Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od siebie dodam jeszcze bo sprawdzilem dzis rano cisnienie i z przedzialu 1,2-1,6 na biegu jalowym mam 1,5 i z 2,7-4,2 przy 2 tys obr mam 3,7 bara calosc sprawdzana przy temp oleju 85 stopni wieccalosc jak najbardziej w normie. 

Opublikowano
3 godziny temu, afroo. napisał:

Jeśli pompa w bdb stanie to po co koszta sobie organizować? Lepiej poszukać odpowiedniego mechanika, a nie wymieniacza, który zdiagnozuje problem, a nie wymieni od razu pół silnika bo to 'klasyka'.

Nie każdemu chce się kłaść pompę na stole i oceniać jej zużycie. Przeszedłem przez 'oil pressure' i naczytałem się o swapie pompy, a skończyło się na diagnostyce i czyszczeniu całego dołu ze szlamu. I w większości przypadków to właśnie syf jest powodem niskiego ciśnienia, a nie pompa sama w sobie. Jeśli zignoruje się pierwsze objawy to zgodzę się, że w końcu poleci i pompa i tylko wtedy ruszałbym cały moduł  w celu przeszczepu na 1.8t. Swoją drogą nikt nie da gwarancji na to, że po przeszczepieniu pompy z 1.8t, ta będzie hulać bezawaryjnie przy identycznym zaniedbaniu serwisu i przedłużaniu interwałów z wątpliwej jakości olejem.

Kolega @lukaszlsw pisze o 'klasyce' z własnego doświadczenia, czy z suchej teorii 'każdego' przeczytanego forum? Pytam poważnie, bez szydery.

tak tez postanowil zrobic moj mechanik. sciagnal sprawdzil.

szlamu od groma - nie wiem czym byl zalewany przez 170k km zanim go kupilem, przycinajacy sie zaworek ( zwrotny?) wszystko poczyszczone itp

pompa aktualnie oddana pod diagnoze czy hula. bo dostalem info tez ze po prostu moze byc padnieta i wtedy trzeba walczyc dalej. a zalozyc padnieta zalac i znowu sciagac jakby niedzialala to slabo.

takze do jutra mam dostac informacje co i jak

Opublikowano
W dniu 4.05.2018 o 21:04, daglas napisał:

Musze chyba poprzec teorie kolegi. Zmienilem lancuch z napinaczem z grudniu. Obecnie znow klekocze.

 

Zmieńcie lekarza. U mnie jak na tą chwile nie klekocze a zrobiłem już ponad 60 tys. km

Opublikowano

Pany jak macie jakieś filmiki z pracy waszych TFSI to wrzucać porównamy jak pracują,bo sam jestem ciekaw jak to moje TFSI brzmi na tle innych.

Opublikowano
48 minut temu, Hołowczyc20 napisał:

Pany jak macie jakieś filmiki z pracy waszych TFSI to wrzucać porównamy jak pracują,bo sam jestem ciekaw jak to moje TFSI brzmi na tle innych.

Dzwiek silnika na filmiku lichy jest wiec niema co porownywac zbytnio.ostatnio porownywalem dzwiek silnika z kolega black i chodza podobnie nie mniej klekot jest wiec chyba wrazliwy sie zrobilem

Opublikowano
Godzinę temu, r00x napisał:

 

Zmieńcie lekarza. U mnie jak na tą chwile nie klekocze a zrobiłem już ponad 60 tys. km

Lekarza nie bede bronil ale wiem jakie graty siadly a klekot jest, moze nie jakis duzy ale jest dlatego napisalem ze teoria kolegi sie potwierdza. Cisnienie oleju mierzylem jeszcze raz manometrem odco kolegi z warsztatu wyszlo jeszcze lepiej bo 1,5 i ponad 4 wiec baja

Opublikowano (edytowane)

Michał,

Tfsi 1 generacji pracują specyficznie.

Te wtryski cykają ale to na pewno nie jest metaliczne walenie od strony łańcuszka, które było poprzednio...

BTW.Kolego Seba na jakim oleju jeździsz po wymianie napinacza i łańcucha zmiennych faz?

Pozdrawiam

Edytowane przez black4
Opublikowano

Panowie a powiedzcie mi jakie dokladnie czesci sa potrzebne do tej operacji i koszt?  silnik bwe.

Opublikowano
17 godzin temu, black4 napisał:

Michał,

Tfsi 1 generacji pracują specyficznie.

Te wtryski cykają ale to na pewno nie jest metaliczne walenie od strony łańcuszka, które było poprzednio...

BTW.Kolego Seba na jakim oleju jeździsz po wymianie napinacza i łańcucha zmiennych faz?

Pozdrawiam

Liqui Moly  Synthoil High Tech  5W-40  wymieniany co 10 - 12 tys. km

Opublikowano

Dzięki Seba,

Kolego Kamil szczegółowy wykaz części (wraz z nr. oem) niezbędnych do naprawy łańcucha i napinacza zmiennych faz masz podany na poprzednich stronach tego wątku.

