Góral.tz Opublikowano 18 Stycznia 2012 Opublikowano 18 Stycznia 2012 Witam Potrzebuję pomocy/schematów jak zrobić u siebie wyłączną poduszkę pasażera.Wiem że potrzebuję przełącznika w schowek, lampki z kontrolką, ale nie wiem jak to pospinać.ma ktoś wiedzę/ schemat jak to podpiąć??pozdrawiamtemat ogarnięty wszystko grakodowanie dla potomnych by wrclaguna 0 x0x: poduszka powietrzna pasażera przełącznika klucza0 = Passenger Airbag przełącznika klucza nie zainstalowano1 = poduszka powietrzna pasażera przełącznika klucza zainstalowanego0x 0x: Side i kurtyny powietrzne+1 = FSB Poduszki powietrzne+2 = Kurtyny powietrzne0xx0: tylny napinacz4 = 2 tylne napinacze pasów6 = 3 tylne napinacze pasówAdaptacjaKanał 01: dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu0 = Airbag Enabled
pmgreen Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witam. Też przymierzam sie do montażu wyłącznika airbaga pasazera, i z tego co znalazlem to w polifcie wyglada to tak: Doposażenie w przełącznik na kluczyk samochodu Audi A4 1995 ► od numeru nadwozia: 8DXA 200 001 Niezbędne podzespoły 4B0 919 XXX przełącznik na kluczyk dezaktywacji poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera (przełącznik na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224-) 107 857 XXX cylinderek zamka bez kluczyka 8D1 857 XXX osłona tylko dla przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera, lewostronny układ kierowniczy 8D0 947 XXX oświetlenie wewnętrzne oraz do czytania dla samochodów z możliwością dezaktywacji poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera (oświetlenie wewnętrzne z przodu -W1- z lampką kontrolną wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145-) 8D1 857 077 – nakładka na wyłącznik airbag pasażera do schowka 4b0 919 237 – wyłącznik poduszki 107 857 113 JB cylinderek zamka bez kluczyka 8D0 947 111 M – lampka z kontrolką airbag Wymontowanie podręcznego schowka 1 - Śruby (2x Moment dokręcenia 5 Nm 2 - Podręczny schowek Wymontowanie Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu. Odłączyć przewód masy na akumulatorze przy wyłączonym zapłonie Odczepić osłonę tablicy przyrządów Wykręcić śruby -1- (2x). Wykręcić śrubę -3- (1x). Otworzyć podręczny schowek. Wykręcić śruby -4- (2x). Wyjąć nieco podręczny schowek. Rozłączyć złącze wtykowe oświetlenia podręcznego schowka. 3 - Śruba (1x) Moment dokręcenia 5 Nm 4 - Śruby (2x) Moment dokręcenia 5 Nm 5 - Belka poprzeczna tablicy przyrządów Przebudowa podręcznego schowka Przy oznaczeniach -1- (2x) wywiercić po jednym otworze o średnicy 4 mm. Zaznaczyć wycięcie o wymiarze -A- 4 mm, wymiarze -B- 30 mm i wymiarze -C- 30 mm. Na krawędzi oznaczenia wywiercić otwór o średnicy 10 mm. Otwornicą (dostępną w handlu) wyciąć otwór wzdłuż oznaczenia w podręcznym schowku Zamontowanie przełącznika na kluczyk Włożyć przełącznik na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224- w zamocowanie przełącznika na kluczyk. Zaczepić zamocowanie przełącznik na kluczyk na występach -2- (2x) i przykręcić śrubami -1- (2x). Przewód z wtyczką przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224- jest połączony z wiązką przewodów. Poluzować wtyczkę przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224- od wiązki przewodów. Zamontowanie podręcznego schowka 1 - Śruby (2x) Moment dokręcenia 5 Nm 2 - Podręczny schowek Zamontowanie Nałożyć podręczny schowek -2- Podłączyć wtyczkę oświetlenia podręcznego schowka i przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224-. Uważać, aby złącza wtykowe prawidłowo (słyszalnie) się zablokowały. Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności. 3 - Śruba (1x) Moment dokręcenia 5 Nm 4 - Śruby (2x) Moment dokręcenia 5 Nm 5 - Belka poprzeczna tablicy przyrządów Zamontowanie lampki „PASSENGER AIRBAG OFF“ Wymontowanie oświetlenia wewnętrznego z przodu -W1- bez lampki „PASSENGER AIRBAG OFF“ Odczepić osłony zaczynając z przodu Wykręcić śruby -2- (2x). Zdjąć osłonę -1- z przodu. Rozłączyć złącza wtykowe. Zamontowanie oświetlenia wewnętrznego z przodu -W1- z lampką „PASSENGER AIRBAG OFF Przewody elektryczne do lampki kontrolnej wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145- (lampki „PASSENGER AIRBAG OFF“) znajdują się już w wiązce przewodów oświetlenia wewnętrznego z przodu -W1 Podłączyć wtyczki oświetlenia wewnętrznego z przodu -W1- i lampki kontrolnej wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145-. Zamontować oświetlenie wewnętrzne z przodu -W1- wraz z lampką kontrolną wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145-. Zaczepić osłony Włączyć zapłon. Podłączyć przewód masy akumulatora Przestrzegać czynności wymaganych po podłączeniu akumulatora Zakodować od nowa sterownik poduszki bezpieczeństwa -J234 Sprawdzić działanie. Za pomocą przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224- dezaktywować poduszkę bezpieczeństwa przedniego pasażera. Lampka kontrolna wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145- musi się stale świecić. Za pomocą przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224- aktywować poduszkę bezpieczeństwa przedniego pasażera Lampka kontrolna wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145- musi zgasnąć. Odczytać pamięci usterek wszystkich sterowników i skasować je. Użyć do tego odpowiedniego testera, np. testera -VAS 5051B-. Kodowanie sterownika poduszki bezpieczeństwa -J234- Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie Na przykład tester -VAS 5051B- Po zamontowaniu przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera -E224- należy od nowa zakodować sterownik poduszki bezpieczeństwa -J234- Podłączyć odpowiedni tester, np. tester -VAS 5051B- do samochodu W trybie „Poszukiwanie usterek“ wykonać program „Kodowanie sterownika poduszki bezpieczeństwa“ dla danego typu samochodu. Czyli wystarczy zamontowac wylacznik i lampke, instalacja juz jest. Lampke z kontrolka airbag podpinany pod kostke starej lampki, a wyłacznik podpinamy pod 5pinowa kostke ktora ukaze nam sie po demontazu schowka po lewej stronie. Zostaje tylko zmienic kodowanie sterownika airbag i tu tez bym byl wdzieczny za pomoc jak to zrobic???
wrclaguna Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Kodowanie 0 x0x: poduszka powietrzna pasażera przełącznika klucza 0 = Passenger Airbag przełącznika klucza nie zainstalowano 1 = poduszka powietrzna pasażera przełącznika klucza zainstalowanego 0x 0x: Side i kurtyny powietrzne +1 = FSB Poduszki powietrzne +2 = Kurtyny powietrzne 0xx0: tylny napinacz 4 = 2 tylne napinacze pasów 6 = 3 tylne napinacze pasów
pmgreen Opublikowano 31 Stycznia 2012 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Vag-COMem 311 da sie zmienic to kodowanie????
pmgreen Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Modyfikacja zakończona powodzeniem a tu jeszcze mała poprawka do kodowania AIRBAG SENSOR 8DO 959 655 J Coding 0?x0x: Passenger Airbag Key Switch 0 = Passenger Airbag Key Switch not installed 1 = Passenger Airbag Key Switch installed
oktawiusz5 Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 czy ktoś orientuje się czy w przed liftach 98 były juz instalacje pod airbag off?
whayat Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam Zamontowalem lampke podsufitki z dioda AIRBAGu oraz wylacznik poduchy pasazera w schowku, ale mam problem z kodowaniem. Jesli w adaptacji na kanale 1 wylacze poduszke, to diodka w podsufitce sie swieci, a ta na zegarach mruga przed zgasnieciem (czyli wszystko dziala tak jak powinno). Moj problem polega na tym ze nie moge zmienic kodowania sterownika z 00106 na 01106. Po wpisaniu nowej wartosci i klikniecieu "Do It" po prostu nic sie nie dzieje. Oczywiscie w sterowniku wyskakuje blad ze sterownik jest zle zakodowany oraz diodka airbagu w zegarach zapala sie chwile po zgasnieciu ( jutro wkleje logi bledow jakie wyskakuja na sterowniku bo dzisiaj juz jest za zimno zeby schodzic do auta ) Wyglada na to ze od strony instalacji jest wszystko ok - ewentualnie przelacznik moze byc nie sprawny, ale sprawdzalem miernikiem przejscie pomiedzy poszczegolnymi pinami i tez wszystko wydaje sie byc w porzadku. Zastanawia mnie tylko kwestia tego kodowania - moze po prostu cos zle robie Co moze byc przyczyna tego ze nie moge zakodowac tego sterownika ?
pmgreen Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam U mnie kodowanie poszło be problemu, z tego co mówił mi znajomy to problemy z kodowanie mogą sie pojawic, jesli SENSOR AIRBAG był czyszczony po CRASCHu to może nie dac sie zakodowac, ale ile w tym prawdy to nie wiem.
oktawiusz5 Opublikowano 5 Lutego 2012 Opublikowano 5 Lutego 2012 czy w 98 jest tak samo? z wiązką czy sensor trzeba zmieniać?
