Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


FANTOMAS

Rekomendowane odpowiedzi

Też tak podejrzewam.

Najpierw niech wymienią to co większość z nas ma za sobą czyli łańcuszek zmiennych faz rozrządu z napinaczem, szklanką HPFP + uszczelki (vide wykaz części w wątku)

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie w warsztacie i naprawie, która miała uleczyć "klekotanie". 

PRZED

 

PO

Jak słychać, do klekotania doszło jeszcze jeden dodatkowy dźwięk (od 18 sekundy słychać to najlepiej): coś jakby jakaś pompa, albo jakby coś o coś tarło?

Ktoś ma pomysł co to może być? 

Wygląda na to, że warsztat tylko pogorszył sytuację, co? 

Wymienione zostały między innymi:

-> łańcuch

-> rozrząd (na kompletnie nowy)

-> wariator (podobno na 100% sprawny, z samochodu o przebiegu 80k)

-> olej i filtry

-> świece

Samochód jest jakby trochę słabszy, ale do momentu nagrania (od wyjechania z warszatu) przejechałem nim dopiero 80km, więc zakładam, że nie ma co jeszcze oceniać.

Edytowane przez CiżęLipki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CiżęLipki napisał:

Jestem po wizycie w warsztacie i naprawie, która miała uleczyć "klekotanie". 

PRZED

 

PO

Jak słychać, do klekotania doszło jeszcze jeden dodatkowy dźwięk (od 18 sekundy słychać to najlepiej): coś jakby jakaś pompa, albo jakby coś o coś tarło?

Ktoś ma pomysł co to może być? 

Wygląda na to, że warsztat tylko pogorszył sytuację, co? 

Wymienione zostały między innymi:

-> łańcuch

-> rozrząd (na kompletnie nowy)

-> wariator (podobno na 100% sprawny, z samochodu o przebiegu 80k)

-> olej i filtry

-> świece

Samochód jest jakby trochę słabszy, ale do momentu nagrania (od wyjechania z warszatu) przejechałem nim dopiero 80km, więc zakładam, że nie ma co jeszcze oceniać.

Moze ten wariator wcale nie byl dobry

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wydaje Ci się,że auto jest jakby słabsze niż przed wymianą to masz dwie opcje coś źle złożyli ,wyszła jakaś inna usterka albo faktycznie ten używany wariator nie jest taki dobry jaki miał być jak pisał Michał.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wizycie na hamowni i czarno na białym widać, że auto jest słabsze. Wygląda na to, że coś jest spieprzone. 

Zadzwoniłem do warsztatu i oddałem na poprawki, ale najgorsze jest to, że VAG nie pokazuje błędów ustawienia rozrządu - co mnie mocno martwi, bo to był najpewniejszy trop. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szklankę popychacza pompy hpfp wymienili?

Sama pompa hpfp jest ok?

W tym miejscu po 18 min. filmu siedzi szklanka hpfp...

Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, CiżęLipki napisał:

Jestem po wizycie na hamowni i czarno na białym widać, że auto jest słabsze. Wygląda na to, że coś jest spieprzone. 

Zadzwoniłem do warsztatu i oddałem na poprawki, ale najgorsze jest to, że VAG nie pokazuje błędów ustawienia rozrządu - co mnie mocno martwi, bo to był najpewniejszy trop. 

 

Zrob logi bedzie wiadomo co jest nie.

Mi np jak wymienili lancuszek z napinaczem to stwierdzili ze oring od odmy byl zuzyty i wsadzili inny co sie okazalo za maly i lapal lewe powietrze na jalowym mial lekkie drgawki i doladowanie uciekalo przy bucie i tez byl slabszy.

A odpal auto i posluchaj wezykow od zaworu pcv ( odma ) moze i Tobie cos takiego zrobili bedziebed syczalo jak cos. Masz jeszcxe jakies inne, objawy ?

Edytowane przez daglas
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że warsztat nie zrobił/nie robi logów dynamicznych sam z siebie. Ja w tym momencie też nie mogę, bo auto jest w warsztacie na poprawkach. Zobaczymy co wyjdzie z poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, CiżęLipki napisał:

Wydaje mi się, że warsztat nie zrobił/nie robi logów dynamicznych sam z siebie. Ja w tym momencie też nie mogę, bo auto jest w warsztacie na poprawkach. Zobaczymy co wyjdzie z poprawek.

Logow napewno nie robili bo i po co ale skoro jest spadek mocy to cos zle zlozone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat spędził dzisiaj 3-4 godziny diagnozując auto. Według nich, rozrząd jest złożony poprawnie. Sprawdzali zawór N75 (mówiąc, ze "jest membrana cała") i nie mają innych pomysłów, poza tym, że to na pewno nie rozrząd i na pewno nie ich wina. 

Pozostaje mi odnaleźć jakiegoś sensownego diagnostę we Wrocławiu, który np. za dodatkową opłatą byłby w stanie przejrzeć samochód szybciej niż za 2 tygodnie. 

Edytowane przez CiżęLipki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretna diagnostyka (w innym miejscu) wykazała, że to jednak nie problem rozrządu. 

