Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Duże spalanie , grzanie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehe dobre :)

Powiem Wam Panowie ze nie wiem jak z tym octem bedzie .. zjezdzilem dzisiaj troche duzych sklepów i tutaj w Niemczech nie ma octu na spirycie :)

Mam jedna buteleczke polskiego ale jednej to raczej nie oplaca sie wlewac ...

Wiec albo dostane ocet w paczce z Pl albo bede musial kupic cos w sklepie motoryzacyjnym .. jakiegoś chemika.. hm ..

Opublikowano

jak dasz chemie to jedna butelka to za mało.najlepiej spuścić cały płyn(wyciągnij termostat żeby z bloku zleciało)zalej wodą destylowaną z tą chemią(pierwszą zalej chemię) i zrób godzinną jazdę,spuść całość póki jest dobrze rozpuszczone.jeżeli już boisz się o aluminiowe części zawsze możesz wypiąć nagrzewnice węże połączyć i już,chodź to nie plastik żeby topiło się.Może być też tak że wcześniej ktoś zalał jakiś uszczelniacz.

Opublikowano

Sorry za OT

basik9634 a hipol w skrzyni biegów też tak długo już Masz wlany ? :kox:

Opublikowano

jak dasz chemie to jedna butelka to za mało.najlepiej spuścić cały płyn(wyciągnij termostat żeby z bloku zleciało)zalej wodą destylowaną z tą chemią(pierwszą zalej chemię) i zrób godzinną jazdę,spuść całość póki jest dobrze rozpuszczone.jeżeli już boisz się o aluminiowe części zawsze możesz wypiąć nagrzewnice węże połączyć i już,chodź to nie plastik żeby topiło się.Może być też tak że wcześniej ktoś zalał jakiś uszczelniacz.

tak zrobię :good: , szczerze to już sie nie moge tego doczekać .. ale to dopiero w piątek .. wczesniej nie dam rady ze względów na prace , dojazdy i inne obowiązki :)

Opublikowano

Z tym petrygo i borygo to panowie widać jakie macie pojęcie :P.

Ani petrygo ani borygo ani 99% innych płynów nic nie uszkodzi w silniku! Wystarczy sobie poczytać skład takiego petrygo i np koncentratu g12 i okaże się że składają się z tego samego - czyli głównie glikolu etylenowego.

Jedyna różnica za jaką dopłacamy w koncentracie g12++ są to dodatki uszlachetniające których zadaniem jest zapewnienie dłuższej eksploatacji takiego płynu. Czyli jedyna różnica między borygo/petrygo a g12++ jest taka ze te pierwsze powinniśmy wymieniać co jakieś 3 lata a roztwór g12++ co 5 lat...

Jeżeli chodzi o rewelacje że komuś coś się rozszczelniło, rozpuściło to tak jak z tymi co twierdzą że po wymianie z minerala na syntetyk silnik się rozszczelni - jedym słowem miejska legenda.

I oczywiście na pewno będą takie przypadki że ktoś wymienił płyn i nagle nagrzewnica puściła - ale to w 99% przypadków na ogół jest wina tego że nagrzewnica już od dawna była na wykończeniu i każdy świeży płyn by ją wykończył.

Opublikowano

wiktorsam w 100% sie z tobą zgadzam

Opublikowano

OK , mam jedną butelke 0.5 litra polskiego octu 10% oraz dwie 0.4 litra 25% niemieckiego hehe

Czekam na piatek .. po pracy spuszcze g12 , wleje ocet z wodą destylowaną i jade w trase.

Zrobie ze 100 , 200 km i zobaczymy wtedy. Jeżeli nie pomoże to zlewam to i szukam dalej. Pozdrawiam[br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 22:14_________________________________________________Witam ponownie.

Autko jest aktualnie po kuracji octowej. W sobote spuscilem plyn , zalalem ocet z woda destylowaną , pojezdzilem , spuscilem wszystko , wyplukalem silnik odkrecając korek spustowy od chlodnicy i wyciągając termostat .. i .. zalalem nowy plyn.

Tempratura max aktualnie 101 stopni :(

Jutro kupuję chemie i nowy płyn G12 i zrobie kuracje raz jeszcze. Płyn wymaga wymiany ponieważ wlasnie przed chwilą zaglądnołem do zbiorniczka wyrównawczego. Pływa w nim w cholere jakiegoś osadu. Cięzko powiedzieć co to jest .. i dalej buzuje octem a płukałem go bardzo dokładnie.

Macałem wirnik pompy po ściagnieciu termostatu .. łopatki ani drgną więc raczej jest ok.

Przy odpowietrzaniu dokladnie macałem węże i wniski są takie, że szybko sie grzeje w malym obiegu.

