Jump to content
IGNORED

[B5 ALG] Płukanie układu wspomagania


Bawół
 Share

Recommended Posts

Witam

Ostatnio mechanik polecił mi ,abym przepłukał cały układ zalewając ropy(ON).

Wspomaganie ciężko mi chodzi . Płyn wymieniony na ziolony mineralny, układ odpowietrzony, poziom dobry , nic się nie pieni, kolor płynu w zbiorniczku po kilku dniach ładny . Pompa raczej nie wyje.

Mechanior twierdzi że w swoim samochodzie tak robił , a wspomaganie praktyczniu juz blokowało się. Teraz chodzi u niego dobrze.

Co o tym sądzicie?

Link to comment
Share on other sites

Wiesz - jak działa no to wszystko ok... Widać dobrze wypłukał ropsko że płyn jest nadal zielony. Ale osobiście nie jestem przekonany do takich działań, choć podejrzewam, że jest to mniej szkodliwe niż płukanie benzyną ekstrakcyjną :wallbash:

Obserwuj kolor płynu w zbiorniczku - jak się nic nie będzie działo to gratuluje udanego płukania układu :hi:

Link to comment
Share on other sites

czy ktos zna inny sposob plukania ukladu wspomagania juz wlalem 4 litry plynu zielonego febi na przeplukanie a wszystko caly czas mi wyje a jak spuszcze plyn to jest caly czarny jakby mol w nim jakis byl tak to okresle bo innaczej nie idzie pomocy bo na plyn nie wyrobie:(

Link to comment
Share on other sites

W sumie to możesz podemontować wszystkie węże oraz zbiorniczek i rzeczywiście przepłukać to ON a potem w jakiś sposób odtłuścić. Po ściągnięciu powinno być widać czy w przewodach jest syf (może np. są stare i się sypią od środka - stąd syf). Trochę to pracochłonne i zastanawiam się czy rzeczywiście to da radę - bo idąc tym tropem to po zamontowaniu czystych przewodów znów może pójść syf z magla i pompy :mysli:

Bawół - to płukanko to miałeś robione czy tylko mechanik polecił taką metodę ??

Link to comment
Share on other sites

Oto chodzi że Ja wymieniałem płyn beż zadnego płukania, ale płyn jest ładny, zieloniutki. Jednak kierownica chodzi cięzko.

A pompa raczej nie wyje.

NIe płukałem ropą, ale tak mi ostatnio polecono.

Poco odtłuszczać , skoro płyn i tak tłusty??

Link to comment
Share on other sites

No bo jak tłusty to się jeszcze coś może do niego lepić...Jak odtłuścisz to wraz z warstwą odejdą różne paprochy, które tak naprawdę zasyfiają olej.

A jak ciężko chodzi kiera - po pierwsze (może się wydawać smieszne ale u mnie akurat się po tym poprawiło) sprawdź ciśnienie w kołach. No jak jest ok no to może przewody??

Ciężko powiedzieć :mysli:

Link to comment
Share on other sites

Ja zrobiłem to tak: spusciłem płyn ze wspomagania, wyczysciłem zbiorniczek płynu, nalałem nowego płynu, po przejechaniu ok. 500 - 1000 km powtórzyłem operacje na nowo i do teraz wspomaganie chodzi lekko, nic nie wyje, ani nie cieknie.

Tylko, że ja to robiłem w innym aucie :)

Link to comment
Share on other sites

moze ci juz pompa wysiada dlatego kiera ciezko chodzi

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj byłem na chwilę u mechanika i gadaliśmy właśnie o płukaniu układu wspomagania. Najlepszy (w sumie to jedyny) sposób to taki jak napisał Aro - wyciągasz strzykawką płyn ze zbiorniczka i zalewasz nowy. Z tymże mechanior powiedział mi, żeby po takiej operacji poganiać z tydzień autko (no chyba że się dużo po mieście kręci - to można częściej) i potem operację powtarzamy. I tak aż do skutku.

Z własnego doświadczenia powiem, że zużyłem już 1 litr febi zielonego a teraz jadę na ori G004 i już przelałem 0,6 litra i zaczynam odczuwać różnicę w pracy układu - pompa mniej wyje a kiera chodzi lżej. I do tego kolor płynu powwoli zaczyna jaśnieć :naughty: (wcześniej było kakao). Kupię jeszcze z 1L płynu i może do wakacji uda mi się wymienić płyn ;-)

I jeszcze jedna wskazówka - olej należy wymieniać jak jest ciepły oraz przed samym odciągnięciem go ze zbiorniczka należy na włączonym silniku przetrzymać chwilę (1-2 sek.) kierę w pozycjach skrajnych - nie za długo żeby nie rozwaliło układu, ale wtedy pompa wspomagania pracuje z największym ciśnieniem i wyrzuca z siebie syf, który się w niej znajduje.

Nie pozostaje życzyć nic innego jak wytrwałości !! :D

Link to comment
Share on other sites

jest płyn do płukania instalacji w których pracuje olej mineralny

nazywa sie HYDRAUGICAGE firmy Total i jest w 4 litrowych baniakach

stosoawany jest w starych citroenach na hydropneumacie

Link to comment
Share on other sites

ok 100 zł za baniak ale nie jestem pewien

trzeba pytać w ASO citroen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...