czaki22 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 tak dla wyjaśnienia , 99% moich klientów to ludzie z poza forum wiec tak naprawdę dział "sprzedam" jak dla mnie może nie istnieć, Dążę do tego by w tym temacie raczej dość istotnym, stawiać na konkrety a nie na ctrl+c, gdzie filarem jest jeden wielokrotnie powielany link. Sam mam taką kierownice u siebie zamontowaną i nie mam zamiaru jej zmieniać bo wiem, ze jest całkowicie bezpieczna Chyba, że będzie to podparte konkretnym udokumentowanym przypadkiem. 100% pewności ? prawdopodobieństwo nieodpalenia poduszki podczas wypadku jest tak duże, że na 100 wyprodukowanych poduszek fabryka ma obowiązek testować jedna.
studziany Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Noi własnie o to chodzi, żeby wyrazić swoje zdanie Wiadomym jest, że każdy zrobi jak zechce i każdy ma prawo wypowiadać swoje przemyślenia. Mi tez kiera z B7 sie mega podoba. Nawet kupiłem u Ciebie czaki moduł Q z myśla, że kiedyś sobie założe taką kiere. Ale z tymi niepewnościami jakie sie pojawiły wolę nie ryzykować...
czaki22 Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Q mozesz montowac nawet dla samego tempomatu, Do uzyskania odpowiedzi dojdziemy, i wyjaśnienia beda podparte wiedzą techniczna.
wrclaguna Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Gdzies to wyczytalem ze poduszka ( AIR BAG) moze być do 10 lat w aucie pożniej wymiana na nowe . Takze tez nie ma pewności czy wystrzelą ORI w B6 .
studziany Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 No to zajedwabiście. Toś mnie pocieszył. Przesiadam sie na tramwaj
majkel_majki Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Gdzies to wyczytalem ze poduszka ( AIR BAG) moze być do 10 lat w aucie pożniej wymiana na nowe . Takze tez nie ma pewności czy wystrzelą ORI w B6 . Ekhm, w starym b5 z 97 roku nalepka "najlepiej spożyć przed" dla poduszek jest datowana na 2011 rok, także to ciut więcej niż 10
wrclaguna Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Gdzies to wyczytalem ze poduszka ( AIR BAG) moze być do 10 lat w aucie pożniej wymiana na nowe . Takze tez nie ma pewności czy wystrzelą ORI w B6 . Ekhm, w starym b5 z 97 roku nalepka "najlepiej spożyć przed" dla poduszek jest datowana na 2011 rok, także to ciut więcej niż 10 No to juz straciła wazność
AndyN Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Chyba odpływacie od tematu wątku. A ja widziałem program, w którym specjalnie do przetestowania trwałości systemu airbag wzięli Mercedesa S-klasse W-116 poprawka W-126. Miecio stanął na wysokości zadania i wystrzelił z czego mógł
wrclaguna Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Też jest ważne jaka jest zywotnośc poduszek Mnie ciekawi czemu czasem na AIR BAGU (poduszka kierowcy) jest skorodowane mocowanie ( nawet koło okablowania ) :?: Ciekawy artykuł Niewiele współcześnie produkowanych samochodów nie ma ani jednej poduszki powietrznej. Powód jest prosty: bez tego elementu wyposażenia żaden samochód nie zajmie wysokiego miejsca w teście zderzeniowym, a więc raczej nie znajdzie też wielu nabywców. To, że poduszki powietrzne ratują życie, to fakt bezsporny. Jest jednak i druga strona medalu: poduszka rozwija się z prędkością 300 km/h. Gdy uderzy w głowę, może zabić! Dlatego uruchamianie tego rodzaju zabezpieczeń odbywa się w ściśle określonych warunkach. Gdy auto uderza w przeszkodę, airbagi napełniają się gazem, zanim głowa kierowcy czy pasażera zdąży się z nimi zetknąć. Gdy nastąpi kontakt, gaz już uchodzi przez otwory w tylnej części balonu i głowy ludzi, zapadając się we flaczejący worek, zostają delikatnie wyhamowane. Nie ma jednak mowy o żadnym zderzeniu ciała ludzkiego z napełniającym się airbagiem! Jak bardzo ważny jest właściwy moment otwarcia poduszek, świadczy niedawny crash-test Dacii Logan. Podczas testu airbag uruchomił się o ułamki sekund za późno. Dlatego m.in. (drugi problem to brak napinaczy pasów w Loganie) zmierzone opóźnienia uznano za bardzo niebezpieczne dla pasażerów auta. To dowodzi, że wszystkie