Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Automatyczne zapalanie świateł bez VAG-a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wszyscy którzy nie mają dostępu do VAG-a i nie mogą sobie zaprogramować automatycznego włączania świateł po przekręceniu na zapłon , polecam następujący sposób:

-wyjmujemy włącznik świateł ( w pozycji "0" wciskamy go , przekręcamy w prawo i ciągniemy do siebie)

-przecinamy kabelek fioletowy pin 3

-izolujemy końce kabli i cieszymy się automatycznym włączaniem świateł

-przełącznik zostawiamy w pozycji "0"

Zalety:

-nie potrzebujemy VAG-a

-czas wykonania ok 1 min

-światła zapalają się po ok 3 sek od przekręceniu na zapłon więc nie obciążają akumulatora w momencie rozruchu.

06548fc363771916m.jpg

Wady:

-nie ma sygnalizacji dźwiękowej po wyjęciu kluczyków ze stacyjki , gdy manualnie włączymy sobie światła pozycyjne lub mijania.

v

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

czy w ten sposób działa poziomowanie??

Opublikowano

..niestety nie w każdym B6 znajduje sie fioletowy kabelek przy włączniku :confused4: jeśli mamy instalacje i MCE w wersji high to kabelek będzie , jeśli nie to ;(

Opublikowano

..niestety nie w każdym B6 znajduje sie fioletowy kabelek przy włączniku :confused4: jeśli mamy instalacje i MCE w wersji high to kabelek będzie , jeśli nie to ;(

czyli w B5 też nie mam co marzyć?

Opublikowano

..niestety nie w każdym B6 znajduje sie fioletowy kabelek przy włączniku :confused4: jeśli mamy instalacje i MCE w wersji high to kabelek będzie , jeśli nie to ;(

Ale, jeśli dobrze rozumiem to programowanie Vag-iem zapalania świateł nie jest zależne od tego czy MCE jest high czy low.W obu wersjach działa?

Łatwo sprawdzić czy w wersji low zadziała zapalanie świateł , wystarczy wypiąć kość z przełącznika i przekręcić kluczyk na zapłon.

Jeśli zadziała ,to wspólnymi siłami znajdziemy kolor kabelka dla wersji low MCE

Opublikowano

nie wydaje mi się by w wersji low było to możliwe skoro MCE nie pośredniczy w uruchamianiu świateł mijania.

Opublikowano

nie wydaje mi się by w wersji low było to możliwe skoro MCE nie pośredniczy w uruchamianiu świateł mijania.

Skoro jest tak jak mówisz to można uściślić , że opis dotyczy tylko samochodów z wersją high MCE.

Opublikowano

nie wydaje mi się by w wersji low było to możliwe skoro MCE nie pośredniczy w uruchamianiu świateł mijania.

Skoro jest tak jak mówisz to można uściślić , że opis dotyczy tylko samochodów z wersją high MCE.

..dokładnie , tylko z MCE high da sie tak zrobić , dla wersji low tylko vag i kodowanie MCE :wink4:

Opublikowano

nie wydaje mi się by w wersji low było to możliwe skoro MCE nie pośredniczy w uruchamianiu świateł mijania.

Skoro jest tak jak mówisz to można uściślić , że opis dotyczy tylko samochodów z wersją high MCE.

..dokładnie , tylko z MCE high da sie tak zrobić , dla wersji low tylko vag i kodowanie MCE :wink4:

a możesz coś więcej Dominik napisać jak to zakodować

Opublikowano

Przy tym sposobie włącznik musi byc zawsze ustawiony na światła włączone

Opublikowano

Też u siebie kodowałem na Skandynawię, ale są wady;

-światła włączają się po przekręceniu kluczyka - wyłącznik na zero

-chcąc właczyć halogeny trzeba włącznik przekręcić i pociągnąć

Zrobiłem mały układ i wpiłem się w przewody od włącznika

Układ działa na zasadzie sprawdzania napięcia, czyli jak jest 14V przekaźnik włącza światła

Tak to podłączyłem że włącznik świateł jest w pozycji świateł mijania, ale światła się zapalą jak bedzie silnik pracował.

