Kangoor Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam Mam dosyc mocno zajechane a4 b7 pbw z 2006r. - na liczniku mam 230 tyś ale prawdopodobnie jest ze 100-150. tysięcy więcej. Ostatnio zaczął zapychac mi się bardzo często filtr cząstek stałych (co 200-300 kilometrów musiałem go przycisnąc żeby się przeczyścił), dorzuciłem jakiegoś dodatku do czyszczenia wtrysków i przestała kontrolka filtra mi wyskakiwac, ale autko zaczęło mi strasznie dymic na biało (dosłownie jakby się palił) i to nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym - raz dymił mi cały czas przez półtorej godziny jazdy a ostatnio przestał. Dodatkowo zaczęła "zapychac" mi się turbina - podczas jazdy jak miałem jakieś większe obroty wyskakiwała mi ikona turbiny (ta sprężynka) i turbina się "wyłącza" i autko traci moc ... nie muszę mówic jakie to było miłe jak akurat wyprzedzałem jakieś auto. Kolega powiedział że miał identyczne objawy i pomogło mu wymienienie czy wyczyszczenie pompy paliwa - może to byc to ? przy okazji napomknę że auto od dłuższego (z rok) podczas przyspieszania czasem traciło moc "zarywając" Inny kolega zaproponował mi żeby wymienic silnik z jakiegoś rozbitka - czy taka operacja nie jest niebezpieczna (w sensie że prędzej trafie jeszcze bardziej zajechany albo coś nie będzie działac) ? Z góry dzięki za wskazówki. Pozdrawiam
sysek27 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Najlepiej by było od razu zrobić przekładkę na BKD i będziesz miał spokój a silnik musisz szukać czasem się trafiają silniki z małymi przebiegami i gwarancją moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Kangoor Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 a o co chodzi z tą przekładką na BKD bo za bardzo nie wiem ocb ? :] w sensie wstawic inny silnik ? ile coś takiego kosztuje i gdzie to można zrobic ?
Rabbi Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 nie szalej od razu z wymianą silnika.podjedź do jakiegoś dobrego mechanika niech zobaczy co w trawie piszczy
ZuKeRs Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Podpytaj kolegów z regionu na spocie jacy mechanicy sa godni polecenia w mazowieckim. W Gdańsku mamy taki klubowy warsztat który nie takie auta stawiał na koła Nie rzucaj sie w kupno kolejnego silnika, chyba że masz pewność co do jego historii :gwizdanie:
czarny Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg. filtr dpf ma wytrzymałość około 160 tys ty już masz 230 tys. Ja mam 220 tys i tez mi sie ostatnio częściej zapala ikona, ale staram się jezdzić tak by go nie zapychać. Ja na twoim moeijscu zrobił bym tak wywalił dpf wgrał program, ale wcześniej wyczyścił turbinkę, jeśli jest konieczność regeneracji to też bym zrobił, wyczyścił egr powgrywać te programy i auto bedzie latało jak czarownica na miotle
antonio Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg. na przebieg nie ma w dzisiejszych czasach 100%wego potwierdzenia magicy mogą Ci ustawić w ECU taki przebieg jaki chcesz
czarny Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 hmm tego to nie wiedzialem myślałem że tam nie mogą ruszyć no ale np w kluczyku już nie zmienią nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest
Rabbi Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 hmm tego to nie wiedzialem myślałem że tam nie mogą ruszyć no ale np w kluczyku już nie zmienią nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest o kurtka,że w kluczyku to nie wiedziałem.Ale jeśli w A6 to pewnie i A4.może ktoś potwierdzić?
