Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od razu lepiej to wyglada :decayed:

No panowie,tylu z nas jezdzic z poduszkami B7,a tutaj tego jakos nie widac...

Opublikowano

Bart-s w jaki sposób będziesz robił testy? może najpierw warto do sterownika zamiast poduszki podpiąć rezystor i oscyloskopem zdjąć przebiegi?. Będzie to tańsze rozwiązanie. Przynajmniej poznamy przebiegi, a jak będą podobne w b6 i b7 to można robić testy na poduszce

Opublikowano

Bart-s w jaki sposób będziesz robił testy? może najpierw warto do sterownika zamiast poduszki podpiąć rezystor i oscyloskopem zdjąć przebiegi?. Będzie to tańsze rozwiązanie. Przynajmniej poznamy przebiegi, a jak będą podobne w b6 i b7 to można robić testy na poduszce

nie chcesz się dokładać to nie, ale to już chyba ustaliliśmy że robimy test bo tylko on pozwoli mam w 100% powiedzieć czy poduszka wystrzeli... Już i tak za dużo wersji i niedomówień jest. Wiem że jeśli Bart zrobi taki test to obmyśli wszystko tak że będzie dokłądnie wiadomo co i jak.

Opublikowano

nie chcesz się dokładać to nie, ale to już chyba ustaliliśmy że robimy test bo tylko on pozwoli mam w 100% powiedzieć czy poduszka wystrzeli... Już i tak za dużo wersji i niedomówień jest. Wiem że jeśli Bart zrobi taki test to obmyśli wszystko tak że będzie dokłądnie wiadomo co i jak.

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem, i powiedz mi gdzie napisałem, że nie chce się dokładać? To już nawet nie można zapytać o szczegóły? codziennie 8h pracuje w dziale testu jako inz. i zajmuje się testowaniem systemów BTS, więc daruj sobie komentarze. Myślisz, że każdy jeden test systemu air bag to tylko walnięcie samochodem w ścianę? To ostatni etap

Opublikowano

(...)

No panowie,tylu z nas jezdzic z poduszkami B7,a tutaj tego jakos nie widac...

Wątek jak do tej pory miał ponad 3 tyś wyświetleń.

Poniżej lista userów*, którzy pisali w tym wątku (niektórzy mieli wiele do powiedzenia) a nie zadeklarowali wpłaty:

1. ArturB6

2. bartekw2

3. bobikos

4. czaki22

5. Diego

6. Domjenick

7. Filutek

8. Flyer

9. greg2505

10. HiRide

11. Imp

12. Kkam

13. majkel_majki

14. marcuso86

15. marekg

16. mikaszi

17. P-U-M-A

18. Studziany

19. Superdziki

20. Wandej

21. wladimir

Nie muszę chyba wyjaśniać co by stało się z wysokością składki gdyby wszyscy z listy tej zadeklarowali wpłaty? :cool1:

* Jeśli pominąłem to nieumyślnie. Może ma B7 a może go nie zauważyłem. A jeśli nawinął się jakiś B7-kowiec? Cóż, trudno :decayed:

Opublikowano

Po co maja sie składac, jak zrobią to "dobroczyńcy".....

Reszta pózniej tylko sobie zajrzy i po sprawie, a nad ich bezpieczeństwem niestety czuwać muszą inni :hi:

Jak juz cos tam bedzie wiadomo dokładnie to prosiłbym na PW i leje kase, z nieba mi nie leci ale bezpieczeństwo wiadoma rzecz, ja nie traktuje auta jak zabaweczke, na ktorej mozna by nawet choinke postawić, autem jezdzi żona, najparwdopodobniej :naughty: matka moich przyszłych dzieci wiec wole mieć pewność tego moda :good:

Opublikowano

(...)

No panowie,tylu z nas jezdzic z poduszkami B7,a tutaj tego jakos nie widac...

Wątek jak do tej pory miał ponad 3 tyś wyświetleń.

