Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Jak ściągnąć tylną listwę z klapy bagażnika?


maki1000

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi mi o tą listwę w sedanie która jest zaraz nad rejestracją tylną. Zauważyłem że jest na niej ognisko korazji pod lakierem :angry: Czytałem gdzieś że to podobno aluminiowa listwa - prawda to? (mi się wydaje że aluminium nie rdzewieje) Jeśli była by aluminiowa to po ściągnięciu bym z niej zeszlifował cały lakier i wypolerował na wysoki połysk :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na aluminiową. U mnie jest już tragedia na tej listwie. też coś muszę z tym zrobić. Lakiernik powiedział 80PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie tylko ja miałem problem z tą listwą :/ Faktycznie ona jest aluminiowa i to aluminium się utlenia... Jak zdrapałem lakier z niej to pod spodem widać było biały proszek (utlenione aluminium) warto coś z tym zrobić bo pod tą listwą też może już się zaczynać robić nieciekawie. Lakiernik mi to zrobił za 150 PLN, ale z tego co widziałem to przy podświetleniu tablicy od spodu znowu zaczynają się robić jakieś pęcherzyki po 3 miesiącach od lakierowania, więc znowu się będę musiał do niego wybrać niech poprawia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie ona jest aluminiowa i to aluminium się utlenia.

W takim razie czekam aż się ociepli i spróbuję wprowadzić w życie mój pierwszy plan. Ściągnę listwę, pozbędę się lakieru i wypoleruję na wysoki połysk aluminium / na czarnym aucie powinno fajnie wyglądać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zreszto widziałem to prawie na każdej audicy a4 b5 po lifcie, przed tego tak często nie było w zasadzie wcale.

Dlatego, że przed liftem, a na pewno w pierwszych latach produkcji ta listewka była z plastiku.

Mam dodatkowe pytanie czy do zdjęcia tej listewki wystarczy odkręcić dwie śruby po bokach jak na schemacie zamieszczonym powyżej, bo tak zrobiłem ale nie dało się jej zdjąć tak jak by jeszcze trzymała jakaś śruba. Nie chce bez potrzeby zrywać tapicerki na klapie bo pewnie spinki są jednorazowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi tam bardziej sie podoba w b5 w kolorze nadwozia listwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś udzielić info jak wyjąć tą listwę nad tablicami w avancie po lifcie, czy trzeba zrywać tapicerkę klapy, czy jakiś inny sposób?

Jeśli trzeba zdejmować tapicerkę proszę o wskazówki, wyczytałem, że w wersji po 2 lifcie jest inaczej niż w modelach przedliftowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tapicerkę trzeba zdjąć,jest na zatrzaskach.Najlepiej odgiąć ją i wtedy widać w którym miejscu trzeba podważyć śrubokrętem te zatrzaski.

Sama listwa jest przykręcona w czterech miejscach:dwie nakrętki i dwie śruby przy zamku.

Po lifcie jest aluminiowa.

Właśnie mam ją w ręku.Będę malował.Niestety głębokie wżery są co znacznie wydłuża przygotowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ktoś tu jest nieźle sprasowany :wallbash: ciekawe skąd biały proszek sie tam wzioł, chochlik pranie robił chyba :polew: nie wiem jak z avantem ale w sedanie trzeba zdjąć poszycie od środka, odkrecić dwie sruby od zamka dwie od listwy, rozłączyć podwietlenie rejestracji, potem 2 czarne zatrzaski i mamy ją w rekach, ja juz od 1,5 roku zabieram sie zeby to oczyscic i pomalowac ale jakos tak sie złożyło ze miałem to juz 2 razy w rekach jak robiłem czujke od bagażnika ale malowanie odkładałem, przesrane z tym puchnięciem jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię trochę temat bo widzę, że to już czas aby takie problemy wychodziły w co którymś lifcie.

Rozumiem, że przed 1999 była ta listwa plastikowa. Po 1999 już alu. Problem to utleniające się alu stąd te pęcherze.

A jak wygląda sprawa z pasowaniem tej listwy z przed lifta do polifta w AVANCIE?

Może zamiast znowu narażać się na dalsze utlenianie materiału to zamienić na plastik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie pasować:decayed: oddaj do dobrego lakiernika zrobi robotę jak należy i zapomnisz o problemie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, no to zostaje alu.

Się zastanawiam czy dawać do lakiernika. Wymontuję i wyczyszczę. Już kiedyś robiłem polerkę dużej ilości elementów.

Wtedy to tylko lakierowanie bezbarwnym.

Wymontowanie w taki sam sposób jak podany na rysunku powyżej dla sedana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymontowanie proste, jak zdejmiesz tapicerkę to zobaczysz co trzeba odkręcić i jakie kabelki wypiąć. Wymontuj też lampki od podświetlenia tablicy. Ja malowałem lakierem plus bezbarwny. Nawet jak masz auto koloru srebrnego jak nie pomalujesz listwy kolorem plus bezbarwny to będzie się odróżniać.

Materiały plus malowanie kosztowało mnie 70zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...