zabezpieczenia pirotechniczne aby pomóc, muszą działać z największą precyzją. Czy 15 lat po wyjeździe auta z fabryki można liczyć na właściwe działanie poduszek powietrznych? Jak należy odbierać informacje producentów niekiedy umieszczane na rzucających się w oczy naklejkach lub w instrukcjach obsługi, że poduszki trzeba okresowo wymieniać? To ważne pytanie przede wszystkim dla nabywców starych aut z poduszkami powietrznymi. Producenci aut początkowo z ostrożności oceniali trwałość airbagów na 10-15 lat - jedni zalecali po tym okresie wymianę, inni tylko inspekcję. Oczywiście wymiana airbagów na nowe to najczęściej teoria. Części tego typu są drogie, (choć okresowa wymiana nie obejmuje sterowników i okablowania, a tylko same wkłady airbagów). Właściwie również w nowym aucie po odpaleniu airbagów (wtedy trzeba wymienić więcej części) to się nie opłaca, chyba że koszty pokrywa ubezpieczyciel. Co zrobić z autem, które ma 15 lat i sprawne jeszcze zabezpieczenia pirotechniczne przynajmniej w teorii? Wydawałoby się, że najlepszym źródłem informacji będą sami producenci airbagów. Okazuje się jednak, że to nie takie proste. Producenci wyposażenia samochodowego unikają jednoznacznej odpowiedzi, która pociągałaby za sobą pewną odpowiedzialność. Słusznie, bo w jednym wypadku poduszka powietrzna może uratować komuś życie, w innym poważnie zranić. Oto przykład: "Siemens Automotive AG nie jest producentem samochodów. Jako dostawca elektroniki i mechatroniki dla branży samochodowej radzimy skontaktować się z producentami samochodów, którzy powinni być w stanie odpowiedzieć wyczerpująco na pytania dotyczące okresu ważności poduszek powietrznych. Systemy poduszek powietrznych składają się z kilku komponentów, które należy rozpatrywać oddzielnie pod względem trwałości. Poduszka powietrzna musi działać bez zarzutu. Najlepszą rekomendacją jest więc terminowe badanie i wymiana poduszek zgodnie z datą ważności, aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerom" - mówi przedstawiciel firmy Siemens Automotive AG. Z kolei stanowisko producentów samochodów jest jednoznaczne: znajduje się z reguły w instrukcjach obsługi, które każą poduszki powietrzne wymieniać co 10-15 lat. Chodzi o to, że producenci aut nie godzą się na ponoszenie odpowiedzialności za działanie tak starych podzespołów, szczególnie gdy mogą one być skrajnie niebezpieczne. Czy oznacza to, że jeśli np. 7-letnia poduszka "odpali" na parkingu i kogoś porani, to producent auta będzie musiał wziąć za to odpowiedzialność? Z pewnością tylko wtedy, gdy samochód "zaliczył" wszystkie zalecane przeglądy wymienione w instrukcji obsługi i nie był naprawiany nigdy poza ASO. Oczywiście nie należy wpadać w panikę. Jak każde potencjalnie niebezpieczne urządzenie oddawane do powszechnego użytku, tak i airbagi mają zabezpieczenia w miarę możliwości chroniące użytkowników przed nieprawidłowym użyciem, a nawet przed głupotą. Tak jak niesprawny ABS w razie usterki wyłącza się, umożliwiając normalne hamowanie, tak usterka airbagów powoduje automatycznie ich wyłączenie. Powody do niepokoju mogą mieć ci, których auta cierpią na ciągłe kłopoty z "elektryką", są zaniedbane, zardzewiałe, miały kontakt ze złym serwisem, albo przeszły poważny wypadek, który jednak nie spowodował aktywacji poduszek. Jeśli nasz samochód jest dobrze utrzymay, poprawnie serwisowany i bezwypadkowy, raczej można być spokojnym. To tak jak z jogurtem: dzień po terminie ważności najczęściej da się go zjeść. Warto jednak ostrożnie jeździć, bo nawet sprawny airbag nie zawsze pomoże. Im mniejsze auto, tym poduszki są mniej skuteczne.
majkel_majki Opublikowano 2 Lutego 2012 Opublikowano 2 Lutego 2012 Generalnie nic z tego artykułu nie wynika, ot takie blubry. Stara poduszka jeżeli auto nie było zalane, mocno zawilgocone i nikt tej poduszki nie upuścił powinna spokojnie odpalić, to w końcu jest tylko trochę materiału wybuchowego i worek obsypany talkiem ale nie dziwię się producentom że nie chcą za stary grat nadstawiać karku, 15 lat to jest kawał czasu.