Halogeny normalnie się włącza - do siebie

pozycyjne wystarczy przełącznik zmienić na pozycyjne i świecą bez kluczyka

Dodatkowo zrobiłem potrzymanie gdyby np.silnik zgasł (żonie) na skrzyżowaniu światła nadal świecą, aż nie wyłączy się kluczykiem

Działa to już rok i włacznik który odmalowałem praktycznie jest nie dotykany

Mam gdzieś schemat ale kolory kabli w właczniku musiałbym sprawdzić , nie zapisałem sobie

Opublikowano

ja znalazłem opis który może pomóc by zaraz po przekręceniu stacyjki się zapaliły światła mijania, wystarczy we wtyczce przepiąć 2 piny, pin 11 przepiąć do pinu 4, a pin 14 do pinu 16 ( lub 16 na 14 a 4 na 11). ( zamiana tyczy się przełącznika w wersji LOW nr przełącznika e80941531 ) Efekt- w pozycji zero święcą sie światła pozycyjne i mijania. Gasną po wyłączeniu silnika.

Opublikowano

Posiadam przełącznik w wersji LOW i nie mam zakodowanego trybu skandynawskiego. Światła zapalają się automatycznie po jakichś trzech sekundach od włączenia zapłonu.

20121102062.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy kabelki są poprzekładane bo nie ogarniam opisu z działu elektrycznego. Wkurza mnie to, że światła same się zapalają i chciałbym aby zapalały się tylko po przekręceniu przełącznika świateł.

Opublikowano
Posiadam przełącznik w wersji LOW i nie mam zakodowanego trybu skandynawskiego. Światła zapalają się automatycznie po jakichś trzech sekundach od włączenia zapłonu.

http://s7.postimage.org/jbptq3jyf/20121102062.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy kabelki są poprzekładane bo nie ogarniam opisu z działu elektrycznego. Wkurza mnie to, że światła same się zapalają i chciałbym aby zapalały się tylko po przekręceniu przełącznika świateł.

Pewnie masz wstawioną czasówkę a kable pewnie org.podłączone

Automatyczne włączanie to wygoda

-nie musimy pamiętać o światłach

-nie niszczy się wł. świateł

mam na myśli moje rozwiązanie - światła włączają sie po uruchomieniu silnika a włącznik w pozycji św.mijania

Opublikowano
Posiadam przełącznik w wersji LOW i nie mam zakodowanego trybu skandynawskiego. Światła zapalają się automatycznie po jakichś trzech sekundach od włączenia zapłonu.

http://s7.postimage.org/jbptq3jyf/20121102062.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy kabelki są poprzekładane bo nie ogarniam opisu z działu elektrycznego. Wkurza mnie to, że światła same się zapalają i chciałbym aby zapalały się tylko po przekręceniu przełącznika świateł.

Pewnie masz wstawioną czasuwke a kable pewnie org.podłączone

Automatyczne właczanie to wygoda

-nie musimy pamietać o światłach

-nie niszczy sie wł świateł

mam na myśli moje rozwiązanie - światła włączają sie po uruchomieniu silnika a włącznik w pozycji św.mijania

Panowie jak można taką czasówkę ???

Tryb skandynawski odpała światła już przy zapłonie, a pożądanym efektem było by włączenie świateł po włączeniu silnika. Jak taką czasówkę można wstawić ? Lub jak można zrobić aby światła włączały się po odpaleniu silnika?

Opublikowano
Posiadam przełącznik w wersji LOW i nie mam zakodowanego trybu skandynawskiego. Światła zapalają się automatycznie po jakichś trzech sekundach od włączenia zapłonu.

http://s7.postimage.org/jbptq3jyf/20121102062.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy kabelki są poprzekładane bo nie ogarniam opisu z działu elektrycznego. Wkurza mnie to, że światła same się zapalają i chciałbym aby zapalały się tylko po przekręceniu przełącznika świateł.

