takiego przepływu jak trzeba i będzie się mocno grzał,a czujnik masz za blokiem i dlatego jest taka temperatura. Dobrze mówisz ale doradź (doradźcie) czym zrobić płukanke ? Boję się troche lać jakiś chemikalii typu kret do rur aby go przypadkiem nie rozszczelniło. Kolega na samym początku pisał aby wlać ocet .. ale wydaje mi się że tutaj mozna zastosować coś mocniejszego. Jestem dziewicą w takich płukankach :>
juleknotdead Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 ja miałem dosłownie to samo 105c wymieniłem termostat,pompę wody,chłodnice,odłączyłem parownik lpg i nic dopiero po wlaniu 2l octu temp. trzyma mi 96c max teraz czekam na wiosnę bo nie mam garażu żeby powtórzyć zabieg ale już porządnie.
edekxp Opublikowano 3 Grudnia 2011 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Wisko nie ma nic do tego, ja miałem trochę uszkodzone i kręciło na zimnym silniku - samolot pod maską Kupiłem drugie nie pomogło Wywaliłem wentylator i wstawiłem elektryczny oraz czujnik w chłodnicę. Wentylator włączał się po 95 stopniach w chłodnicy, ale bardzo rzadko w korkach i w lecie. Piszę to aby na 200% nie czepiać się wiska. U mnie podobnie było ale wysiadła pompa tzn sam wirnik się ślizgał na osi, ale skoro pompa nowa to dziwne. Masz starą pompę, sam wymieniałeś czy ktoś Ci robił.Może nie wymienił tylko tak mówił.Pompa nie jest na rozrządzie i chcąc całą wymienić jest trochę roboty - chyba że tylko wirnik z obudową
basik9634 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 przecież pompa w adp jest to jakieś do 30 min roboty wiadomo ze jak by podejmować pas to bylo by wygodniej ale tu niema żadnego problemu zdejmuje sie aby dekiel z pompą czyli wirnik po co inwestować w cała kopule skoro to sie nie psuje i naprawdę zeby byc pewnym to proponował bym sprawdzić ja bo one jak tu juz kiedyś byl watek poruszany nawet nowe sie ukręcają a jak nie to sie wirnik slizga na ośce i wtedy nie ma takiego obiegu jak trzeba i przez to bedzie sie grzał
Gr3sio Opublikowano 4 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2011 Dzięki panowie Z tego co mi wiadomo ocet jest dobry na kamień także wleje go może jutro po pracy .. i do piatku pojezdze .. jeżeli pomoże to na weekendzie zmienię płyn i po sprawie .. jeżeli nie pomoże to wtedy zaglądne do pompy. Wiska juz nie będę ruszał
motor144 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Z tym octem to trochę ryzykowna kuracja .To jest słaby ale kwas i podeżre wszystko co w silniku aluminiowe. Widziałem jak w Pasacie ktoś załatwił sobie silnik (poszła uszczelka pod głowicą) przez wlanie borygo zamiast prawidłowego płynu a tu ocet Nigdy czegoś takiego nie robiłem, ale jak jakieś grubsze kawałki się poodrywają czy osady w dużym stężeniu to możesz załatwić pompę całkowicie. Nawet jak operacja się uda to bym zrobił płukanie kanałów chłodzących wodą pod ciśnieniem (a nie tylko spuszczając płyn ) przy zdjętej pompie i termostacie żeby wypłukać w pewny sposób wszystkie osady. Takie płukanie wodą robiłem kiedyś w VW Golfie ale bez żadnej chemii . Po za tym osadów kamienia nie powinno być ( a te ocet by miał rozpuścić) no chyba że jeździł by ktoś na zwykłej wodzie a nie na odmineralizowanej czy płynie.
basik9634 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Opublikowano 5 Grudnia 2011 motor144 z tym borygo to ci sie udało mało z fotela nie spadłem jeżdżę od 4 lat na borygo u siebie a brejdak w tdiku ma petrygo uszczelka pada nie z powodu płynów kto ci takich herezji naopowiadał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się