Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy poduszka kierownicy z B7 zamontowana do B6 wystrzeli prawidłowo w przypadku kolizji?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem nowy na forum, postanowiłem się zarejestrować bowiem chciałbym pokazać wszystkim, a szczególnie tym decydującym się na przekładkę kierownicy, jak zachowuje się airbag w oryginalnej kierownicy B6 w momencie czołowego uderzenia przy niedużej prędkości, tj. ok. 20-30km/h (uderzenie nastąpiło w bok samochodu sprawcy kolizji, więc prędkości i związane z tym siły zderzenia, nie zsumowały się).

http://s7.postimg.org/ljlg8439z/mod.jpg

http://s7.postimg.org/5xzztsivr/mod_2.jpg

Przód jest od B7 - tak się dobrze składa, że w przypadku modelu cabrio przeróbka jest stosunkowo łatwa - zmiany stylistyczne nadwozia ograniczyły się w tej wersji zaledwie do innych lamp, maski oraz zderzaka. No i pasa przedniego.

Życzę wszystkim odpalenia airbaga w kierownicy w sytuacji gdyby zaszła taka konieczność... jednak przede wszystkim życzę by do takich sytuacji nigdy nie dochodziło!

Pozdrawiam!

PS.

Maska tuż po stłuczce przylegała całkiem zgrabnie do zderzaka, dopiero po otwarciu nie dało się jej już ponownie zamknąć.

Śmieszne zrządzenie losu ;) To cabrio wpadło parę dni temu w ręce znajomego (zreszta, usera tego forum). Docisne go i wymontujemy kiere. Ciekawe jak to jest tam wszystko podłączone.

Opublikowano

Cabrio poszło w moje ręce:) Poduszka była najzwyklejsza z B6, więc jeden ładunek. Tak na marginesie - ameryki odkrywać na nowo nie zamierzam, bo sądzę, że ktoś już na to wpadł, ale co tam - napiszę. W B7 mamy dwa ładunki, w B6 - jeden. Równoległe połączenie nie wchodzi w grę - rezystancja za duża, chociaż tutaj w zasadzie nie ma problemu, bo możemy policzyć wartość oporu dla połączenia równoległego (1/R= 1/r1+1/r2+1/r3) , gdzie: r1 - zmierzony opór pierwszego ładunku, r2 - drugi, r3 - wartość (kocham to słowo;p) rezystora, potrzebna dla zapewnienia R=1,2ohm (chyba tyle ma seryjna poduszka w cabrio). Sterownik nie będzie się pruł, tak więc przy zderzeniu, lecą nam normalnie dwa ładunki. Drugie rozwiązanie - przekaźniki. Rzecz ma się podobnie, bo do cewki przekaźnika trzeba dobrać rezystor, dzięki któremu opór wypadkowy wyniesie 1,2ohm. Pierwsza propozycja wydaje mi się bardziej słuszna:) BTW - cabrio odpala i jeździ, muszę znaleźć do niego maskę i już niedługo wezmę się za deskę i zmianę kiery na b7:)

Witam, jestem nowy na forum, postanowiłem się zarejestrować bowiem chciałbym pokazać wszystkim, a szczególnie tym decydującym się na przekładkę kierownicy, jak zachowuje się airbag w oryginalnej kierownicy B6 w momencie czołowego uderzenia przy niedużej prędkości, tj. ok. 20-30km/h (uderzenie nastąpiło w bok samochodu sprawcy kolizji, więc prędkości i związane z tym siły zderzenia, nie zsumowały się).

http://s7.postimg.org/ljlg8439z/mod.jpg

http://s7.postimg.org/5xzztsivr/mod_2.jpg

Przód jest od B7 - tak się dobrze składa, że w przypadku modelu cabrio przeróbka jest stosunkowo łatwa - zmiany stylistyczne nadwozia ograniczyły się w tej wersji zaledwie do innych lamp, maski oraz zderzaka. No i pasa przedniego.

Życzę wszystkim odpalenia airbaga w kierownicy w sytuacji gdyby zaszła taka konieczność... jednak przede wszystkim życzę by do takich sytuacji nigdy nie dochodziło!

Pozdrawiam!

PS.

Maska tuż po stłuczce przylegała całkiem zgrabnie do zderzaka, dopiero po otwarciu nie dało się jej już ponownie zamknąć.

---------- Post dopisany at 10:57 ---------- Poprzedni post napisany at 10:56 ----------

pocas - nie będziesz mnie nigdzie dociskał;p Może zrób coś dla forum - dociśniemy Twoje auto do ściany i zobaczymy, jak się zachowa nówka kiera z b8:banan::decayed:

Opublikowano

Przekaźnik to zwłoka w reakcji raczej.

Opublikowano

Nie mam czasu przeczytać całego wątku...

Miał ktoś do czynienia z poduszką od A8 D3?

Pewien mechanior zasugerował, że okrągła poducha od A8 D3 powinna działać poprawnie w A4 B6.

Opublikowano

Ja ostatnio przerabiałem temat z poduszkami w B8 i nowym A3 i mam kilka pytań:

Do czego jest podłączona wiązka, chodzi mi o: zap:2?

Czy to jest jakiś fabryczny "rezystor"?

(jest to mała kostka, jak czujnik, która jest wpięta w plastik połączona jakimś sznurkiem)

Czy audi odchodzi już od 2 zapalników w airbags?

a i jeszcze...

proszę o konkretne odpowiedzi jeżeli ktoś ma taką wiedzę, a nie gdybanie że to sznurek na bieliznę lub stringi Pani Joli :decayed:

Poduszka z A4 b8 z jednym zapalnikiem, drugi "oszukiwacz" :

7pdc.jpg

Dla porównania taka sama poducha z A3 jeden zapalnik :wink:

q0sm.jpg

Opublikowano

kolega patryk10015 miał dzwona i wywaliła poducha z b7 w b6 !!!