Pewnie masz wstawioną czasuwke a kable pewnie org.podłączone

Automatyczne właczanie to wygoda

-nie musimy pamietać o światłach

-nie niszczy sie wł świateł

mam na myśli moje rozwiązanie - światła włączają sie po uruchomieniu silnika a włącznik w pozycji św.mijania

Panowie jak można taką czasówkę ???

Tryb skandynawski odpała światła już przy zapłonie, a pożądanym efektem było by włączenie świateł po włączeniu silnika. Jak taką czasówkę można wstawić ? Lub jak można zrobić aby światła włączały się po odpaleniu silnika?

ja zrobiłem wg schematu z elektrody

Automatyczne włączanie świateł mijania i drogowych. - elektroda.pl

lub kup na Allegro np ten;

POLSKI AUTOMATYCZNY WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ MIJANIA od SS (2733293707) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

co do podłączenia i kolorów przewodów w przełączniku to nie pamiętam musiałbym sprawdzić, naprawdę wygoda

włacznik świateł działa u mnie tak;

- pozycja "0" nic się nie dzieje tak jak oryginalnie

- pozycja świateł pozycyjnych , działa jak oryginał - świecą się światła pozycyjne, po wyjęciu kluczyka oczywiście i z kluczykiem

- pozycja świateł mijania - bez odpalenia auta nic nie świeci ani pozycyjne ani mijania, odpalone auto świecą oba światła - zgaszone auto kluczykiem nic nie świeci. Gdyby zgasło auto ale kluczyk włączony światła nadal się świecą do chwili wyłączenia zapłonu.

Wcześniej miałem zrobione że w pozycji "0" włączały się światła, ale przerobiłem bo chcąc właczyć halogeny trzeba było włącznikiem przekręcić na pozycję świateł mijania.

Chyba rozumiecie o co chodzi.

Jeżdżę już ponad 10 miesięcy i wszystko działa, a włacznik odmalowałem i teraz posłuży na bardzo długo bo przecież go nie używam, chyba że halogeny

Jeszcze jedno, wstawiłem mały przełacznik aby można wyłączyć układ automatycznego właczenia świateł i wtedy jest tak jak oryginalnie

Opublikowano
ja znalazłem opis który może pomóc by zaraz po przekręceniu stacyjki się zapaliły światła mijania, wystarczy we wtyczce przepiąć 2 piny, pin 11 przepiąć do pinu 4, a pin 14 do pinu 16 ( lub 16 na 14 a 4 na 11). ( zamiana tyczy się przełącznika w wersji LOW nr przełącznika e80941531 ) Efekt- w pozycji zero święcą sie światła pozycyjne i mijania. Gasną po wyłączeniu silnika.

Kolego chyba trochę pomyliłeś:

Trzeba zrobić mostek pomiędzy 3 pinami 1, 4 oraz 16 i tedy w pozycji "0" na przekręceniu stacyjki zapalą się światła mijania i pozycyjne.

A teraz mam pytanie czy gdy wykonał bym mostek pomiędzy 1 i 4 zapalą się tylko światła mijania (czy pozycje także?)???

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 14:22 ----------

Posiadam przełącznik w wersji LOW i nie mam zakodowanego trybu skandynawskiego. Światła zapalają się automatycznie po jakichś trzech sekundach od włączenia zapłonu.

http://s7.postimage.org/jbptq3jyf/20121102062.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy kabelki są poprzekładane bo nie ogarniam opisu z działu elektrycznego. Wkurza mnie to, że światła same się zapalają i chciałbym aby zapalały się tylko po przekręceniu przełącznika świateł.

Z tego co widać na zdjęciu to nie jest włącznik LOW tylko HIGH i gdzieś pewnie masz odłączony fioletowy przewód.

Opublikowano

Czytam ten wątek i mnie zdziwił ten tryb skandynawski. Przeciez w bardzo duże mrozy można nie odpalić na światłach.

Opublikowano
Czytam ten wątek i mnie zdziwił ten tryb skandynawski. Przeciez w bardzo duże mrozy można nie odpalić na światłach.

Z chwilą krecenia rozrusznikiem wszystkie odbiorniki się wyłaczają, światła,wycieraczki itp.

Przekaźnik X

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...