Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wadliwy ma końcówkę A poprawiony 06F109101B lub może być inna końcowa literka bo coś takiego w ASO mi tłumaczyli, że ten z B już wycofali i jest zastąpiony kolejnym ale jak zadzwonisz i podasz ten 06F109101B to będą wiedzieć o co chodzi.

Opublikowano

dzięki bardzo za info :) moja B7 jest z 2007r więc wydaje się powinna mieć już wałek z końcówka B ale nie zaszkodzi sprawdzić jak i tak silnik będzie rozbierany :)

Opublikowano

A sprawdzał ktoś wariator oraz wałek że starego 2.0 fsi? Czym się różni o ile jest różnica? Czy krzywki na wałku są inne?

Opublikowano

Siema.

Jestem właśnie po wymianie tego łańcuszka i napinacza + wymiana rozrządu, czyszczeniu nagaru z zaworów, wymianie szklanki pompy paliwa i wymianie oleju na Motul 0w40 oraz wszystkim uszczelek i uszczelniaczy.

Efekt? Chodzi jak ideał, równiutko, dość cicho (ten silnik zawsze będzie cykał trochę głośniej, bo jednak to bezpośredni wtrysk). Jestem mega zadowolony i w końcu słychać, że jeżdżę benzynowym autem.

Po zdjęciu pokrywy od łańcuszka sam łańcuch był tak luźny, że sam w sumie spadł. Także wymieniajcie! ;)

Opublikowano (edytowane)

U mnie to samo ;) cichutko po wymianie łańcucha i napinacza. Zostało cykanie pompy i tyle. Przy zamkniętej masce nie słychać praktycznie silnika aż się zdziwiłem, że wbrew pozorom jak ten silnik brzmi u większości, gdy wszystko wymienione co trzeba to jest bardzo cichy. Olej to Millers CFS NT 5w40. ;)

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

Koledzy a może wrzucicie filmiki jak brzmią Wasze silniki po wymianie łańcuszka. Na gorącym silniku i przy otwartej masce.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

nagrałem po ostatnim wypadzie i ostrej jeździe film w nocy ;). Zamknięta maska nic nie słychać na zewnątrz otwarta dźwięk benzyny i cykająca pompa paliwa z wtryskami. Tak ma pracować Wasze tfsi a nawet ciszej pompa powinna chodzić(charakterystyczne cykanie) bo u mnie jest grubszy wydajniejszy wkład autotecha, większe ciśnienie zapodaje stąd będzie głośniej niż na seryjnym wkładzie pompy paliwa ale i tak jak porównywałem z innymi seryjnymi tfsi to mój jest o wiele cichszy.

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

Jak na benzynę to robi trochę hałasu, ale skoro tak ma być to ok.Czy popychacz pompy paliwa masz z rolką czy bez?

Opublikowano

O jakiej rolce mówisz? Wałek ssący czyli rozrządu jest napędzany popychaczem poprzez trzpień pompy paliwa, że tak to określę. Jak na benzynę to fakt wtrysk bezpośredni starego typu jest głośniejszy ale w realu tak naprawdę jest ciszej bo tutaj telefon przyłożyłem do pompy paliwa w rzeczywistości jest przyjemnie dla ucha :) a jak się zamknie maskę to nic nie słychać, gdzię wcześniej przed wymianą tłukł się łańcuch taki metaliczny dźwięk + zużyte elementy jak wałek pompa paliwa wymieniałem no i seryjne tfsi będzie jeszcze ciszej chodzić bo u mnie jest głośniejszy wkład pompy paliwa, która ma charakterystyczny dźwięk podczas pracy .

Opublikowano

Występują pompy paliwa z trzpieniem na ktorego końcu jest rolka ktora chodzi po wałku a nie gładka powierzchnia jak np na szklance.

Opublikowano

U mnie klekot pojawił się po około 2 miesięcy po wymianie rozrządu

Opublikowano

Części z aso ?

Opublikowano

Wymieniałeś sam rozrząd czy napinacz + łańcuch uszczelki szklanke hpfp? Bo pasek i rolki czyli rozrząd
nie mają nic wspólnego z klekotem ;)

Opublikowano

Jakieś niestandardowe klucze, bity czy coś innego potrzebne, żeby wymienić sobie całość samemu?

Opublikowano

Podpowiedzcie, czy wyraźnie słyszalny grzechot (prawdopodobnie łańcucha), jednak słyszalny tylko przy odpalaniu (raz na mniej więcej 10 startów), świadczy o zużyciu łańcucha i kwalifikuje go do wymiany? Przebieg 200kkm, prawdopodobnie nie wymieniany.

Opublikowano

Łańcuch słychać na mocno rozgrzanym silniku, rozciąga się pod wpływem temperatury i ma "luz". Na zimnym to może napinacz, a tak z ciekawości jaki olej zalany ? Może wina po stronie oleju leżeć bo jest za gęsty i też da znać. Był takie przypadki już.

Opublikowano

Łańcuch słychać na mocno rozgrzanym silniku, rozciąga się pod wpływem temperatury i ma "luz". Na zimnym to może napinacz, a tak z ciekawości jaki olej zalany ? Może wina po stronie oleju leżeć bo jest za gęsty i też da znać. Był takie przypadki już.

Właśnie na rozgrzanym pracuje normalnie. Raz na jakiś czas słychać wyraźne grzechotanie łańcucha przez jakieś kilka sekund po uruchomieniu. Zabieram się za wymianę rozrządu i chyba przy okazji wymienię łańcuszek. Olej to Millers 5W40 EE Longlife Nanodrive. Na Millersie zdecydowanie rzadziej ma to miejsce niż wcześniej na Motulu.

Opublikowano

Nie używaj oleju longlife.. zalej LM 5w40 SHT lub Millersa 5w40 CFS ewentualnie jakiegoś Motula 5w40. Byle nie long life. Wymiana co rok lub 12tyś. Możesz wymienić ale tak jak mówię, łańcuch słychać na rozgrzanym silniku i wtedy się go wymienia jak komuś to przeszkadza.

Opublikowano

Olej wymieniam co 15 tyś. km. Dlaczego akurat nie stosować tego konkretnego oleju? Jestem z niego bardzo zadowolony.

Opublikowano

Witaj,

Dołączam się do pytania.

Też jeżdzę na Millersie 5w40 Nanodrive Longlife i jestem z niego b. zadowolony.

Co nie oznacza, że zamierzam na nim robić długiego przebiegu :D

Czy są jakieś istotne różnice między Millers 5w40 EE nanodrive longlife a 5w40 CFS?

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...