Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Co steruje zaworem n75 i n18?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie co steruje zaworem n75 i n18 bo podczas jazdy te dwa zaworki warjują załączają sie i wyłączają i autam jedzie się jak na rodeo :mysli: czy to zawory czy też sterowanie nimi.

odłączłen n18 a z n75 odłączyłem przewód zasilający podciśnienie i podpiołem bezpośrednio do turbiny i auto chodzi jak marzenie i jeszcze jedno czy od takich przeróbek coś się może stać????????????????

Opublikowano

Po to jest N75 żeby sterowac turbo. Nie wiem co dokładnie zrobiłeś ale jeżeli nic nie steruje turbo a kierownice są w pozycji max doładowania, to niedługo ci się wysra i tyle.

A skoro wariują te zaworki to pewnie są popsute. Kup nowy i po problemie. Pewnie gumka w nich poszła.

Opublikowano

doba wiem ze steruje turbiną ale jak oba włączają sie i i wyłączają to nie będzie wina tego co steruje nimi

tylko nie wiem czy steruje tymi zaworkami moduł w komorze silnika czy tam pod tylną kanapa bo nie problem wywalić kase na nowe zawory jak moduł sterujacy jest zwalony

Opublikowano

Obydwoma elektrozaworami steruje sterownik silnika (ECU) a to, że sobie cykają wcale nie świadczy, że są uszkodzone. By sprawdzić poprawność ich działania wystarczy zrobić logi statyczne grupy 003 w trybie Basic Settings oraz w tym samym trybie grupy 011. Poza tym nie wiem jak byłeś w stanie słyszeć ich cykanie w czasie jazdy samochodem :shocked:

Opublikowano

Obydwa elektrozawory są zasilane ze wspólnego + a - podaje komputer. Sprawdź wtyczki (popsikaj "kontaktem") i ciągłość kabli. Zasilanie wychodzi ze skrzynki tam gdzie komputer.

Opublikowano

spróbuje posprawdzać kable a słyszałem że ''cykaja" na postoju włączają sie i wyłączają wydaje mi się że to może być wina (ECU) albo plusa skoro mają wspólny i obydwa w tym samym czasie szfankują i z taką sama częstotliwością :mysli: bo jak by były zwalone to chyba cały czas by szfankowały a tu jak im cos odbije to chodzi wszystko oki. a po chwili znowu du.... [br]Dopisany: 16 Grudzień 2011, 17:15_________________________________________________a mam jeszcze pytanie czy przewody idą do tego modułu w komorze silnika czy pod tylną kanapą?????????????

Opublikowano

sterownik silnika jest w puszce na podszybiu i do niego prowadza przewody...

wyjmij i przemyj zaworek od sterowania suszarką w srodek napsikaj jakims sprejem odrdzewiaczem czy czyms podobnym moze sie ruszy i bedzie działał poprawnie.

Opublikowano

Mają cykac, one sa sterowane impulsami dlatego cykaja a to ,że je słyszysz to są juz nie nowe ale to w niczym nie przeszkadza.

Opublikowano

o widze ze temat dosc na czasie, do wtyczki od n75 ida dwa przewody moze mi ktos napisac kolor i na jaki pin idzie, bo u mnie juz niestety chy7ba ze starosci wszystko sie pourywalo zaras przy pinach i w dodatku piny od n75 zostaly we wtyczce :wallbash:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 10:39_________________________________________________

Obydwoma elektrozaworami steruje sterownik silnika (ECU) a to, że sobie cykają wcale nie świadczy, że są uszkodzone. By sprawdzić poprawność ich działania wystarczy zrobić logi statyczne grupy 003 w trybie Basic Settings oraz w tym samym trybie grupy 011. Poza tym nie wiem jak byłeś w stanie słyszeć ich cykanie w czasie jazdy samochodem :shocked:

kolego a na jakie kolumny trzeba patrzec i jakie powinny byc wartosci? zerkniesz na moje stare logi? bo tak dokonca niewiem czy mi tej mojej wtyczki nie uszkodzili przy wymienie rozrzadu...

bs003

bs003.th.jpg

bs011

bs011.th.jpg

Opublikowano

o widze ze temat dosc na czasie, do wtyczki od n75 ida dwa przewody moze mi ktos napisac kolor i na jaki pin idzie, bo u mnie juz niestety chy7ba ze starosci wszystko sie pourywalo zaras przy pinach i w dodatku piny od n75 zostaly we wtyczce :wallbash:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2012, 10:39_________________________________________________

