gumis601 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Ja u siebie również coś podbnego zaobserwowałem przy temperaturach -15. Ogólnie cięzko zagrzać do 90 więc wyłączam nawiew który schładza nagrzewnice no i w obiegu temperatura spada przy tych temperaturach. Kurcze już też sam nie wiem jakoś ciężko osiągnąc 90 aby trzymał. Gdy włączy się nawiew na 18 stopni i stoi w miejscu przy -15 to lekko opada wskazówka po kilku minutach. Dodam, że 2 tygodnie temu załozyłem nowy rozrząd do tego pompa. Zakładałem sam więc jestem pewien, że jest. Do tego założyłem 3 termostat tym razem orginalny gdyż wahlera miałem 2 sztuki i za cholere nie trzymały 90 jak auto stało i ogrzewanie włączyłem przy 10 stopniach na plusie. Sam już nie wiem albo rzeczywiście przez te mrozy cięzko zagrzać albo znowu trafiłem na felerny termostat ale kupiłem org w serwisie audi. Odpowietrzony jest dobrze mocno tryskał płyn na wężu z nagrzewnicy. Ktoś coś podpowie czy wymienić znowu termostat to niby nie taki wielki koszt i duzo roboty nie ma czy po prostu ten typ rzeczywiście tak ma ? ;/
Onkel Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 U mnie też długo się nagrzewa. Termostat wymieniony nie cały rok temu za 550zł :/ bo cały z obudową musiałem zmienić. Dochodzi do pierwszej kreski przed 90 i trochę posiedzi i po jakims czasie rusza. Jak się nagrzeje to już trzyma 90 elegancko. Więc na razie nic z tym nie robie bo mrozy są więc pewnie dlatego tak.
dwwasyl Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Hej, wiem że termostat kupujemy tylko ori w ASO. Moje pytanie, tylko czy bedzie jakakolwiek roznica pomiedzy termostatem kupionym w ASO Skody a ASO Audi do silnika 1.9 TDI PD ?
ROBERT Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Hej, wiem że termostat kupujemy tylko ori w ASO. Moje pytanie, tylko czy bedzie jakakolwiek roznica pomiedzy termostatem kupionym w ASO Skody a ASO Audi do silnika 1.9 TDI PD ? Nie będzie
michal_g84 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 U mnie też długo się nagrzewa. Termostat wymieniony nie cały rok temu za 550zł :/ bo cały z obudową musiałem zmienić. Dochodzi do pierwszej kreski przed 90 i trochę posiedzi i po jakims czasie rusza. Jak się nagrzeje to już trzyma 90 elegancko. Więc na razie nic z tym nie robie bo mrozy są więc pewnie dlatego tak. otwiera się duży obieg, dlatego temperatura przez jakiś czas trzyma się w okolicach 82 stopni
HiRide Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Koledzy mozecie mi jasno napisac jak to ma dzialac ? Odpalam silnik i ktore weze chlodnicy sprawdzam ?Najpierw gora ? Dól?* Przy jakich temperaturach na vagu ?Przeczytalem 6 stron i juz mam metlik w glowie*
benoos Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Odpalam silnik i ktore weze chlodnicy sprawdzam ?Najpierw gora ? Dól?* Pisałem na 3 stronie: "Sprawdź termostat w garażu na postoju, odpal auto i niech się rozgrzewa, dolny wąż powinien być cały czas zimny, dopiero przy temp 87 stopni termostat powinien sie otworzyć i dolny wąż robić ciepły. Jak zacznie szybciej tzn, że termostat za szybko otwiera, albo przepuszcza" Niezrozumiałe? Górny wąż będzie się nagrzewał od początku, wraz ze wzrastającą temp. na wskaźniku i na VAGu. Termostat powinien się otworzyć przy temp. 87* na VAGu, na zegarach będziesz już miał 90, więc dopóki się nie otworzy, to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny. Przy 87* termostat się otwiera i puszcza cały obieg, wtedy dolny wąż robi się szybko ciepły
HiRide Opublikowano 2 Marca 2012 Opublikowano 2 Marca 2012 Pisałem na 3 stronie:"Sprawdź termostat w garażu na postoju, odpal auto i niech się rozgrzewa, dolny wąż powinien być cały czas zimny, dopiero przy temp 87 stopni termostat powinien sie otworzyć i dolny wąż robić ciepły. Jak zacznie szybciej tzn, że termostat za szybko otwiera, albo przepuszcza" Niezrozumiałe? Górny wąż będzie się nagrzewał od początku, wraz ze wzrastającą temp. na wskaźniku i na VAGu. Termostat powinien się otworzyć przy temp. 87* na VAGu, na zegarach będziesz już miał 90, więc dopóki się nie otworzy, to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny. Przy 87* termostat się otwiera i puszcza cały obieg, wtedy dolny wąż robi się szybko ciepły Dzis siedzialem z vagiem w aucie i lukalem na temperature.Wylaczylem nawiew i poczekalem az dogrzeje sie do 90 stopni na liczniku.Vagiem sprawdzilem na *liczniku pokazywal 87 stopni a na silniku 88.5 stopnia. Nie bylo wiekszej roznicy. Przy jezdzie autostradowej np dzisiaj z predkoscia do 110km/h wskazowka dobila do 90 stopni ale jak zjechalem z autostrady do miasta to od razu wskazowka opadla o szerokosc wskazowki. Moze byc termostat uwalony? W zime kiedy bylo na minusie wylaczajac ECON na jakies trzy sekundy zalaczal sie wentylator od klimy.Nie zdarzyl sie jeszcze rozkreciac *a juz sie wylaczyl i tak co kilkanascie sekund. Jak to jest z tym malym obiegiem ?Skoro gorny waz *nagrzewa sie razem z silnikiem to czy maly obieg obejmuje rowniez chlodnice ?* Przydalby sie jakis schemat do AVF co obejmuje maly a co duzy obieg.Byloby to latwiej pojac.