Poniżej lista userów*, którzy pisali w tym wątku (niektórzy mieli wiele do powiedzenia) a nie zadeklarowali wpłaty:

1. ArturB6

2. bartekw2

3. bobikos

4. czaki22

5. Diego

6. Domjenick

7. Filutek

8. Flyer

9. greg2505

10. HiRide

11. Imp

12. Kkam

13. majkel_majki

14. marcuso86

15. marekg

16. mikaszi

17. P-U-M-A

18. Studziany

19. Superdziki

20. Wandej

21. wladimir

Nie muszę chyba wyjaśniać co by stało się z wysokością składki gdyby wszyscy z listy tej zadeklarowali wpłaty? :cool1:

* Jeśli pominąłem to nieumyślnie. Może ma B7 a może go nie zauważyłem. A jeśli nawinął się jakiś B7-kowiec? Cóż, trudno :decayed:

:blink:

Co Ty piszesz?Pisanie w watkach jest opodatkowane czy jak?

Jak moderator napisze w tym temacie :"Koniec OT" to tez ma sie dokladac ? bo cos napisal ?

Sledze ten watek od poczatku bo jestem ciekaw jak sie ostatecznie sprawa zakonczy,a nie dlatego bo czekam na gotowe rozwiazanie.

Nie mialem w planach i nie bede mial,swapa kierownicy z b6 na b7,niezalnie od finalu tego tematu.

Jesli chcesz wiedziec dlaczego to odpowiadam :

1.Koszt zamiany i ryzyko jakie pozniej z tego wynika nie jest dla mnie.

2.Przy okazji nie musze wracac do starej kierownicy i poduszki.

Najwazniejsze ze Ty AndyN sie dorzuciles bo najczesciej zabierasz glos tutaj.

Opublikowano

Źle to zrozumiałeś. Przy większej liczbie chętnych składka będzie symboliczna. Ta lista miała to pokazać.

Opublikowano

Kiera i poducha z B7 już mnie nie interesuje, zdecydowałem o zostawieniu tego co było fabrycznie montowane w B6. Ale, że zasiałem ziarno wątpliwości na forum i z czystej ciekawości odnośnie rezultatów - dokładam się do testów.

Marek

Opublikowano

Nie pisalem nic ale czytam watek regularnie - Jestem uzytkownikiem forum i niuni :> od paru lat,mam kiere B7 i chetnie poznam wynik testow - prosze mnie dopisac :) chlopaki to najwyzej pare browarkow mniej :D:D:D (jak bedzie nas 530 to bedzie po symbolicznym Zecie :polew: ) Pzdr

Opublikowano

Sorki, dopiero wróciłem z Poznania...

Lista zrzucających się:

- AndyN

- Bieniek

- Bart-S

- Cool506

- Greg2505

- Letallec

- Madbar

- Marekg

- Piotreklon

- Proton2

- Siemian

- Wrclaguna

Aktualna stawka od osoby: 44,16zł

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem sens wątku - chcecie osobiście przetestować czy poduszka po zmianie kiery na tą z B7 wystrzeli w B6 ?

Opublikowano

tak Bart będzie testował.

Opublikowano

Taka refleksja.

WG mnie jezeli sa watpliwosci zadzialania systemu bezpieczenstwa, nalezy przyjac, ze system nie dziala prawidlowo i z danej modyfikacji zrezygnowac.

Co dadza takie testy?

Brysio uzyskal wypowiedz jasna wypowiedz od producenta. wiemy że to różne systemy.

Najgorzej jezeli poduszka odpali, jedna czy nawet 2 poduszki (B7 wysterowana sterownikiem z B6), nie ma gwarancji powtarzalnosci.

poniewaz poduszki nie zostaly przystosowane dodanego sygnalu sterujacego.

Nawet gdyby oscyloskopel porownac sygnaly sterujace, pozostanie watpliwosc.

skutek badania moze byc taki ze wszyscy spragnieni B7 look, przyklasna bezkrytycznie ze mod jest bezpieczny.

w przekladanie poduszek B6 do obudowy B7 wogole bym sie nie bawil, producenci mieli sprawy o odszkodowani z powodu zranienia twarzy produktami przebadanymi. podobnie jedna czy 2 moglyby zadzialac prawidlowo, a u kogos nieprzewidywalnie moze dojsc do zranienia fragmentem oslony poduszki. Albo co gorsza poduszka nie otworzy sie jak trzeba. Przeciez oprocz wystrzalu, rownie isotny jest ksztalt otwartego balona, aby zamiast zamortyzowania uderzenia glowy o kierownice, nie skrecila karku.

TO już nie jest modyfikacja, mocy, hamulcow na mocniejsze, swap silnika, montaz nawi, tempomatu, FIS, itp.

Co bedzie jezeli w decydujacym momencie poduszki zabraknie?