antonio Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 bzdura chyba mając dwa klucze a używając tylko jeden w drugim będzie przebieg "0"
czarny Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 hmm tego to nie wiedzialem myślałem że tam nie mogą ruszyć no ale np w kluczyku już nie zmienią nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest o kurtka,że w kluczyku to nie wiedziałem.Ale jeśli w A6 to pewnie i A4.może ktoś potwierdzić? kluczyki działają na innej częstotliwości więc raczej wątpliwe by w a6 bylo no Antonio ciężki orzech do zgryzienia, ja wiem tylko że takie coś istnieje będę miał na weekend auto to powiem co i jak bo jak by sie w 1 zapisywalo a drugim w ogole to już głupota jak cholera by musiała być
Kangoor Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 co do przebiegu podjedź na spota niech ktoś ci vaga podepnie sprawdzisz jaki masz przebieg. filtr dpf ma wytrzymałość około 160 tys ty już masz 230 tys. Ja mam 220 tys i tez mi sie ostatnio częściej zapala ikona, ale staram się jezdzić tak by go nie zapychać. Ja na twoim moeijscu zrobił bym tak wywalił dpf wgrał program, ale wcześniej wyczyścił turbinkę, jeśli jest konieczność regeneracji to też bym zrobił, wyczyścił egr powgrywać te programy i auto bedzie latało jak czarownica na miotle dpf zapychał mi się co 200-300 km, ale jak dodałem dodatku do czyszczenia wtrysków to mu przeszło - już jest ponad 1000km od ostatniego zapalenia i nic, natomiast mam większy problem z tym "odcinaniem turbiny" - jest to błąd p0234 - nadciśnienie w turbinie - przewertowałem dzisiaj forum ostro i wynika z niego że po wyczyszczeniu / wymianie egr powinno mi to przejść - Znalazłem temat o czyszczeniu EGR (http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob_to_sam/czyszczenie_egr-t9455.0.html) ale sam nie dam rady ... popytam jeszcze znajomych może ktoś lepiej to ogarnia niż ja tylko że tu pojawia się pytanko a właściwie parę 1. Czy egr to to samo co N75 ? 2. Wiecie może gdzie mogę takie coś kupić ? bo znalazłem coś takiego http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-1j0906627a-audi-vw-i1925509677.html ale raz że to jest do 1.9 a dwa że to jest firmy PIERBURG a jej mocno ludzie nie polecają (coś ala chińczyk) z góry dzięki
czarny Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 ale po co chesz juz kupować nowy? wyczyść go i zobacz co jest grane:)
antonio Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 egr w Twoim silniku jest sterowany elektrycznie ja u siebie czyszczę co jakiś czas. Przejrzyj posty kolegi Szamek on wrzucał fotki EGR z BPW
Kangoor Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Opublikowano 10 Listopada 2011 hehehe widziałem już te tematy w których koledzy opisują jak sobie sami wyczyścili egr, dpf czy jeszcze inne elementy które chciałbym sobie wyczyścić ale są ludzie którzy mają całkowity brak zdolności i znajomości mechaniki pojazdu i ja do nich niestety należę z wtryskami już się umówiłem z "fachowcem" ale do tego egra nikogo nie znalazłem więc będę musiał sobie kupić ... mógłby mi ktoś podrzucić linka do takiego co by mi pasował ? btw dzisiaj przeleciałem ponad 400 km i nic mi nie wyskoczyło ale mimo wszystko ... lepiej coś naprawić zanim to padnie całkowicie szczególnie jeśli chodzi o silnik
Biszczan Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 EGR to system recyrkulacji spalin którym steruje N18, a N75 steruje turbiną
Musashi Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 no ale np w kluczyku już nie zmienią nie wiem czy w B7 tam tez się zapisywało ale w A6 C6 na kluczyku tez jest tak i jeszcze w lusterku wstecznym [br]Dopisany: 11 Listopad 2011, 19:06_________________________________________________ tylko że tu pojawia się pytanko a właściwie parę 1. Czy egr to to samo co N75 ? 2. Wiecie może gdzie mogę takie coś kupić ? bo znalazłem coś takiego http://allegro.pl/oryg-zawor-cisnienia-egr-n75-1j0906627a-audi-vw-i1925509677.html ale raz że to jest do 1.9 a dwa że to jest firmy PIERBURG a jej mocno ludzie nie polecają (coś ala chińczyk) z góry dzięki N75 to zawor sterujacy turbina EGR to zawor recyrkulacji spalin w BPW sterowany elektrycznie Pierburg to bdb firma, porownywanie go do chinskich firm jest bzdura.
Kangoor Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Opublikowano 12 Listopada 2011 ok dzięki znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/show_item.php?item=1899445495 potrzebowałbym jeszcze N75 pasujące do mojego autka ale nie mogę znaleźć mógłby ktoś pomóc ? znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/a4-a6-2-0-tdi-zawor-n75-8e0906627c-blb-bre-bpw-brd-i1926592953.html ale oni to nazywają "przekaźnik ciśnienia" - to jest to czego mi potrzeba ?
Kangoor Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Opublikowano 12 Listopada 2011 ok wielkie dzięki - mam nadzieję że mi pomoże pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się