kamilmlody Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Witam. Pewien czas temu brałem udział w kolizji - moje auto zostało uderzone w tył. Od tego czasu, samochód gdy jest zimny nie odpala na benzynie. Dopiero po odpaleniu go na gazie i nagrzaniu silnika można przełączyć na benzynę. Słychać, że pompka pracuje, a mimo to silnik nawet nie próbuje "zaskoczyć". Czego to może być wina? Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją? z góry dzięki za pomoc!
grzemo Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Zapewne jednak pompka nie pracuje prawidłowo, musisz sprawdzić jakie podaje ciśnienie.
MATIUS Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 wejdz pod auto podczas rozruchu nawalaj w zbiornik paliwa pewnie szczotki się w pompie kończą miałem tak samo koszt nowej 200zł bosch i po problemie
kamilmlody Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 Szczotki? hmm.. ale przed dzwonem bylo OK.. Duzo dlubania zeby wyciagnac ta pompe? Pamietam ze w bagazniku pod deklem jest. Tym bialym plastikiem trzeba przekrecic czy do gory?[br]Dopisany: 16 Styczeń 2012, 22:43_________________________________________________no i ogarnąłem: pompka nie jest załączana zanim auto nie odpali. I według mnie wygląda to tak. Jest jakieś urządzenie, które decyduje czy włączyc pompkę przed odpaleniem silnika (zbyt niske ciśnienie w układzie paliwowym) czy nie (wystarczające). Przy odpalonym silniku jest chyba inaczej: pompka pracuje caly czas i jest zaworek podciśnieniowy na listwie wtryskowej połączony wężykiem z kolektorem ssącym (przy przepustnicy) który otwiera przelew. I tutaj moje pytanie: co to jest za urządzenie i gdzie sie znajduje, które steruje uruchamianiem pompki przed odpaleniem silnika?
GOLI Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 Pompką steruje przekaźnik,który przed uruchomieniem silnika włącza pompkę na kilka sekund,a następnie gdy włączasz rozrusznik. No i oczywiście gdy już silnik zaskoczy.Gdy silnik staje,pompka po kilku sekundach również
Chowix Opublikowano 19 Stycznia 2012 Opublikowano 19 Stycznia 2012 U mnie jest inaczej. Pompka zaczyna pracę gdy uruchamiam autko. Tj nie przy kontrolkach tylko przy rozruchu juz. Wtedy zaczyna pracę. Oczywiście objawy wymiany mialem podobne - Autko nie chciało odpalać bądź dławiło nim - Przyczyna pompa - skutek niskie ciśnienie. Dziwna sprawa że jeździ po nagrzaniu.. czy tutaj nie padł jakiś czujnik bądź ssanie ?
kamilmlody Opublikowano 19 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2012 5Bar ładuje pompka, 4 norma, więc z zapasem. Teraz wpadłem na taki pomysł, że może to być przez słaby akumulator - jak silnik startuje, to pompka ma za małe prądy i nie pompuje. Wlasnie moze ona nie powinna pompować po kluczyku, tylko razem z rozrusznikiem ma zacząć? opinie podzielone z tego co widze, nie mam pojecia. Póki co, nie mam plastiku pod kierownicą i przed odpaleniem przytrzymuje przekaźnik na 2 sekundy i na dyk. Kolega wyzej pisal, ze pompką steruje przekaźnik - ok, przeca wiem, ale co steruje przekaźnikiem? w 1.8T podobno jest jakiś czujnik ciśnienia paliwa, a co w ADR?
andrew780 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Może spróbuj poszukać gdzieś w schemacie instalacji czujnika udeżeniowego który przy kolizji odcina dopływ paliwa. Wiem że coś takiego wystepuje w autach francuskich jak wyskoczy to trzeba go ząlaczyć. W audi raczej nie słyszałem ale może ktoś sobie zainstalował?
kamilmlody Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 wiem, mialem kiedyś 206-tke i było takie ustrojstwo po prawej stronie komory silnika oznaczone na czerwono. No ale po co miałby to ktoś instalować
motor144 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Podepnij VAG-a może będą jakieś błędy. Po załączeniu stacyjki ECU robi prawdopodobnie diagnostykę pompy(też) . Z pompą i jej sterowaniem przez ECU(za pośrednictwem przekaźnika) powiązane są bezpieczniki : 28- pompa paliwa 29 ,32 ,34 -sterowanie z ECU może któryś z tych bezpieczników nie ma przejścia.
kamilmlody Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2012 Dzięki kolego, postaram się to sprawdzić. Mam dostęp tylko do testera boscha, popularnego KTSa. Śmiem twierdzić, że nim też powinno pokazac cokolwiek? Teraz wysnułem pewną teorię. Mialem bardzo slaby akumulator, w dodatku małej pojemności. Pompka pompuje tylko wtedy, kiedy rozrusznik kręci silnikiem (noi później). Mozliwe, ze przy odpalaniu silnika prądy spadały do tego stopnia, że pompka nie była w stanie się ukręcić bo wbrew pozorom troche potrzebuje. No ale to nie zmienia faktu, że nie pompuje wcześniej. Z tego co widze zdania są podzielone. Więc w końcu powinna pompować przed odpalaniem czy dopiero w trakcie?
krzysiekml Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 w ADR dopiero jak kręci rozrusznik to kręci też pompa paliwa.
Chowix Opublikowano 22 Stycznia 2012 Opublikowano 22 Stycznia 2012 Bo kolega ma diesla dlatego pompka działa przed rozruchem silnika. W benzynie tak nie ma.
szary824 Opublikowano 30 Stycznia 2012 Opublikowano 30 Stycznia 2012 w ADR dopiero jak kręci rozrusznik to kręci też pompa paliwa. to musisz sprawdzić czy nie masz czegoś zwalonego... mam ADR i nabija ciśnienie od razu po przekręceniu kluczyka na zapłon.
PRODI55 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 chowix ja mam benzyne i mi dziala przed uruchomieniem
bin85 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Potwierdzam pompa kręci przed uruchomieniem silnika, ale jeżeli np. nie odpalimy silnika i wyłączymy zapłon to po ponownym przekręceniu kluczyka już nie pompuje
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się