dsz1985 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 witam. dzisiaj po odpaleniu i ruszeniu wyskoczyla czerwona kontrolka oleju i auto zgaslo(na 99% czerwona kontrolka, nie jestem pewien poniewaz odrazu przekrecilem stacyjke na 0 i otworzylem mache) okazalo sie ze poziom oleju jest ponizej minimum. Mam zalanego motula 8100, koles wlal mi chyba 3,4 bo dolewajac dzisiaj do MAX zostalo mi w bance 1 L (w motulu sa 5 litrowe banki) wyczytalem ze zolta kontrolka jest od poziomu oleju, natomist czerwona od cisnienia oleju. Jestem raczej przekonany ze byla to czerwona kontrolka. Po zalaniu go olejem do pelnej skali pojechalem dalej w trase zrobileem kolo 50 km i nic nie wyskakiwalo, mimo ze mialem postoje w miescie z 4-5 razy i gasilem go i zapalalem) Sprawdzilem po 5 godzinach stan oleju byl max. Nic nie wyskakuje. Jestem raczej przekonany ze byla to czerwona kontrolka, wiec stad moje obawy czy cos moze byc nie tak. Akutalnie auto stoi od 12 pod domem, czekam az wszystko porzadnie ostygnie i sprobuje kolo 19 ponownie gdzies pojechac. Czy jesli juz nic nie wyskoczy to nie ma sie co obawiac ? druga sprawa: czy po podlaczeniu VAGa wywali ten blad ktory mi wtedy wyskoczyl ? czy niski poziom oleju moze spowodowac niskie cisnienie oleju w silniku ??
IDUAL Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Bardzo niski stan oleju = niższe ciśnienie oleju. Pytanie tylko dlaczego wcześniej nie zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka jeżeli oleju było już poniżej minimum.
dsz1985 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 1. oblukalem pod maska silnik czy nie widac wyciekow... nic nie bylo ani grama oleju. zaraz po zakupieniu porzadnie go wyczyscilem. 2. w srode mialem robiony rozrzad komplety z wymiana pompy wody (ktora przeciekala) + wymiana swiec. jaka byla ilosc oleju skoro bylo ponizej minimum 3L ? Podczas wymiany oleju wysysali go od gory a nie w tradycyjny sposob z dolu silnika
chriss Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Bardzo niski stan oleju = niższe ciśnienie oleju. Pytanie tylko dlaczego wcześniej nie zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka jeżeli oleju było już poniżej minimum. Może padnięty jest czujnik poziomu oleju w misce i dlatego od razu zaświeciła się kontrolka czerwona niskiego ciśnienia
dsz1985 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Bardzo niski stan oleju = niższe ciśnienie oleju. Pytanie tylko dlaczego wcześniej nie zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka jeżeli oleju było już poniżej minimum. Może padnięty jest czujnik poziomu oleju w misce i dlatego od razu zaświeciła się kontrolka czerwona niskiego ciśnienia padniety czujnik da sie wogole zdiagnozowac za pomoca VAGa ?? bo wiadomo wymianiac kazdy rzecz w ciemno tez nie ma wiekszego sensu
yarek7504 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Bardzo niski stan oleju = niższe ciśnienie oleju. Pytanie tylko dlaczego wcześniej nie zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka jeżeli oleju było już poniżej minimum. te czujniki od poziomu oleju czasem wariują...u mnie np. co kilkadziesiąt kilometrów pokazuje min. stan oleju mimo że jest prawie max.
chriss Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jeżeli chodzi o czujnik poziomu oleju zamontowany on jest na dole miski olejowej gdy wypnie się kostkę czujnika powinna się zaświecić żółta kontrolka niskiego poziomu oleju
dsz1985 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jeżeli chodzi o czujnik poziomu oleju zamontowany on jest na dole miski olejowej gdy wypnie się kostkę czujnika powinna się zaświecić żółta kontrolka niskiego poziomu oleju tak jak pisalem wczesniej u mnie byla to prawdopodobnie czerwona kontrolka. oba czujniki sa na dole miski olejowej ? bo jak tak to z dostepem nie bede mial problemu jak nic nie trzeba rozbierac procz oslony dolnej silnika
janjazda Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 u mnie np. co kilkadziesiąt kilometrów pokazuje min. stan oleju mimo że jest prawie max. co 100km dokładnie się zapala Cytat z innego forum: Czujnik w misce ma oznaczenie G8/G266 i pełni dwojaką funkcję, tzn. czujnika poziomu oraz temperatury oleju. Jego sprawność można skontrolować VAGiem w Instruments -> Meas. Blocks -> 003. Tam widać temperaturę oleju oraz poziom. Jeżeli jest usterka, to temperatura jest na poziomie 155 st.