Opublikowano

to dobra wiadomość :thumbup1:

...tzn że poducha wywaliła... mam nadzieje że koledze nic się nie stało.

Ale mysle że kolega Patryk zasługuje na flaszke od klubu :wink:

Opublikowano

Jak da foto podlaczenia to będzie skladka na Jacka Danielsa

Opublikowano

Fajne by było jakby wrzucił dokładny opis jak podpiąć poduchę dobrze. Dało by to wiele dla innych z wymienioną albo co chcą wymienić kierę.

Opublikowano

pisał w B6 div. normalnie dwa ładunki miał podpięte

Opublikowano
pisał w B6 div. normalnie dwa ładunki miał podpięte

Jak "normalnie"... Normalnie to podpina się tylko 1.

Opublikowano

jak jeden... normalnie to dwa ładunki... tak w DiY było :wink:

Opublikowano
pisał w B6 div. normalnie dwa ładunki miał podpięte

Jak "normalnie"... Normalnie to podpina się tylko 1.

bo może chodziło mu o to że miał podpięte dwie wtyczki od strony poduszki :eusathink:

Opublikowano
pisał w B6 div. normalnie dwa ładunki miał podpięte

Jak "normalnie"... Normalnie to podpina się tylko 1.

No jak 1?? Przecież jak się zmienia taśmę i kabelek to potem on rozchodzi się na 2 wtyczki w 2 łądunki.

Opublikowano

No proszę Was :facepalm:

... w B6 macie jeden ładunek (2 przewody). Przy swapie podmieniacie żółtą kostkę bo w taśmie jest inna a piny wkładacie w to samo miejsce (1 i 2). Zatem nadal macie podłączony jeden obwód poduszki. Absolutnie nie wolno podłączać dwóch ładunków pod jeden obwód... Taki mostek grozi rozerwaniem poduszki!

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:53 ----------

...producent dał 2-nabojową poduszkę po to aby napełnić ją 2x. Jak ktoś przywali mostek to siła detonacji będzie większa niż przewidział to inżynier produkujący poduszkę (bo za jednym razem detonujecie oba ładunki - totalnie nie w zgodzie z działaniem poduszki 2 nabojowej).

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

...Wandziu - nic się nie rozchodzi. Jak ręcznie nie zrobisz mostka (nie rozdzielisz przewodów) to masz podłączony jeden obwód i tak ma być.

Opublikowano

ale w poduszce podłączone są dwie wtyczki :decayed:

Opublikowano
No proszę Was :facepalm:

... w B6 macie jeden ładunek (2 przewody). Przy swapie podmieniacie żółtą kostkę bo w taśmie jest inna a piny wkładacie w to samo miejsce (1 i 2). Zatem nadal macie podłączony jeden obwód poduszki. Absolutnie nie wolno podłączać dwóch ładunków pod jeden obwód... Taki mostek grozi rozerwaniem poduszki!

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:53 ----------

...producent dał 2-nabojową poduszkę po to aby napełnić ją 2x. Jak ktoś przywali mostek to siła detonacji będzie większa niż przewidział to inżynier produkujący poduszkę.

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

...Wandziu - nic się nie rozchodzi. Jak ręcznie nie zrobisz mostka (nie rozdzielisz przewodów) to masz podłączony jeden obwód i tak ma być.

to se chłopaki wymyślili :decayed:

toć przecież to widać podczas montażu że w kostce od strony poduchy idą 4 piny a od strony samochodu 2 , więc można wywnioskować że podłączamy tylko jeden ładunek

Opublikowano
ale w poduszce podłączone są dwie wtyczki :decayed:

No i co z tego? Skoro "trigger" wysyłany przez airbag obsługuje tylko jedną z nich? Aby wyzwolić 2 ładunki musiałby mieć wpięte do żółtej kostki podłaczanej do taśmy 4 przewody - a wpinacie 2 (dwa przewody to obwód jednego zapalnika - w B7 macie cztery przewody czyli podłączone są dwa zapalniki).

---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:59 ----------

No proszę Was :facepalm:

... w B6 macie jeden ładunek (2 przewody). Przy swapie podmieniacie żółtą kostkę bo w taśmie jest inna a piny wkładacie w to samo miejsce (1 i 2). Zatem nadal macie podłączony jeden obwód poduszki. Absolutnie nie wolno podłączać dwóch ładunków pod jeden obwód... Taki mostek grozi rozerwaniem poduszki!

---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:53 ----------

...producent dał 2-nabojową poduszkę po to aby napełnić ją 2x. Jak ktoś przywali mostek to siła detonacji będzie większa niż przewidział to inżynier produkujący poduszkę.

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ----------

...Wandziu - nic się nie rozchodzi. Jak ręcznie nie zrobisz mostka (nie rozdzielisz przewodów) to masz podłączony jeden obwód i tak ma być.

to se chłopaki wymyślili :decayed:

toć przecież to widać podczas montażu że w kostce od strony poduchy idą 4 piny a od strony samochodu 2 , więc można wywnioskować że podłączamy tylko jeden ładunek

No dokładnie...! Jedyny przytomny :thumbup1:

Opublikowano

Bartku - zgadza się, absolutnie masz rację, tylko duży % poduszek nie był przerabiany przez 'użytkowników' owych poduszek i widzą tylko to, co jest we wtyczkach. Nie wnikają już do kostki, jak to jest podłączone

Opublikowano

Nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo, Patryk dokonczyl div-a , flaszka sie nalezy....

Mam nadzieje ze wszystko oki?, nom ale furmanki szkoda..:(

Sent from my GT-N8000 using Tapatalk 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...