Wygląda na to, że warsztat w trakcie wymiany rozrządu uszkodził sterowanie turbiną i prawdopodobnie słabiej/później się kręci. 

Szczerze liczę, że to będzie prosty temat do ogarnięcia. Jest jeszcze zabawny aspekt. Na moje pytanie: czy sprawdzali działanie zaworów sterujacych turbiną, usłyszałem, że: 
a) spojrzeli na nie i "jest membrana, więc jest OK" 
oraz
b) że oni nie będą stawać na głowie i ściągać nowego zaworu, żeby sprawdzić czy to nie jest przyczyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, CiżęLipki napisał:

Konkretna diagnostyka (w innym miejscu) wykazała, że to jednak nie problem rozrządu. 

Wygląda na to, że warsztat w trakcie wymiany rozrządu uszkodził sterowanie turbiną i prawdopodobnie słabiej/później się kręci. 

Szczerze liczę, że to będzie prosty temat do ogarnięcia. Jest jeszcze zabawny aspekt. Na moje pytanie: czy sprawdzali działanie zaworów sterujacych turbiną, usłyszałem, że: 
a) spojrzeli na nie i "jest membrana, więc jest OK" 
oraz
b) że oni nie będą stawać na głowie i ściągać nowego zaworu, żeby sprawdzić czy to nie jest przyczyna

Ale papruchy. Zastanawiam sie tylko jak oni mieli by uszkodzic ten zawor wymieniajac rozrzad ?

Grucha jest uszkodzona czy n75 ? 

N75 wymienialem u siebie tez kilka dni temu bo nie ladowalo w pelni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć, ale mam kolejne newsy. 

Warsztat informował mnie (po fakcie), że przy okazji musieli odkręcać kolektor wydechowy. Dzisiaj, totalnie inny warsztat, mówi, że widać, że było kręcone i przy kolektorze, i przy turbosprężarce (zresztą brakuje nawet jednej śruby). 

Już bezsprzecznie, problem to jednak nie rozrząd, a jednak turbosprężarka, która się za słabo kręci na niskich obrotach, bo:

-> albo jest zepsute sterowanie (mam nadzieję, że to N75, ale to jest dopiero w trakcie weryfikacji)

-> albo coś w niej jest zatarte

Najlepsze, że zbiegiem okoliczności, to wszystko wydarzyło się na przestrzeni 1,5 dnia, gdy auto było w warsztacie. Wcześniej wszystko śmigało jak należy. 

Edytowane przez CiżęLipki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, CiżęLipki napisał:

Ciężko powiedzieć, ale mam kolejne newsy. 

Warsztat informował mnie (po fakcie), że przy okazji musieli odkręcać kolektor wydechowy. Dzisiaj, totalnie inny warsztat, mówi, że widać, że było kręcone i przy kolektorze, i przy turbosprężarce (zresztą brakuje nawet jednej śruby). 

Już bezsprzecznie, problem to jednak nie rozrząd, a jednak turbosprężarka, która się za słabo kręci na niskich obrotach, bo:

-> albo jest zepsute sterowanie (mam nadzieję, że to N75, ale to jest dopiero w trakcie weryfikacji)

-> albo coś w niej jest zatarte

Najlepsze, że zbiegiem okoliczności, to wszystko wydarzyło się na przestrzeni 1,5 dnia, gdy auto było w warsztacie. Wcześniej wszystko śmigało jak należy. 

A wizualnie jestes w stanie stwierdzic ze to Twoja stara turbosprezarka ? 

Nie rozumiem po co do rozrzadu kolektor odkrecali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze mam pytanie odnośnie rozrządu.  Był wymieniany przy 180kkm teraz 226kkm czy przy wymianie łańcucha musze go znowu wymieniać? bo z tego co sie orientowalem i tak trzeba go rozpiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil

W A4 B7 2.0 Tfsi rozrząd masz na pasku od strony zderzaka a łańcuch zmiennych faz z napinaczem od strony grodzi,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2018 o 13:58, daglas napisał:

A wizualnie jestes w stanie stwierdzic ze to Twoja stara turbosprezarka ? 

Nie rozumiem po co do rozrzadu kolektor odkrecali

 

No właśnie nikt nie rozumie. Ciężko stwierdzić czy jest moja. Na niskich obrotach wydaje się pracować słabiej (o ile w ogóle). Nie za bardzo wiem jak to dalej diagnozować - poważne warsztaty na razie nie mają terminów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to niech się wytłumaczą w jakim celu demontowali turbinę skoro do wymiany łańcucha jest to zbędne to samo tyczy się paska rozrządu.Nawet do wymiany DV-ki czy N75 nie potrzeba jej demontować.Po drugie jak nie dmucha tak jak trzeba to zrób logi i oprócz tego masz kilka opcji DV-ka,N75,nieszczelność w dolocie lub sama turbina jest uszkodzona i tu może być popękane żeliwo,albo podmienili Ci turbinę(chodź mogę się mylić i nie chcę tu nikogo oskarżać). Wnioskuję to po tym iż nie ma racjonalnego wytłumaczenia na demontaż turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...