Przy okazji warto zernkąć na stan szklanki popychacza hpfp (no i wymienić jeśli tego wcześniej nie robiłeś),

Pozdrawiam 

Opublikowano

Ocencie Panowie czy w moim 2.0t trzeba by sie zająć łańcuchem?

 

Opublikowano
3 godziny temu, KamilMA napisał:

Ocencie Panowie czy w moim 2.0t trzeba by sie zająć łańcuchem? 

 

U mnie dzwoniło identycznie przed wymianą,także czeka Cię wymiana łańcucha napinacza i jak masz padnięty nastawnik to też.

Tu masz filmik u mnie przed wymianą

 

Opublikowano

No rzeczywiscie identycznie, na łańcuch i napinacz jestem przygotowany,  juz gorzej z nastawnikiem 1400 zl ehhh. Możesz powiedziec ile Cie kosztowalo wyeliminowane tego klekotu ?

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie to nie pamiętam,ale za łańcuch 150zł napinacz 300zł uszczelka pod dekiel 100zł i 3 pierścienie one wchodzą w obudowę nastawnika 120zł(mam jeszcze jeden komplet jak coś pisz na pw) (części oryginał Audi)oczywiście ceny,które podałem mogły ulec zmianie.A za wymianę to nie wiem ile wyszło bo robiłem jeszcze kilka innych rzeczy to za całość 1800zł zapłaciłem.

Ps jak coś w sprawie części pisz do kolegi m1chal ostatnio kupowałem cały komplet hebli z S4 i sporo zaoszczędziłem.

Edytowane przez Hołowczyc20
Opublikowano

oki dzięki wielkie.  

pzdr

Opublikowano

Panowie, wygląda na to, że mam ten sam problem. Byłbym wdzięczny za ocenę (zarówno dźwięku silnika jak i mojego pomysłu na rozwiązanie problemu). 

Auto ma przejechane prawie 160k km i jeszcze nigdy nie miało wymienianego rozrządu. To chyba dobra okazja, aby zmienić go w całości. Co o tym myślicie? 

 

Opublikowano

Aleksander,

Masz standartowy objaw w B7 2.0 TFSi.

Metaliczny klekot powoduje brak napięcia łańcucha faz rozrządu.

Luźny łańcuch pracując uderza o prowadnicę wydając ten dźwięk.

Poczytaj koniecznie pierwsze 6 stron tego wątku i wszystko będziesz miał wyjaśnione (łącznie z wykazem niezbędnych części).

Jeśli do tej pory nigdy nie wymieniałeś ww. części to jest to najwyższy czas .

Jeśli chcesz uniknąć poważniejszych problemów z silnikiem (np. przestawienie faz rozrządu lub zerwanie paska) to czym prędzej wymieniaj rozrząd (na pasku), napinacz i łańcuszek zmiennych faz rozrządu (tył silnika od grodzi) i przy okazji szklankę popychacza pompy hpfp odpowiednie uszczelki itp.

Po zabiegu zalej silnik olejem o lepkości 5W 40 i odpowiedniej specyfikacji VW.

Pozdrawiam

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Wow, bardzo Ci dziękuję za rzeczową odpowiedź. 

Opublikowano
W dniu 1.07.2018 o 11:56, black4 napisał:

Aleksander,

Masz standartowy objaw w B7 2.0 TFSi.

Metaliczny klekot powoduje brak napięcia łańcucha faz rozrządu.

Luźny łańcuch pracując uderza o prowadnicę wydając ten dźwięk.

Poczytaj koniecznie pierwsze 6 stron tego wątku i wszystko będziesz miał wyjaśnione (łącznie z wykazem niezbędnych części).

Jeśli do tej pory nigdy nie wymieniałeś ww. części to jest to najwyższy czas .

Jeśli chcesz uniknąć poważniejszych problemów z silnikiem (np. przestawienie faz rozrządu lub zerwanie paska) to czym prędzej wymieniaj rozrząd (na pasku), napinacz i łańcuszek zmiennych faz rozrządu (tył silnika od grodzi) i przy okazji szklankę popychacza pompy hpfp odpowiednie uszczelki itp.

Po zabiegu zalej silnik olejem o lepkości 5W 40 i odpowiedniej specyfikacji VW.

Pozdrawiam

 

Wow, bardzo Ci dziękuję za rzeczową odpowiedź. 

Warsztat poinformował mnie, że przy okazji zmiany łańcucha trzeba też wymienić wariator. Co o tym sądzić? 

Opublikowano

Rozebrali już Twoje auto, że mają wiedzę na temat jego uszkodzenia? Jeżeli nie to wydaje mi się, że po prostu chcą Cię naciągnąć.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...