Kazdy robi to na wlasna odpowiedzialnosc? Tak, a co jezeli auto prowadzilby kto inny? Np. ktoś z Waszych bliskich? Co wtedy, gdyby sie cos stalo? A gdyby byla oryginalna poduszka....?

Opublikowano

i tutaj się nie do końca zgodze.

tak jak pisał Bart są potwierdzone źródła że zadziała i że nie zadziała.

ja pytałem w ASO w Inter-Welmie i facet mi powiedział że oficjalnie mi mówi że nie zadziała a nieoficjalnie z jego wiedzy wynika że zadziała... i co teraz?

Teoretycznie moim zdaniem swap silnika jest równie niebezpieczną modyfikacją co wymiana poduchy. Mowa oczywiście o silniku który nie był montowany w aucie. Po to robi się tysiące testów żeby silnik w odpowiedni sposób omijał kabine a nie wbijał się w nogi kierowcy i pasażera. Ale to już inny temat. Podchodząc tak do temat dojdziemy do wniosku że nic nie powinno się wymieniać bo wszystko ma wpływ na bezpieczeństwo...[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 11:20_________________________________________________

Najgorzej jezeli poduszka odpali, jedna czy nawet 2 poduszki (B7 wysterowana sterownikiem z B6), nie ma gwarancji powtarzalnosci.

poniewaz poduszki nie zostaly przystosowane dodanego sygnalu sterujacego.

dlatego Bart będzie m.in. sprawdzał te sygnały.

Opublikowano

IMHO to wciaz nie rozwieje watpliwosci.

piszac swap silnika myslalem o zmianach z gamy silnikow danego modelu i producenta.

Napisalem wyraznie, cien watpliwosci dla mnie jest dyskwalifikujacy. Zycie i zdrowie sa zbyt cenne.

Nawet jezeli porowna sygnaly oscylkoskopem beda wciaz watpliwosci.

Nie majac dokumentacji technicznej, nie dysponujac odpowiednimi srodkami pomiarowymi, nie przewidzi sie wszystkich ewentualności.

Opublikowano

tak Bart będzie testował.

Acha - to życzę szczęścia. A jeszcze zapytam jaką metodą ? Weźmie(cie) 10 aut z Klubu, które miały zmienione poduszki i zrobią 5 zderzeń czołowych ? Testy wykażą ile poduszek na 10 możliwych wystrzeli, a ile nie ? To będzie ten wiarygodny test ?

Ludzie weźcie się lekko zastanówcie - ten wątek to jakaś paranoja. Firmy produkujące poduszki testują swoje produkty po kilkaset razy w laboratoriach, które kosztują grube miliony, a Wy chcecie zrobić test na własną rękę czy dana poduszka wystrzeli w innym aucie ?

Mam takie samo zdanie co Musashi i zdecydowanie się z nim zgadzam. Nawet jeżeli test wyjdzie pozytywnie to będzie on swego rodzaju przyzwoleniem na taki swap z B7 do B6 i każdy kto przeczyta ten wątek powie: "dobra, zrobili test i działa czyli mogę montować i nic mi nie będzie". Ok, wszystko będzie dobrze jak potem taki człowiek nie będzie miał szans na przetestowanie działania poduszki w rzeczywistości podczas jakiegoś zdarzenia, ale jeżeli będzie odwrotnie, a podczas groźnego wypadku AIRBAG nie zadziała to co wtedy ? Poniesiecie wspólną odpowiedzialność moralną za takiego człowieka, który zrobił to TYLKO I WYŁĄCZNIE dlatego, że wyczytał, że Bart z kolegami testowali to rozwiązanie i działało ? Taki człowiek może miał przed przeczytaniem Waszych testów wątpliwości i bał się montażu, ale przeczytał "test" i postanowił: "JEDNAK ZROBIĘ". Pytam jeszcze raz co wtedy ? Będziecie mieli czyste sumienie ?

To jest tylko moje zdanie - jest demokracja (podobno) i możecie mieć swoje, ale powinniście rozpatrzyć różne aspekty włącznie ze swoim bezpieczeństwem, bo testy poduszek powietrznych jakie by nie były zawsze są i będą niebezpieczne.

Opublikowano

IMHO to wciaz nie rozwieje watpliwosci.

piszac swap silnika myslalem o zmianach z gamy silnikow danego modelu i producenta.

