landryn86 Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 Witam! Ponieważ wkurzał mnie niedziałający uchwyt na kubki, a nie chciałem kupować drugiego, to postanowiłem naprawić stary. Objawem było niewysuwanie się klapek, tak jakby w środku nie było wogóle sprężynek. Przy okazji naprawy cyknąłem parę fotek. Jakie rzeczy będą porzebne: - mały śrubokręt płaski - ampul rozmiar 2,5 - szczypce (jakieś wąskie) - smar - klej do plastiku - trochę cierpliwości i opanowania - piwo Miałem nie pisać jak dostać się do uchwytów ale zrobię to na prośbę pytającego. Otóż wyjmujemy z tunelu popielniczkę razem z klapką i ukazuje nam się śruba. Odkręcamy ją nasadką 13. Następnie wyjmujemy zaślepki z obu stron tunelu w przedniej jego części (trzeba odsunąć przednie fotele max do tyłu żeby się tam dostać). Pod zaślepkami będą śruby które odkręcamy (chyba nasadka 8 lub 10). Ściągamy rączkę z ręcznego (tą część za którą się go łapie). W tym celu trzeba zaciągnąć ręczny, od spodu wcisnąć taki guziczek i ściągnąć rączkę. Następnie ściągamy resztę osłony ręcznego (tą plastikową, jest wciśnięta na pałę). Następnie unosimy lekko tunel w tylnej części i płaskim śrubokrętem musimy odczepić złącze od komputera (to gdzie się podpina VAG). Trzeba lekko je wpychać palcem do wewnątrz i wsadzając śrubokręt płaski w trzy otwory uwalniamy złącze od obudowy. Wyjmujemy tunel i odkręcamy uchwyt. Wsio ZACZYNAMY Schemat naprawy przedstawię dla połowy uchwytu. Drugą połowę robimy analogicznie do pierwszej. Na początek trzeba wyjąć górne klapki. W tym celu trzeba odgiąć płaskim śrubokrętem obudowę z jednej strony aby wyszedł w górę bolec oznaczony cyfrą 1. (trzeba to robić z umiarem żeby nic nie połamać. Następnie odginamy z drugiej strony i wyjmujemy klapkę. Po zdjęciu klapki ukazuje nam się następujący widok: W moim przypadku sprężynka nie trzymała się na swoim miejscu. Zabieramy się za jej wyciągnęcie. Należy śrubokrętem wysunąć bolec oznaczony cyfrą 2, a z drugiej strony musimy zeskrobać trochę plastiku z bolców (cyfra 3) i wyciągnęć ten kapsel. Następnie wyciągamy cały tą ośkę ze sprężynką i przystępujemy do rezania. U mnie usterka była taka, że cycek naciącający spręzynkę (cyf. 4) się ułamał, więc spróbowałem go skleić: Niestety klej którym dysponowałem się nie sprawdził, więc musiałem wyrezać na wałku rowek (cyf. 5), w który wcisnąłem końcówkę sprężynki, którą zmodyfikowałem szczypcami w taki sposób: Jak już się upewnimy, że sprężynka zostanie na swoim miejscu, zabieramy się za montowanie. Układamy wałek ze spręzynką na swoje miejsce, pamiętając, że wolny koniec sprężynki wkładamy w otwór na dnie obudowy. Nie wciskamy wałka do końca tak aby trybiki się nie zazębiły. Teraz bierzemy ampula 2,5 i wkładamy go w oś wałka. Dwoma palcami przytrzymujemy od środka wałek żeby nam nigdzie nie poleciał a ampulem kręcimy żeby naciągnąć sprężynkę dość mocno, ale nie za mocno . Jak już naciącniemy to wcskamy wałek do końca, blokujemy bolcem, który wcześniej wyciągneliśmy a z drugiej strony kapslem. Smarujemy prowadnice od środka obudowy schowka i sprawdzamy czy wysuwa się jak należy (jeżeli są jakieś problemy to wyciągamy kapsel i bolec i jeszcze raz regulujemy naciąg sprężynki). Jeżeli wszystko jest OK, to zdejmujemy kapsel, nakładamy na trzymające go bolce klej i zakładamy kapsel z powrotem. Ostatnim etapem jest założenie górnej klapki. Należy pamiętać jeszcze, że bolec znajdujący się w klapce (cyf. 6) musi znajeźć się w prowadnicy (cyf. 7) Tak jak wcześniej pisałem, drugą stronę robimy analogicznie do pierwszej. W dolnej części schowka znalazłem jeszcze taki drucik ale nie mam zielonego pojęcia do czego mógłby służyć . Jeszcze zdjęcie sprężynki jakby komuś się popsuła i chciałby skołować nową: A oto efekt końcowy: Dziękuję za uwagę Mam nadzieję, że wszystko dobrze wyjaśniłem i że się przyda to komuś. Pozdrawiam 1
Dev Opublikowano 26 Listopada 2011 Opublikowano 26 Listopada 2011 a co zrobic jak sie jedna nie zamyka?
