Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Audi nie chce odpalić :/ Zgasł w czsie jazdy. kontynuacja wątku o Leonie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poczciwy zecior to i siki weroniki przepali wiec denaturat mu nie zaszkodzi :decayed: Ale czy jakis dodatek zimowy do diesla to az taki wydatek zeby brendke do audioli lac? :mysli:

Opublikowano

Usunąłem bo wyczytałem na innych forach że denaturat wchłania wilgoć z powietrza a sam w sobie ma około 10% wody co spowoduje w mrozy zamarznięcie filtra i zacieranie się elementów np. pompy wtryskowej. Powiedzcie czy mogę zalać coś jeszcze do baku na tą parafinę czy nie? Brat wymienił w Leonie filtr paliwa ostatnio i już mu ciągnie powietrze jak na poprzednim. Podgrzał filtr paliwa dzisiaj palnikiem na małym ogniu i mówił że auto mu odpaliło. Już sam nie wiem co robić bo szkoda kasy ładować jak i tak za raz filtr się zatka. [br]Dopisany: 02 Luty 2012, 19:51_________________________________________________Co polecacie zalać?

Opublikowano

Dolej jakis markowy dodatek zimowy do diesla, tylko tak jak pisalem wyzej, nic Ci to nie da jak w zbiorniku i przewodach masz juz parafine. Najpierw auto do cieplego garazu i czekac az sie ogrzeje i dopiero wtedy dzialaj. No i dobra ropa to podstawa, a nie jakies siki niewiadomo skad. Nie ma opcji zeby wtedy parafina sie wytracila. Chyba ze -35 na zewnatrz to wtedy glowy nie daje :gwizdanie:

Opublikowano

Usunąłem bo wyczytałem na innych forach że denaturat wchłania wilgoć z powietrza, a sam w sobie ma około 10% wody co spowoduje w mrozy zamarznięcie filtra i zacieranie się elementów np. pompy wtryskowej.

No wlasnie Grzesiu, bardzo madrze. Ja juz dawno o tym czytalam... :>

A tu jeszcze cos...

cytat.

Denaturat nie tylko nie miesza się z olejem napędowym, ale jest od niego

lżejszy, więc nie zostanie w odstojniku, tylko przedostanie się do pompy

wtryskowej, która z tego powodu z pewnością nie będzie zbytnio

zadowolona... :-| Podobnie nie ryzkowałbym mieszania oleju napędowego z

benzyną w stosunku 1:1 , chociażby ze względu na znaczne obniżenie liczby

cetanowej takiego paliwa (o smarowaniu precyzyjnych elementów instalacji

wtryskowej już nawet nie wspominając).

Opublikowano

Dolej jakis markowy dodatek zimowy do diesla, tylko tak jak pisalem wyzej, nic Ci to nie da jak w zbiorniku i przewodach masz juz parafine. Najpierw auto do cieplego garazu i czekac az sie ogrzeje i dopiero wtedy dzialaj. No i dobra ropa to podstawa, a nie jakies siki niewiadomo skad. Nie ma opcji zeby wtedy parafina sie wytracila. Chyba ze -35 na zewnatrz to wtedy glowy nie daje :gwizdanie:

Mam przejeba..e bo mam garaż pod górkę a A4 trochę waży i udało się nam ją wepchnąć tylko pod drzwi i progu już nie pokonaliśmy. Będziemy kombinować jutro. Filtr paliwa kupić? Ten co mam ma jakieś 7-8 miesięcy.

Opublikowano

Filtr wloz nowy, Na pewno nie zaszkodzi ale nie kombinuj nic z odpalaniem dopoki sie porzadnie autko nie nagrzeje.

Opublikowano

Grzesiekkbc zachodzisz w glowe i kombinujesz,chlopie kup filtr zalej go ON i bedziesz widzial czy odpali,proste prawda.Piszesz ze ten filtr masz 7-8 miesiecy,ok to nie jest stary filtr.Moze jezdziles na rezerwie siorpneło troche glutow i po filtrze.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 21:53_________________________________________________Jak załozysz ten nowy filtr to nie czekaj do wiosny jak temp.bedzie na PLUSIE i przebisniegi beda sie zrywac do zycia tylko grzac swiece, dobry AKU i sekcja ma palic.

Opublikowano

Dolej jakis markowy dodatek zimowy do diesla, tylko tak jak pisalem wyzej, nic Ci to nie da jak w zbiorniku i przewodach masz juz parafine. Najpierw auto do cieplego garazu i czekac az sie ogrzeje i dopiero wtedy dzialaj. No i dobra ropa to podstawa, a nie jakies siki niewiadomo skad. Nie ma opcji zeby wtedy parafina sie wytracila. Chyba ze -35 na zewnatrz to wtedy glowy nie daje :gwizdanie:

Mam przejeba..e bo mam garaż pod górkę a A4 trochę waży i udało się nam ją wepchnąć tylko pod drzwi i progu już nie pokonaliśmy. Będziemy kombinować jutro. Filtr paliwa kupić? Ten co mam ma jakieś 7-8 miesięcy.

Włóz 1 i zakręć rozrusznikiem to te 2 metry podjedziesz.

Ja do służbowego citroena 2010r leję najpierw 5l pb a potem do pełna on ultimate na bp i zdecydowanie lepiej odpala.