chriss Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Jeżeli chodzi o czujnik poziomu oleju zamontowany on jest na dole miski olejowej gdy wypnie się kostkę czujnika powinna się zaświecić żółta kontrolka niskiego poziomu oleju tak jak pisalem wczesniej u mnie byla to prawdopodobnie czerwona kontrolka. oba czujniki sa na dole miski olejowej ? bo jak tak to z dostepem nie bede mial problemu jak nic nie trzeba rozbierac procz oslony dolnej silnika Tylko czujnik poziomu (odpowiada on za kontrolkę żółtą która u ciebie się nie zaświeciła a powinna )
dsz1985 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2012 czujnik wariowal i wkoncu padl. wymienienilem i wszystko jest ok poziom oleju przed zaplaniem i po zapaleniu sie nie zmienil... takze wina czujnika
Zimny Chirurg 2 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Jak juz temat o czujnikach oleju. To ja mam tak ze jak przekręcam zapłon to nikiedy mruga kontrolka oleju na pomaranczowo. Tak ze 4 razy mrugnie i koniec.A niekiedy nie. Miał ktos coś takiego kiedyś. Tylko po przekręceniu zapłonu. Nie ma znaczenie czy zimny czy ciepły. Nie wiem o co biega. Pozdro ZC
popos.d Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Witam, Ja mam taki problem w swojm ALT, że dopóki nie wcisnę gazu do końca, czyli w podłogę, tylko na 3/4 oraz delikatna jazda to nic się nie dzieje. Jak wcisnę gaz w podłogę ze dwa razy, to zapala mi się czerwona konewka oleju na Fisie. Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu konewka ginie, ale po tym może pojawić się podczas normalnej jazdy, nawet bez wciskania gazu w podłogę. Myślę, że łapie jekiś błąd, ponieważ po odłączeniu akumulatora problem ginie i wracamy do punktu wyjścia. Konewka nie zapala się do chwili wćiśnięcia gazu w podłogę. Co to może być? Mam również problem z warkotem przy rannym odpalaniu (kilka sekund). Czy ma to związek z wcześniejszym problemem?
prezesik18 Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Może masz problem z ciśnieniem oleju podczas rozruchu i na wysokich obrotach. Proponowałbym Ci sprawdzić to manometrem.
popos.d Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Nie sądze że to ciśnienie, bo na ciepły przy odpalaniu problemu z warkotem nie ma , a na manualu (multitroniku) wkręcałem go nawet do 5500 tyś obr/min i jest ok do póki nie wcisne gaz w podłogę i problem się powtarza jak wyżej wspomniałem.
tomek25 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Panowie w alt gdzie sa te czujniki?Mialem wczoraj taki przypadek:na zimnym silniku zapalila mi sie czerwona kontrolka tzn. konewka tak po nie calych 10 min w momencie wcisnieciu pedalu gazu.Silnik zalany motulem i nie bylo problemow.Tylko nie wiem czemu najpierw nie zapalila sie zolta kontrolka.Dolalem olej i nic wywala dalej.Przejechalem chwile i zauwazylem ze tez kilometry cos wariuja na fisie raz sie zwiekszaja pozniej zmiejszaja.Dzis jeszcze sprawdze dokladnie jaki stan oleju i odlacze aku.Jakby ktos mial jakies cenne podpowiedzi to prosze o info. ---------- Post dopisany at 17:33 ---------- Poprzedni post napisany at 08:04 ---------- No wiec tak stan oleju wieksze pol bylo po dolewce z wczesniejszego dnia.Postanowilem odlaczylem aku na 2 godz.Po tym czasie podlaczylem aku i odpalilem auto wszystko ok.Pojezdzilem podpiolem vaga i wyskoczyly 2 bledy sporadyczne nie zwiazane z konewka.Podejzewam ze hidy mi zasialy te bledy dlatego na dniach je wyrzucam i kupuje osramy .Komp.dostaje za maly pobor pradu i glupieje.
lukjar7 Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 ja zapytam jedno, dlaczego tam jest 8100 zamiast specyfica ?
ulcuss Opublikowano 30 Maja 2013 Opublikowano 30 Maja 2013 Panowie, czy ktoś spotkał się z sytuacją, aby czerwona konewka i sygnał dźwiękowy pojawiał się jeszcze przed uruchomieniem silnika ? Mam aktualnie taką sytuację, zaczęło się od komunikatu o niskim poziomie (na bagnecie poziom prawidłowy), który nie znikał. Aktualnie tego komunikatu nie ma, ale po włączeniu zapłonu, przed uruchomieniem pojawia się czerwona konewka i sygnał dźwiękowy, a po uruchomieniu silnika nic już nie melduje. Wygląda jakby padał czujnik w misce olejowej. Czy ktoś miał podobny objaw ?
maruch30 Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 czujnik wariowal i wkoncu padl. wymienienilem i wszystko jest ok poziom oleju przed zaplaniem i po zapaleniu sie nie zmienil... takze wina czujnika ale jaki czujnik, w pompie, czy ciśnienia przy filtrze?
Dev Opublikowano 4 Października 2014 Opublikowano 4 Października 2014 Co Ty za bzdury wypisujesz... Czujnik ciśnienia jest tylko w podstawie filtra oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się