landryn86 Opublikowano 26 Listopada 2011 Autor Opublikowano 26 Listopada 2011 Dokładnie to co opisałem
mech15 Opublikowano 27 Listopada 2011 Opublikowano 27 Listopada 2011 napisz jak wydrzeć uchwyty z tunelu to opis będzie kompletny
Viwaldi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Zajrzyj tu - http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74293.0;highlight=uchwyt+na+napoje
speed22 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 może i ja się w końcu zabiorę za naprawę swojego uchwytu na kubek bo mi jeden nie działa
zdzis Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Odgrzeje może nieco kotleta ale wyjaśnienie się nie znalazło ten magiczny drucik służy do unoszenia tych wewnętrznych trzymajek na mniejszy kubek. Też się zbieram z naprawą tego jakże skomplikowanego urządzenia tylko że w moim przypadku poprzedni właściciel wywalił i podstawkę pod kubek i połamał tryby w kółkach zębatych.
ziembka Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 Witam ja tez u siebie naprawialem a na te zembatki w srodku nalozylem smar spowalniajacy ,super efekt przy otwieraniu ,jak kieszen w magnetofonie kasetowym
wujek_kamil Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 a co zrobic jak sie jedna nie zamyka? +1 hehe
Magicbattle Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 ten drugik to mocowanie schowka
landryn86 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2012 ten drugik to mocowanie schowka ja go nigdzie nie użyłem i wsio działa :>
Magicbattle Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 on jest w sumie nie potrzebny, niby ma byc schowek stabilniejszy na przegu gdzie kratka nawiewu. o niego sie o zachacza
landryn86 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2012 on jest w sumie nie potrzebny, niby ma byc schowek stabilniejszy na przegu gdzie kratka nawiewu. o niego sie o zachacza kratka nawiewu? na brzegu? a co ona ma wspólnego z uchwytem na kubek w tunelu bo nie bardzo rozumiem?
marekbs Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 W weekend wyjąłem cały tunel żeby doprowadzić do porządku ten uchwyt. Jak dla mnie jest on niepraktyczny, dlatego zostawiłem sobie dwa zamykane otwory a zbędnych elementów się pozbyłem. Jeśli ktoś by miał ochotę, to "za piwo" oddam:
zdzis Opublikowano 23 Stycznia 2012 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Co do tego drucika który wam zostaje już wiem gdzie iść powinien ;P A mianowicie te zagięte druciki wchodzą w otwory od spodu które są w samych rogach i przechodzi przez wycięcie które tworzy literę V Drut wtedy tworzy literę S jeśli jest potrzeba mogę zamieścić zdjęcie.
landryn86 Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2012 możesz wrzucić, przyda się
marekbs Opublikowano 24 Stycznia 2012 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Na forum jest już takie zdjęcie i bliźniaczy opis http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=74293.0
landryn86 Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2012 a jak szukałem to nie było albo kiepsko szukałem
D_Y_Z_I_O Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 A u mnie ktoś zamykał na siłe i uszkodził trybik ten wałek Może ktoś posiada
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się