Opublikowano

kolega tylko raz wlał benzyny do BMW 318d i pompa paliwa do wymiany :DDDDDDDD

Opublikowano

Grzesiekkbc zachodzisz w glowe i kombinujesz,chlopie kup filtr zalej go ON i bedziesz widzial czy odpali,proste prawda.Piszesz ze ten filtr masz 7-8 miesiecy,ok to nie jest stary filtr.Moze jezdziles na rezerwie siorpneło troche glutow i po filtrze.[br]Dopisany: 02 Luty 2012, 21:53_________________________________________________Jak załozysz ten nowy filtr to nie czekaj do wiosny jak temp.bedzie na PLUSIE i przebisniegi beda sie zrywac do zycia tylko grzac swiece, dobry AKU i sekcja ma palic.

Takie rady to miedzy bajki mozna wlozyc. Filtr sie nie zapycha tak z dnia na dzien. Objawy, o ktorych kolega pisze wskazuja raczej na problemy z parafina. Wlozysz nowy filtr, zapachsz go parafina i dalej bedzie to samo. Co Ci szkodzic wstawic autko do cipelego garazu i poczekac troche ? Bedziesz mial przynajmniej pewnosc co do braku parafiny w ON.

Opublikowano

Tak zrobiłem. Auto stało w garażu pół dnia i ogrzewało się 3 farelkami. W tym czasie reanimowaliśmy w/w Leona po tym jak pojechałem po filtr paliwa do mojej auto mi zgasło 15km od domu na skrzyżowaniu. Zepchnąłem go na pobocze i czekałem na brata aż przyjedzie bo przy okazji padł aku od kręcenia. Rozwiązaniem okazało się zalanie do baku 4lPB i ON do pełna. Z moim też tak zrobiłem i pali od strzała. Nowy filter zapodałem bo do starego nie chciało wejść więcej niż 100ml ON tak był zapchany. Mam nadzieję że jutro odpalę.

Opublikowano
:good:
Opublikowano

Tak, benzynka stary, sprawdzony sposób :)

Wczoraj wyjeżdżałem w traskę dostawczakiem m-ki Peugeot, przed wyjazdem tankowałem na sprawdzonym Orlenie, dolewając depresatora.

Mocno się zdziwiłem o 5-tej rano, termometr na zewnątrz pokazywał -25 st. C, a motorówka zaczyna się czkać, ledwo dociągłem do najbliższej stacji, dolałem 5 l Pb i do pełna ON. :gwizdanie:

Dopiero po tym zabiegu udało mi się spokojnie dokołować d domu, z ciekawości wpadłem na Orlen obejżeć specyfikacje tego co wczoraj zalałem do zbiornika, miało niby -26 st C do wytrącenia parafiny na zimnym filrze ale tylko na papierze :decayed:

Opublikowano

I co powiesz na to kolego Lukasz_N jak do starego filtra weszlo 100ml paliwa.?

Opublikowano

Parafina we filtrze kolego cowboy1. Wystarczy ze postoi w cieplym i parafina sie zdekrystalizuje i bedzie ok. To nie jest zabrudzenie smieciami z paliwa :gwizdanie:

Opublikowano

Lukasz N nie musisz mi tłumaczyc co to jest parafina i w jakiej temp,sie zdekrystalizuje.Pisalem zeby autor watku wymienił filtr paliwa i zalał go ON na full,i palił auto.Jesli uwazasz ze to nie sa zabrudzenia filtra to dlaczego weszło (tylko) 100ml ON do starego filtra.?Druga sprawa pomysl sobie co ci szybciej zlapie mroz- paliwo w baku czy filtr ON.Sprawa wydaje sie byc prosta zalezy kto jak ja odbierze :gwizdanie:

Opublikowano

Ja tam nie chce się kłucić, filozofować. Ogólnie u mnie w okolicy mechanicy targają barki w dół i czyszczą zbiorniki. Ja nie miałem jak i i gdzie bo nie mam kanału więc poszedłem po najmniejszej linii oporu. Braciak też zalał Pb do Leona i w końcu od tygodnia auto jakoś jeździ, nie czka, nie przerywa i w rurkach nie ma powietrza. Jednak stare sprawdzone sposoby działają najlepiej i szkoda nabijać kasę tym od antyżeli itp.

Opublikowano

Jesli uwazasz ze to nie sa zabrudzenia filtra to dlaczego weszło (tylko) 100ml ON do starego filtra.?Druga sprawa pomysl sobie co ci szybciej zlapie mroz- paliwo w baku czy filtr ON.Sprawa wydaje sie byc prosta zalezy kto jak ja odbierze :gwizdanie

Przeciez napisalem wyzej, ze weszlo tylko 100 ml ze wzgledu na zapchanie filtra parafina. Oczywiscie, ze szybciej wytrąci sie parafina w zbiorniku niz w filtrze, w czasie jazdy przedostanie sie do filtra i go zapycha.

Opublikowano

Pozwolę sobie na wstawienie fotki paliwa zatankowanego wczoraj shell v-power diesel na -30 ,wypompowałem stare paliwo i chciałem "spać spokojnie" kupiłem v-power-a nie taniego przecież i co - patrzcie co się dzieje przy -15 , co o tym myśleć ( pani na stacji zapewnia mnie ,że w dostawie ma temp. -30 )

paliwo.jpg

Opublikowano

Ja tam jestem trochę w szoku bo dzisiaj u brata sprawdziliśmy świece żarowe i miał 2 spalone a auto przy -27C (średnia z kilku dni) paliło jako tako. Mój odpukać pali i jeździ jak marzenie po zabiegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...