Bart-S Opublikowano 3 Lutego 2012 Opublikowano 3 Lutego 2012 A z foteli B7 w B6 wystrzeli Fotele też stanowią troszkę niewiadomą (numery poduszek bocznych w fotelach B6 i B7 różnią się). Przy czym ładunek w obu przypadkach jest jeden co może napawać optymizmem... Poduszki w tylnej kanapie mają te same numery więc tutaj nie powinno być problemu.
czaki22 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 ciężko zlokalizować kogoś w TRW, myślę ze w końcu sie mi uda[br]Dopisany: 04 Luty 2012, 08:19_________________________________________________kto zna niemiecki dosc dobrze TRW Airbag Systems GmbHManufacturing FacilityOccupant Safety Systems Daimler-Benz Allee 1 Laage D-18299 Germany Phone: 49.38459.94.0 Fax: 49.38459.94.7109 w polsce nic sie nie dowiem jakis dramat , nieodsc ze numery tel nie aktywne to jak sie dodzwonie wogole to zdziwieni jak jakisz szarak moze do nich dzwonic[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 08:37_________________________________________________ewentualnie http://www.trwauto.com.pl/who_we_are/locations
Bart-S Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Brysiek dryndniesz? Masz gadane i wiesz na czym polega problem
Brysio Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 W sterowniku zapisze się informacja o wystrzeleniu airbagów. Albo wymiana sterownika albo wykasowanie jego pamięci (widziałem w necie oferty takich sztuczek). Napinacz pasa dodatkowo? A jak wywali poduszkę pasażera i będziesz miał deskę rozdzielczą do wymiany? (nie liczę poduszki pasażera) No i jak zderzenia zasymulować? Młotkiem w crash-sensor? sprawa jest prosta odpinasz wszystkie poduszki od steronikow i dajesz fake oporniki zeby system nie wykrywal bledow walisz mlotkiem w czujmik na wzmocinieniu przednim i albo wypizga albo nie wtedy sprawa jest jasna koszt samej poduszki i usuniecia bledow ze sterwonika co nie jest problemem -- to bylo na zarty nie myslalem ze ktos wezmie to na powaznie )) [br]Dopisany: 06 Luty 2012, 13:33_________________________________________________ Brysiek dryndniesz? Masz gadane i wiesz na czym polega problem daj mi numer telefonu do Ciebie bo zmienilem telefon i mi wj*ebalo wyjasnisz mi na szybksci o co biega a ja juz reszte zalatwie [br]Dopisany: 06 Luty 2012, 13:35_________________________________________________w mercu jest tak ze jesli predkosc uderzenia nie przekracza 29kmh to nawet na czolowe poduszek nie wywala a moze pol auta zbeszczescic dlatego czasem widac jak auta sa pokiereszowane a poduszki cale[br]Dopisany: 06 Luty 2012, 13:48_________________________________________________narazie obdzownilem 4 rozne dzialy i kolesie nie maja zielonego pojecia o sprawie ale wiem juz ze te sterowniki maja rozna rezystancje wyjscia tak jak i zapalniki poduszek rowniez wiec na 99% nie bedzie dzilac zadna z ze stref wybuchowych poduszek z b7 w b6 i odwrotnie w poduszkach 2 strefowych z b7 czy b8 rezystancja jest taka sama ale sterowanie jest inne i tu tez moze byc problem ale dzwonie dlej )
snajper1998 Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 ktos napisal ze w B7 jest czujnik pasazera i przy dzwonie nie wystrzeli poduszka pasazera jak go nie ma , otoz jest to napewno nieprawda, swoja stara b7 mka przywalilem w drzewo , jechalem sam i wywalilo dwie poduchy. To po pierwsze , druga sprawa czy przypadkiem czujniki zderzenia nie dzialaja na zasadzie sil odsrodkowych ?? Bo tak jakos ktos mi w ASO mowil ze czujnik przy zderzeniu wcale nie musi byc uszkodzony , chodzi o nagle zmniejszenie predkosci wtedy poduchy wala. no dobra a teraz mam pytanko czy swap kiery z TT do B7 tez rodzi problem czy tam nie ma problemu ??? Bo mam u siebie taka kiere i zaczynam sie martwic....