whayat Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Witam U mnie kodowanie poszło be problemu, z tego co mówił mi znajomy to problemy z kodowanie mogą sie pojawic, jesli SENSOR AIRBAG był czyszczony po CRASCHu to może nie dac sie zakodowac, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Moj teoretycznie u poprzedniego wlasciciela mial stluczke ale nie wiem czy poducha wystrzelila. W kazdym razie udalo mi sie dzisiaj zakodowac ten sterownik i szczerze powiem ze nie wiem co bylo nie tak. W kazdym razie przy kodowaniu przelacznik w schowku ustawilem na pozycje ON, usunalem wszystkie bledy i dopiero wtedy udalo sie to zakodowac. Dziwi mnie tylko bo zanim napisalem o problemie probowalem tak wlasnie robic i kodowanie sie nie powiodlo No, ale najwazniejsze ze teraz wszystko dziala juz jak trzeba. Dzieki za sugestie
venom2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam, możecie podać koszty takie modyfikacji ?
YAQB21 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 A ja bym chciał jeszcze dopytać gdzie szukać elementów? Szrot czy ASO?
machina Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Wrzućcie fotkę wnętrza schowka z zamontowanym wyłącznikiem poduszki? Nie bardzo wiem w którym miejscu wyciąć otwór na włącznik:facepalm: Czy takie włączniki dadzą się przekręcać każdym kluczykiem, czy może należy przerabiać wkładkę?
YAQB21 Opublikowano 4 Listopada 2012 Opublikowano 4 Listopada 2012 Niezbędne podzespoły 4B0 919 XXX przełącznik na kluczyk dezaktywacji poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera (przełącznik na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -E224-) 107 857 XXX cylinderek zamka bez kluczyka 8D1 857 XXX osłona tylko dla przełącznika na kluczyk do wyłączania poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera, lewostronny układ kierowniczy 8D0 947 XXX oświetlenie wewnętrzne oraz do czytania dla samochodów z możliwością dezaktywacji poduszki bezpieczeństwa przedniego pasażera (oświetlenie wewnętrzne z przodu -W1- z lampką kontrolną wyłączonej poduszki bezpieczeństwa po stronie przedniego pasażera -K145-) 8D1 857 077 – nakładka na wyłącznik airbag pasażera do schowka 4b0 919 237 – wyłącznik poduszki 107 857 113 JB cylinderek zamka bez kluczyka 8D0 947 111 M – lampka z kontrolką airbag Czy grupa tych 4-ch podzespołów z XXX na końcu to nie jest czasem to samo co poniżej ma pełne numery? Bo można odnieść wrażenie, że potrzeba 8 elementów, a nie 4. Ponad to mam prośbę o opisowe podanie co jest potrzebne. Lampka to bez wątpienia oświetlenie w podsufitce. Wyłącznik to zapewne ten, który jest w schowku, który się przekręca aby włączyć/wyłączyć poduszkę. Pytanie o to chodzi z tą nakładka na wyłącznik i cylinderkiem?
pmgreen Opublikowano 10 Grudnia 2012 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Koszt jaki poniosłem to około 60zł w polifcie, czesci kupione z anglika na forum. Praktycznie to potrzebna jest lampka podsufitki i wyłącznik z obudową. Nakładka (obudowa) wyłącznika od anglika jest inna niz europa ale splokojnie mozna z taka zamontowac tylko nie bedzie on zamontowany jak woryginale. Cylinderek zamka tez moze zostac ten sam tylko trzeba go rozebrac i przezbroic pod swoj kluczyk.
oktawiusz5 Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 więc jak to jest z tym włącznikiem w przed lifcie 98?
Tomasz Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 Passenger Airbag Off wyrezany:banan:, dzięki
bidzio1 Opublikowano 25 Maja 2013 Opublikowano 25 Maja 2013 Również ponawiam pytanie jak sprawa wygląda z przedliftem? ---------- Post dopisany 25-05-2013 at 18:04 ---------- Poprzedni post napisany 03-05-2013 at 19:47 ---------- Witam. Też przymierzam sie do montażu wyłącznika airbaga pasazera, i z tego co znalazlem to w polifcie wyglada to tak: Doposażenie w przełącznik na kluczyk samochodu Audi A4 1995 ► od numeru nadwozia: 8DXA 200 001 ... według twojego opisu teoretycznie da się dołożyć wyłącznik już w przedlifcie, tylko z tym numerem nadwozia jakoś nie ogarniam... ja mam numer nadwozia 8DzVA096550 a rok to 96, modelowo po vin nawet 97 Ta kostka do podłączenia włącznika poduszki jak wygląda?? w którym miejscu jej szukać?? jest jakoś mocno schowana czy w widocznym miejscu??
soulmaster3m Opublikowano 29 Maja 2014 Opublikowano 29 Maja 2014 Dzień dobry, mam pytanie co do instalacji. Z postów wnioskuję, że całość w przewodach jest już na miejscu i wystarczy wszystko zamontować jak należy, zakodować i już jest. Pytanie mam czy wtyczka widoczna na zdjęciu poniżej to właśnie ta od wyłącznika AIRBAG.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się