Góra gorąca jak zawsze dól zimny.. Jeżeli go sie przybutuje ciepła po jakiś 10min otwiera termostat i temp troszke spada .. na wskazówce do 90 a na kimatroniku do 94-95 ale poźniej znow idzie do góry.

Mam mieszane uczucia juz co do tej chemii ale sprobuje jeszcze i to .. jak już wpakowałem tyle kasiory w to auto.. :confused4:

Opublikowano

Widziałem kiedyś podobny kłopot, i wina leżała po stronie pompy a dokładniej wzieliśmy po danym czasie starą i nowa niby dedykowaną do auta, producent znany ale reklamy nie będę robił., okazało się że stara raz że miała łopatki metalowe a dwa że była deczko wyższa od nowej niby nic a jednak po zmianie na pompę odpowiadająca starej czyli łopatki metalowe a nie plastikowe i idento wysokość pomogło jak by palcem odjął. :) ale to tylko było tak wtedy jak jest u Ciebie hmm,

Opublikowano

Witajcie.

Dzisiaj zrobilem nową płukanke .. auto jeszcze stoi rozebrane.

Poczekam do wieczora i dopiero to poskrecam i zaleje nowym plynem.

Podłączylem węza do nagrzewnicy i i tam też się płucze..

Mam taki mały problem - może ktoś z posiadaczy ADP będzie wiedzial o co chodzi .. a mianowicie urwał mi się taki krucieć. Na zdjęciu jest zaznaczony strzałką.

Węzyk ktory tam wchodzi idzie od strony tych dwóch grubych od nagrzewnicy.

Wiecie co to może byc ?

Bo jezeli to coś ważnego to będe to jakos łatał klejem ltp a jezeli blachostka to tak zostawie narazie.

Foto : <a href=http://zapodaj.net/ea9521b25852.jpg.html>Zdjęcie1.jpg</a>

Opublikowano

Jak dobrze widzę to to jest podciśnienie do serwa ? czyli wspomaganie hamulców

Opublikowano

Jak dobrze widzę to to jest podciśnienie do serwa ? czyli wspomaganie hamulców

Masz racje przyjacielu .. tylko teraz pytanie.

Co z tym zrobić ??

Tymczasowo włożyłem wykałaczkę w ten otworek żeby nie zasysał powietrza.

Wężyk gumowy spoczywa sobie normalnie.

Dopiero jak bede w pl za jakis tydzien sie tym zajmę chyba, że napiszecie mi, że nie moze tak byc jak zrobiłem.

Zrobiłem traske podczas odpowietrzania układu i pare razy testowałem hamulce , ABS działa, więc chyba wszystko ok?

Jeżeli zaś chodzi o temperaturkę w moim aucie to nic sie nie zmieniło. Zalałem go nowym płynem G12. Odpowietrzylem uklad i temp max 101. Myśle, ze tak dojade do Polski i na miejscu juz coś porobie. Przynajmniej bede mial warunki.

Opublikowano

kiedyś spotkałem sie z takim przypadkiem ze tez sie komuś grzał samochodzik do podobnej temp i wymieniona pompa była termostat i nic nie pomagało w końcu wpadł na pomysł zeby go zagrzać na postoju i trzymać na obrotach a inna osoba zeby sprawdzała węże bo u tego gościa np ściskało wąż dolny przez co nie było przepływu płynu i tym samym obieg sie zamykał i łapał temp sprawdź u s iebie czy dolny wąz sie nie zgniata może po prostu no jest ściśniety i dlatego ci łapie temp

Opublikowano

A może po prostu czujnik temperatury płynu chłodzącego, w AEB mam podwójny jeden podaje temperaturę do silnika a druga część temperaturę na budzik i klimatronik. Sprawdzić w vag bodajże kanał 3 powinna być taka sama temp. jak na budziku i klimatroniku jak inna to wymienić. Chyba, że po prostu wymienić w serwisie skody płaciłem 45zł.

Ja miałem problem, vagu temp. była ok a w klimatroniku i na budzikach za niska.

Opublikowano

w adp jest jeden aby

Opublikowano

Panowie nie pisałem bo nie mialem dostępu do internetu.

Czujnik temperatury był kupiony nowy ori 4pinowy .. kupiony w salonie vw.

Wąż dolny nie jest zgnieciony poniewaz na postoju .. jak sie juz tak dobrze nagrzeje to waz dolny robi sie cieply ale podczas jazdy tylko gora jest goraca ..

Aktualnie jestem w Polsce i juz pisze do naszego kolegi o nicku Virus191 o mozliwosc podpiecia Jego vaga :) Wesołych i spokojnych Swiąt Panie i Panowie :)))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...