benoos Opublikowano 4 Marca 2012 Opublikowano 4 Marca 2012 Jak to jest z tym malym obiegiem ?Skoro gorny waz *nagrzewa sie razem z silnikiem to czy maly obieg obejmuje rowniez chlodnice ?* NIE, tylko duży obieg obejmuje przepływ przez chłodnicę. Mały to w uproszczeniu "silnik" i nagrzewnica
gubi Opublikowano 10 Marca 2014 Opublikowano 10 Marca 2014 Panowie, wymieniłem termostat w mojej a4 tdi 2.0 bwp tydzień temu. Do dzisiaj wszystko z temperaturą było ok a dzisiaj rano temperatura ledwo na 50 stopni w trasie się trochę podniosła na 60. Błędów nie ma. Czyżby padł znowu termostat?
seban-serwis Opublikowano 20 Marca 2014 Opublikowano 20 Marca 2014 koledzy wyżej pisali jak sprawdzić termostat
Kurka88 Opublikowano 19 Listopada 2014 Opublikowano 19 Listopada 2014 Panowie mam pytanie zrobilem 80km i plyn w zbiorniczku delikatnie sie letni zrobil na wsazniku pokazuje 90'C i ani w dol ani w gore nie rusza sie wskazowka.mam pytanie czy wszystko jest oki czy tez cos sie dzieje ze plyn w zbiorniczku sie nie grzeje.Dodam ze jedna glowica cieplejsza od 2.Prosze o pomoc
razor37 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 To ja sie podepne pod tem , czy wentylator powinien sie kręcic zaraz po uruchomieniu silnika, umnie tak jest ze sie kręci cały czas , czy to normalne czy nie .?? jesli nie to co to moze byc ze kręci sie cały czas..
witjacrf Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 I ja się podepnę. Mam wrażenie że coś jest nie tak po przejechaniu 25km autostradą i zatrzymaniu się na mcdriv;ie temperatura płynu chłodzącego trochę spadł ( na foto niżej widać do jakiego stopnia) silnik był cały czas włączony temperatura na zewnątrz +2C. Co mam obstawiac termostat? FOTO : http://zapodaj.net/b6a9f4652f732.jpg.html
Kris66 Opublikowano 12 Marca 2015 Opublikowano 12 Marca 2015 (edytowane) Przeczytałem cały wątek. Ile bym dał, żeby spotkac mechanika, który ma taką wiedzę jak niektórzy forumowicze. Mój problem jest podobny do opisywanych. Wahania wskaźnika temperatury między 70 a prawie 90. Od jakiegoś czasu. Generalnie w czasie jazdy wskaźnik nie dochodzi do 90st. tylko poniżej i raz spada potem rośnie a na wolnych obrotach leci do 70 st. I teraz dla ciekawości diagnozy fachowców. Byłem u trzech 1. Diesel tak ma że w zimie temperatura nie dochodzi do 90st. 2. Nie można zdiagnozować czy czujnik czy termostat, bo komputer tego nie pokaże. 3. (przyjechałem nagrzanym autem po 20km jazdy) chwycił górny wąż - ciepły, dolny - chłodny - diagnoza: " termostat ok. pewnie czujnik ale tego nie jestem pewien" I co tu zrobić? Zacząć w ciemno od czujnika? Czy jednak VAg dla pewnosci? Edytowane 12 Marca 2015 przez Kris66
Pawel_a4b6avf Opublikowano 16 Marca 2015 Opublikowano 16 Marca 2015 Koledzy, podpinam się pod temat.Nawiew podczas jazdy na 19-20*C , 1-2 kreski, ECON.Temperatura silnika w mieście dochodzi do 90st.Poza miastem, a nawet jak lecę z górki bez gazu potrafi spadać o kilka stopni, schodzi w przedział pomiędzy 80-90st.
Wasyl622 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Ja kupiłem orginal vw i okazał się trefny przepuszczał chodź byl zamknięty uznali mi reklamacje wahler tez,jest dobry produkcja niemiecka
s3ns Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Chyba żartujesz Koledzy, podpinam się pod temat. Krzysiek, Paweł - nie wiem czy już coś zrobiliście w temacie, jak nie to termostaty do sprawdzenia, wygląda jakby puszczały kiedy jeszcze nie powinny. Zanim auto się nagrzeje i osiągnie 90-ke na blacie to zerknijcie (na postoju najlepiej) czy chłodnica robi się ciepła. Przed temperaturą roboczą nie powinna. Druga sprawa to spalanie - jak zauważyliście jakoby auta więcej zaczęły palić to tym bardziej to kolejny objaw który można podpiąć pod tą hipotezę. wahler tez Łukasz, prześledziłem kilka wątków na forum i Wahler-y to też loteria niekiedy :/.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się