Napisalem wyraznie, cien watpliwosci dla mnie jest dyskwalifikujacy. Zycie i zdrowie sa zbyt cenne.

Nawet jezeli porowna sygnaly oscylkoskopem beda wciaz watpliwosci.

Nie majac dokumentacji technicznej, nie dysponujac odpowiednimi srodkami pomiarowymi, nie przewidzi sie wszystkich ewentualności.

no tak ale to pozwoli ocenić jaśniej sytuacje. A po to poduszki żeby własnie ostatecznie po porównaniu sygnałów wykonać wybuch żeby mieć pewność. Pewności 100% nigdy mieć nei będziemy ale powiedzmy że jeśli teraz nic nie wiemy to po wykonaniu testów będziemy wiedzieć dużo więcej. Jeśli nie wystrzeli a sygnały będą inne to będzie przynajmniej wiadomo że nie działa i unikniemy kolejnych 100 stron bezsensownych teoretycznych dyskusji. Jeśli wybuchnie i będzie wyglądało wszystko ok. to będziemy wiedzieć na ileśtam procent że działa. Wtedy osoby chcące zdecydować się na taki mod, lub mające takie mody będą mogły sobie to poczytać i samemu ocenić czy chca czy nie.[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 11:39_________________________________________________

tak Bart będzie testował.

Acha - to życzę szczęścia. A jeszcze zapytam jaką metodą ? Weźmie(cie) 10 aut z Klubu, które miały zmienione poduszki i zrobią 5 zderzeń czołowych ? Testy wykażą ile poduszek na 10 możliwych wystrzeli, a ile nie ? To będzie ten wiarygodny test ?

Ludzie weźcie się lekko zastanówcie - ten wątek to jakaś paranoja. Firmy produkujące poduszki testują swoje produkty po kilkaset razy w laboratoriach, które kosztują grube miliony, a Wy chcecie zrobić test na własną rękę czy dana poduszka wystrzeli w innym aucie ?

Mam takie samo zdanie co Musashi i zdecydowanie się z nim zgadzam. Nawet jeżeli test wyjdzie pozytywnie to będzie on swego rodzaju przyzwoleniem na taki swap z B7 do B6 i każdy kto przeczyta ten wątek powie: "dobra, zrobili test i działa czyli mogę montować i nic mi nie będzie". Ok, wszystko będzie dobrze jak potem taki człowiek nie będzie miał szans na przetestowanie działania poduszki w rzeczywistości podczas jakiegoś zdarzenia, ale jeżeli będzie odwrotnie, a podczas groźnego wypadku AIRBAG nie zadziała to co wtedy ? Poniesiecie wspólną odpowiedzialność moralną za takiego człowieka, który zrobił to TYLKO I WYŁĄCZNIE dlatego, że wyczytał, że Bart z kolegami testowali to rozwiązanie i działało ? Taki człowiek może miał przed przeczytaniem Waszych testów wątpliwości i bał się montażu, ale przeczytał "test" i postanowił: "JEDNAK ZROBIĘ". Pytam jeszcze raz co wtedy ? Będziecie mieli czyste sumienie ?

To jest tylko moje zdanie - jest demokracja (podobno) i możecie mieć swoje, ale powinniście rozpatrzyć różne aspekty włącznie ze swoim bezpieczeństwem, bo testy poduszek powietrznych jakie by nie były zawsze są i będą niebezpieczne.

przecież nikt nie będzie się zderzał. Nikt też nikomu nie da 100% pewności że zadziała.

ale napewno jakąs odpowiedz NAM to da.[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 11:42_________________________________________________a co do bezsensowności tego wątku to powiem tak. Ktoś napisał że nie wystrzeli i nagle wszyscy się obudzili... Nie od dziś wiadomo że wszytkie przeróbki związane z airbagiem są obarczone jakimś ryzykiem i chyba każdy sobie zdaje z tego sprawe.

Tak podchodząc do tematu nie powinno się wymieniać podsufitki bo do tego trzeba poluzować kurtyne... Czy ktoś potem sprawdza jaką siła trzeba ją dokręcić?

To sprowadza się do absurdu

Opublikowano

okaze sie ze na 3 badane, wystrzela 3 poduszki. wszyscy sie uciesza.

A w czasie wypadku poduszka nie wystrzeli, ktos straci zdrowie luz zycie? Jezeli to bylby ktos bliski?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...