Obydwoma elektrozaworami steruje sterownik silnika (ECU) a to, że sobie cykają wcale nie świadczy, że są uszkodzone. By sprawdzić poprawność ich działania wystarczy zrobić logi statyczne grupy 003 w trybie Basic Settings oraz w tym samym trybie grupy 011. Poza tym nie wiem jak byłeś w stanie słyszeć ich cykanie w czasie jazdy samochodem :shocked:

kolego a na jakie kolumny trzeba patrzec i jakie powinny byc wartosci? zerkniesz na moje stare logi? bo tak dokonca niewiem czy mi tej mojej wtyczki nie uszkodzili przy wymienie rozrzadu...

bs003

bs003.th.jpg

bs011

bs011.th.jpg

Jeśli chcesz sprawdzić poprawność działania turbiny/N75 to logi dynamiczne są potrzebne...

Opublikowano

ktore? czyli nie wystarczy zeby sprawdzic n75 tak jak kolega pisal wyzej 003 i 011 z bs

Opublikowano

Tez mialem pourywane kabelki... Moze to Ci troche pomoze http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222634.0;highlight=urwana+wtyczka+n75

dzieki kolego juz widzielem twoj watek, i napewno bardzo pomoze w podlaczeniu, problem u mnie jest jeszcze taki ze piny od n75 sie pourywaly i zostaly we wtyczce :kwasny: a nie chce tego lutowac i kombinowac w takim miejscu.... dlatego kupie nowke i podmienie...

Opublikowano

Tez mialem pourywane kabelki... Moze to Ci troche pomoze http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222634.0;highlight=urwana+wtyczka+n75

dzieki kolego juz widzielem twoj watek, i napewno bardzo pomoze w podlaczeniu, problem u mnie jest jeszcze taki ze piny od n75 sie pourywaly i zostaly we wtyczce :kwasny: a nie chce tego lutowac i kombinowac w takim miejscu.... dlatego kupie nowke i podmienie...

To jak przy wtyczce, a nie chcesz lutowac to wyjmij piny ze wtyczki i zarób je na nowo i będzie ok.

Opublikowano

Tez mialem pourywane kabelki... Moze to Ci troche pomoze http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=222634.0;highlight=urwana+wtyczka+n75

dzieki kolego juz widzielem twoj watek, i napewno bardzo pomoze w podlaczeniu, problem u mnie jest jeszcze taki ze piny od n75 sie pourywaly i zostaly we wtyczce :kwasny: a nie chce tego lutowac i kombinowac w takim miejscu.... dlatego kupie nowke i podmienie...

To jak przy wtyczce, a nie chcesz lutowac to wyjmij piny ze wtyczki i zarób je na nowo i będzie ok.

tak chce zrobic, ale najpierw musze zobaczyc bo cos mi sie wydaje ze mam takie piny

Opublikowano

ktore? czyli nie wystarczy zeby sprawdzic n75 tak jak kolega pisal wyzej 003 i 011 z bs

Niestety Przemku, sterownik Twojego silnika nie obsługuje trybu Basic Settings a przy silniku ze zwykłą turbosprężarką nie ma sensu logować 011 BS bo nie ma w niej zmiennej geometrii. Jeśli chcesz zatem sprawdzić poprawność działania N18 od EGR to musisz zrobić log statyczny grupy 003 w zwykłym trybie czyli Meas. Blocks ale w połowie trwania tego logu musisz wcisnąć na pół sekundy pedał gazu i go odpuścić aby aktywować elektrozawór N18. Jeśli zaś chodzi o sprawdzenie N75 to faktycznie tylko w logu dynamicznym bo wtedy będzie wysterowany na zbicie ciśnienia doładowania.

Opublikowano

dziekuje za informacje, kupilem juz nowy zawor n75 niestety nie mam czasu go zalozyc ogolnie auto i tak stoi bo jezdze firmowym, ale napewno zrobie logi jeszcze na starym uszkodzonym zaworze a potem na nowym zeby zobaczyc roznic i pewnie niejednemu na forum sie przyda, czy wtedy w dynamicznych wystarczy tylko log 011 czy cos jeszcze?

Opublikowano

Jeśli chcesz widzieć tylko wynik ciśnienia doładowania przed i po zmianie N75 to wystarczy tylko dynamiczny 011 a jeśli chcesz sprawdzić pozostałe wartości w grupach dla reszty osprzętu to zloguj wszystkie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...