Brysio Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 system jest tak polaczony ze obie poduszki wywala chyba ze zostala pasazera deaktywowana jesli nie wywala zawsze obydwie to jest wola producentow bo wywoluje to wyzsze koszty naprawy bo deska i szyba do wymiany na karoserii sa zamontowane tzw czujniki sily przeciazenia G i jesli wartosc przekroczy wartosc nadana w (x) G wtedy zostaja aktywowane poduszki podam tylko ze przy 35kmh na czolowe zderzenie sila wynosi do 29G oczywiscie takie rozwiniecei sily G trwa tylko milisekundy ale wyobzarcie sobie ze na cialo dziala 29x (waga jakiegos ciala) np butelka wody luzno lezaca na tylnym siedzeniu o zawartosci 1,5l czyli okolo 1,5kg przyspiesza x 29 i wali w szybe lub w glowe kierowcy z sila okolo 45kg czyli jakby dostal workiem cementu niestety nie moge wstawic na youtube wyniki crashtestow elementow bo to tajemnica firmowa i mogli by mnie wykobzac z roboty za udostepnianie testow samochodow "nieseryjnych" lub prototypow
AndyN Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 (...) druga sprawa czy przypadkiem czujniki zderzenia nie dzialaja na zasadzie sil odsrodkowych ?? Bo tak jakos ktos mi w ASO mowil ze czujnik przy zderzeniu wcale nie musi byc uszkodzony , chodzi o nagle zmniejszenie predkosci wtedy poduchy wala. (...) To co Brysio napisał powyżej o waleniu młotkiem w czujnik jest jedynie wytworem jego fantazji a nie sposobem na sprawdzenie czy poduszka odpali. Nie należy traktować tego poważnie. System opiera się na czujnikach przyspieszeń - poduszka wybucha ZANIM dochodzi do zniszczenia czujnika. Wystarczy obejrzeć filmy z crash-testów. A jeśli chodzi o jego dotychczasowe ustalenia: szkoda, miałem nadzieję, że jednak zadziała (...) w poduszkach 2 strefowych z b7 czy b8 rezystancja jest taka sama ale sterowanie jest inne i tu tez moze byc problem ale dzwonie dlej ) Czekaj! Poduszka z B8 nie wystrzeli w B7?
Brysio Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 (...) druga sprawa czy przypadkiem czujniki zderzenia nie dzialaja na zasadzie sil odsrodkowych ?? Bo tak jakos ktos mi w ASO mowil ze czujnik przy zderzeniu wcale nie musi byc uszkodzony , chodzi o nagle zmniejszenie predkosci wtedy poduchy wala. (...) To co Brysio napisał powyżej o waleniu młotkiem w czujnik jest jedynie wytworem jego fantazji a nie sposobem na sprawdzenie czy poduszka odpali. Nie należy traktować tego poważnie. System opiera się na czujnikach przyspieszeń - poduszka wybucha ZANIM dochodzi do zniszczenia czujnika. Wystarczy obejrzeć filmy z crash-testów. A jeśli chodzi o jego dotychczasowe ustalenia: szkoda, miałem nadzieję, że jednak zadziała no mialem dopisac ze to zart bez poruszania samochodu poduszka nie odpali auto musi toczyc sie powyzej 30 kmh w punkcie zderzenia jesli walniesz w crashsensor a auto stoi zostanie on zniszczony ale poduszki nie wywali choc steronik zapisze sobie zapewne jego blad [br]Dopisany: 06 Luty 2012, 14:43_________________________________________________panowie obdzownilem juz pare placowek albo kolesie nie maja pojecia albo ci co niby maja nie sa w pracy albo nie odbieraja telefonu wrrrr..... moze do audi ingolstadt przedzwonic do airbag-entwicklung moze oni by cos powiedzieli w tym temacie??? [br]Dopisany: 06 Luty 2012, 14:47_________________________________________________Czekaj! Poduszka z B8 nie wystrzeli w B7? -- no tak z tego wynika ale koles mowil ze mam zadzonic do innego kolesia co sie tym zajmuje a jego dzis nie ma bo jest u klienta jakiegos
AndyN Opublikowano 6 Lutego 2012 Opublikowano 6 Lutego 2012 Dzwoń, dzwoń. Dla wspólnego dobra. Może komuś zdrowie albo życie uratujesz tym telefonem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się